Babtua Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Η ερωτηση 1.1 του φιλου μας ειναι διαφορετικη απο την 2.1 Στην ερωτηση 1.1 ρωτα αν ενας ενισχυτης 1W/4Ω θα παιζει δυνατοτερα απο εναν 1W/8Ω... αυτο μου θυμιζει το κλασικο "ποιο ειναι βαρυτερο, ενα κιλο βαμβακι ή ενα κιλό σίδερο;". Προφανεστατα, με ιδιες ολες τις αλλες παραμετρους (impedance matched cabs, ιδιο sensitivity, ιδιο χωρο, ιδια θερμοκρασια κλπ) θα εχουν την ιδια ενταση. Στην ερωτηση 2.1 ρωτα αν ενας ενισχυτης που εχει εξοδο για διαφορετικες εμπεδησεις θα ακουγεται δυνατοτερα στις μικροτερες εμπεδησεις. Επειδη μιλουσαμε για solidstate μηχανηματα, στο ιδιο μηχανημα μια εξοδος μικροτερης εμπεδησης εχει μεγαλυτερη ισχυ αρα θα ακουγεται δυνατοτερα, πλην ομως ελαχιστα δυνατοτερα καθως η διαφορα ισχυος δεν ειναι μεγαλη. Στα λαμπατα μηχανηματα, εχουμε μετασχηματιστη εξοδου και reflected impedance, αρα εκει τα πραγματα ειναι διαφορετικα. Ελπιζω τωρα να ξεκαθαρισα την αποψη μου. Αρβύλες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gdevelek Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Η ερωτηση 1.1 του φιλου μας ειναι διαφορετικη απο την 2.1 Στην ερωτηση 1.1 ρωτα αν ενας ενισχυτης 1W/4Ω θα παιζει δυνατοτερα απο εναν 1W/8Ω... Προφανώς έτσι την εξέλαβες, αλλά δεν ήταν έτσι. Η αρχική ερώτηση ήταν: 1.) Έχουμε ένα τρανζίστορ κεφάλι μπάσου 1Watt στα 4Ohm και μια καμπίνα μπάσου (με ένα δεκάϊντσο μεγάφωνο) επίσης 1Watt στα 4Ohm. Απο την άλλη έχουμε την ίδια τρανζίστορ κεφαλή μπάσου πάλι 1Watt αλλά αυτή τη φορά ρυθμισμένη στα 8Ohm και την ίδια καμπίνα μπάσου (πάλι με ένα δεκάϊντσο μεγάφωνο) επίσης 1Watt αλλά και αυτή ρυθμισμένη στα 8Ohm. Και στις 2 λοιπόν περιπτώσεις έχουμε μια υποτυπώδη συμβατότητα των μηχανημάτων στην αντιστοιχία Watt και Ohm. Επίσης είναι ξεκάθαρο πως έχουμε και στις 2 περιπτώσεις το ίδιο κεφάλι, την ίδια καμπίνα, απο τα ίδια υλικά φτιαγμένα, το ίδιο μεγάφωνο σε ίντσες, αλλά το μόνο που αλλάζει είναι η αντίσταση και για να προβλέψω και την πιο περιέργη απάντηση παίζουν και τα 2 μηχανήματα στον ίδιο χώρο την ίδια ώρα με τις ίδιες συνθήκες. Ποιό λοιπόν απο τα 2 μηχανήματα θα ακουστεί πιο δυνατά απο άποψη έντασης; Η ερώτηση είναι καθαρά ηλεκτρικής φύσεως και δεν χρειάζεται να ειπεσέλθουμε σε λεπτομέρειες του τύπου...αν ο ένας κοπανάει το μπάσο ή αν ο άλλος το χαιδεύει παίζοντας ή αν ο ένας τσιτώνει τα gain και γρετζάρει αν αυτό είναι το ζητούμενό του. ...άρα έχουμε την ίδια κεφαλή που στα 4Ω βγάζει ένα βατ, και ΤΩΡΑ τη γυρίζουμε να παίξει στα 8Ω Αυτό το επιβεβαιώνει ο ΟΡ στο δεύτερο ποστ του, όπου σου λέει: 1.) Τότε για ποιό λόγο ο ίδιος τρανζιστοράτος ενισχυτής μπάσου συγχρονίζει-αποδίδει σε μεγαλύτερο αριθμό Watt στα 4Ohm και ταυτόχρονα σε μικρότερο αριθμό Watt στα 8Ohm; Με αυτή τη λογική ένας "αδαης" καταλαβαίνει πως το μηχάνημά του αποδίδει μεγαλύτερο αριθμό Watt στα 4Ohm απ' ότι στα 8Ohm, άρα στα 4 θα θέλει να συγχρονίζει και καμπίνα στα 4Ohm θα θέλει να αγοράσει...ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του ενισχυτή του.Σωστά δεν σκέφτομαι ή λέω βλακείες; Ελπίζω τώρα να ξεκαθαρίστηκαν τα πράγματα, η ερώτηση ήταν ΜΙΑ από την αρχή, και οι απαντήσεις "θα παίζουν το ίδιο δυνατά" ήταν ανακριβείς. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Babtua Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Οποιος δεν κανει απολυτως σαφεις ερωτησεις, διατρεχει τον κινδυνο να μην παρει και απολυτως σωστη απαντηση. Αυτο εγινε κι εδω, οταν η ερωτηση ξαναεγινε με πιο μεγαλη σαφηνεια, δοθηκε και η πιο ακριβης απαντηση. Το πραγματικο ερωτημα ειναι αλλο: αντι να προσπαθεις να καταδειξεις τα λαθη των αλλων, γιατι δε δινεις ΕΣΥ τη σωστη απαντηση αφου τη γνωριζεις, με επιχειρηματολογια και get done with it ωστε να δει ο καθενας που και πως εσφαλλε; Αρβύλες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gdevelek Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Εύλογη η απορία σου, ωστόσο δεν έπιασα την κουβέντα από την αρχή. Αν παρακολουθείς τακτικά το φόρουμ, σίγουρα με έχεις δει να απαντώ σε παρόμοιες ερωτήσεις πολλές φορές, γράφοντας συχνά τα ίδια πράγματα, αφού σχεδόν κανείς δεν ψάχνει πριν ρωτήσει. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
teousis Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Παιδιά ειρήνη υμίν...!!! :) Μην φαγωνόμαστε, απλά απαντήσεις ψάχνουμε όλοι και ξεφεύγουμε απο το θέμα των ερωτήσεων αν ψάχνουμε ο ένας τα λάθη του άλλου. Οι ερωτήσεις ήταν σαφείς και σωστά δοσμένες (ΟΛΕΣ), ανεξάρτητα αν δεν ήξερα τις απαντήσεις τους. Δεν είπα οτι δεν ξέρω να διατυπώνω ερωτήσεις. Στην πρώτη περίπτωση ήταν υποθετικό το παράδειγμα...όταν όλοι οι παράγοντες είναι ακριβώς ίδιοι (υποθετικά) με μοναδική διαφορά την αντίσταση. Δεν είπα στο πρώτο παράδειγμα ότι έχουμε άλλα Watt στα 4 και άλλα Watt στα 8. Απλά ήθελα να κατανοήσω τι ρόλο πραγματικά παίζει η αντίσταση στην όλη φάση. Το δεύτερο ερώτημα που αποτέλεσε πεδίο διαμάχης...διαφοροποιείται απο το πρώτο και δεν είναι η συνέχεια του πρώτου. Απλά εξέφρασα την απορία γιατί οι solid state βγαίνουν σε άλλα watt στα 4Ohm και σε λιγότερα στα 8Ohm...και εξέφρασα την απορία, γιατί να μπείς σε μια τέτοια περίπτωση στον κόπο να αγοράσεις μια καμπίνα των 8Ohm, όταν το ίδιο μηχάνημα σου δίνει την δυνατότητα να συνδεθείς σε μια καμπίνα στα 4Ohm και να αποδίδεις περσσότερα Watt. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bloody_sunday Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 24 Νοεμβρίου 2013 To headroom είναι το περιθώριο που δίνεται πριν η ένταση του ηχητικού σήματος ξεπεράσει την δυνατότητα "καθαρής" και απρόσκοπτης απόδοσης ενός συστήματος που καθορίζεται από τις ήδη δεδομένες εργοστασιακές προδιαγραφές του. Αμέσως μόλις ξεπεραστεί, δημιουργούνται φαινόμενα παραμόρφωσης που από ένα σημείο κι έπειτα γίνονται αντιληπτά από το ανθρώπινο αυτί. Σε συστήματα μουσικής αναπαραγωγής (πχ. hifi) τα φαινόμενα αυτά είναι απαράδεκτα και υπό ορισμένες συνθήκες επικίνδυνα για την λειτουργία τους. Αντίθετα, αυτά όχι μόνο είναι αποδεκτά αλλά και τα επιδιώκουμε σε ορισμένα συστήματα μουσικής παραγωγής όπως πχ. σε λαμπάτους κιθαριστικούς ενισχυτές, αναλογικούς ταλαντωτές από συνθεσάιζερ ή συσκευές που είναι φτιαγμένες για αυτό το σκοπό όπως πχ. πεταλάκια overdrive. Στην καθομιλουμένη κιθαριστική διάλεκτο, είναι το επίπεδο έντασης στο οποίο θα φτάσει ένας ενισχυτής πριν αρχίσει να "σπάει" και να βρωμίζει ο ήχος του λόγω επίδρασης των λυχνιών, του μεγαφώνου, ανεπάρκειας των μετασχηματιστών κλπ. Aυτό σημαίνει ότι σε χαμηλές εντάσεις οικιακού επιπέδου ή ηχογράφησης η έλλειψή του δεν θα πολυακουστεί. Το μεγάλο headroom μας ενδιαφέρει κυρίως για να ακούγεται ο καθαρός μας ήχος χωρίς παραμόρφωση (αν και οι λάμπες πάντα χρωματίζουν τουλάχιστον με έναν ελαφρύ "κορεσμό", για αυτό και τις λατρεύουμε άλλωστε) σε συναυλιακές εντάσεις ή σε καταστάσεις πρόβας που οι απαιτήσεις μεγαλώνουν. Fear no more the heat o' the sun Nor the furious winter's rages Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2013 Οι ερωτήσεις ήταν σαφείς και σωστά δοσμένες (ΟΛΕΣ), ανεξάρτητα αν δεν ήξερα τις απαντήσεις τους. Δεν είπα οτι δεν ξέρω να διατυπώνω ερωτήσεις. Στην πρώτη περίπτωση ήταν υποθετικό το παράδειγμα...όταν όλοι οι παράγοντες είναι ακριβώς ίδιοι (υποθετικά) με μοναδική διαφορά την αντίσταση. Δεν είπα στο πρώτο παράδειγμα ότι έχουμε άλλα Watt στα 4 και άλλα Watt στα 8. Απλά ήθελα να κατανοήσω τι ρόλο πραγματικά παίζει η αντίσταση στην όλη φάση. Κι όμως δεν είναι ξεκάθαρη η αρχική ερώτηση σου οπότε είναι αναμενόμενο να μπερδευτεί κάποιος που θέλει να σου απαντήσει, δεν είναι τυχαίο που δύο άτομα σου απάντησαν ότι θα πάρεις την ίδια ένταση. Κατ'αρχάς τι εννοείς "ρυθμισμένη"? Αυτό που καταλαβαίνω προσωπικά είναι ότι η κεφαλή στα 8Ω θα μας δώσει πάλι 1W οπότε ναι και στις δύο περιπτώσεις, 1W@4Ω και 1W@8Ω, θα μας δώσει την ίδια ένταση. Anyway, για να δοθεί τελικά μια σωστή απάντηση, Αν έχουμε έναν τρανζιστοράτο 1W στα 4Ω θα μας δώσει περισσότερη ισχύ (ένταση) αν συνδέσουμε καμπίνα 4Ω και λιγότερη αν συνδέσουμε καμπίνα 8Ω (ίδια μεγάφωνα, ίδια ευαισθησία) Εδιτ: Ο ΟΡ λέει τρανζιστοράτος οπότε διόρθωσα το ποστ μου, δλδ χωρίς τα σχόλια περί λυχνίας κτλ! Το δεύτερο ερώτημα που αποτέλεσε πεδίο διαμάχης...διαφοροποιείται απο το πρώτο και δεν είναι η συνέχεια του πρώτου. Απλά εξέφρασα την απορία γιατί οι solid state βγαίνουν σε άλλα watt στα 4Ohm και σε λιγότερα στα 8Ohm...και εξέφρασα την απορία, γιατί να μπείς σε μια τέτοια περίπτωση στον κόπο να αγοράσεις μια καμπίνα των 8Ohm, όταν το ίδιο μηχάνημα σου δίνει την δυνατότητα να συνδεθείς σε μια καμπίνα στα 4Ohm και να αποδίδεις περσσότερα Watt. Λόγω φύσης! ;D Ισχύει το P=I^2/R οπότε δεν θα μας δώσει την ίδια ισχύ με άλλο φορτίο. Και στους λυχνίας ισχύει το ίδιο πράγμα απλά οι απώλειες εκεί είναι μεγαλύτερες. Ωστόσο, στα πόσα Watt θέλεις να παίζει ένας ενισχυτής είναι καθαρά θέμα γούστου. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gdevelek Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 25 Νοεμβρίου 2013 Οι ερωτήσεις ήταν σαφείς και σωστά δοσμένες (ΟΛΕΣ), ανεξάρτητα αν δεν ήξερα τις απαντήσεις τους. Η πρώτη σίγουρα δεν ήταν. γιατί να μπείς σε μια τέτοια περίπτωση στον κόπο να αγοράσεις μια καμπίνα των 8Ohm, όταν το ίδιο μηχάνημα σου δίνει την δυνατότητα να συνδεθείς σε μια καμπίνα στα 4Ohm και να αποδίδεις περσσότερα Watt. Ένα εύλογο σκεπτικό είναι ότι, αν βάλεις μια 8άρα, μετά από Χ χρόνο μπορείς αν το κρίνεις απαραίτητο να προσθέσεις μια ακόμη 8άρα παράλληλα και να πέσεις στα 4Ω που ο ενισχυτής πιθανότατα αντέχει. Ενώ αν βάλεις εξαρχής μια 4άρα, μετά δεν μπορείς να συνδέσεις δεύτερη, θα πέσεις υπερβολικά χαμηλά. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση