Προς το περιεχόμενο

Moυσικός ή δημιουργός?


blue

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πιστεύω έγινε κατανοητή η διαφοροποίηση του 'ακούω' και του 'καταλαβαίνω'.

 

Όχι, δεν έγινε και ούτε θα γίνει (κατανοητή) διότι δεν υπάρχει! Είχα πολλά χρόνια να ακούσω τέτοιον ακαδημαϊκό ισχυρισμό (μάλιστα, με κάνει να αναρωτιέμαι για το ποια είναι η ηλικία σου), αλλά όπως και αν έχει, δεν είναι δυνατόν να πετάς στη μέση της κουβέντας έναν τέτοιον αφορισμό και να πιστεύεις ότι όλοι οι υπόλοιποι θεωρούν ως προϋπόθεση την ορθότητα αυτού του αφορισμού.

 

Αυτό που σου έγραψε ο Superfunk, είναι ότι για να την ακούει κάποιος είναι σίγουρο ότι την καταλαβαίνει. Δυστυχώς για τους απανταχού ακαδημαϊκούς, το νιονιό δεν είναι ούτε ο μόνος, ούτε ο κύριος τρόπος με τον οποίο καταλαβαίνουμε τον κόσμο γύρω μας.

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 47
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αυτά περί Ελληνικής Μουσικής Σκηνής.

 

Λυπάμαι που σε ακούω έτσι απογοητευμένο ρε not_guilty. Δεν είναι έτσι βρε τα πράγματα. Με την άδειά σου, επίτρεψε μου να σου κάνω μία νύξη: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, υπάρχει μόνο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ. ¶ρα το θεώρημά σου (αν και ήταν αρκετά έγκυρο, όταν ήμουν εγώ είκοσι χρονών) δεν είναι έγκυρο σήμερα.

 

Η διαφορά του Φινλανδού από τον Έλληνα μουσικό, είναι ότι ο Φινλανδός το έχει καταλάβει αυτό που σου είπα, αλλά ο Έλληνας ΟΧΙ. Οι Sigur Ros (καλή ώρα) λύσανε το (φοβερό όντως) πρόβλημα της γλώσας, τραγουδώντας μαλακοφωνίτσες. ¶μα περιμένανε να μάθει η υπόλοιπη οικουμένη φινλανδικά, θα είχανε χάσει. Τι εμποδίζει τον Έλληνα, να κάνει αντίστοιχες έξυπνες κινήσεις και να παρουσιάσει υλικό που θα ενδιαφέρει τον υπόλοιπο κόσμο;

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι εμποδίζει τον Έλληνα' date=' να κάνει αντίστοιχες έξυπνες κινήσεις και να παρουσιάσει υλικό που θα ενδιαφέρει τον υπόλοιπο κόσμο;[/quote']

 

Μάλλον το ότι απαιτεί να ασχολούνται όλοι μαζί του και να τον εξαίρουν απλά επειδή υπάρχει και δηλώνει καλλιτέχνης/δημιουργός και όχι γιατί κάνει κάτι αξιόλογο.

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι εμποδίζει τον Έλληνα' date=' να κάνει αντίστοιχες έξυπνες κινήσεις και να παρουσιάσει υλικό που θα ενδιαφέρει τον υπόλοιπο κόσμο;[/quote']

 

¶ντε ντε...

 

Γιατί και οι Μίκρο - πίστα;

 

 

 

και δεν θα κάνω τον έξυπνο περι ίντερνετ και ιδεολογίες, απλά άμα ανοίξω την τηλεόραση βλέπω παντού μουσικές "πίστας" άν ανοίξω το ράδιο θα ακούσω μουσική "πίστας" ειδικά δε άν πιάσουμε rock, ή red.... Γιατί οι φιλανδοί θα σε ξαναρωτήσω "εξάγουν" περισσότερη μουσική απο ότι εμείς. ?????

 

 

Τι εμποδίζει τον Έλληνα' date=' να κάνει αντίστοιχες έξυπνες κινήσεις και να παρουσιάσει υλικό που θα ενδιαφέρει τον υπόλοιπο κόσμο;[/quote']

 

εγώ πιστεύω ότι και να το ΄"έχουμε" σαν Έλληνες, (που πολύ αμφιβάλλω και για την μουσικότητα μας μετά την επέλαση της πίστας)

είμαστε στο νερό.. στο περιθώριο με άλλα λόγια....

ΜΤΠ = Μην Το παρεξηγείς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης είναι μπακαλίστικο το "ένα ακόρντο να περιέχει ΟΛΕΣ τις νότες" γιατί πίσω από ένα ακόρντο με extensions και τί μπορείς να παίξεις και να μπλέξεις πάνω του κρύβεται πάρα πολλή θεωρία και φίλε blue την αδικείς.

 

Αδικώ τη θεωρία :?: 8O :lol:

 

Δε μιλάω για ακκόρντα με extensions ούτε για θεωρία...

Μιλάω για φιλοσοφία στο παίξιμο....είναι εύκολο να παίζεις παπαριές και να ξέρεις να τις δικαιολογείς μετά με αερολογίες του στιλ "τι λε ρε φίλε, εγώ πέρασα από Locrian#2 επειδή είχε min7b5...."(ενώ δεν έχεις παίξει καν κάτι τετοιο) και άλλα τέτοια που περισσότερο για εξέταση/εντυπωσιασμό μουσικολογίας κάνουν παρά για παίξιμο...

 

Ή μήπως ο Joe Pass που μιλάει μόνο για min και maj δεν ξέρει?

 

Αυτό που ήθελα να πω πριν είναι οτι ΜΟΝΟ για ελληνικά παξίματα(και όχι όλα) θέλει να είσαι μουσικός...για να καταλάβεις τι παίζει και να βρίζεσαι

ενώ για μουσική θέλει να ακούς, για να απαντήσω και στο άλλο θέμα που άνοιξε :wink:

 

Στα τζαζόμπαρα του εξωτερικού δεν ήταν όλοι μουσικοί στο ακροατήριο.Απλός κόσμος ήταν και ΧΟΡΕΥΕ :!: :!: :!:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα τζαζόμπαρα του εξωτερικού δεν ήταν όλοι μουσικοί στο ακροατήριο.Απλός κόσμος ήταν και ΧΟΡΕΥΕ :!: :!: :!:

 

To πιο απλό πράγμα το είχε πει μια κυρία' date=' στη συναυλία του Holdsworth στο Φακανά: 'δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν ακούνε περισσότεροι Έλληνες τζαζ [συνειδητά, εννοούσε']... στο κάτω κάτω όλες οι παλιές ελληνικές ταινίες τζαζ soundtrack είχαν!'

 

So simple... :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύω έγινε κατανοητή η διαφοροποίηση του 'ακούω' και του 'καταλαβαίνω'.

 

Όχι' date=' δεν έγινε και ούτε θα γίνει (κατανοητή) διότι δεν υπάρχει! Είχα πολλά χρόνια να ακούσω τέτοιον ακαδημαϊκό ισχυρισμό (μάλιστα, με κάνει να αναρωτιέμαι για το ποια είναι η ηλικία σου), αλλά όπως και αν έχει, δεν είναι δυνατόν να πετάς στη μέση της κουβέντας έναν τέτοιον αφορισμό και να πιστεύεις ότι όλοι οι υπόλοιποι θεωρούν ως προϋπόθεση την ορθότητα αυτού του αφορισμού.

 

Αυτό που σου έγραψε ο Superfunk, είναι ότι για να την ακούει κάποιος είναι σίγουρο ότι την καταλαβαίνει. Δυστυχώς για τους απανταχού ακαδημαϊκούς, το νιονιό δεν είναι ούτε ο μόνος, ούτε ο κύριος τρόπος με τον οποίο καταλαβαίνουμε τον κόσμο γύρω μας.[/quote']

 

Δηλαδή όσοι ακούνε Τζάζ ξέρουν τι ακούνε?

Ξέρουν από τζάζ αρμονία?

Παπάρια ξέρουν....Ακούνε,μασάνε τσίχλα και κάνουν μπούκλα το μαλλί...

 

Όλη η αλήθεια κρύβεται στα λεγόμενα του nikos0937...μάλλον δεν διαβάσατε προσεκτικά αυτά που γράφει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Πιστεύω πως κυριολεκτικά «Δημιουργία» δεν υπάρχει' date='

μια που όλα ενυπάρχουν εν δυναμει εντός του Λόγου. [/b']

 

Ο Δημιουργός ήταν είναι και θα είναι Ένας

από τον οποίο αποτελούνται όλα,

και υπάρχουν μέσα Του.

 

Εμείς όταν αποκαλούμε «δημιουργό» κάποιον, πχ μουσικό,

χρησιμοποιούμε την λέξη "Δημιουργός" καταχρηστικά,

μια που η μουσική υπήρξε ανέκαθεν και θα υπάρχει για πάντα.

 

τρεις λαλούν κ δυο χορευουν.

 

yes it is I, Lucifer master of the frying pot and cheeseburgers, sucking all of the divine.

 

δεν αφηνουμε τα χριστιανικοθεολογικοεθνικιστικα εδω μεσα μη μας παρω κ μας σηκωσω? :evil:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

απλά και μόνο επειδή αναφέρθηκε η Φινλανδία:

 

προς Wow!: Οι Sigur Ros δεν είναι Φινλανδοί, αλλά Ισλανδοί

 

προς not_guilty: οι μουσικοί στη Φινλανδία αποτελούν το 5% του πληθισμού (ασ με διορθώσει κάποιος αν ανακαλύψει κάτι αντίθετο)

επίσης σε όλες τις σκανδιναβικές χώρες υπάρχουν επιδοτήσεις και λεφτά απο το κράτος προς όποιους κάνουν κάτι> απο το να θέλουν να ζήσουν μόνοι, μέχρι να σπουδάσουν, να κάνουν οικογένειες, να ανοίξουν επιχηρήσεις, να κάνουν ΜΟΥΣΙΚΗ

 

νομίζω είναι ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο μπορούν και παράγουν κ εξάγουν περισσότερα από μας...

 

όσο για το θέμα της γλώσσας νομίζω ότι είναι όντως δύσκολο να περάσει κάτι στην ευρώπη αν δεν είναι στα αγγλικά. Κ πως να γίνει κάποιο γράφουν στίχους..δεν μπορεί να τραγουδάμε όλοι λαλα λα και βομ βομ ή "μαλακοφωνίτσες"

 

άποψη μου για τη τζάζ είναι ότι άρχισε να μ αρέσει και να επιλέγω να την ακούω και να την παρακολουθώ σε υλικία που δεν είχα καμία μουσική γνώση ώστε να "καταλάβω σε βάθος" τι άκουγα...

φβ/snoozeloop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λυπάμαι που σε ακούω έτσι απογοητευμένο ρε not_guilty. Δεν είναι έτσι βρε τα πράγματα. Με την άδειά σου' date=' επίτρεψε μου να σου κάνω μία νύξη: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, υπάρχει μόνο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ.[/quote']

 

Συμφωνώ εν μέρη με το eyep. Η μουσική σκηνή είναι παγκόσμια αλλά αποτελείται από πολλά κομμάτια και το καθένα έχει τις επιρροές του.

Αναρωτηθήκατε ποτέ αν οι Ισλανδοί, οι Σουηδοί και όλοι όσους ανεφέρετε γουστάρουν ή όχι τα "παραδοσιακά" κομμάτια της χώρας τους;

 

Μιλάμε όλοι για την jazz, κάτι που σίγουρα δεν γεννήθηκε σ'αυτή την χώρα...και διαβάζω αρκετά σχόλια για το ότι δεν υπάρχουν αξιοσημείωτοι έλληνες jazzists ή έστω ότι και αν υπάρχουν δεν έχει σχηματιστεί αντίστοιχη σκηνή για να τους υποστηρίξει.

 

Πέραν των πισωμαχαιρωμάτων που, όπως σίγουρα όλοι ξέρετε, συμβαίνουν συνεχώς σ'αυτούς τους κύκλους (ιδίως με το ταμπεραμέντο του Έλληνα,που μην δεί κάποιον καλύτερο από αυτόν..) η ίδια η νοοτροπία που έχουμε για την μουσική είναι αυτή που λειτουργεί σαν τροχοπέδι.

Θα θέσω μερικά ερωτήματα απλά:

 

Γιατί έπρεπε να περιμένουμε τον Zappa ή τους surfάδες να χρησιμοποιήσουν το μπουζούκι; Ίσως να είχαμε νέα είδη μουσικής...αν πιάναμε κανά παραδοσιακό όργανο αντί για την ηλ. κιθάρα...και επειδή εδώ μέσα είναι γεμάτο κιθαρίστες και ξέρω ότι θα φάω κράξιμο, να πώ ότι μου φαίνεται λυπητερό όταν μπαίνω σε forum και διαβάζω από Αμερικανό πειραματιστή να γράφει "Θα έδινα και το δεξί μου χέρι για να βρώ έναν Έλληνα να μου μάθει μπουζούκι.."

 

Γιατί κράζουμε τόσο απερύφραστα τους ελληνικούς στίχους ή τα ελληνικά φωνητικά; (και αν βιαστείτε να πείτε ότι δεν το κάνετε, τότε είμαι σίγουρος ότι ο διπλανός σας το κάνει...αν δεν έχει Αγγλικούς στίχους..δεν αρέσει)

 

Γιατί προσκολυόμαστε τόσο στην τεχνική; Ας μην ξεχνάμε ότι η jazz και οι αντιπροσωποί της πάνω απ'όλα βάζουν το συναίσθημα. Οκ, η τεχνική υποδομή απαραίτητη..αλλά γιατί ξεκινάμε πάντα με αυτήν όταν υπάρχει ΕΝΤΟΝΟΤΑΤΗ έλλειψη μουσικού συναισθήματος;

 

Και στο κάτω κάτω της γραφής ρε παίδες, γιατί δεν κοιτάμε και λίγο γύρω μας; Ίσως ο τυπάς που κράζουμε γιατί έκανε το ένα και δεν έκανε το άλλο, γιατί ακούει το ένα και όχι το άλλο...γιατί παίζει έτσι και όχι αλλιώς...ίσως να έχουμε να μάθουμε κάτι απ'αυτόν.

Και να κλείσω με αυτό, το μεγάλο λάθος σ'αυτή την χώρα είναι ότι όλοι γκρινιάζουμε...και μένουμε εκεί. Καθόλου λύσεις.

 

Ρίχτε τις τιμές στα studio να μπούνε νέα παιδία να γράψουνε,

ακούστε και κάτι που μπορεί να σας φαίνεται πειραματικό, extreme, μη μουσικό ή οτιδήποτε..στο κάτω κάτω της γραφής τί ορίζεται ως μουσική και από ποιόν;

Αντί να θαυμάζετε κόσμο και μουσικούς...προσπαθήστε να τους ξεπεράσετε με έναν απλούστατο τρόπο, με το να μην έχετε καμία σχέση μουσικά (άλλο μεγάλο λάθος, τα πρότυπα)

 

Αν είμαι ουτοπικός δεν πειράζει, αγαπώ την μουσική και δεν παίζει ρόλο αν την καταλαβαίνω ή αν ξέρω τα 4/4 ή τα 5/3...τα majore ή το τάδε solo απ'έξω..και σίγουρα δεν παίζει ρόλο η ηλικία, μόνο το αυτί.

 

Μουσικός είναι κάποιος που δεν έχει ξεχάσει να ακούει με την καρδία του και να κρατά το μυαλό του ανοιχτό..για οτιδήποτε.

 

 

(χειροκρότημα! :oops:)

I have a passion lord and it won't go away

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου