Προς το περιεχόμενο

Η κριτική στο Νόιζ


RayDTutto

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderator

Νομίζω ότι το thread δεν θα έπρεπε να τιτλοφορείται «Η κριτική στο Noiz».

 

«Οι κριτικοί του Noiz» θα ήταν πιο κοντά στην πραγματικότητα.  ;)

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 93
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Δλδ καποιο παραδειγμα τεχνικου θεματος που δικαιολογει αντικειμενικο σχόλιο στο αποτελεσμα του εργου τεχνης?

Με παραξενεύει η τοποθέτησή σου και προσπαθώ να καταλάβω αν υπάρχει παρανόηση για αυτό να εξηγήσω καλύτερα τη δική μου θέση.

 

Η σχετικότητα δεν σημαίνει αδυναμία διατύπωσης οποιασδήποτε κρίσης. Κάθε έργο έχει και μία φόρμα η οποία εκφράζει το δημιουργό του, από την άλλη μεριά όμως το εκάστοτε ύφος συνήθως έχει τους κανόνες του.

 

Π.χ. αν σας παρουσιάσω ένα κομμάτι progressive rock και χάνω το μέτρο, στραβοπατάω νότες κλπ, δεν είμαι αντικειμενικά εκτός ύφους;

 

Αν παίζω shred και χάνω νότες στα πιο γρήγορα περάσματα, δεν είμαι αντικειμενικά εκτός ύφους;

 

Αν αντίθετα παίζω sonic youth δεν πειράζει να κάνω πράσινες (ίσως και να χρειάζεται).

 

Αν όμως παίζω clean-cut pop και οι φωνές είναι θολές και μπουκωμένες λόγω κακής τοποθέτησης/επιλογής μικροφώνου, ενώ όλα τα άλλα "γυαλίζουν" μέσα στη μίξη, αντικειμενικά δεν έχω αστοχήσει ως προς το ηχοληπτικό της φωνής;

 

Άρα σε σχέση με το ύφος που παρουσιάζω, κρίνομαι τεχνικά. Φυσικά είναι άκυρο να μπει ο σρέντερ στο νήμα του lofi πάνκη και να του την πει επειδή τα σηκώματα δεν είναι στον τόνο.

 

Παρότι τα αισθητικά κριτήρια είναι υποκειμενικά, είναι λάθος να πούμε ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα για εξαντικειμενικευμένη κριτική. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι σε πειραματικές απόπειρες όπου σπάνε οι κανόνες του ύφους, αλλά δεν κάνουν και όλοι τέτοιες δουλειές.

 

Ο σοβαρός κριτής κάνει τον κόπο να μπει στη θέση του δημιουργού, προσπαθεί να κατανοήσει την αισθητική του επιλογή και κρίνει με βάση το αισθητικό πλαίσιο που προτείνεται από το δημιουργό. Εκεί λοιπόν μπορούν να επισημανθούν τεχνικές αδυναμίες οι οποίες είναι αντικειμενικές.

 

Νομίζω ότι το thread δεν θα έπρεπε να τιτλοφορείται «Η κριτική στο Noiz».

 

«Οι κριτικοί του Noiz» θα ήταν πιο κοντά στην πραγματικότητα.  ;)

Αν τιτλοφορούνταν "οι Κρητικοί του noiz", κατάγομαι πάντως ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αντικειμενική κριτική μπορεί να υπάρξει ακόμα και στα φαινομενικώς άρτια κομμάτια. Όχι  μόνο σαν μία που υποθετικά βοηθά τον δημιουργό  να φτάσει πιο κοντά στον στόχο του αλλά περισσότερο σαν μια δεύτερη σκέψη επάνω σε διαφορετική προσέγγιση. Αυτό μπορεί να συμβαίνει ακόμα κι όταν ένα κομμάτι επικοινωνεί επαρκώς αυτό που θέλει να πει.

Υπάρχουν νομίζω και κομμάτια που βρίσκονται πέρα από κάθε κριτική απλά και μόνο επειδή υπαγορεύονται από μια ενστικτώδη «αλάνθαστη» ποιητική διάθεση που σκεπάζει κατά κάποιο τρόπο όλα τα στάδια της δημιουργίας. Εκεί ακόμα και το λάθος (η λάθος νότα, η λάθος τοποθέτηση) συμπράττει σε ένα αποτέλεσμα πέραν της κριτικής. Ούτε κακό ούτε καλό υποχρεωτικά. Απλά μη υποκείμενο σε κριτική. 

 

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Φυσικά και η λογική των clips δεν είναι η ίδια με αυτη του FB και λοιπών γενικού περιεχομένου δυνάμεων.

 

Ξεκίνησε για να δίνει αντικειμενικές (όσο γίνεται) τεχνικές πληροφορίες, σύμφωνα πάντα με τη λογική που ανέπτυξε ο sfaku απο όποιους είναι σε θέση να τις προσφέρουν.

 

Το μου αρέσει ή το αντίθετο καλό είναι να υπάρχει αλλά θα το βρει κανείς σε οποιοδήποτε άλλο σάιτ και θα αφορά τον αντίκτυπο που έχει σαν έργο το κλιπ, στο ευρύ κοινό. Κι εδώ μάλλον για ευρύ κοινό δεν μας κόβω. Κάποιες φορές κι εγώ παρασύρομαι και γράφω και την υποκειμενική μου άποψη όταν μου αρέσει κάτι μουσικά αλλά πιστεύω πως αυτό έρχεται σε δεύτερη μοίρα για τον ενδιαφερόμενο.

 

Διαβάζω ωραίες τοποθετήσεις και σίγουρα θα πρέπει να στήσουμε κάτι πιό ειδικό, όπως λέμε καιρό τώρα... 8)

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι το thread δεν θα έπρεπε να τιτλοφορείται «Η κριτική στο Noiz».

 

«Οι κριτικοί του Noiz» θα ήταν πιο κοντά στην πραγματικότητα.  ;)

 

Γιατί όχι "Οι Κρητικοί του Noiz" ωρε σύντεκνε?  ;D

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λεβέντες μου παλαιότερες αναλύσεις και θέματα σαν το παρόν είναι οι αιτίες που συνεχίζω να διαβάζω τα γραφόμενα του noiz.

 

ΑΠΟΨΕΙΣ, διαβάζω απόψεις, ουφ. Συνεχίστε .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Γιατί όχι "Οι Κρητικοί του Noiz" ωρε σύντεκνε?  ;D

 

;D

 

Θα μου επιτρέψετε να εκθέσω και εγώ μια άποψη η οποία εδράζεται στην αρχική τοποθέτηση του Ray.

 

Νομίζω ότι το θέμα μας εδώ δεν είναι οι κριτικές (γενικά και αόριστα), αλλά οι biased κριτικές και κατ' επέκταση οι biased κριτικοί (για να μπούμε και στην ουσία του θέματος).

 

Ο Ray ήταν σαφέστατος επ' αυτού- βεβαίως τόνισε ότι δεν έχει σκοπό να θίξει «κλίκες», «συμπάθειες», «αντιπάθειες» ή «παρεάκια», όμως κατά βάση αυτό το thread θίγει ακριβώς αυτά τα «ζητήματα».

 

Και θα έλεγα ότι στην αρχική του τοποθέτηση ο αγαπητός Ray έχει τα δίκια του- τουλάχιστον σε μεγάλο βαθμό.

 

Εκεί που θα διαφωνήσω είναι στην «συνειδητή αλλοίωση»- το βρίσκω υπερβολικό. Αλλά ακόμα και αν ισχύει, νομίζω ότι «εκθέτει» αυτόν που το γράφει (και το εκθέτει μέσα σε πολλά εισαγωγικά).

 

Από την άλλη δεν είναι λίγες οι φορές που ακούσαμε δουλειές ατόμων που δεν εμπίπτουν στα «κριτήρια» της αρχικής τοποθέτησης του Ray- εν συντομία «παρεάκι», που ήταν τόσο καλές και τις «αποθεώσαμε».

 

Eπιμένω ότι το θέμα όπως τέθηκε δεν είναι οι «κριτικές» αλλά οι biased κριτικές ή κριτικοί. Οπότε όποιος νοιώθει θιγμένος από κάτι ανάλογο just go ahead and shoot  ;) ;D  

 

 

 

 

all this has happened before and will happen again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πλέον, δεν ακούω συχνά clips και σπάνια σχολιάζω... Δεν έχω ήχο στην δουλειά και τα απογεύματα, δεν έχω τον χρόνο που χρειάζεται..

 

Κατά καιρούς έχουν ανέβει διαμάντια... Εξαιρετικά τραγούδια από εξαιρετικούς μουσικούς. Πάντα κάτι που αξίζει, θα βρει αργά γρήγορα τον δρόμο του... Δεν μπορεί να θάψει κάποιος, ακόμα και αν το θέλει (απορώ γιατί να το θέλει βέβαια...) κάτι το εξαιρετικό!

 

Απο 'κει και πέρα, προβλήματα υπάρχουν προφανέστατα...

 

Πολλά clips ήταν εξαιρετικά και ενώ περίμενα διθυράμβους, διάβασα σχόλια με παρατηρήσεις επί παντός επιστητού...

 

Άλλα clips, προφανέστατα μέτρια και με πολλά προβλήματα, στην εκτέλεση, στις ιδέες , στην ηχογράφηση κλπ κλπ... εισέπραξαν χαϊδολογήματα, λόγω ευγένειας προς τον φίλο μας κλπ κλπ

 

Προφανέστατα υπάρχουν οι συμπάθειες και οι γνωριμίες. Και δεν είναι κακό. Και προφανέστατα, οι κριτικές ενίοτε, γίνονται λίγο πιο καλλωπισμένες ώρες ώρες... Εξάλλου και κακό να είναι ένα clip, δεν βλέπω τον λόγο να κριτικάρει κανείς απότομα και άτσαλα αυτόν που το ανέβασε... Δεν είναι ωραίο πράγμα να τον απογοητεύεις τον άλλο. Η καλόβουλη κριτική και όχι το χάιδεμα, επιβάλλεται !!

 

Το πραγματικά ενοχλητικό όμως είναι το ακόλουθο. Ένα clip για να ακουστεί, πρέπει να μείνει στην λίστα των πρόσφατων θεμάτων του forum για όσο το δυντατόν περισσότερες ώρες.. Ποιός θα ψάξει clips που βρίσκονται 4-5 σελίδες πίσω στην ενότητα των clips? Kανένας μάλλον..

 

Για να είναι λοιπόν το clip φρέσκο. αρχίζει το γνωστό βιολί.... Σχόλια, πολύ ωραίο μπράβο κλπ κλπ.... Καμία απάντηση γιατί το κλιπ είναι στον αφρό ακόμα.... Μετά από ώρες και ενώ δεν φαίνεται πουθενά στην λίστα με τα πρόσφατα θέματα, έρχεται η απάντηση.... -- Παιδιά ευχαριστώ πολύ , κλπ κλπ

 

Το clip επανέρχεται στα πρόσφατα, πρώτη μούρη στο forum οπότε λογικό είναι να το ακούσουν νέοι χρήστες... Κάποιοι θα σχολιάσουν... Η απάντηση φυσικά δεν θα έρθει καπάκι... Μπορεί να έρθει και την άλλη μέρα .. Και φτου και από την αρχή...

 

ε ,αυτό, ναι το ομολογώ, μου σπάει τα νεύρα... ;)

Όχι άλλα μινόρε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η ανώνυμη (και κατά κανόνα καλόπιστη) αυστηρή κριτική είναι το σύστημα του peer review.

Στέλνεις το πόνημά σου στον editor, αυτός το στέλνει σε 2-3 ειδικούς και επιστρέφει στον συγγραφέα τα ανώνυμα σχόλια τους μαζί με την απόφασή του που εμπίπτει σε ένα από τα ακόλουθα: Το δημοσιεύουμε, το δημοσιεύουμε αφού αλλάξεις τα ακόλουθα ή δεν το δημοσιεύουμε.

Κάνω τη δουλειά του editor (είναι πολλή δουλειά) για ένα από τα μεγάλα περιοδικά και ποτέ δεν υπήρξε παράπονο.  

 

Εδώ θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, δηλαδή να ορίσουμε 1-2 "αρμόδιους" για κάθε ιδίωμα οι οποίοι μέσω pm να "εκμαιεύουν" 2-3 απόψεις ανώνυμα για κάθε κλιπ και μετά να κάνουν ένα ποστ με τις απόψεις αυτές.  

 

Νομίζω ότι εδώ δεν χρειαζόμαστε/θέλουμε κάτι τέτοιο αλλά και να θέλαμε η δουλειά θα είναι εξοντωτική για κάποιους.

 

Απλά ο καθένας να λέει τη γνώμη του με θάρρος και ειλικρίνεια.   :)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, δηλαδή να ορίσουμε 1-2 "αρμόδιους" για κάθε ιδίωμα οι οποίοι μέσω pm να "εκμαιεύουν" 2-3 απόψεις ανώνυμα για κάθε κλιπ και μετά να κάνουν ένα ποστ με τις απόψεις αυτές. 

 

Πολύ θα ήθελα να διαβάσω ποιός θα προσφεροταν και με τι δικαιολογία για να παίξει τον ρόλο του κριτή. Χαμός θα γινόταν.

 

Το σύστημα που αναφέρεις δουλεύει καλά εκεί που τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα όπως είναι η επιστήμη. Στην μουσική άντε να τεκμηριώσεις την κακή κριτική όταν αυτή βασίζεται σε αισθητικά κριτήρια. Εκτός αν περιοριστεί σε τεχνικά θέματα οπότε μπορεί να δουλέψει.

 

Προσωπικά θεωρώ πως αν τα μουσικά έργα είναι από κάπου διαχρονικά προσβάσιμα με πιο αποδοτικό τρόπο και όχι μέσα από ένα thread, μόνο το crowd wisdom θα μπορεί να δημιουργήσει μια καλή εικόνα. Το θέμα είναι πως το εκμεταλλεύεσαι αυτό.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου