Προς το περιεχόμενο

τι ρόλο παίζει το sample rate στην ηχογράφηση..?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ξέρει κάποιος να μου πει ή να με στείλει σε κάποιο σχετικό thread ? στην κάρτα ήχου μου (profire 2626) υπάρχει επιλογή από 44.1 μέχρι και 192. Ως τώρα τη λειτουργώ στο 44.1 θα έχω καποια διαφορά στο 192 ωστε να αξίζει να το χρησιμοποιήσω? Ευχαριστώ προκαταβολικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 79
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Ως τώρα τη λειτουργώ στο 44.1 θα έχω καποια διαφορά στο 192 ωστε να αξίζει να το χρησιμοποιήσω

 

οχι.

 

καλυτερα να αυξησεις το bit rate σε 24 εκει θα ΑΚΟΥΣΕΙΣ οντως διαφορα

 

βεβαια τιποτα δεν σε εμποδιζει να ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΕΙΣ,αν η cpu σου το επιτρεπει, και να δεις αν ΑΚΟΥΣ καποια διαφορα στα 192....(αν ηχογραφεις στα Ocean Way studios υπαρχει μια εξαιρετικα ΜΙΚΡΗ πιθανοτητα να ακουσεις μια απειροελαχιστη διαφορα,αν εχεις αυτια νυχτεριδας,αν ηχογραφεις στο σπιτι σου...χλωμο το βλεπω)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε θα δεις διαφορά, και μάλιστα υπάρχει και περίπτωση να ακούγεται χειρότερα.

 

Αυτό όμως μπορεί να είναι υποκειμενικό, το αντικειμενικό είναι ότι το cpu και ο δίσκος σου θα τραβήξουν 4x φορές φορτίο, οπότε αν το σύστημά σου δεν δουλεύει σε όλα σου τα βαριά project με κάτω από 20% στο cpu meter, τότε δεν μπορείς να το εφαρμόσεις έτσι και αλλιώς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξέρει κάποιος να μου πει ή να με στείλει σε κάποιο σχετικό thread ? στην κάρτα ήχου μου (profire 2626) υπάρχει επιλογή από 44.1 μέχρι και 192. Ως τώρα τη λειτουργώ στο 44.1 θα έχω καποια διαφορά στο 192 ωστε να αξίζει να το χρησιμοποιήσω? Ευχαριστώ προκαταβολικά.

 

Στις κάρτες μου και στα ηχεία μου ακούω μεγάλες διαφορές και έχω καταλήξει να ηχογραφώ στα 48Khz. Κάθε κάρτα ήχου συμπεριφέρεται διαφορετικά στην αλλαγή του sample rate και θα πρέπει να έχεις και το ανάλογα ηχεία ή/και ακουστικά ώστε να το παρατηρήσεις εμφανώς.

Την διαφορά μπορείς να την ακούσεις και realtime αν αλλάξεις το sample rate στον virtual μίκτη της profire παίζοντας ταυτόχρονα ένα πλούσιο αρμονικά όργανο (π.χ. ακουστική κιθάρα) και ακούγοντας το αποτέλεσμα. Αν δεν αισθανθείς τίποτα, μην κάνεις τίποτα. Αν ακούσεις κάτι που αξίζει τον κόπο να το ακολουθήσεις, ακολούθα το, αλλάζοντας το rate επιλογής σου.

Η διαφορά είναι πως όταν ανεβάζεις sample rate θα συμβούν κάποια πράγματα:

 

-Eπιβαρύνεις τον υπολογιστή με περισσότερα δεδομένα στους σκληρούς δίσκους και με μεγαλύτερο φόρτο στην επεξεργαστική ισχύ της cpu. Αν φτιάχνεις sessions με 30κανάλια π.χ, τότε το κάνεις.

-Όταν θα κάνεις cd θα πρέπει να μετατρέψεις τη μίξη σου στα 44.1Khz, κάτι που είναι ιδιαίτέρως επιβαρυντικό για την ποιότητα εκτός αν χρησιμοποιήσεις κορυφαίο sample rate converter. Αν γίνει αυτό, το όφελος της αρχικής υψηλότερης δειγματοληψίας θα παραμείνει σε μεγάλο ποσοστό στα 44.1 (σύμφωνα με τη δική μου -και όχι μόνο- γνώμη).

-Αν είσαι στα 48Khz και κάνεις video, έχεις το πλεονέκτημα ότι ο ήχος θα παραμείνει εκεί γιατί αυτή είναι η ανάλυση ήχου των video.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις κάρτες μου και στα ηχεία μου ακούω μεγάλες διαφορές και έχω καταλήξει να ηχογραφώ στα 48Khz. Κάθε κάρτα ήχου συμπεριφέρεται διαφορετικά στην αλλαγή του sample rate και θα πρέπει να έχεις και το ανάλογα ηχεία ή/και ακουστικά ώστε να το παρατηρήσεις εμφανώς.

Την διαφορά μπορείς να την ακούσεις και realtime αν αλλάξεις το sample rate στον virtual μίκτη της profire παίζοντας ταυτόχρονα ένα πλούσιο αρμονικά όργανο (π.χ. ακουστική κιθάρα) και ακούγοντας το αποτέλεσμα. Αν δεν αισθανθείς τίποτα, μην κάνεις τίποτα. Αν ακούσεις κάτι που αξίζει τον κόπο να το ακολουθήσεις, ακολούθα το, αλλάζοντας το rate επιλογής σου.

Η διαφορά είναι πως όταν ανεβάζεις sample rate θα συμβούν κάποια πράγματα:

 

-Eπιβαρύνεις τον υπολογιστή με περισσότερα δεδομένα στους σκληρούς δίσκους και με μεγαλύτερο φόρτο στην επεξεργαστική ισχύ της cpu. Αν φτιάχνεις sessions με 30κανάλια π.χ, τότε το κάνεις.

-Όταν θα κάνεις cd θα πρέπει να μετατρέψεις τη μίξη σου στα 44.1Khz, κάτι που είναι ιδιαίτέρως επιβαρυντικό για την ποιότητα εκτός αν χρησιμοποιήσεις κορυφαίο sample rate converter. Αν γίνει αυτό, το όφελος της αρχικής υψηλότερης δειγματοληψίας θα παραμείνει σε μεγάλο ποσοστό στα 44.1 (σύμφωνα με τη δική μου -και όχι μόνο- γνώμη).

-Αν είσαι στα 48Khz και κάνεις video, έχεις το πλεονέκτημα ότι ο ήχος θα παραμείνει εκεί γιατί αυτή είναι η ανάλυση ήχου των video.

Αν κατάλαβα καλά μεταξύ 44.1 και 48 ακούς κάποια διαφορά προφανώς, αρκετή ώστε να αξίζει τη μετατροπή από 48 σε 44.1;

 

Και μια άλλη απορία, ποιοι είναι κορυφαίοι sample rate converters;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και μια που το συζητάμε, τα 96Κ έχουν κάποιο πλεονέκτημα σε σχέση με τα 48Κ στην απλή περίπτωση;

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν κατάλαβα καλά μεταξύ 44.1 και 48 ακούς κάποια διαφορά προφανώς, αρκετή ώστε να αξίζει τη μετατροπή από 48 σε 44.1;

 

Και μια άλλη απορία, ποιοι είναι κορυφαίοι sample rate converters;

 

Βέβαια! Έχω αφιερώσει δεκάδες ώρες για το θέμα στο στούντιο. Σου υπενθυμίζω όμως ότι μιλάμε για τις συγκεκριμένες κάρτες ήχου που έχω (Mackie 400f). Σε κάποια πολύ χειρότερη ή πολύ καλύτερη ίσως να μην ακουστεί διαφορά (για διαφορετικούς λόγους βεβαίως!). Το ίδιο φαινόμενο έχω παρατηρήσει και σε μια profire 2626 που είχα.

 

Mπορείς να δεις ένα συγκριτικό σε sample rate converters (src) εδώ: http://src.infinitewave.ca/

και να δεις πολλούς που μπορείς να δοκιμάσεις μετά σε δικό σου υλικό και να αποφασίσεις.

Οι καλύτεροι κατά τη γνώμη μου είναι ο Izotope 64 bit src και ο δωρεάν FinalCD 0.16.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βέβαια! Έχω αφιερώσει δεκάδες ώρες για το θέμα στο στούντιο. Σου υπενθυμίζω όμως ότι μιλάμε για τις συγκεκριμένες κάρτες ήχου που έχω (Mackie 400f). Σε κάποια πολύ χειρότερη ή πολύ καλύτερη ίσως να μην ακουστεί διαφορά (για διαφορετικούς λόγους βεβαίως!). Το ίδιο φαινόμενο έχω παρατηρήσει και σε μια profire 2626 που είχα.

 

Mπορείς να δεις ένα συγκριτικό σε sample rate converters (src) εδώ: http://src.infinitewave.ca/

και να δεις πολλούς που μπορείς να δοκιμάσεις μετά σε δικό σου υλικό και να αποφασίσεις.

Οι καλύτεροι κατά τη γνώμη μου είναι ο Izotope 64 bit src και ο δωρεάν FinalCD 0.16.

 

Thx!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και μια που το συζητάμε, τα 96Κ έχουν κάποιο πλεονέκτημα σε σχέση με τα 48Κ στην απλή περίπτωση;

 

Τι εννοείς "στην απλή περίπτωση";

 

Στην θεωρία δεν υπάρχει ώφελος. Στην πράξη πολλοί ακούνε διαφορές όπως είπα και πριν και τις αξιολογούν ανάλογα. Η γνώμη μου είναι πως οι υψηλές συχνότητες έχουν πλεονέκτημα, αλλά αυτό εξαρτάται από την ποιότητα των AD/DA converters που χρησιμοποιούμε. Στους δικούς μου δεν γράφω πάνω πάνω από 48Khz γιατί τα μειονεκτήματα που παρουσιάζονται μπροστά μου, υπερτερούν των πλεονεκτημάτων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι εννοείς "στην απλή περίπτωση";

 

Εμ, δεν σου είπα κι εγώ τι εννοώ.

Όταν έχεις σχετικά λίγα κανάλια, θα κάψεις και CD, και έχεις τα κλασικά όργανα, κιθάρα, μπάσο, ντράμς, φωνή.

 

Επιπλέον ερώτηση. Αν μια κάρτα υποστηρίζει 192Κ γενικά θα έχει και περισσότερη επεξεργαστική ισχύ σε σχέση με μια που πάει μέχρι 96Κ; Ή αλλιώς, αν εξαιρέσουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ μιας 96 και μίας 192 γενικά;

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου