sfaku Δημοσιευμένο 6 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσιευμένο 6 Φεβρουαρίου 2014 Παίρνοντας πάσα από την αναφορά στον Κατσαρό, να ένα απόσπασμα από μια συνέντευξή του όπου εντοπίζει σύνδεση εκκλησιαστικής μουσικής και ρεμπέτικου: Παίζετε μόνο κιθάρα; -«Ναι, αυτό είναι τ' όργανό μου». Που μάθατε τους δρόμους και τους ρυθμούς του ρεμπέτικου; -«Να ξέρεις πως το πραγματικό μου επώνυμο είναι Θεολογίτης. Η οικογένειά μου είναι πολύ θρήσκοι. Από μικρός πήγαινα στην εκκλησία και κρατούσα το «ίσο» στους ψάλτες. Τα εκκλησιαστικά τροπάρια είναι η βάση. Πάντα ρωτούσα τους ψάλτες. Το βαρύ ρεμπέτικο είναι μια ψαλμωδία. Ένας μανές, ένα μινόρε, ένα ματζόρε. Αυτά τα ξέρανε οι καλλιτέχνες που παίζανε βυζαντινή καλλιτέχνες. Οι καλύτεροι Έλληνες μουσικοί είχαν μεταναστεύσει εκεί, για το χρήμα. Το καλύτερο ούτι της Αμερικής ήταν ο Αχιλλέας Πούλος. Ήταν μικρασιάτης. Απ' αυτόν έμαθα πολλά». Σημείωση: δεν υποννοώ καταγωγή του ρεμπέτικου από τη βυζαντινή μουσική αλλά για το πώς η εκκλησιαστική μουσική λειτούργησε για κάποιους σαν υπόστρωμα για να αφομοιώσουν το ρεμπέτικο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση