Προς το περιεχόμενο

Επιτελους απαντηση στο αιωνιο ερωτημα των ξυλων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γι' αυτό και υπάρχουν τα blind tests. Αν θες να απαντήσεις ερωτήματα όπως αυτό που συζητιέται εδώ, μπορείς να πετάξεις έξω τον ψυχολογικό παράγοντα αρκεί να μην ξέρει ο εξεταζόμενος κι αν είναι εφικτό ούτε ο εξεταστης τι είναι αυτό που ακούει.

 

Όμως, το ερώτημα τελικά είναι αν αφαιρέσεις χειρουργικά την ψυχολογία θα έχεις ένα έγκυρο αποτέλεσμα, αφού τελικά η ακρόαση αλλά και το παίξιμο μουσικής δεν έχει νόημα αν δεν εμπεριέχεται αυτή. Φανταστείτε να είστε σε μια συναυλία και να σας έχουν αναγκάσει να βρίσκεστε σε έναν χώρο όπου δεν υπάρχει κόσμος, δεν ακούτε το κοινό, δεν βλέπετε την μπάντα παρά μόνο ακούτε την μουσική. Πως θα περιγράφατε την εμπειρία;

 

Ομοίως, έχει νόημα να ξέρουμε τι ακριβώς ακούμε όταν κάποιος μας βάζει να ακούσουμε μια κιθάρα σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον; Αφού στο τέλος όταν θα παίξουμε εμείς όλοι οι ψυχολογικοί παράγοντες θα είναι σε ισχύ. Ακόμα και οι επαγγελματίες δεν νομίζω να μπαίνουν στον κόπο. Οι περισσότεροι απλά, όσο γλυκανάλατο και να ακούγεται, ακολουθούν την καρδιά τους.

 

Άρα το συγκεκριμένο ερώτημα δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ πρακτικό νόημα πέρα απ' τον αυτοσκοπό της συζήτησης. Κι αυτό δεν φαίνεται να το καταλαβαίνει ο OP για λόγους, ειρωνικά, ψυχολογικούς.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 383
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  • Moderator

@theoctapus

 

Γιατί συνδέεις τον ψυχολογικό παράγοντα με την όραση π.χ.;

 

Η ψυχολογία δεν ταυτίζεται με κάποια αίσθηση.

 

Πιστεύω ότι π.χ. ο κάθε άνθρωπος έχει ένα εύρος, ακουστικό θες, οπτικό θες, εκ κατασκευής καταρχΗν.

 

Το να το φτάσει στα όριά του ή ακόμα και να το ξεπεράσει, είναι , εκτός των άλλων, και θέμα ψυχολογίας.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άντε να πω και γω το κάτι τις μου σε αυτό το deathmatch.

 

θα το πιάσω από αλλού.

 

Καμιά κιθάρα που έχω παίξει (παίξει, όχι ακούσει στο youtube) δεν ήταν ίδια με καμία άλλη. Ακόμη και ολόιδια μοντέλα -δοκιμάζοντας σε μαγαζιά για να πάρω το καλύτερο κομμάτι- είχαν από πολύ ανεπαίσθητες ως σημαντικές διαφορές.

 

Δεν ξέρω αν η διαφορά οφείλεται σε ξύλα και δεν με ενδιαφέρει. Ξέρω όμως ότι η διαφορά ακριβώς επειδή είναι ζήτημα καθαρά προσωπικής υποκειμενικής εκτίμησης:

α) δεν καταγράφεται επιστημονικά

β) δεν γίνεται αντιληπτή αν δεν παίξεις ο ίδιος τη ρημαδοκιθάρα, γιατί οι διαφορές που μας ενδιαφέρουν δεν είναι άλλες από αυτές που μας δίνει η αίσθηση της κιθάρας όταν παίζουμε. Διαφορετικά αν κρίνουμε από βίδεα, δεν είμαστε μουσικοί αλλά ακροατές. Ο κιθαρίστας ενδιαφέρεται για το πώς παίζει η κιθάρα και όχι για το πώς ακούγεται ηχογραφημένη ούτε για την ομορφιά της κυματομορφής της.

 

Κάθε όργανο είναι μοναδικό κομμάτι παρά τις όποιες διαφορές.

 

Ακόμη. Στις αρκετές κιθάρες που έχω παίξει κατά 99% επιβεβαιωνόταν η διαφορά τιμής. Ποτέ δεν μου έχει τύχει μια κιθάρα των 300 ευρώ να παίζει καλύτερα από μια κιθάρα των 2500 ευρώ. Ακόμη και μια εξαιρετική γιαπωνέζα που έχω, παίζει πολύ καλά, καλύτερα από το 95% των αντίστοιχων γιαπωνέζων, αλλά όχι καλύτερα από την αντίστοιχη AVRI. Αν ψάξει κανείς όλο το στοκ του Τόμαν και του Musicstore μπορεί να βρει και καμία εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα, αλλά ο κανόνας υπάρχει.

 

Από τις κιθάρες που έχω, μπορώ να πω με σιγουριά ότι οι ακριβές δικαιολογούν την τιμή τους, οι μεσαίας τιμής επίσης και οι φτηνές επίσης. Μπορώ επίσης να πω ότι με μια φτηνη κιθάρα και με πολύ καλή τεχνική μπορείς να έρθεις εξαιρετικά κοντά σε αποτελέσματα σε σχέση με αυτά μιας ακριβής, μπορείς επίσης να βρίσκεις μια φτηνή κιθάρα πολύ εμπνευστική, μπορείς επίσης να βγάλεις άριστο ήχο από αυτήν, αυτά νομίζω δεν τα αρνείται κανείς, αλλά ένα πιο καλοστημένο όργανο, με πιο καλά χαρακτηριστικά και ανώτερη ποιότητα κατασκευής δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Για αυτό και όσοι μπορούν (π.χ. επαγγελματίες) τα πληρώνουν. Βέβαια υπάρχουν και επαγγελματίες που παίζουν με φτηνά όργανα, αλλά όχι μόνο με τέτοια.

 

Συμφωνώ με πάρα πολλά άλλα σχόλια για τις τεχνικές πλευρές του ζητήγματος αλλά είπα να προσθέσω μια άλλη οπτική.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί συνδέεις τον ψυχολογικό παράγοντα με την όραση π.χ.;

 

Δεν την συνδέω με την γενική περίπτωση. Στο συγκεκριμένο πρόβλημα η όραση είναι αυτή που προκαλεί τον περισσότερο θόρυβο στο πείραμα.

 

Όταν θες να μάθεις κάτι που συμπεριλαμβάνει μια αίσθηση προσπαθείς να μειώσεις την όποια επιρροή των άλλων αισθήσεων. Εδώ π.χ. η αφή δεν μας νοιάζει γι' αυτό και δεν είναι απαραίτητο ο εξεταζόμενος να φοράει γάντια. Η όραση όμως παίζει ρόλο.

 

Επειδή όπως σωστά είπες ο κάθε άνθρωπος έχει ελαφρώς διαφορετικές "ικανότητες", στο πείραμα πρέπει να συμμετέχει επαρκές δείγμα ανθρώπων μέσα από ένα εύρος σχέσης με την μουσική (απλοί ακροατές, ερασιτέχνες, επαγγελματίες) και αν είναι δυνατό να επαναληφθεί αρκετές φορές για τον καθένα.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

   Έχει ανέβει τόσο το κατασκευαστικό επίπεδο των φτηνών (ουσιαστικά έχουν ανέβει αρκετά τα στάνταρ των squier και epiphone τα τελευταία χρόνια ) που έχουμε χάσει τη μπάλα...

Παλιότερα έβλεπες κάτι άθλια όργανα στα φτηνά και έλεγες μακριά ενώ τώρα λες: κι η squier είναι κι αυτή ''fender'' άρα καλύτερα να πάρουμε αυτή κι όχι  την άλλη  κόπια.

 

 

 Το ξύλο είναι κι αυτό ένας λογικότατος παράγοντας διαφοροποίησης της τιμής όμως. Ο κυριότερος θυμίζω είναι τα μεροκάματα.  Μπορεί με το κιλό εσύ να βρίσκεις το τάδε ξύλο φτηνά. Αυτό δεν σημαίνει ότι όταν ο άλλος το εντάξει στην παραγωγή του δεν θα σου βάλει ένα καπέλο επιπλέον.

 Δηλαδή, παίρνεις ένα κόσμημα faux bijoux φερ'ειπείν από κάποιον και πληρώνεις το ντιζάιν. Αν το πάρεις ασημένιο δεν θα πληρώσεις το ντιζάιν επί το ασήμι άρα πολλές φορές πάνω η τιμή;

 

  Απο κει και πέρα οι διαφορές δεν είναι τοσο μακριά μεταξύ τους όταν έχεις ένα καλοφτιαγμένο φτηνό όργανο και αυτές αφορούν κυριώς την άνεση που σου παρέχει η κιθάρα που αγοράζεις.

 Αλλά δεν μπορείς να μειώσεις τον έστω και οπτικό παράγοντα των νερών του ξύλου που ο άλλος πληρώνει.

 

 Αυτό είναι μια παράδοση που έχει μεταφερθεί από τις ακουστικές και κλασικές κιθάρες όπου τα ξύλα και τα νερά τους είναι σημαντικότατα για τον ήχο. Κι ένα ακριβό ηλεκτρικό όργανο είναι λογικό να μεταφέρει αυτήν  την πολυτέλεια στον πελάτη που πρόκειται να το αγοράσει.

 

 Συνήθως, τα καπάκια στα ηλεκτρικά είναι πιο ταπεινά ξύλα απο ότι στα ακουστικά (κέδρος, έλατο). Απο κει και πέρα πάνε σε custom και φιγούρες (τα ηλεκτρικά).

Ή τέλος, σε μια κλασική κιθάρα η ταστιέρα rosewood θεωρείται φτηνή λύση και στάνταρ θεωρείται η εβένινη.

 

 Οπότε μην τα ισοπεδώνουμε όλα θεωρώντας ότι μας κοροϊδεύουν με τα πανάκριβα κσυλα τους και δεν ξέρω γω τί αλλο. Μερικά πράγματα είναι λογικό να τα πληρώνουμε σε μια τιμή άλφα (βρε αδερφέ  ;D), δεν είναι δα και το τέλος του κόσμου.

 

   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Όχι επί της ουσίας συμφωνΆμε 100%

Απλά ήθελα μια διευκρίνιση, γι' αυτό ρώτηΞΑ.  ;D

Εδώ π.χ. η αφή δεν μας νοιάζει γι' αυτό και δεν είναι απαραίτητο ο εξεταζόμενος να φοράει γάντια.

 

Και αν υπάρχει (δεν ξέρω) κάποιος π.χ. πεπειραμένος ξυλουργός που μπορεί με την αφή και μόνο να σου πει τι τύπος ξύλο είναι;  :P ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και αν υπάρχει (δεν ξέρω) κάποιος π.χ. πεπειραμένος ξυλουργός που μπορεί με την αφή και μόνο να σου πει τι τύπος ξύλο είναι;  :P ;D ;D

 

Εεεεε......error...error....malfunction....abort....abort.... ;D

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπως ειπε και ο Λακης ο ψυχολογος.. ;D.....το ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ εχει τεραστια σημασια....

 

Αυτος εδω ας πουμε

 

frusciante-stratocaster-1955.jpg

 

παιζει στη φωτο με μια strat που κανει γυρω στις $30.000

 

http://mandoweb.com/Instruments/Fender-Stratocaster-1955/2679

 

ο ιδιος θεωρει οτι οποιαδηποτε κιθαρα πριν το 1966..ειναι για πεταμα γιατι δεν εχει τον....ηχο και το VIBE που αυτος θελει....

 

ετσι ΟΛΕΣ του οι κιθαρες ειναι πριν το 1966...

 

σας ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΩ ,μια και ειχα και εχω αρκετες vintage  κιθαρες, οτι μια strat του 1955 δεν εχει ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμμια διαφορα απο μια νεα αμερικανικη reissue....ισα-ισα η αμερικανικη reissue ειναι και...τραγικα καλυτερα κατασκευασμενη.....και κανει το πολυ $2000 ....

 

για τον συγκεκριμενο ομως κιθαριστα....υπαρχει τοσο μεγαλη διαφορα που δινει ανετα τα $23.000 επιπλεον για να την παρει..

 

ΠΟΙΟΣ ειμαι εγω που θα τον κρινω και θα αμφισβητησω οτι ακουει ή μαλλον ΝΟΙΩΘΕΙ τις διαφορες?

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

 

 

ΠΟΙΟΣ ειμαι εγω που θα τον κρινω και θα αμφισβητησω οτι ακουει τις διαφορες?

Θα σΕ πώ κάτι , αν και το ξέρεις.

Οι πλούσιοι ακούνε καλλίτερα από τους πτωχούς.  ;D ;D ;D

(βασικά ΟΛΑ καλλίτερα τα κάμουν).  ;D ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς ο συγκεκριμένος κιθαρίστας δίνει όλα τα λεφτά του στις κιθάρες γιατί βλέπω ότι κάνει οικονομία στο ύφασμα. ;D

 

Βέβαια υπάρχει η ψυχολογία, υπάρχει η υπερβολή, υπάρχει βεβαίως βεβαίως και η βλακεία. Ας μην ήταν αυτός που είναι και θα σου έλεγα εγώ αν θα είχε την ίδια άποψη. Ξέρεις τι λένε για τις απόψεις, ο καθένας έχει από μια, αλλά τελικά αυτός που έχει λεφτά μπορεί να έχει όσες θέλει.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου