Προς το περιεχόμενο

Wavetable Synthesis vs Subtractive, απορίες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειάααααααα σας. Έχω μίαν απορίαν. Ποιά η διαφορά αναμεταξύ της wavetable με την subtractive rompler σύνθεση; Η απορία έχει να κάνει με τα rompler συνθ και όχι αναλογικά.

Για να την κάνω πιό συγκεκριμένη την απορία, από ότι ξέρω η wavetable αφορά διάφορες κυματομορφές όπως π.χ. sine οι οποίες είναι σαμπλαρισμένες και αποθηκευμένες στην ρομ ενός οργάνου και από εκεί διαλέγοντας μία κυματομορφή φτιάχνουμε τον ήχο μας. Με τον ίδιο τρόπο όμως διαλέγουμε οποιοδήποτε άλλο δείγμα έχει η ρόμ, π.χ. πιάνου ή κιθάρας κ.λ.π. και φτιάχνουμε το ίδιο. Διαφέρει σε κάτι η wavetable από την subtractive; Εάν θεωρήσουμε ότι ένα rompler έχει στην ρομ του και κύματα αλά sine,square κ.λ.π. αλλά και δείγματα από όργανα, τότε μπορούμε να πούμε ότι αυτό το σύνθ έχει 2 μεθόδους σύνθεσης, την wavetable και pcm subtractive;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ειμαι εμπειρικός στην τεχνολογιά και στην ορολογία,

 

Εχω μια πολυετη ενασχόληση με την διαμορφωση ηχων επισης εμπειρικα.

 

Μιας και κουβεντιάζετε και γενικα μου ειναι ευχαριστο και χρησιμο που ο manosx και αλλοι φιλοι φυσικα βοηθούν με τις γνωσεις στην καλυτερη καταννόηση των ειδων των συνθεσάιζερ και του είδους της τεχνικης συνθεσης.

 

θα ηθελα να σε ρωτησω μανο (κύριε κύριε!! λολ)

 

Κατα την προσωπικη σου αποψη περαν απο τα δεδομενα της θεωριας, πως αξιολογεις προσωπικά το πόσο τελικώς στην πράξη μπορουν να ανταγωνιστουν τα virtual synths που τρεχουν σε λειτουργικο υπολογιστη τα hardware στην wavetable?

 

Π.χ. αξιολογουσες απο το 1 εως το 10 (το δεκα στα ισια π.χ.)

 

(επειδη γινονται πολλα, αληθεια με ενδιαφερει η προσωπικη αποψη σου για να μην παρεξηγηθω, γιατι εγω ειμαι εμπειρικος και απλα εχω διαβασει πολλα πραγματα απο διαφορες πηγες απο ενδιαφερον και για να ειμαι πιο καταρτισμενος εστω κι ετσι. το ξεκαθαριζω)

 

 

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με τη wavetable, οπότε δεν μπορώ να σου απαντήσω κάτι, sorry.

 

 

Μιλάς όμως για την Wavetable, και όχι για την απλή Sample n Synthesis, έτσι;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χοντρικα:

Μια Wavetable ειναι μια "ταμπλετα", μια λιστα με κυματομορφες (waves). Ο αριθμος των κυμματομορφων της καθε wavetable "παιζει" αναλογα με το synth, το Waldorf Blofeld για παραδειγμα εχει 68 Wavetables, καθε μια εκ των οποιων περιεχει 64 κυματομορφες. Απο κει και περα, το χαος. Διαλεγεις μια wavetable και αρχιζεις να φτιαχνεις ηχο.

 

Πατωντας ενα πληκτρο μπορει να αρχισει να παιζει η Χ wavetable αρχιζοντας απο τυχαια κυματομορφη ή απο την κυματομορφη που εσυ διαλεξες, και μετα ακολουθουν ολες οι υπολοιπες της λιστας της Χ wavetable σε σειρα ή σε τυχαια σειρα, διαφορετικες κυματομορφες μπορουν να παιχτουν αναλογα το velocity της νοτας, διαφορετικες κυματομορφες μπορουν να ακουστουν για καθε νοτα ξεχωριστα μεσα σε μια συγχορδια κλπ κλπ. 

Η Wavetable ειναι πολυ ισχυρη σαν μεθοδος συνθεσης ηχου και μπορει να παραξει απιστευτα ηχητικα αποτελεσματα.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω το αντιλαμβανομαι πρακτικα οτι τα sample based χρησιμοποιουν πιο απλοποιημενες παραμετρικα wavetable δυνατοτητες σε διαφορα δειγματα που εχουν μεσα και καποιους αλγοριθμους που επιτρεπουν την αλλαγη της χροιας του δειγματος σε σχεση με την περιοδικοτητα του.

 

Ενω τα αλλα παραγουν κυματομορφες και απο εκει και περα εχουν τα μεσα για να τις διαμορφωνουν, να τις περιπλεκουν, να τις εμπλουτιζουν κλπ για να βγαλουν το αποτελεσμα.

 

και ναι mano μιλαω για αυτο.

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Wavetable ειναι αυτό που λέει ο waterfall. Ενα table (πινακας) απο waves, που αλλάζουν ειτε σταδιακα στο χρόνο, είτε με κάποιο joystick ή κάποιο άλλο τρόπο ελεγχου.

 

Ο διαχωρισμός wavetable - subtractive, είναι μάλλον προβληματικός, αφού ο πρώτος όρος αφορα την πηγη παραγωγης του ήχου ενώ ο δεύτερος την επεξεργασία του.

 

Subtractive (αφαίρεση συχνοτήτων δηλαδη), μπορει να γίνει ως επεξεργασία και σε ενα wavetable synth.

 

Πιο σωστός θα ήταν ο διαχωρισμος wavetable - sample based, που εχουν να κανουν και οι δύο όροι με τον τρόπο παραγωγής του ήχου.

 

 

Στα συγχρονα workstations εχουμε μπλεξει τα μπούτια μας, κανουν τα πάντα, οπότε καλό θα ήταν να τα ονομάζουμε all around, παρα rompler subtractive analog modeling clonewheel modular vocoder polymixer synthesizer :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου