Προς το περιεχόμενο

440Hz V 432Hz


planitismetal

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πιστεύω ότι αυτό το debate (για το αν κάποιο κομμάτι ακούγεται διαφορετικά ανάλογα με τον τόνο) δεν έχει πλέον νόημα εφ'όσον χρησiμοποιούμε πλέον equal temperament κούρδισμα.

 

Απ'ότι έχω καταλάβει, με τα κουρδίσματα που χρησιμοποιούνταν παλιότερα, προέκυπτε ότι "ίδια" διαστήματα δεν ήταν ακριβώς ίδια αν παίζονταν από διαφορετικές βαθμίδες. Πχ, τα i, iv,v ακόρντα σε ένα φυσικό μινόρε θα είχαν όλα κάποια μικρή διαφορά μεταξύ τους, αφού μέχρι και το ημιτόνιο (όπως το φανταζόμαστε σήμερα) δεν θα ήταν ίδιο, ανάλογα τη θέση του στην κλίμακα.

 

Ομοίως νότες που θεωρούμε σήμερα αυτονόητα ίδιες ή εναρμόνιες, (πχ C#,Db) σε άλλες κλίμακες ή κουρδίσματα θα είναι διαφορετικές.

 

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, κάποτε η επιλογή τόνου μάλλον ήταν και θέμα αρμονίας. Πλέον πιστεύω ότι είναι καθαρά πρακτικό θέμα, πού σονάρουν τα όργανα, που θέλει ο τραγουδιάρης κτλ, που παίζεται πιο εύκολα το κομμάτι κτλ.

 

Έχει καιρό που είχα ψάξει το θέμα και δεν θυμάμαι λεπτομέρειες, αν κάνω λάθος κάπου παρακαλώ διορθώστε με.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Απλά πιστευτω πως η καλή μουσική (καλή και με την υποκειμενικη και την αντικειμενική της εννοια) θα ειναι καλή σε όποιο κουρδισμα και να παιχτει...

 

 

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απ'ότι έχω καταλάβει, με τα κουρδίσματα που χρησιμοποιούνταν παλιότερα, προέκυπτε ότι "ίδια" διαστήματα δεν ήταν ακριβώς ίδια αν παίζονταν από διαφορετικές βαθμίδες.

 

α, να και κατι που δεν σκεφθηκα...

 

Στα όργανα δεν παιζει ρολο και το scale length, και οι θεσεις ακριβως που ειναι τοποθετημενα τα τάστα (σημ.: τα fret wires)?

 

Αρα, αλλάζοντας το κούρδισμα, δε αλλάζει και οι τονικότητα πχ στην ταστιερα;

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Το "πιστευε και μη ερευνα" εχει οπως λεγεται τελικα 2 εννοιες:

 

1. Πιστευε, και να μην ερευνας (με κομμα στο πιστευε),

 

2. Πιστευε και μη, ερευνα. (Δηλ πιστευεις/ δεν πιστευεις, να ερευνας παντα)

 

Ο καθενας ακολουθει οποιο θελει, και οποιο θεωρει σωστο

 

 

off topic

Βασικα νομιζω οτι εμεις το εχουμε κανει να εχει δυο εννοιες αλλα η δευτερη ειναι η σωστη

For Those About To Rock We Salute You

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απ'ότι έχω καταλάβει, με τα κουρδίσματα που χρησιμοποιούνταν παλιότερα, προέκυπτε ότι "ίδια" διαστήματα δεν ήταν ακριβώς ίδια αν παίζονταν από διαφορετικές βαθμίδες.

 

α, να και κατι που δεν σκεφθηκα...

 

Στα όργανα δεν παιζει ρολο και το scale length, και οι θεσεις ακριβως που ειναι τοποθετημενα τα τάστα (σημ.: τα fret wires)?

 

Αρα, αλλάζοντας το κούρδισμα, δε αλλάζει και οι τονικότητα πχ στην ταστιερα;

 

Αυτό που έκανε ας πούμε ο Tony Iommi, έτσι; Που λόγω του κομμένου δακτύλου του, κούρδισε πιο χαμηλά για δική του ευκολία κ δημιούργησε μια ολόκληρη νέα σχολή (ρεύμα) με τους Black Sabbath...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα όργανα δεν παιζει ρολο και το scale length, και οι θεσεις ακριβως που ειναι τοποθετημενα τα τάστα (σημ.: τα fret wires)?

Αρα, αλλάζοντας το κούρδισμα, δε αλλάζει και οι τονικότητα πχ στην ταστιερα;

 

Αν μιλάμε για "σημερινά" όργανα, αυτά είναι φτιαγμένα για το συγκερασμένο σύστημα, ώστε να μπορούν να παίξουν πολλές κλίμακες, και όχι μία και μόνο εκ κατασκευής.

 

Αν εννοείς κούρδισμα πχ από standard σε standard C, τότε φυσικά θα υπάρχει τονική διαφορά πχ. στο ίδιο τάστο στην ίδια χορδή, όμως κάθε ημιτόνιο θα ακούγεται μελωδικά-αρμονικά ίδιο παντού, όπως και με το προηγούμενο κούρδισμα.

 

Αν αλλάξουμε όμως από συγκερασμένο (equal temperament) σε just intonation, αυτό μπορεί να μην συμβαίνει. Βέβαια με τα σημερινά τάστα, αυτό είναι αδύνατο σε μία κιθάρα, ενώ πχ. στο πιάνο θα έπρεπε να το κουρδίζεις κάθε φορά που αλλάζεις κλίμακα.

 

Πάντως είμαι στα όρια των γνώσεων μου για το θέμα, οπότε ας μην επεκταθώ άλλο.

Ο OP άφησε να εννοηθεί στο πρώτο post, ότι ένα κομμάτι όταν παιχτεί από άλλο τόνο δημιουργεί διαφορετικά συναισθήματα στον ακροατή, και απάντησα ότι μάλλον είναι κατάλοιπο από τον καιρό πριν το συγκερασμένο σύστημα, όπου μάλλον η επιλογή κλίμακας ήταν πιο πολύπλοκη υπόθεση για τον συνθέτη με το σούπερ αυτί.

Εφ'όσον ακούμε πλέον 99,99% συγκερασμένη μουσική, δεν έχει νόημα να αναζητούμε αρμονική διαφορά ανάμεσα σε ίδιες κλίμακες, μόνο εγκυκλοπαιδικό/ιστορικό ενδιαφέρον ή περιέργεια για το πώς ακριβώς προόριζε ο εκάστοτε συνθέτης να ακούγεται το έργο του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Το "πιστευε και μη ερευνα" εχει οπως λεγεται τελικα 2 εννοιες:

 

1. Πιστευε, και να μην ερευνας (με κομμα στο πιστευε),

 

2. Πιστευε και μη, ερευνα. (Δηλ πιστευεις/ δεν πιστευεις, να ερευνας παντα)

 

Ο καθενας ακολουθει οποιο θελει, και οποιο θεωρει σωστο

 

 

off topic

Βασικα νομιζω οτι εμεις το εχουμε κανει να εχει δυο εννοιες αλλα η δευτερη ειναι η σωστη

 

;) offtopic, ontopic δεν ξερω,

 

αλλα και για εμενα το δευτερο θεωρω πως ισχυει (και αυτο κανω)

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε infectme247,

 

Τα ειπες ολα...

 

Αλλα πιστευω πώς οπως μας λεγανε στα σχολειά, "αυθερετη μοναδα μετρησης θεωρηθηκε κτλ το... Και το..."

 

Οποτε, αυθεραιτα θεωρηθηκε τοτε το 432, και μετα το αλλαξανε.

Ολο το μυστηριο και συνομοσιολογικο ερχεται αν ψαξει κανεις "γιατι" αλλαχθηκε...

 

Αλλα νομιζω οτι ειναι κατι απλο ως εξηγηση, χωρις στοιχεια james bond...

(Μεχρι αποδειξεως του εναντιου...;) )

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το "πιστευε και μη ερευνα" εχει οπως λεγεται τελικα 2 εννοιες:

1. Πιστευε, και να μην ερευνας (με κομμα στο πιστευε),

2. Πιστευε και μη, ερευνα. (Δηλ πιστευεις/ δεν πιστευεις, να ερευνας παντα)

Bαρεθηκα να το ακουω αυτο. eyeroll.gif

Το "πιστευε και μη ερευνα" εχει μια και μονη ερμηνεια, αυτη που ολοι ξερουμε.

Το "πιστευε και μη, ερευνα" δεν υπαρχει, και ετσι που ειναι γραμμενο δεν σημαινει "πιστευεις/δεν πιστευεις, να ερευνας". :-X

Η δευτερη ερμηνεια ειναι ακομη μια νεοΕλληνικη βλακεια που εχει γινει σλογκαν τα τελευταια χρονια.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι να σου πω φιλε waterfall-k.

 

Απο τη μια βγαινει η λαικη ρυση:

"Οποιος βιαζεται σκονταφτει"

 

και απο την αλλη σου απανταει ο αλλος

 

"Το γοργον και χαριν εχει!!!"

 

Αντε βγαλε ακρη.

 

 

Οποτε βλεπεις, δεν υπαρχει σωστο ή λαθος. Ολα αυτα ειναι εργαλεια στην κουβεντα και αναλογα τα χρησιμοποιει ο καθενας στην περιπτωση.

Αρα, οποιαδηποτε εννοια μπορει να χρησιμοποιηθει απο τις παραπανω 2 χωρις να φτανουμε στη ριζα και να βρισκουμε την σωστη...

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου