Προς το περιεχόμενο

David Byrne: 'The internet will suck all creative content out of the world'


RayDTutto

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Προσωπικά συμφωνώ με το, ας πούμε αξίωμα, "η στέρηση αποτελεί πολύ ισχυρό κίνητρο".

 

Εξ ου και πιστεύω ότι οι υπερβολικές παροχές, χωρίς μέτρο, προς τα παιδιά, είναι σίγουρος δρόμος προς τον ρεμπεσκισμό.  ;D

 

Με άλλα λόγια, γιατί να προσπαθήσεις για οτιδήποτε απ' τη στιγμή που είχες ήδη τα πάντα (and then some) από μικρός; Μου κάνει πολύ λογικό.

 

Βέβαια παιδιά δεν έχω (ακόμα;) αλλά έχω μια γλυκύτατη και αγαπημένη ανιψιά η οποία δυστυχώς βαδίζει ολοταχώς προς τον κολοπαιδισμό (αλλά κι έτσι θα την αγαπάω) διότι ουδέποτε πρόλαβε να θελήσει πολύ κάτι.

 

Η μουσική βέβαια είναι και λίγο θέμα νεύρωσης. Δεν αντιλέγω ότι μπορεί κάποιος να συνθέτει αριστουργήματα ενώ είναι, από υλικής απόψεως τουλάχιστον, απόλυτα καλυμμένος. Το αν θα καταφέρει να κάνει κάτι με αυτά τα αριστουργήματα βέβαια υπόκειται νομίζω στο αξίωμα παραπάνω.

 

 

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 365
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Αν σταματήσει να υπάρχει το χρηματικό κίνητρο - και όταν λέμε χρηματικό κίνητρο εννοούμε, τουλάχιστον, να μπορεί ο καλλιτέχνης να δουλεύει απερίσπαστα με την τέχνη του και τα περί αυτήν, και να μη χρειάζεται day-job - τότε χάνεται και η τέχνη και επικρατεί η πλημμύρα μετριότητας που έχει τις τεχνικές δυνατότητες να βάλει ένα ρυθμό και μια συνοδεία και να ανεβάσει το τραγούδι της στο "οπουδήποτε".

 

Υπάρχει και η ακριβώς αντίθετη άποψη: πως από τη στιγμή που πάψει να παίζει ρόλο βιοποριστικό, ο καλλιτέχνης απαλλάσσεται από την υποχρέωση να φτιάξει κάτι που πρέπει να πουλήσει όσο γίνεται περισσότερο, με όσο μεγαλύτερο appeal προς την μάζα, κάτι που τον αλλοτριώνει και ευτελίζει το αποτέλεσμα.

 

ΑΚΡΙΒΩΣ...οπως δεν θα πηγαινα ποτε σε εναν ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟ που τα....πρωινα δουλευει στο ΙΚΕΑ και το απογευμα ασχολειται...ερασιτεχνικα με την....ιατρικη ετσι και δεν νομιζω να επαιρνα ποτε στα σοβαρα καποιον Part time...μουσικο

 

Συμφωνώ για την αφοσίωση και το χρόνο που είναι απαραίτητο να επενδυθεί (περισσότερος επαγγελματικά αντί ερασιτεχνικά), αλλά δεν ισχύει στο 100% των περιπτώσεων, μιας και το ταλέντο και η τύχη μπορούν να προσφέρουν τεράστια shortcuts αντί της σκληρής δουλειάς προς την επιτυχία (χωρίς να σημαίνει πως η σκληρή δουλειά δεν απαιτείται ούτε τότε - είπαμε... shortcuts). Και το ανωτέρω είναι άστοχο παράδειγμα, γιατί στη μια περίπτωση μιλάς για ένα καλλιτεχνικό έργο και στην άλλη ιατρικό που βασίζεις την ζωή σου.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα φτάσαμε να συγκρίνουμε έναν επιστήμονα, με έναν καλλιτέχνη? Τι σχέση έχω εγώ με το Μπετόβεν  πχ κτηνίατρος ήμουν, όχι καρδιολόγος .

 

Ξέχασα να σας πω, πως κάποτε που είχα πάει στο Βερολίνο, ξέχασα το στραντιβάριους στο μετρό και στα επόμενα 10 λεπτά ο CEO της Βαρελίνο μετρό με είχε φέρει κολάρο όχι μόνο το βιολί μου, που είχα ξεχάσει, αλλά πακέτο και ένα ακόμα στραντιβάριους δώρο  ....................τι να λαίμαι τώρα, το Βερολίνο, μόνο με τους DP  ;D ;D ;D

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομιζω δεν υπαρχει κανονας στη δημιουργικοτητα, αλλοι λειτουργουν καλυτερα με στερηση, αλλοι με ανταμοιβη.

 

Επισης σε αλλους βολευουν να τους πρεσαρουν τα deadlines (Jack White), ενω αλλοι θελουν το χρονο τους και την ανεση τους (Peppers) για να δημιουργησουν - ασχετα αυτα απλα να τονισω ενα ποιντ.

 

Ενας καλλιτεχνης που εχει αναγκη να πει κατι με την τεχνη του, θα το πει ειτε παρει 1 000 000 ευρω ειτε 1 ευρω.

 

Ο φιλιπ γκλας ηταν για πολλα χρονια υδραυλικος, ταξιτζης ενω εβγαζε δισκους και σε προχωρημενη ηλικια αρχισε να ζει απ τη μουσικη.

 

Ο Πεσσοα ηταν νομιζω δημοσιος υπαλληλος για μια ζωη και γενικοτερα υπαρχουθν πολλα παραδειγματα τετοιων ανθρωπων.

 

Δε νομιζω να παθει τιποτα σοβαρο ποτε η μουσικη απ το ιντερνετ, οι εταιρειες ισως παθουν .

 

Γιατι ελειψαν τα τελευται 10 χρονια ,που το κατεβασμα εχει γεινει συνηθεια, οι πλουσιες παραγωγες, οι φαντασμαγορικες συναυλιες και οι μπαντες με τα πανακριβα σετ απ?

 

Οσο για τους ερασιτεχνες, ειναι τουλαχιστον θαυμασιο που πλεον μπορουν διαφοροι ανθρωποι απ ολο τον κοσμο να ηχογραφησουν με αξιπρεπη μεσα τις ιδεες τους και να τις ακουσω εγς την αλλη μερα σπιτι μου. Το οτι τα περισσοτερα ειναι μιμητισμος και αδιαφορα δε λεει κατι, απλα θελει ψαξιμο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

 

Οσο για τους ερασιτεχνες, ειναι τουλαχιστον θαυμασιο που πλεον μπορουν διαφοροι ανθρωποι απ ολο τον κοσμο να ηχογραφησουν με αξιπρεπη μεσα τις ιδεες τους και να τις ακουσω εγς την αλλη μερα σπιτι μου. Το οτι τα περισσοτερα ειναι μιμητισμος και αδιαφορα δε λεει κατι, απλα θελει ψαξιμο.

 

Συμφωνώ σε αυτό 1000%

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν καταλαβαίνω την ερώτηση. Ο όρος "σπουδαίος", μαλλον στην ουσία του ειναι οικονομικός, αφού αν ειναι σπουδαίος και τον γνωρίζω (και δεν ειναι φίλος ή ξαδερφος), θα έχει και ικανοποιητικές απολαβες. Το να υπάρχει κάποιος σπουδαίος που να εχει πει όχι στα χρήματα, είναι μαλλον απίθανο, οπότε μαλλον αυτά τα δύο πανε μαζι, άρα και ο όρος "σπουδαιος" ακυρώνει την ιδιότητα του χομπίστα.

 

Το να είναι όμως κάποιος μανάβης, πιο ικανός συνθέτης (με ορισμένους όρους αισθητικής), από άτομα που ζουνε απο τη σύνθεση (δε λέω ονοματα, θα παει αλλου η κουβεντα), το θεωρω πάρα πολύ πιθανό, και μάλιστα θα στοιχημάτιζα πολύ άνετα σε αυτό.

 

Και μετά υπάρχουν μουσικοί που δημιουργούν περαν της έννοιας του έργου, ως "χειροπιαστό τεμάχιο", που δε διαχωρίζεται από την έννοια του performance για παράδειγμα, και άρα δε διαγωνίζονται με τους ίδιους εμπορικούς όρους (αριθμος τεμαχίων, διάρκεια σε τσαρτς) με τους "κανονικούς" συνθέτες. Παρόλα αυτά δημιουργούν μουσική, η οποία μπορει και να χάνεται αυτοστιγμή.

 

Είναι πολλά τα ζητήματα που πρέπει να λυθούν, πριν συνδεσουμε την καλλιτεχνική αξια ενος μουσικού πονήματος (δε λέω έργου ;D ) με το στομάχι και τα παιδικά χρόνια του δημιουργού.

 

Ναι, ωστόσο δεν μπορούμε να βρούμε αξία χωρίς πρώτα μια έστω μικρή αναγνώριση. Δεν φτάνει να πει ο Neeq ότι ο μανάβης του είναι πολύ καλύτερος συνθέτης από το μέσο όρο, που μπορεί και να είναι, αλλά πρέπει αυτή η αξία – η κατά τα άλλα υπαρκτή – να αναγνωριστεί και με οικονομικά κριτήρια. Πρέπει κάποιος να πληρώσει για να τον ακούσει.

Με αυτό τον τρόπο νοείται νομίζω μεγάλο μέρος της αξίας κάποιου. Αναγνώριση μέσω ενός κοινού που πληρώνει.

Διαφορετικά θα μπορέσουμε να επεκταθούμε στον συλλογισμό σου εξηγώντας ότι χιλιάδες εν δυνάμει Μπαχ και Βάγκνερ έχουν έλθει και παρέλθει από κοινωνίες που δυστυχώς δεν είχαν την δυνατότητα να τους αξιοποιήσουν.

 

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, ωστόσο δεν μπορούμε να βρούμε αξία χωρίς πρώτα μια έστω μικρή αναγνώριση. Δεν φτάνει να πει ο Neeq ότι ο μανάβης του είναι πολύ καλύτερος συνθέτης από το μέσο όρο, που μπορεί και να είναι, αλλά πρέπει αυτή η αξία – η κατά τα άλλα υπαρκτή – να αναγνωριστεί και με οικονομικά κριτήρια. Πρέπει κάποιος να πληρώσει για να τον ακούσει.

Με αυτό τον τρόπο νοείται νομίζω μεγάλο μέρος της αξίας κάποιου. Αναγνώριση μέσω ενός κοινού που πληρώνει.

Διαφορετικά θα μπορέσουμε να επεκταθούμε στον συλλογισμό σου εξηγώντας ότι χιλιάδες εν δυνάμει Μπαχ και Βάγκνερ έχουν έλθει και παρέλθει από κοινωνίες που δυστυχώς δεν είχαν την δυνατότητα να τους αξιοποιήσουν.

 

Απο μουσικολογικής άποψης, έχω συναντήσει πολλούς συνθέτες (κυριως της νεοελληνικής μουσικής) οι οποίοι είχαν ελάχιστη αναγνώριση από τον κόσμο, και κατ'επέκταση ελαχιστη εως μηδενική εμπορική αξία.

 

Δεν είναι κάτι ξένο αυτο προς την επιστήμη της μουσικολογίας (αρα δε μιλάμε για εναν μεμονωμένο Neeq, που θα ανακαλύψει ενα καινούριο Μπαχ, αλλα για μια κοινότητα που θα τον μελετήσει, όπως έκανε και ο Μεντελσον με τον οριτζιναλ Μπαχ, σχεδον 100 χρονια μετα το θανατο του).

 

Η μελέτη λοιπον αυτή μπορεί να προσδώσει και άλλες αξίες, πέρα της εμπορικής, σε έναν συνθέτη. Όπως για παράδειγμα, την πρωτοπορία σε τεχνικές, την επιρροή σε άλλους συνθέτες, πιο αναγνωρισμένους ή τη διάσωση παλιότερων τεχνοτροπιών.

 

Και αυτή είναι μόνο η ακαδημαϊκή πλευρά.

 

Υπάρχει και η αισθητική αξία, που προσωπικά την εντάσσω πέρα από την αναγκη αναγνώρισης από κάποιο κοινό. Απλά η κουβέντα περι αυτής, θα βαλει στη συζήτηση και την οντολογία της μουσικής, και τη βαριέμαιιιιι την οντολογία ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως καλλιτέχνης χωρίς αναγνώριση από ένα επίπεδο και πάνω δεν υφίσταται (και όταν λέω επίπεδο δεν εννοώ 5-6 χιλιάδες hits στο youtube). Όπως δεν υφίσταται υδραυλικός που να έχει φτιάξει όλα τα υδραυλικά σπίτι του αλλά έξω έχει βάλει κανά δυο βρύσες μόνο (κι ας είναι και ο πιο γαμάουα τεχνίτης).

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου