Προς το περιεχόμενο

Πώς να μελετήσετε τους τρόπους (Modes)


mad_nassos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα, ετοίμασα ένα καινούριο βίντεο για το πώς πρέπει να μελετάμε τους τρόπους.

Αυτό εννοείται έχει εφαρμογή σε όλα τα όργανα, όχι μόνο στην κιθάρα που δείχνω  ;)

 

 

 

ΥΓ: Υπάρχει ένα θεματάκι με την ένταση του ήχου, αλλά έχω προσθέσει captions στα αγγλικά, και ετοιμάζονται και στα ελληνικά.  ::)

? Hakuna Matata ?

??? μπορείτε να στηρίζετε μέσω του Patreon.com στο /NassosConqueso

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει επίσης και ένα θεματάκι με την Aeolian...δεν μπορεί να αποφασίσει αν είναι και λίγο Dorian.

 

Στη χαμηλή οκτάβα, ε?

Το είδα αφού ανέβασα το βίντεο!!  >:(

Αλλά έχω και το διάγραμμα δίπλα...

Μάλλον πρέπει να βάλω μία σημειωσούλα μέσα  ::)

 

Παρατηρητικότατος βλέπω  ;D

? Hakuna Matata ?

??? μπορείτε να στηρίζετε μέσω του Patreon.com στο /NassosConqueso

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνω στο πρωτο σκελος.Πρεπει να βλεπουμε τους τροπους σαν ξεχωριστες κλιμακες με ξεχωριστη φορμουλα διαστηματων και οχι συσχετιζοντας τες με την αντιστοιχη ματζορε(πχ θελω Ε phrygian.Ποιας ματζορε κλιμακας ειναι η Ε τριτη νότα?της C αρα παιζω  C ματζορε  ξεκινωντας απο την τριτη νοτα της κλιμακας... κτλ κτλ κτλ).Ξεχωριστα διαστηματα και φορμουλα,ξεχωριστος ηχος οπως ακριβως μαθαινει καποιος και την φυσική μινορε(που στην ουσια ειναι ο εκτος τρόπος της ματζορε).Την μαθαινει σαν ξεχωριστη κλιμακα ;).

 

Τωρα το δευτερο σκελος που αναφερεται στο με ποια σειρα θα τις μαθεις νομιζω ειναι  υποκειμενικό και οχι απαραιτητο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνω στο πρωτο σκελος.Πρεπει να βλεπουμε τους τροπους σαν ξεχωριστες κλιμακες με ξεχωριστη φορμουλα διαστηματων και οχι συσχετιζοντας τες με την αντιστοιχη ματζορε(πχ θελω Ε phrygian.Ποιας ματζορε κλιμακας ειναι η Ε τριτη νότα?της C αρα παιζω  C ματζορε  ξεκινωντας απο την τριτη νοτα της κλιμακας... κτλ κτλ κτλ).Ξεχωριστα διαστηματα και φορμουλα,ξεχωριστος ηχος οπως ακριβως μαθαινει καποιος και την φυσική μινορε(που στην ουσια ειναι ο εκτος τρόπος της ματζορε).Την μαθαινει σαν ξεχωριστη κλιμακα ;).

 

...μμμ, ξεχωριστή κλίμακα ε? το κάθε Mode εννοώ... Οκ και εγώ έτσι τα έμαθα...

 

7 modes της ξεχωριστής οικογένειας των ματζοραίων, όπως αντίστοιχα λέμε των αρμονικομινοραίων και των μελωδικομινοραίων...

 

Η μήπως σημαντικότερη είναι η οικογένεια στην οποία ανήκουν? Και η προσέγγιση των Key centers μια χαρά δουλεύει, ή τουλάχιστον ας υπάρχει και αυτή η οπτική...

 

Ας θεωρήσουμε όμως ένα mode της μελωδικής μινόρε, πχ D Lydian Dominant...

 

Πρέπει να την σκέφτομαι ώς ξεχωριστή κλίμακα απαραίτητα? Πρέπει να την σκέφτομαι με σημείο αναφοράς την σχετική της μελωδική μινόρε? Ή πιο πρακτικά, θα βοηθούσε να την σκέφτομαι ως μια Lydian με μικρή έβδομη? Ή παρόμοια, θα την αφομοίωνα ευκολότερα αν την σκεφτόμουν ως μια Mixolydian με #4?

 

Με λίγα λόγια, είναι πολλές οι προσεγγίσεις που οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα. Αλλά τουλάσχιστον για τα modes της αρμονικής και μελωδικής μινόρε, θεωρώ υπερβολικό το να φορτώνουμε το μυαλό μας με 14 επιπλέον ξεχωριστές κλίμακες...  ;) ;)

 

Μπράβο στον Νάσσο για την προσπάθεια!

Όχι άλλα μινόρε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...μμμ, ξεχωριστή κλίμακα ε? το κάθε Mode εννοώ... Οκ και εγώ έτσι τα έμαθα...

 

7 modes της ξεχωριστής οικογένειας των ματζοραίων, όπως αντίστοιχα λέμε των αρμονικομινοραίων και των μελωδικομινοραίων...

 

Η μήπως σημαντικότερη είναι η οικογένεια στην οποία ανήκουν? Και η προσέγγιση των Key centers μια χαρά δουλεύει, ή τουλάχιστον ας υπάρχει και αυτή η οπτική...

 

Ας θεωρήσουμε όμως ένα mode της μελωδικής μινόρε, πχ D Lydian Dominant...

 

Πρέπει να την σκέφτομαι ώς ξεχωριστή κλίμακα απαραίτητα? Πρέπει να την σκέφτομαι με σημείο αναφοράς την σχετική της μελωδική μινόρε? Ή πιο πρακτικά, θα βοηθούσε να την σκέφτομαι ως μια Lydian με μικρή έβδομη? Ή παρόμοια, θα την αφομοίωνα ευκολότερα αν την σκεφτόμουν ως μια Mixolydian με #4?

 

Με λίγα λόγια, είναι πολλές οι προσεγγίσεις που οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα. Αλλά τουλάσχιστον για τα modes της αρμονικής και μελωδικής μινόρε, θεωρώ υπερβολικό το να φορτώνουμε το μυαλό μας με 14 επιπλέον ξεχωριστές κλίμακες...  ;) ;)

 

Μπράβο στον Νάσσο για την προσπάθεια!

 

Eννοειται  οτι τους συσχετισμους πρεπει να τους ξερεις ετσι και αλλιως.Κανεις δεν διαφωνει σε αυτο απλα επειδη καθε κλιμακα εχει ενα χρωμα και το χρωμα φτιαχνεται απο τα συγκεκριμενα intervals που την αποτελουν,αν ακολουθησεις μονο τον τροπο των συσχετισμων και οχι αυτο που λεει το παιδι εδω, δεν θα μαθεις ποτε(η τουλ πολυ ποιο δυσκολα) το χρωμα και τον ηχο της κλιμακας.Πχ για καθε κλιμακα πρεπει να κανεις συγκεκριμενες ενεργειες για να την μαθεις καλα:Να βαλεις τα διαστηματα στην σειρα,να φτιαξεις ακορντα για καθε νοτα της κλιμακας(harmonizing) να μπορεις να την τραγουδας χωρις λαθος και χωρις καθολου οργανο μονο με τη φωνη, να ξερεις να την εκτελεις οριζοντια σε μια χορδη μονο κτλ κτλ κλτ...οτι κανεις δηλαδη για την ματζορε να το κανεις και για τα modes της.

 

Τωρα για τον ογκο που εχεις να μαθεις συμφωνω μαζευονται πολλα, αλλα αμα τα βλεπεις σαν intervals και ξερεις την μορφη των interval  στην ταστιερα κανεις πολυ ποιο ευκολες συσχετισεις.Πχ παιρνεις την μινορε πεντατονικης που ξερεις και με δυο νοτες επιπλεον νοτες κατασκευαζεις ολες τους μινορε τροπους απο αυτη η αν ξερεις πχ την φυσικη μινορε αλλαζεις μια νοτα και παιζεις dorian κτλ κτλ.

 

Αυτο που θελω βασικα να πω ειναι οτι οταν παιζει καποιος και αυτοσχεδιαζει ειναι ποιο χρηστικο να τις βλεπει σαν ξεχωριστες κλιμακες ακομα και αν ξερει τους συσχετισμους.Πχ τα δυο πρωτα modes Ionian και Aeolian δηλ την Ματζορε και την Φυσική μινορε τα μαθαινεις σαν ξεχωριστες κλιμακες.Γιατι να κανεις κατι διαφορετικο για τις υπολοιπες 8)?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Αν έπρεπε να διαλέξω έναν τρόπο σκέψης, θα διάλεγα τον τρόπο που προτείνει ο OP. Δεν τίθεται όμως τέτοιο θέμα, υπάρχει χρηστικότητα και στις δύο μεθόδους-όπως και σε άλλες.Είναι σίγουρο πως, όπως λέει και ο Dreamdancer, ο καλύτερος τρόπος να ακούσει κανείς την ποιότητα κάθε mode είναι να τα μελετάει από την τονική, επιπλέον είναι πολύ καλή προετοιμασία για παίξιμο πάνω σε αρμονία που τρέχει και απαιτεί γρήγορη  αλλαγή κλιμάκων-κάτι που δεν συναντάμε ποτέ σε παιξίματα rock, metal κλπ-νομίζω.Από την άλλη, η αναγωγή στη μητρική σκάλα ίσως απλοποιεί  θέματα δαχτυλοθεσίας και δίνει και μια γενική εικόνα που μπορεί να είναι χρήσιμη στην ανάλυση. Ασε που, δεν μαθαινουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Αρκεί να στραφούμε σε γνωστούς παίχτες, υπάρχουν παιχταράδες που σκέφτονται έτσι, υπάρχουν παιχταράδες που σκέφτονται αλλιώς.

 

Και υπάρχει και το Lydian Cromatic Concept. ;)

 

Τέλος, μια φιλική παρατήρηση για τον OP. Καλό είναι να θυμάσαι όταν διδάσκεις πως τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται obvious για αυτόν που έχεις απέναντι σου. Το μάθημα αυτό μου δίνει την εντύπωση πως απευθύνεται σε ανθρώπους που ήδη ξέρουν, θεωρείς δεδομένα πολλά πράγματα. Για παράδειγμα...τι σημαίνει brightest mode,τι σχέση έχει με τα διαστήματα? Τι σημαίνει Dominant? κλπ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Sorry για το ασχετο ρε παιδια :( αλλα, ποιος ειναι αυτος ο OP?

 

Σε αρκετα ποστ γραφετε:

"Αυτο ο που λεει ο OP κτλ"

 

Πειτε μας κι εμας, γιατι ειμαι αρκετο καιρο στο noiz, και κατι τετοιες στιγμες νιωθω newbie!!!

 

:)

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Sorry για το ασχετο ρε παιδια :( αλλα, ποιος ειναι αυτος ο OP?

 

Σε αρκετα ποστ γραφετε:

"Αυτο ο που λεει ο OP κτλ"

 

Πειτε μας κι εμας, γιατι ειμαι αρκετο καιρο στο noiz, και κατι τετοιες στιγμες νιωθω newbie!!!

 

:)

Original Poster

 

Αυτός που άνοιξε το θέμα δηλαδή.  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Original Poster

 

Αυτός που άνοιξε το θέμα δηλαδή.  ;)

 

Ουυυφ!!!

Μου εφυγε ενα βαρος...!

 

Τρομαξα για μια στιγμη, μηπως ειναι και αυτος κανενας Τροικανος, κανενας εθνοπατερας, και μπλεξουμε ασχημα!!!

 

Χαχαχα :)

 

Thanx man!

Your Ear Rulez!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου