audiokostas Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Λίγους ενδιαφέρει και ακόμα λιγότερους θα απασχολήσει αλλά ας το αναφέρω μιας και προσπαθώντας να παίξω με το καινούριο μου project αποφάσισα να χρησιμοποιήσω precision σώμα (σκαμμένο –φχαριστώ Νάσο- για έναν έξτρα J σε 70s bridge position) και να χρησιμοποιήσω το original pickguard με το jack επάνω του και όχι σκαμμένο στα πλάγια. Ως εκ τούτου, θεώρησα σαν λογική επιλογή την λύση της συνδεσμολογίας που προσωπικά την θεωρώ ως μία από τις πιο ενδιαφέρουσες passive συνδεσμολογίες σε fenderοειδές (και όχι μόνο) μπάσο. Όπως ίσως καταλάβατε από τον τίτλο μιλάω για την συνδεσμολογία του 62 Jazz Bass (αν και θα χρησιμοποιηθεί σε P/J) με τα δύο ομοκεντρικά pots που είναι για ένα (Volume και Tone μαζί ) για κάθε μαγνήτη. Δεν είμαι ειδικός επ ουδενί αλλά οι περισσότεροι ειδικοί στα τοιαύτα πειράγματα είναι πολύχορδοι και δεν θα έχουν ασχοληθεί με αυτό το bass plate. Η συνδεσμολογία λοιπόν αυτή δίνει την ευελιξία να μπορείς να διαχειρίζεσαι το blend των μαγνητών κατά το δοκούν. Από την άλλη, σε live καταστάσεις θέλει λίγη προσοχή και εξοικείωση γιατί με τα μικρά ομοκεντρικά knobs, η αλλαγή στα γρήγορα (και τυφλά) προϋποθέτει μεγαλύτερη ακρίβεια αντί των κλασσικών VVT ή VT με τριθέσιο switch.. Το βασικό σχεδιάγραμμα της Fender είναι το επισυναπτόμενο αλλά δεν σημαίνει ότι ήταν και το μόνο που χρησιμοποίησε η Fender. Και αυτό όχι μόνο γιατί υπήρχαν διαφορές στην τιμή των πυκνωτών (και βάλτε σοβαρούς πυκνωτές και όχι αυτές τις αηδίες τα χαπάκια) αλλά και επειδή στο διάστημα 60-62 η Fender χρησιμοποιούσε και δύο αντιστάσεις (δεύτερο επισυναπτόμενο) 220Κ carbon στην έξοδο από τα pots προς το jack προκειμένου να αποτρέπει το crosstalk μεταξύ των pots. Σαφώς και δεν είναι απαραίτητο να πάρετε (όσοι πάρετε) carbon αφού η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Μάλλον διαφωνώ με το 220Κ καθότι υποπτεύομαι ότι πιθανόν να έχει μεγάλο roll-off στα ψηλά και ίσως θα ήταν προτιμότερο γύρω στα 150Κ για να κάνει και την δουλειά του αλλά άμα θέλετε να είστε period correct…… Τα pots επίσης ήταν διαφορετικά καθότι υπήρχαν 250/250 αλλά και 300/500. Σήμερα πιο εύκολα θα βρείτε τα CTS με 250Κ/500Κ και είναι μια χαρά. Προσοχή θέλει στα knobs καθότι οι άξονες των pots είναι στα 1/4 και 3/16 της ίντσας αντίστοιχα και ως εκ τούτου θέλουν knobs με διάμετρο τρύπας κοντά 5mm/7mm αντίστοιχα με αποτέλεσμα η πλειάδα των 6mm/8mm που υπάρχουν στο εμπόριο, να μην κάνει και να χρειάζεται τα αντίστοιχα Fender (τους απατεώνες) η να φτιάξετε τα δικά σας. Το να «χοντρύνετε» (εγώ επιχείρησα με θερμοσυστελλόμενο ή/και τεφλόν) τους άξονες, μάλλον θα ναι μάταιο καθότι οι ανοχές μεταξύ των δύο knobs είναι μικρές και αν δεν κάτσει ακριβώς το knob και παίζει ελάχιστα, γυρνώντας το ένα στέλεχος, γυρνάει και το άλλο. Θα ενημερώσω με το πέρας των εργασιών αλλά μέχρι τότε, δεκτές οιεσδήποτε επισημάνσεις / παρατηρήσεις. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bassakos Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 2 volume με 2 tone !!! = πολλες επιλογες στον ηχο! well done!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Earendil Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Η ερώτηση του (πολύ) μαλάκα που έχει δεκατέσσερα χρόνια στα studio Jazz bass απέναντί του: το κλασικό configuration των τριών pots ποιό είναι; Όχι το vol/vol/tone που νόμιζα; Επίσης, αυτή η συνδεσμολογία γίνεται "because I can" ή κάνεις όντως βαρειά χρήση pots σε πραγματικό χρόνο; Ωραία πράγματα πάντως. Πες μας περισσότερα για το project, για τα υλικά σου... Μαγνήτες, τί; τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator Terry RoscoeBeck5 Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Moderator Share Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 vol/vol/tone που νόμιζα; Και πολύ σωστά νόμιζες. Τα stacked knobs τα είχε από το 60 ως το 62 με v/t v/t. Μετά το γύρισε σε αυτό που ισχύει μέχρι σήμερα- εκτός από τα RI 62 μοντέλα. all this has happened before and will happen again Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Η ερώτηση του (πολύ) μαλάκα που έχει δεκατέσσερα χρόνια στα studio Jazz bass απέναντί του: το κλασικό configuration των τριών pots ποιό είναι; Όχι το vol/vol/tone που νόμιζα; VVT είναι το κλασσικό και άλλαξε γύρω στο 61 από το VT/VT Υπάρχει και η παραλλαγή Master/Blend/Tone. Θέμα γούστου πάντα. Άλλοι λένε ότι η αλλαγή έγινε λόγω κόστους κατασκευής (μακράν το πιθανότερο), άλλοι λόγω signal loss του αρχικού (o Fender τέτοιες ευαισθησίες; Απίθανο το κόβω) άλλοι λόγω ευκολίας παιξίματος. Όπως και να χει το VVT επικράτησε. Η επιλογή έγινε όπως είπα κυρίως για χωροταξικούς λόγους στο precision σώμα αλλά και για novelty και εκούσιο βασάνισμα. Σπάνια κάνω αλλαγές κατά τη διάρκεια του τραγουδιού αλλά between songs κάτι παλεύω να διορθώσω ή να προλάβω. Και άμα μπορώ να έχω την δυνατότητα, γιατί όχι; Οι μαγνήτες είναι ένας Wizard (το κλεισε το μαγαζί ο Ουαλός) Traditional στον P και ένας J Vintage Noiseless στη γέφυρα. Λεπτομέρειες για το υπόλοιπο project όταν τελειώσει και κάτσει φρόνιμα για να το φωτογραφίσω. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Earendil Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 [...] Οι μαγνήτες είναι ένας Wizard (το κλεισε το μαγαζί ο Ουαλός) Traditional στον P και ένας J Vintage Noiseless στη γέφυρα. Πράγματι μας την κάθησε ο Andy και η πίκρα είναι μέγιστη παρόλο που δε προβλέπονταν ψώνια. Εκπληκτικοί P-90. Πού να βολοδέρνουν... Ωραία συνταγή μυρίζομαι. ;) τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Πράγματι μας την κάθησε ο Andy και η πίκρα είναι μέγιστη παρόλο που δε προβλέπονταν ψώνια. Εκπληκτικοί P-90. Πού να βολοδέρνουν... Άστα. Τώρα που τους θέλω (αφού σκάψω την Melody Maker για δύο αποτέτοιους) ;) ;D. Τι να κάνουμε.... next please.... ;D Ωραία συνταγή μυρίζομαι. ;) Θενξ αλλά κλασσικό (σχεδόν) PJ φκιάνω. Μα τίποτα όμως να μην κάτσει καλά αμέσως; Όλα στραβά; Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
nasokosm Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 20 Νοεμβρίου 2013 Επανήλθαμε στην δράση βλέπω! Για να το ακούσουμε, γιατι ότι και να λέει στο μάτι ό ήχος ειναι το παν 8) Εξη χορδές και ειναι πολλές Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
lgbesios Δημοσιευμένο 21 Νοεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 21 Νοεμβρίου 2013 Ωραία τα λες Κώστα και σωστά!!! ;) αλλά στο τέλος σε βλέπω πάλι να καταλήγεις σε κάτι τέτοιο:http://www.bestbassgear.com/p-retro-preamp.htm ;D Για την ιστορία το πρωτότυπο jazz το 1959, είχε VVT συνδεσμολογία και φόραγε κάτι πενταπολικούς κακομαγνήτες σαν τις jazzmaster , ευτυχώς δεν βγήκε έτσι στην παραγωγή. ;D rust never sleeps Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 21 Νοεμβρίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 21 Νοεμβρίου 2013 Επανήλθαμε στην δράση βλέπω! Για να το ακούσουμε, γιατι ότι και να λέει στο μάτι ό ήχος ειναι το παν 8) Μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνω Νάσο (και πάλι ευχαριστώ). Διαφωνώ σε αυτό που λες γιατί όσο και ο ήχος να ναι αστέρι, άμα δεν σε φκιάνει στο μάτι, δεν .... Αντίθετα αν σου φτιάχνει το μάτι και σου κάθεται στο χέρι, θα ρθει κι ο ήχος. Ωραία τα λες Κώστα και σωστά!!! ;) αλλά στο τέλος σε βλέπω πάλι να καταλήγεις σε κάτι τέτοιο:http://www.bestbassgear.com/p-retro-preamp.htm ;D Σε ευχαριστώ πολύ φίλε Λευτέρη αλλά δεν θα (ξανα)πάρω. Και αυτό γιατί α) Το συγκεκριμένο είναι για έναν μαγνήτη β) Είναι πανάκριβο γ) Έχει μπαταρία δ) Έχει βάρος (σιγά ρε Κώστα....) ε) Είχα στο Jazz ένα P-Retro deluxe και απλά έσκιζε. Έκανε τα πάντα με τις παραμετροποιήσεις του. Εκτός από τον passive vintage ήχο που δεν του βγαινε όπως ήθελα. Μπορεί (το πιθανώτερο) να φταιγα εγώ. Χώρια που στο σπίτι μου (μόνο) έπιανε και ραδιοσταθμό στο active mode !! Αν και το G&L μου το παθαίνει αυτό όπως και μερικές ιδιοκατασκευές που χω. Μόνο το medium scale που το χω full active EMG δεν παθαίνει τίποτα. Τι να πω. Δεν ψάχνω, δεν ερευνώ, απλά πιστεύω. ;D Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση