Προς το περιεχόμενο

Κατασκευή εβένινου Neck through πράξη 1η


fidelis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μην ανησυχείτε έχω λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα..

 

Το κάρμπον δεν έχει γίνει κατά παραγγελία στις διαστάσεις, ήταν έτσι κομμένο από το εργοστάσιο αλλά μικρό το κακό, τώρα έχω κάρμπον για 2 κιθάρες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • Απαντήσεις 184
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Λοιπόν, έχουμε αρκετές εξελίξεις από την τελευταία φορά, κατ' ευθείαν στο ψητό.

 

Έκοψα τα ξύλα του μανικιού για την δημιουργία scarf-joint στο headstock με κλίση 16 μοιρών.

 

Ο λόγος που διάλεξα ένα τόσο «μεγάλο» νούμερο για την κλίση έχει αν κάνει με το γεγονός πως στο headstock δεν θα χρησιμοποιήσω το string retainer, λόγω σχήματος, απλά δεν χωράει, αυτός πρέπει να είναι και ο λόγος που δεν το χρησιμοποιεί η jackson στις κιθάρες της.

 

Το πρόβλημα είναι πως όταν σφίγγεις τις βίδες από το locking nut πάντα οι χορδές υπερ-χορδίζονται (sharp/δίαιση) επειδή η κλίση των 12~14 μοιρών που χρησιμοποιεί η jackson δεν επαρκεί για να καλύψει την κλίση των χορδών προς το headstock. Με ένα πρόχειρο υπολογισμό κατέληξα πως οι 16 μοίρες θα μου επιτρέψουν να έχω ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

 

Στις φωτο δείχνω επίσης πως πετυχαίνω να έχω απόλυτη παραλληλία στην κλίση μου κολλώντας με ταινία διπλής όψης το κομμένο κομμάτι πάνω στο άλλο και λιμάρω/γυαλοχαρτάρω μέχρι να πάρω το επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

Απλά πραγματάκια κόβω 16 μοίρες και κολλάω το νέο κομμάτι αντίστροφα από την πάνω πλευρά. Δηλαδή η κλασική καμπύλη που σχηματίζεται στο πίσω μέρος του μπράτσου θα είναι κάτω από το 3ο τάστο. Στις φωτογραφίες την έκανα την πατάτα μου και κόλλησα το scarf ανάποδα, ευτυχώς τίποτα που δεν λύνεται με λίγο ασετόν, υδρατμό, καυτό νερό υπομονή και το απαραίτητο γαμοσταυρίδι. Δυστυχώς είχα αρκετά νευράκια και δεν έβγαλα φωτο ούτε την διαδικασία αποκόλλησης ούτε την επανακόλληση.

 

Μετά από αυτό, έκοψα το ανθρακόνημα στις σωστές διαστάσεις και κλίσεις, έκανα ένα πρόχειρο ταίριασμα για να δω αν τα μέτρα μου είναι σωστά, ευτυχώς ήταν :p

 

Το επόμενο βήμα είναι να απο-συρναμολογίσω το μπράτσο και να το γυαλοχαρτάρω τα επιμέρους μέρη μέχρι να γίνουν 100% παράλληλα μεταξύ τους.

 

Σημαδεύω τα κομμάτια για περαιτέρω κοψιές, αφαιρώ το περισσευούμενο ξύλο στο πίσω μέρος του μπράτσου και του headstock. Ξανά-μανά λιμάρισμα/γυαλοχαρτιάρισμα για να τελειοποιηθούν τα μέρη. Μετά ξανά δοκιμαστικό ταίριασμα και φυσικά εφ' όσον όλα πήγαν κατ' ευχήν προχωράω στο κόλλημα του λαιμού.

 

01. Μαρκάρισμα του κοψίματος

DSC00824_zpsd5312abd.jpg

 

02. Το κόψιμο της κλισης

DSC00829_zps92b690cb.jpg

 

03 Τα κομμένα κομμάτια

DSC00830_zps002c558b.jpg

 

04 Ευθυγράμμιση

DSC00831_zps9fd5434d.jpg

 

05. Λιμάρισμα

DSC00834_zps13b13286.jpg

 

06 Σκαρφ 1

DSC00835_zps9b47090c.jpg

 

07 Σκαρφ 2

DSC00836_zpsa893ebef.jpg

 

08 Σκαρφ 3

DSC00837_zpsa71a5b28.jpg

 

09 Σκαρφ 4

DSC00838_zpsfa390c4e.jpg

 

10. το λάθος κόλλημα

DSC00840_zpsb2632197.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 Πρόχειρη συνομολόγηση

DSC00844_zpsd69255c3.jpg

 

12 ταινία διπλής όψης

DSC00851_zps5621e2e1.jpg

 

13. Νο κόμεντ

DSC00857_zps5276c363.jpg

 

14. Ετοιμασία για γώνιασμα

DSC00859_zps41e5c141.jpg

 

15. Υδρώτας...

DSC00860_zps204f22b1.jpg

 

16. Κι άλλος ιδρώτας

DSC00861_zpsa354080f.jpg

 

17. Μαρκάρισμα για κόψιμο φύρας

DSC00862_zps6c410b66.jpg

 

18. Ευθυγράμμιση κομματιων

DSC00865_zpsea12420b.jpg

 

19. Ετοιμασία για κόλλημα

DSC00868_zpsca6e492e.jpg

 

20. Εφαρμογή κόλλας

DSC00870_zpsb4bc716e.jpg

 

21. Το κόλλημα

DSC00871_zps27cbc2ff.jpg

 

22. Όσους σφιγκτήρες κι αν έχεις... πάλι λίγοι θα είναι

DSC00872_zps97bfb1d7.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, είναι μια παρηγοριά για την «ταλαιπωρία» που έβαλα τον εαυτό μου  :)

 

Η κατασκευή συνεχίζει δυναμικά, έχουμε και λέμε...

 

 

01. Το κόλλημα των «αυτιών» στην κεφαλή

DSC00876_zps08beb6e3.jpg

 

02. Συνολικό πλάνο

DSC00877_zpsaed17108.jpg

 

 

 

03. Το κόψιμο του σχήματος της κεφαλής. Η διαδικασία είναι απλή, αφού μαρκάρω το σχήμα που θέλω να κόψω, πριονίζω το σχήμα προσεκτικά με την σέγα όσο πιο κοντά γίνετε στην «γραμμή» μου. Καθαρίζω τα χοντρά με μια λίμα και τέλος με χοντρό γυαλόχαρτο και ένα επίπεδο τάκο το φέρνω εκεί που θέλω.

DSC00882_zpsf747eb5e.jpg

 

04. Μαρκάρισμα με χρωματιστά μολύβια του σχήματος του λαιμού, αν παρατηρήσετε υπάρχουν δύο γραμμές (μια κίτρινη και μια πορτοκαλί) η μία είναι το τελικό μέγεθός και ή άλλη μου δίνει 1.5mm «αέρα» για το τελικό λιμάρισμα/γυαλοχαρτιάρισμα.

DSC00883_zps3fad86dc.jpg

 

 

05. Το κόψιμο του λαιμού (tapering) στο σωστό μέγεθος. Η διαδικασία που ακολουθώ είναι η ίδια με αυτή του σχηματισμού της κεφαλής.

DSC00884_zpsb6548387.jpg

 

06. Δεύτερη οπτική γωνία του ίδιου θέματος.

DSC00886_zpsfa03158a.jpg

 

07. και τρίτη...

DSC00887_zpsd5027d60.jpg

 

 

08.«Πλανιάρισμα» του λαιμού για να γίνει 100% επίπεδος.

Το «πλανιάρισμα» μέσα σε εισαγωγικά γιατί ουσιαστικά δεν χρησιμοποιώ πλάνη αλλά μια επίπεδη επιφάνεια με κολλημένο γυαλόχαρτο. Μετά από 1500 περάσματα (strokes) έχω μια τέλεια παράλληλη επιφάνεια. Ένας ακόμη λόγος που χρησιμοποιώ αυτή την τεχνική είναι πως δεν έχω πλάνη  :(

DSC00889_zpse13be9f8.jpg

 

09. Το αποτέλεσμα έρχεται αργά και βασανιστικά

DSC00894_zps40e7ded4.jpg

 

10. Πολύ αργά...

DSC00893_zpsded75c12.jpg

 

11. και πολύ βασανιστικά....  :'(

DSC00892_zps034ba72c.jpg

 

12. Αλλά στο τέλος υπάρχει αποτέλεσμα και μάλιστα, κατά την ταπεινή μου γνώμη, καλύτερο από το πλανιάρισμα με πλάνη.  :D

DSC00897_zps24516016.jpg

 

13. Κρίνετε και μόνοι σας

DSC00898_zps50c236a1.jpg

 

14.

DSC00896_zps8b1151f2.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τζονακο τα σπας ρε φιλε!!!!Μπορει να αφησες λιγο την μπαντα σε δευτερη μοιρα (κακιουλες,χαχαχχαχα) αλλα χαλαλι σου και χαλαλι της (της κιθαρας εννοω)....Πραγματικα φαινεται και γ*** αλλα θα μου τη δειξεις και απο κοντα ΣΥΝΤΟΜΑ!!!!Εχω και τις κολλες που μου ζητησες!!!!Παρε και ενα τηλ μολις μπορεσειςνα συνεννοηθουμε για γκαϊφε μες στο ΣΚ!!!!!!!!!LOST IN HATRED ρε!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είσαι ηρωικός!!!

 

Δεν πολυσυμφωνώ με το τραπέζι αλλά ελλείψει πλάνης το κάνω και γω αναγκαστικά έτσι ... αλλά με υπομονή και συνεχή μέτρηση (όπως έκανες εσύ) βγαίνει ίσιο και έχεις καλά αποτελέσματα!!

 

Κράτα τα εβενάκια που περισσέυουν μη τα πετάς όλο και κάπου θα σου χρειαστούν στο μέλλον (πχ για να κάνεις inlays) Φτιάξε ένα συρτάρι/κουτί με σκραπς θα εκπλαγείς με τις χρήσεις που μπορούν να έχουν!

 

Καλή συνέχεια παίχτη φαίνεται ΤΣΙΜΕΝΤΟ το εργαλείο!!

''It's dark and we're wearing sunglasses''

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

@argytar

Συμφωνώ απόλυτως, δεν πετάω τίποτα από τον έβενο, ούτε καν την σκόνη από τα τριψίματα.

 

Ένα ακόμα βήμα ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ και δεν πρόλαβα/άντεχα να ανεβάσω φώτο.

Επανορθώνω σήμερα...

 

Λοιπόν, έχω την κόλληση του headstock veneer με το mop inlayed logo σε ένα κομμάτι έβενου 3mm το οποίο με την σειρά του θα επικολληθεί πάνω στο «κανονικό» headstock.

Ο λόγος που το χρησιμοποιώ είναι για να ενισχύσω το κολλημένα «αυτάκια» και να τα προστατεύσω από δυνατά χτυπήματα. Το σχήμα της κεφαλής που χρησιμοποιεί η jackson είναι αρκετα επιρεπείς σε σπασίματα ακριβώς στο κόλλημα των «αυτιών», ένα δυνατο χτύπημα και αποκολλάται πλήρως. Μια αναζήτηση στο γούγλη "jackson broken headstock" αρκεί για να δείτε τι ακριβώς εννοώ.

 

Ένα ακόμα λόγος που κατέληξα να χρησιμοποιήσω το παχύτερο cap στην κεφαλή, είναι οτι μου δίνει την δυνατότητα να κολλήσω το φιλέτο χωρίς να χρειαστεί να ρουτάρω κανάλι. Ένα βήμα, που στην περίπτωση μου, απλοποιεί αρκετά την κατασκευή μιας και θα χρειάζονταν να αγοράσω ειδική βάση και επιπλέον μύτες (router bits) για το dremmel. Το πάχος του cap μαζί με το veneer είναι περίπου 4.3~4.4mm (σχεδόν το 1/3 του πάχους όλου του headstock), θεωρώ πως είναι αρκετά παχύ για να μου δώσει ένα αξιοπρεπές φιλέτο.

 

Μετά το κόλλημα φέρνω το νεο cap στην διάσταση που χρειάζομαι και καθαρίζω τα περιθώρια με καλέμι και ξύστρες.

 

Δεύτερο βήμα είναι το "dry fitting" των φιλέτων (binding) καθώς και η διαμόρφωση τους στο σωστό μήκος/πλάτος, το «ταίριασμα» των γωνιών και το καμπύλωμα με νερό χρησιμοποιώντας μόνο ένα απλό κολλητήρι. (Ακούγετε λίγο μπακαλίστικο αλλά παρ' όλ' αυτά δουλεύει τέλεια)

 

Τέλος, έχω το κόλλημα όλων των επιμέρους μερών για την ολοκλήρωση του headstock cap.

 

Αρκετά με την θεωρία περνάω στην πράξη....

 

01. Το 3mm εβένινο «καπάκι»

DSC00899_zps861805d2.jpg

 

02. Dry fitting των κομματιών του φιλέτου

DSC00900_zpseb126e6a.jpg

 

03. DSC00903_zpsd13b732b.jpg

 

04.

DSC00906_zpsa392e9cf.jpg

 

05. Κολλητήρι πιασμένο με σφικτήρα στο γραφείο έτοιμο για την καμπύλωση.

DSC00907_zps122972c5.jpg

 

06. Λόγω υδρατμών του νερού οι φωτογραφίες είναι λες και μολις βγήκα από το ντουζ :p

DSC00909_zps95dd66e8.jpg

 

07. Η μόνη φωτο που δεν έχει υδρατμούς

DSC00910_zps8b28ff1e.jpg

 

08. Κατά την διαδικασία του καμπυλώματος.

DSC00911_zpsbbc4326a.jpg

 

09. Τα επιμέρους τμήματα του φιλέτου

DSC00914_zpsfb212d6a.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου