Προς το περιεχόμενο

Προβλημα με tremolo!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

@RayDTutto

Ναι έχεις δίκιο πως είναι προσωρινές λύσεις. Εκτός όμως από την συγκεκριμένη strat που είναι signature μοντέλο και δεν θα της άλλαζα τπτ όπως λέει και ο harilatron, το Callaham θα κοστίσει κι αρκετά. Τώρα να δώσει κάποιος χρήματα επειδή το tremolo arm 'παίζει', ε δεν ξέρω... Στην δικιά μου που το έχω το τρέμολο βιδωμένο συνέχεια, έχω κάνει το εξής...

 

Βάζω teflon tape...Κι απλά δεν το βιδώνω τέρμα. Όταν μετά από παίξιμο (αρκετών...εβδομάδων) δω πως χαλαρώνει αρκετά, συνήθως του κάνω μία ακόμα στροφή (βίδωμα, το έχω έτσι ώστε να με παίρνει). Ε αν χαλαρώσει τελείως, απλά βάζω πάλι από την αρχή ταινία. Θα μου πεις, πολύς κόπος... Ξαναλέω όμως πως, για μένα, την στιγμή που δεν έχω άλλο πρόβλημα, δεν βρίσκω το λόγο να δώσω χρήματα για νέο τρέμολο block κλπ.

 

Τα παραπάνω φυσικά ισχύουν για εμένα προσωπικά  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 22
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ναι, μα το block της Eric Johnson είναι "κουρδισμένο" (άλλες τρύπες, φινίρισμα) - προσωπικά δεν θα ήθελα να το αλλάξω. Είναι εκεί ως μέρος του χαρακτήρα της συγκεκριμένης κιθάρας.

 

Ο KGC σου κάνει μπλοκ από ό,τι τρέμολο θέλεις. Τώρα για "κουρδισμένα" μπλοκ δεν ξέρω. ;)

 

@RayDTutto

Ναι έχεις δίκιο πως είναι προσωρινές λύσεις. Εκτός όμως από την συγκεκριμένη strat που είναι signature μοντέλο και δεν θα της άλλαζα τπτ όπως λέει και ο harilatron, το Callaham θα κοστίσει κι αρκετά. Τώρα να δώσει κάποιος χρήματα επειδή το tremolo arm 'παίζει', ε δεν ξέρω...

 

Ε καλά. Φυσικά εξαρτάται από το πόσο το χρειάζεσαι.

Εγώ π.χ. δεν μπορώ χωρίς το τρέμολο.

Το μπλοκ το έβαλα εγώ αρχικά για τον ήχο αλλά και επειδή το τρέμολο που είχα αρχικά μου' βγαλε τζόγο 2+ mm μετά την ηχογράφηση ενός κομματιού που ομολογουμένως το έσκισα.

 

Τώρα με το καινούργιο μπλοκ και ένα stainless steel λεβιέ, έχω ξεχάσει και FR και Edge και όλα. Και πάντα μπάστακας εκεί που το θέλω.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε καλά. Φυσικά εξαρτάται από το πόσο το χρειάζεσαι.

Εγώ π.χ. δεν μπορώ χωρίς το τρέμολο.

Τώρα με το καινούργιο μπλοκ και ένα stainless steel λεβιέ, έχω ξεχάσει και FR και Edge και όλα. Και πάντα μπάστακας εκεί που το θέλω.

 

Βρίσκομαι ακριβώς στην περίπτωσή σου. Δεν μπορώ χωρίς τρέμολο, το σκίζω και μάλιστα δεν έχει τo full block η δικιά μου αλλά το μισό. Παρόλ'αυτά, έχω σετάρει με την μέθοδο carl verheyen και δεν έχω θέματα, ούτε με ξεκούρδισμα ούτε με τπτ. Είχα κάνει την σκέψη ν'αγοράσω είτε το stainless steel full block είτε από ebay fender authentic, αλλά μετά αποφάσισα πως δεν μου φταίει στον ήχο μου αυτό αλλά ... εγώ  ;D

 

Στο θέμα μας πάντως, ενδεχομένως απλά να έχω σταθεί τυχερός μέχρι ώρας και να μην μου έχει χαλάσει όπως το δικό σου. Αν όμως αποκτήσω τέτοιο gap, σίγουρα το teflon δεν θα είναι αρκετό...  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρόλ'αυτά, έχω σετάρει με την μέθοδο carl verheyen και δεν έχω θέματα, ούτε με ξεκούρδισμα ούτε με τπτ.

 

Ναι κι εγώ. Και μαζί με το brass block έχω και brass nut.

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ θα σ'έχω στα υπ'όψιν Ray! Είσαι οργανωμένος :) Αν το πάρω απόφαση κάποια στιγμή θα επικοινωνήσουμε για περισσότερες πληροφορίες  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Δεν ξέρω αν το έχω γράψει ξανά, αλλά θεωρώ "τη μέθοδο Verheyen" μια πλάνη (fallacy) :D.

 

(Δηλαδή αν τα πιάσεις ένα-ένα αυτά που λέει στο περιβόητο video διαπιστώνεις ότι δεν ισχύουν - απλά τυχαίνει να εξακολουθεί να δουλεύει σωστά το τρέμολο αν το ρυθμίσεις με αυτόν τον τρόπο.  :) )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το έχω σκεφτεί κι εγώ. Το μόνο μέρος που μπορεί να κάνει διαφορά ουσιαστικά είναι - ίσως - στον τζόγο από τις βίδες.

Αλλά δουλεύει.

Πέρα ό,τι το "κούρδισμα" στο τέρμα-σήκωμα του τρέμολο είναι ωραία μαγκία - κάτι σαν transtrem.

 

Οκ θα σ'έχω στα υπ'όψιν Ray! Είσαι οργανωμένος :) Αν το πάρω απόφαση κάποια στιγμή θα επικοινωνήσουμε για περισσότερες πληροφορίες  ;D

 

Ό,τι θες μου λες. ;)

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι RayDTutto ευχαριστώ :)

 

Harlilatron, δεν θυμάμαι αν το έχω γράψει εδώ, αλλά όντως αυτό που λες το έχει πει και ο ίδιος ο John Cruz. Μέτρησε την τάση των χορδών με το αντίστοιχο 'εργαλείο' και δεν βρήκε πως ισχύει αυτό που ισχυρίζεται ο Carl. Ο ίδιος ο John, απλά ρυθμίζει το 'floating tremolo' με τέτοιο τρόπο ώστε απλά η γέφυρα να είναι ελαφρώς σηκωμένη από το σώμα. Φυσικά δίνει έμφαση στο πέρασμα των χορδών (όσο λιγότερες στροφές) και στη μέθοδο της βαζελίνης, γραφίτη κλπ στο nut και στη γέφυρα για να μην υπάρχει σημαντική τριβή. Μάλιστα, σε διάφορα videos στο youtube στα κοντινά, φαίνεται πως το floating η πλειοψηφία το έχει όπως προτείνει ο John Cruz. Τέλος, κλείνει πως η μέθοδος του Carl είναι καλή για τον ίδιο τον Carl (ειδικότερα το 1 + 1/2 τόνος πάνω στην ΣΟΛ χορδή όταν τραβήξεις το τρέμολο τέρμα πίσω) και φυσικά ο κάθε κιθαρίστας έχει τις προτιμήσεις του.

 

Το θέμα είναι πως η μέθοδος του Carl δουλεύει όμως. Δεν ξέρω γιατί, αλλά δουλεύει. Μάλιστα, σε ακραία dive bombs δεν χάνεται το κούρδισμα. Μένει να δοκιμάσω κάποια στιγμή τη μέθοδο του Cruz ώστε να δω αν θα υπάρξει διαφορά. Προς το παρόν, πόσο μάλλον όταν έχω μία στρατ, δεν έχω καμία όρεξη να προβώ σε αλλαγές και να ψάχνομαι. Κάποια στιγμή θα το κάνω όμως. Τώρα είμαι καλά πάντως  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

...

Harlilatron, δεν θυμάμαι αν το έχω γράψει εδώ, αλλά όντως αυτό που λες το έχει πει και ο ίδιος ο John Cruz. Μέτρησε την τάση των χορδών με το αντίστοιχο 'εργαλείο' και δεν βρήκε πως ισχύει αυτό που ισχυρίζεται ο Carl. Ο ίδιος ο John, απλά ρυθμίζει το 'floating tremolo' με τέτοιο τρόπο ώστε απλά η γέφυρα να είναι ελαφρώς σηκωμένη από το σώμα. Φυσικά δίνει έμφαση στο πέρασμα των χορδών (όσο λιγότερες στροφές) και στη μέθοδο της βαζελίνης, γραφίτη κλπ στο nut και στη γέφυρα για να μην υπάρχει σημαντική τριβή. Μάλιστα, σε διάφορα videos στο youtube στα κοντινά, φαίνεται πως το floating η πλειοψηφία το έχει όπως προτείνει ο John Cruz. Τέλος, κλείνει πως η μέθοδος του Carl είναι καλή για τον ίδιο τον Carl (ειδικότερα το 1 + 1/2 τόνος πάνω στην ΣΟΛ χορδή όταν τραβήξεις το τρέμολο τέρμα πίσω) και φυσικά ο κάθε κιθαρίστας έχει τις προτιμήσεις του.

...

Ασφαλώς και δεν ισχύει αυτό με την τάση των χορδών. Συμφωνώ με τον John Cruz ( ;D ) Μπορείς ο καθένας να δει τις τάσεις των χορδών σε ένα οποιοδήποτε online string tension calculator (ή σε κατάλογο) και να διαπιστώσει ότι στα συνηθισμένα σετ η χορδή G (ή η D) είναι αυτή με τη μεγαλύτερη τάση, ενώ οι τυλιχτές E και A έχουν περίπου την ίδια τάση με τα καντίνια E και B.

Ως εκ τούτου δεν υπάρχει λογική στην ασύμμετρη κατανομή των ελατηρίων.

Εκτός αυτού, η ασύμμετρη κατανομή των ελατηρίων δεν αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθεί το τρεμολο. Το τρέμολο απλά περιστρέφεται γύρω από τον συγκεκριμένο άξονα.

Τέλος το κόλπο "3 ημιτόνια στην G και 1 ημιτόνιο στην E" απλά εξαρτάται από το πόσο σηκωμένο είναι το τρέμολο στη θέση ισορροπίας και δεν είναι βέβαιο ότι υπάρχει μια τέτοια θέση για κάθε σετ χορδών. (Και πάλι, η ασύμμετρη τοποθέτηση των ελατηρίων δεν έχει κάποια σχέση μ' αυτό).

 

Τέλος, αυτό το spring tension=string tension (προφανώς αναφέρεται στις ροπές τους) ισχύει πάντα εφόσον το τρέμολο ισορροπεί όπως γνωρίζουμε όλοι από την Α΄Λυκείου.  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέλος το κόλπο "3 ημιτόνια στην G και 1 ημιτόνιο στην E" απλά εξαρτάται από το πόσο σηκωμένο είναι το τρέμολο στη θέση ισορροπίας και δεν είναι βέβαιο ότι υπάρχει μια τέτοια θέση για κάθε σετ χορδών. (Και πάλι, η ασύμμετρη τοποθέτηση των ελατηρίων δεν έχει κάποια σχέση μ' αυτό).

Τέλος, αυτό το spring tension=string tension (προφανώς αναφέρεται στις ροπές τους) ισχύει πάντα εφόσον το τρέμολο ισορροπεί όπως γνωρίζουμε όλοι από την Α΄Λυκείου.  ;)

 

Όχι όχι. Αυτό δεν έχει να κάνει με την υπό γωνία θέση του claw. Προφανώς έτσι βολεύει τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Τώρα, αν κι αυτό το συσχετίζει με την θεωρία του δεν ξέρω.

 

Γενικότερα, η ανάλυση που κάνεις, η οποία φυσικά με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο βάση της φυσικής που όλοι έχουμε διδαχθεί, είναι αυτομάτως και η κριτική του Cruz αλλά και των υπολοίπων στα διάφορα φόρα. Η βασική ουσία όμως του θέματος παραμένει... Ο τρόπος αυτός δουλεύει... Αν δεν το κάνεις έτσι, το τρέμολο δεν δουλεύει σωστά (δεν κρατάει κούρδισμα). Όλοι γνωρίζουμε πόσο βραχνάς είναι το να μείνει σε κούρδισμα με την χρήση του τρέμολο, πόσο μάλλον με την βίαιη χρήση (που κάνω αρκετές φορές εγώ). Επιπλέον, η μέθοδος των 'ημιτονίων κλπ' είναι υπέροχη γιατί έχεις αρκετό χώρο να κινηθείς για το vibrato σου για να μην αναφερθώ πως όντως κάνεις 'ωραία κόλπα' όταν παίζεις με τα ημιτόνια.

 

Στο σύνολό του λοιπόν, το συγκεκριμένο setup είναι ωραίο. Όπως προείπα όμως, δεν έχω δοκιμάσει να βάλω την γέφυρα όπως προτείνει ο Cruz και η Fender (έστω και με τριγωνική διάταξη των ελατηρίων) ώστε να δω αν με την χρήση που κάνω θα διατηρηθεί το κούρδισμα. Ενδεχομένως όλα να έχουν να κάνουν με τον γραφίτη, το σωστό πέρασμα των χορδών, το σωστά κομμένο nut κλπ. Με άλλα λόγια, δεν διαφωνώ σε ό,τι λες, απλά δεν μπορώ να εξηγήσω γιατί ο τρόπος αυτός δουλεύει τόσο υπέροχα. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου