Προς το περιεχόμενο

Πως μπορώ να φτάσω σ'αυτό το μπάσο?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Για να έχεις όσο το δυνατό πιο snappy μπάσο χρειάζονται και γρήγορα envelopes, κυρίως στο στάδιο του attack. Βέβαια μιλάμε για διαφορα  millisecond ,αλλά υπάρχει.

Υπαρχει διαφορα, ναι, και το βιονικο αυτι μερικων εδω μεσα πιανει αυτη τη διαφορα millisecond στην...ιλιγγιωδη ταχυτητα των 140 bpm (τι να μας πει και το Valium... ;D)  η οποια ταχυτητα ειναι τοοοοοοοοοοοοσο ιλιγγιωδη που "ενα αναλογικο μπασο με αργα envelopes...απλα δεν προλαβαινει καλα καλα να γινει trigger να παιξει , να τελειωσει και να ειναι τελεια συγχρονισμενο". eyeroll.gif

 

Στο συγκεκριμένο θέμα το μπάσο μου φάνηκε να έχει μια moogy χροιά, χωρίς να είναι αδύνατο να το φτιάξεις με άλλο συνθ, vst ή hardware.

Οτι εγραψα εγω απ'την αρχη δηλαδη.

 

Αυτος ο ηχος μπορει να προερχεται απο οποιοδηποτε synth, hard ή soft.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 33
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Υπαρχει διαφορα, ναι, και το βιονικο αυτι μερικων εδω μεσα πιανει αυτη τη διαφορα millisecond στην...ιλιγγιωδη ταχυτητα των 140 bpm (τι να μας πει και το Valium... ;D)

 

Το αν αντιλαμβανεσαι τη διαφορα μερικων millisec στο attack ενος ηχου ή οχι τι σχεση εχει με το tempo του κομματιου?  ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοουμε οτι οταν το attack ειναι αργο γινεται εντονη η παρουσια του στις μεγαλες ταχυτητες οπου ο ηχος δεν μπορει να ακολουθησει το τεμπο.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοουμε οτι οταν το attack ειναι αργο γινεται εντονη η παρουσια του στις μεγαλες ταχυτητες οπου ο ηχος δεν μπορει να ακολουθησει το τεμπο.

 

Oκ αυτο ειχα και εγω στο μυαλο μου απλα νομισα οτι στην προηγουμενη παραθεση σου σημαινες το αντιθετο, παρεξηγησις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Επειδή γράφονται διάφορα για αργά Envelopes που δεν προλαβαίνουν κ.λ.π. με το τεκμήριο "θα σου δείξω εγω ρε...*%$#@", θα ήθελα να παροτρύνω την συμπαθή κοινότητα των πληκτράδων να κάνει τον κόπο να διαβάσει μια αναφορά στο συγκεκριμένο θέμα "Envelopes, Gates & Triggers", απο το έγκριτο S.O.S. και την αιτία που κάποιες μηχανές synthesizer είναι πιό γρήγορες.

Οχι παντως γιατί δεν προλαβαίνει το MIDI (!!!) ή το ADSR...

 

Συγχωρέστε με που δεν το μεταφράζω αλλά όσοι έχετε χρόνο και γνωρίζετε κάντε τον κόπο για τους υπόλοιπους.

 

For reasons that should be obvious, we call Triggers and Gates timing signals, and every synth needs them. But why both? Surely the Gate is performing the trigger function, and the Trigger itself is unnecessary? This is a question that dogged me for many years, until I was fortunate enough to have both a Minimoog and an ARP Odyssey sitting next to each other in my 'live' keyboard rig. I often used these to play a heavily contoured solo sound, with an instantaneous (Attack = 0) percussive 'spike' of loudness and brightness at the start of each note. This spike was, of course, created by applying a pair of contours to the VCF and VCA.

 

Strangely, and despite the outstanding reputation of the Minimoog's contour generators, I knew that I preferred to play my fast solos on the Odyssey, but I did not know why. All I knew was that my playing sounded punchier on the Odyssey, and that I could play at higher speeds than I could on the Minimoog. The reason for this was nothing to do with my playing (I was rubbish on both) nor was it anything to do with the relative quality of the instruments' keyboards. The answer lay in the engineering within the instruments: the Odyssey uses triggers, while the Minimoog does not.

 

Look at Figure 8.

 

fig8.gif

 

This shows what happens when I play lines very quickly on an Odyssey. As you can see, the notes overlap because I can't remove my fingers quickly enough from previous notes before playing the next. But you can also see that the contour remains dynamic, and that the start of each note is clearly defined. This is because the Odyssey re-triggers its transient generators every time I play a note, regardless of whether previous ones are released or not, and regardless of whether the Gate is Open or not. This means that my sounds are correctly articulated, no matter how unevenly I release the keys.

 

Let's contrast this with the Minimoog, a synthesizer that does not generate triggers. Its single, unconventional timing signal is called an S-Trigger, but is, in fact, a Gate. So the same line played identically on the Minimoog produces the filter and amplitude contour shown in Figure 9.

 

fig9.gif

 

As you can see, the envelope is far less interesting and, although you will still hear the second and successive notes at the sustain level, the punch is lost. The synth solo becomes dull and uninteresting, and the audience remains unimpressed. Indeed, the only way to recapture the dynamics and punch of the Odyssey solo would be to release each note before the next, and I have already admitted that I am not capable of that at high speed. Consequently, for average players rattling off fast solos at the limits of their abilities, the Odyssey is superior to the Minimoog (the fact that the Odyssey keyboard is duophonic and the Minimoog's is monophonic also helps, but that's a topic for another day).

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παραπάνω παράδειγμα δεν αφορά  στην ταχύτητα των envelopes αυτη καθεαυτη , αλλα  αφορά στο retriggering του envelope σε κάθε πάτημα της νοτας , όταν η προηγούμενη νότα ειναι ακόμα πατημενη

 

Στην περίπτωση του odyssey το envelope επανα-trig-άρει  , ενώ στην περίπτωση του minimoog όχι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με προλαβε ο Hysplex. Tο παραπανω αποσπασμα δεν εχει καποια σχεση με τις γρηγορες/αργες envelopes. Καποια synths εχουν πιο γρηγορες envelopes απο καποια αλλα, αλλα εδω μιλαμε για διαφορες σε milliseconds οπως ειπαμε παραπανω. Οποιοδηποτε synth με το Attack στο 0 ("instantaneous Attack" που γραφει και στο αποσπασμα) μπορει να παραγει ενα γρηγορο στακατο/punchy ηχο ικανο να "τρεξει" σε μεγαλες ταχυτητες.

 

Το ARP Odyssey φυσικα και re-triggαρει αφου ειναι διφωνικο, ενω το Minimoog μονοφωνικο, οταν λοιπον στο Minimoog εχεις πατημενη μια νοτα και πατησεις μια δευτερη, το οργανο δεν re-triggαρει στη δευτερη νοτα και εχουμε το αποτελεσμα που βλεπουμε στο 2ο διαγραμμα.

 

Edit:

Σε πολλα ψηφιακα synths τα οποια μπορουν να παιξουν και σε mono mode, υπαρχει το Note Priority που συνηθως εχει δυο ή τρεις επιλογες, για παραδειγμα το "Low-note Priority" η οποια παραγει ενα παρομοιο "εφφε" οπως στο παραδειγμα του Minimoog, ή το "last-note Priority" το οποιο λειτουργει αναλογα με το παραδειγμα του ARP Odyssey, κανει δηλαδη Retriggering στην τελευταια/νεα παιγμενη νοτα, ασχετα με το αν καποια αλλη αλλη νοτα ειναι ηδη πατημενη/κρατημενη. Αυτο (και) σε mono mode.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tο First note priority εχει να κανει με την πολυφωνια, αν φτασεις δηλαδη το οριο της πολυφωνιας του synth σου τοτε οι νεες νοτες που θα πατησεις δεν θα ακουστουν μεχρι να αφησεις τις προηγουμενες νοτες. Αυτα που εγραψα στο προηγουμενο ποστ αφορουν κυριως τα ψηφιακα synths που παιζουν σε mono/unison mode.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου