Προς το περιεχόμενο

David Byrne: 'The internet will suck all creative content out of the world'


RayDTutto

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Διαφωνώ απολύτως απόλυτα. Ακριβώς αυτή η έλλειψη ειλικρίνιας και αυτοκριτικής (γιατί περί αυτού πρόκειται) έχει δημιουργήσει τις συνθήκες για την γιγάντωση του απίστευτου όγκου κακής τέχνης που υπάρχει σήμερα. Περάστε μια βόλτα π.χ. από μια σχολή υποκριτικής και την επόμενη φορα που θα ανοίξετε την τηλεόραση μην απορείτε γι' αυτά που βλέπετε.

 

Είπαμε, είναι εύκολο να λες "είμαι καλλιτέχνης", η μαγκιά είναι να στο πούν άλλοι, πολλοί.

 

Εχει μεγάλα κενά η θεωρία σου, και έκανες το λάθος επίσης να χρησιμοποιήσεις τον όρο κακή τέχνη, θέτωντας αισθητικά κριτήρια σε μια θεωρία που βασίζεται στην αναγνωρισιμότητα και την απονομή ;D της ιδιότητας του καλλιτεχνης, από άλλους (και μάλιστα από πολλούς άλλους).

 

Δεν υπάρχει μια μικρή σύγκρουση μεταξύ των δύο, όταν υπάρχουν πολλοι κακοι καλλιτεχνες, που κάνουν κακή τέχνη, κι εχουν τεράστια απήχηση και αναγνώριση?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 365
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Είπαμε, είναι εύκολο να λες "είμαι καλλιτέχνης", η μαγκιά είναι να στο πούν άλλοι, πολλοί.

 

Εξακολουθείς να στοχάζεσαι με όρους ποπ κουλτούρας, αλλά ούτε εκεί δεν ισχύει αυτό που διατυπώνεις. Στις μέρες μας π.χ. περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν μεγάλο καλλιτέχνη τον Μπόνο από τον Βαν Μόρισον. Πολύ περισσότεροι.

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν προδικάζεται, αλλά μπορεί να προβλεφθεί (πάνω σε αυτή την ικανότητα ήταν πάντα στηριγμένη η αγορά έργων τέχνης). Η ικανότητα πρόβλεψης αφορά στο επίπεδο παιδείας που έχει ο εκτιμητής και στην εμπειρία του. Ο Γιάννης Πετρίδης π.χ. έχει εξαιρετικό ιστορικό να προβλέπει ποιος νεο-εμφανιζόμενος τραγουδοποιός θα υπάρχει ακόμη μετά από 20 χρόνια και ποιος είναι περαστικός από το χώρο (το λέω σαν πρωτόλειο παράδειγμα, αν και στην περίπτωσή του ισχύει επαρκώς).

 

Μην χρησιμοποιούμε φραστικές υπερβολές (όπως τα "100 χρόνια" ή τα "εκ/ρια") διότι α) η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε ως δυνάμει καλλιτέχνες δεν είναι τόσο μακράς πνοής και β) δεν είναι σκοπός όλων να επηρρεάσουν εκ/ρια (εμένα π.χ. θα μου ήταν υπερ-αρκετό να επηρρεάσω κατ' αρχήν τα ανήψια μου).

 

Και αφού έχει προβλεφτεί, από κάποιους εξειδικευμένους λίγους φαντάζομαι, η αξία αυτή του έργου τέχνης μεταφράζεται και αυτή σε χρήμα (εκτός από κάποια που θεωρούνται και ανεκτίμητα). Άρα πάλι μιλάμε για εμπορικότητα.

 

Κατά τα άλλα και εγώ είμαι ερασιτέχνης ζωγράφος με πρότυπο τον Rembrandt.

 

Περνάνε οι συγγενείς και φίλοι και μου λένε:

«εσύ το ζωγράφισες ρε; μπράβο!»

 

Διαφωνώ απολύτως απόλυτα. Ακριβώς αυτή η έλλειψη ειλικρίνιας και αυτοκριτικής (γιατί περί αυτού πρόκειται) έχει δημιουργήσει τις συνθήκες για την γιγάντωση του απίστευτου όγκου κακής τέχνης που υπάρχει σήμερα. Περάστε μια βόλτα π.χ. από μια σχολή υποκριτικής και την επόμενη φορα που θα ανοίξετε την τηλεόραση μην απορείτε γι' αυτά που βλέπετε.

 

Ήμουν για σύντομο χρονικό διάστημα στη δραματική σχολή του κ.θ.β.ε. και μπορώ να επιβεβαιώσω ότι αυτό που λέει ο theoctapus είναι ακριβώς έτσι.

IMG_24131.thumb.jpg.e245b51fe34f87c7dd30e5768f808f70.jpg

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχει μεγάλα κενά η θεωρία σου, και έκανες το λάθος επίσης να χρησιμοποιήσεις τον όρο κακή τέχνη, θέτωντας αισθητικά κριτήρια σε μια θεωρία που βασίζεται στην αναγνωρισιμότητα και την απονομή ;D της ιδιότητας του καλλιτεχνης, από άλλους (και μάλιστα από πολλούς άλλους).

 

Δεν υπάρχει μια μικρή σύγκρουση μεταξύ των δύο, όταν υπάρχουν πολλοι κακοι καλλιτεχνες, που κάνουν κακή τέχνη, κι εχουν τεράστια απήχηση και αναγνώριση?

 

Σωστό το σχόλιό σου. Πρόσεξε την διαφορά. Αν ένας καλλιτέχνης έχει μεγάλη απήχηση έχει ξεφύγει απ' τα στενά όρια των εννοιών καλή και κακή τέχνη (και ναι υπάρχει κι από δαύτη). Μαγκιά του κι αν εγώ τον θεωρώ μάπα είναι άσχετο. Είναι καλλιτέχνης.

 

Το περί κακής τέχνης σχόλιό μου βασίζεται στο ότι έχει γίνει κοινά αποδεκτό ότι δεν είναι δα και σπουδαίο να γίνεις καλλιτέχνης (είπαμε, βοηθά και η τεχνολογία γι' αυτό και δυστυχώς για το συγκεκριμένο θέμα, ευτυχώς γενικά) γι' αυτό και ο κάθε πικραμένος νομίζει ότι το 'χει. Αν όμως βάλεις μέσα την αναγνωρισιμότητα τότε τα πράγματα δυσκολεύουν για τον φίλο μας καλλιτέχνη wannabe, αρκετά μάλιστα.

 

Στις μέρες μας π.χ. περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν μεγάλο καλλιτέχνη τον Μπόνο από τον Βαν Μόρισον. Πολύ περισσότεροι.

 

Και; Εγώ δεν μιλάω για συγκρίσεις μεγεθών αλλά για on/off καταστάσεις, είσαι ή δεν είσαι καλλιτέχνης. Άρα μια χαρά και ο Μπόνο αλλά και ο Μόρισον βολεύονται.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρα με αυτα που ακουω εδω ο Bieber(the one that testosterone forgot ;D) ειναι καλλιτεχναρα καθοτι εχει τεραστια απηχηση για να μην πω και κοινωνικη προσφορα(one less lonely girl :P) ενω ο πιτσιρικας που κανει 5 οργανα ρομπα πχ,γραφει κομματια-και δεν του γραφουνε- αλλα δεν καταφερνει πχ ποτε να γινει γνωστος ειναι wannabe καλλιτεχνης..μααααστα ::).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαφωνώ απολύτως απόλυτα. Ακριβώς αυτή η έλλειψη ειλικρίνιας και αυτοκριτικής (γιατί περί αυτού πρόκειται) έχει δημιουργήσει τις συνθήκες για την γιγάντωση του απίστευτου όγκου κακής τέχνης που υπάρχει σήμερα. Περάστε μια βόλτα π.χ. από μια σχολή υποκριτικής και την επόμενη φορα που θα ανοίξετε την τηλεόραση μην απορείτε γι' αυτά που βλέπετε.

Ειναι λογικο να υπαρχει ενας απιστευτος ογκος κακης(?) τεχνης οταν την ιδια στιγμη αυξανεται ραγδαια ο συνολικος ογκος της τεχνης. Ας μην κοιταμε μονο την μια πλευρα του νομισματος. Ο μεσος ορος ειναι φυσικο να ειναι η μετριοτητα (αν μπορω να χρησιμοποιησω τον ορο) σε εναν χωρο που γινεται ελευθερη διακινηση τεχνης. Ακομη και αυτο αραγε υπαρχει τωρα; Εγω βλεπω επαγγελματιες, εργοστασια τεχνης και καρτελ. Για τις τηλεορασεις, ραδιοφωνα κλπ δεν απορω...το καθε κοινο λαμβανει αυτο που του αρμοζει, καλο η κακο δε μπορω να πω.

Τρολολολολολολολ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρα με αυτα που ακουω εδω ο Bieber(the one that testosterone forgot ;D) ειναι καλλιτεχναρα.

 

Φυσικά και είναι. Εσύ νομίζεις ότι έτσι απλά έφτασε εδώ που είναι; Ότι είναι ΓΤΠ είναι κι αυτό απόλυτα βέβαιο αλλά όταν μερικά εκατομμύρια κοριτσάκια και μερικά αγοράκια (wtf) έχουν άλλη άποψη, σε εμένα και σε εσένα δεν πέφτει λόγος.

 

ενω ο πιτσιρικας που κανει 5 οργανα ρομπα πχ,γραφει κομματια-και δεν του γραφουνε- αλλα δεν καταφερνει πχ ποτε να γινει γνωστος ειναι wannabe καλλιτεχνης.

 

Μακάρι να γίνει και πολύ κρίμα αν δεν το πετύχει. Όσο όμως δεν έχει φτάσει εκεί, καλλιτέχνης με τα ούλα του δεν είναι.

 

..μααααστα ::).

 

Χαλάρωσε. Οι ειρωνίες αλλού, έτσι;

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρα με αυτα που ακουω εδω ο Bieber(the one that testosterone forgot ;D) ειναι καλλιτεχναρα καθοτι εχει τεραστια απηχηση για να μην πω και κοινωνικη προσφορα(one less lonely girl :P) ενω ο πιτσιρικας που κανει 5 οργανα ρομπα πχ,γραφει κομματια-και δεν του γραφουνε- αλλα δεν καταφερνει πχ ποτε να γινει γνωστος ειναι wannabe καλλιτεχνης..μααααστα ::).

 

Εγώ τουλάχιστον δεν λέω καθόλου αυτό. Πολύ απλά, για να θεωρείσαι καλλιτέχνης είναι αναγκαίο να απολαμβάνεις και μια κάποια απήχηση. Το να απολαμβάνεις όμως τεράστια απήχηση δεν σημαίνει αυτόματα ότι είσαι και καλλιτέχνης.

 

 

 

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι λογικο να υπαρχει ενας απιστευτος ογκος κακης(?) τεχνης οταν την ιδια στιγμη αυξανεται ραγδαια ο συνολικος ογκος της τεχνης.

 

Δεν είναι μόνο θέμα όγκου. Είναι γνώμη μου ότι η αποσύνδεση της δημοτικότητας απ' το τελικό προϊόν έχει αλλοιώσει την εικόνα που έχει ο κόσμος για την διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Είναι άλλο να κάνεις πράγματα για τον εαυτό σου γιατί γουστάρεις και γιατί άκουσες το κάλεσμα και άλλο να θεωρείς τον εαυτό σου καλλιτέχνη. Συγνώμη, αλλά το τελευταίο είναι προσβολή γι' αυτούς που έφτυσαν αίμα για να φτάσουν να πίνουν νερό στο όνομά τους. Δεν μπορεί και οι δύο να μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρα με αυτα που ακουω εδω ο Bieber(the one that testosterone forgot ;D) ειναι καλλιτεχναρα

 

στο ΕΙΔΟΣ του φυσικα και ΕΙΝΑΙ...γιατι εχεις αλλη αποψη?

 

το γεγονος οτι δεν σου αρεσει....ο μπακλαβας σα γλυκο δεν παει να πει οτι ενας μπακλαβας απο το Αντεπ δεν ειναι ο καλυτερος μπακλαβας που υπαρχει  ... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου