Προς το περιεχόμενο

David Byrne: 'The internet will suck all creative content out of the world'


RayDTutto

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θελω ,αν μπορει καποιος,  να μου εξηγησει πως πλητετται η μουσικη ως ειδος τεχνης απο το spotify, το youtube και το net γενικοτερα.

 

Η τέχνη από τα βάθη της ιστορίας, συνδέεται άμεσα με την ανάδειξη των κορυφαίων ταλέντων της εποχής της, μέσω χρηματικής ανταμοιβής.

 

Πολύ σπάνια υπήρξαν καλλιτέχνες που η επιτυχία τους (κατά τη διάρκεια της ζωής τους ή μετά το θάνατό τους) αναγνωρίστηκε με κριτήρια άλλα, εκτός από τα χρηματικά.

 

Αν σταματήσει να υπάρχει το χρηματικό κίνητρο - και όταν λέμε χρηματικό κίνητρο εννοούμε, τουλάχιστον, να μπορεί ο καλλιτέχνης να δουλεύει απερίσπαστα με την τέχνη του και τα περί αυτήν, και να μη χρειάζεται day-job - τότε χάνεται και η τέχνη και επικρατεί η πλημμύρα μετριότητας που έχει τις τεχνικές δυνατότητες να βάλει ένα ρυθμό και μια συνοδεία και να ανεβάσει το τραγούδι της στο "οπουδήποτε".

 

Πέραν του γεγονότος ότι αν χαθεί η αναγνωρισιμότητα, αν δεν υπάρχουν πλέον είδωλα, σβήνει ένας σημαντικός φάρος έμπνευσης, τουλάχιστον στην ποπ και ροκ μουσική. Μην ξεχνάς ότι πολλοί πιτσιρικάδες δεν μπήκαν στη μουσική για να παίξουν κάποιο όργανο, αλλά έμαθαν κάποιο όργανο για να γίνουν ο "τάδε" ή ο "δείνα".

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 365
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Στο παπαδιλικι βεβαια πληρωνεσαι και μαλιστα χωρις να κανεις τιποτα, να παραγεις τιποτα, ουτε να προσφερεις τιποτα παρα μονο δεισιδαιμονικες ελπιδες.....στην μουσικη υπαρχει παραγωγη εργου επομενως εκτος και αν ζουμε σε μια ουτοπια και δεν το χω καταλαβει η μουσική δεν αποτελει εξαιρεση.Παραγεις εργο?το εργο αυτο εχει ζητηση? πρεπει να πληρωθεις...τερμα.

 

Οσο για το ποιος ειναι πραγματικος ποιο ψευτικος,ποιος κανει μεγαλες συναυλιες ποιος οχι αυτα ειναι σε μεγαλο βαθμο και θεμα timing...γιατι αν ο Byrne πχ ηταν πιτσιρικας ανερχομενος  στην ΣΗΜΕΡΙΝΗ εποχη οι πιθανοτητες να μη ακουγοταν και να μην εκανε επιτυχια ΠΟΤΕ, θα ηταν συντριπτικες σε σχεση με το παρελθον ;).

 

Δεν είχα καμία πρόθεση να συγκρίνω το έργο του μουσικού με αυτό του ιερέα. Δεν είμαι και αρμόδιος.

Λέω απλά ότι τα κίνητρα του θα έπρεπε να είναι διαφορετικά από αυτά του μέσου επαγγελματία. Φυσικά και πρέπει να πληρώνεται. Να πληρώνεται, να γράφει, να παίζει και να τον θαυμάζουμε.

Πιθανότατα οι συνθήκες που δημιούργησαν έναν David Byrne να έχουν εκλείψει, όπως άλλωστε και αυτές που δημιούργησαν έναν Bach. Η καλή μουσική όμως, πάλι κατά τη γνώμη μου, όχι.

 

Αν τώρα δεν θέλει κάποιος να προβάλλει τη δουλειά του μέσω spotify, youtube ή όπου, νομίζω είναι ελεύθερος να το κάνει. Δηλαδή να μην το κάνει.

Π.χ. τραγούδι του Bob Dylan δεν πρόκειται να βρεις στο youtube.

 

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τότε χάνεται και η τέχνη και επικρατεί η πλημμύρα μετριότητας που έχει τις τεχνικές δυνατότητες να βάλει ένα ρυθμό και μια συνοδεία και να ανεβάσει το τραγούδι της στο "οπουδήποτε".

 

Πέραν του γεγονότος ότι αν χαθεί η αναγνωρισιμότητα, αν δεν υπάρχουν πλέον είδωλα, σβήνει ένας σημαντικός φάρος έμπνευσης, τουλάχιστον στην ποπ και ροκ μουσική. Μην ξεχνάς ότι πολλοί πιτσιρικάδες δεν μπήκαν στη μουσική για να παίξουν κάποιο όργανο, αλλά έμαθαν κάποιο όργανο για να γίνουν ο "τάδε" ή ο "δείνα".

 

Τι να σου πω εμενα παλι ολα αυτα μου ακουγονται θετικοτατα. Αν εξαιρεσεις την λεξη "μετριοτητα" που ειναι τελειως σχετικη. Τωρα οσο για την αναγνωρισιμοτητα και τα ειδωλα δεν σημαινει οτι εξαφανιζονται. Αυτο ειναι αλλο θεμα. Απλα αναδεικνυονται με διαφορετικο τροπο. Και εννοειται οτι θα προτιμουσα οι πιτσιρικαδες να μπαινουν στην μουσικη γιατι τους αρεσει. Οσοι δεν θελουν δεν ειναι αναγκασμενοι απο κανεναν.

 

Αυτο που πηρα εγω απτο αρθρο ειναι οτι ουτε το ιντερνετ και οι διαφορες υπηρεσιες ειναι το προβλημα, ουτε οι καλλιτεχνες. Οι μεσαζοντες ειναι που κρατουν την μεριδα του λεοντος ενω στην ουσια οι καλλιτεχνες ειναι αυτοι που παραγουν την τεχνη. Αυτο που γινεται τωρα ειναι να αναδεικνυονται οι αδυναμιες/αδικιες του παρελθοντος. Τελικα η μουσικη δεν προκειται να πεθανει, μονο οσοι δεν συμβιβαζονται με την νεα εποχη.

Τρολολολολολολολ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι να σου πω εμενα παλι ολα αυτα μου ακουγονται θετικοτατα.

 

Εγώ δεν θεωρώ θετικό το γεγονός ότι το επόμενο εξαιρετικό ταλέντο δεν θα έχει κίνητρο για να ακονίσει τις δυνατότητές του, θα βρει μια day-job και θα βαράει στην κρεβατοκάμαρα του τη λα...

 

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν τους φοβάμαι τους μουσικούς, ειναι χειρότεροι και από τις κατσαρίδες ;D Εδω όταν κοπηκε το χρήμα απο τις Αυλές, κατάφεραν να πουλάνε αέρα με το τεμάχιο, στο ιντερνετάκι θα κολλήσουν? ;D

 

Στα σοβαρά δε θα τοποθετηθώ, καθώς βρίσκω σωστή και τη θέση του Ray, αλλά και τον αντίλογο.

 

Η μουσική θα βρει μάλλον τον τρόπο να συνεχίσει να υπάρχει και να εξελίσσεται, δεν είναι ότι εξαρτιόταν από παντα από τις πωλήσεις των cd και από τα πνευματικά δικαιώματα. Αυτό είναι πολύ μικρο κομμάτι στην ιστορία της.

 

Ισως κάνει μια κοιλιά, λόγω των συνθηκών που ανέφερε ο Ray, αλλά μετα η ανάγκη του κόσμου για καλύτερη ποιότητα, να ξαναδώσει ώθηση με κάποιο τρόπο...

 

Και ήδη υπάρχει στοκ καλής μουσικής για όσο ζήσουμε, οπότε όλα μια χαρα :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μονο μειονεκτημα σημερα ειναι ο κορεσμος....υπαρχει "πολυ" απο το...οτιδηποτε.Ολοι πλεον εχουν την δυνατοτητα να ακουστουν,να γραψουν μουσικη απο το..δωματιο τους με εργαλεια που παλιοτερα ουτε στην φαντασια δεν υπαρχαν(οχι οτι και τωρα ειναι ικανοποιημενοι βεβαια αλλα λεμε ;D),να βρουν πληροφοριες να συνεργαστουν με αλλους και να τελειωσουν αλμπουμ  με τυπους που γουσταρουν χωρις να χρειαζεται καν να τους συναντησουν κτλ κτλ κτλ...

 

Το προβλημα ειναι οτι ειναι τοσοι πλεον που ειναι 1000 φορες ποιο δυσκολο να ξεχωρισουν..οχι γιατι ειναι λιγοτερο ταλαντουχοι απλα επειδή κανεις δεν εχει πλεον το χρονο να ξεδιαλυνει την ατελειωτη θαλλασα....παλια υπηρχαν ποταμακια...γιαυτο και εμειναν καλλιτεχνες τωρα οι πληροφοριες ειναι πολυ περσσοτερες απο αυτες που μπορουμε να επεξεργαστουμε......τοσο απλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ως άνθρωπος που ζω από τη μουσική 100% μπορώ να πω ότι αν δε μπορούσα να ζω από τη μουσική (οικονομικά) δε θα μπορούσα να παράγω αυτό που παράγω (είτε μουσική, είτε παρτιτούρες του εκδοτικού οίκου, είτε συναυλίες).

 

Για να γίνει κάτι καλό χρειάζεται χρόνος. ΠΟΛΛΕΣ ώρες/βδομάδες/μήνες/ίσως και χρόνια! Αν δε μπορώ να τρέψω την οικογένειά μου στο μεταξύ, τι μπορώ να κάνω; Τα παρατάω και πάω να δουλέψω στα ΙΚΕΑ!

 

Τώρα, για τους κολοσούς αυτό που συμβαίνει είναι πρόβλημα. Για τους μικρούς αυτό που συμβαίνει είναι μια χαρά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ δεν θεωρώ θετικό το γεγονός ότι το επόμενο εξαιρετικό ταλέντο δεν θα έχει κίνητρο για να ακονίσει τις δυνατότητές του, θα βρει μια day-job και θα βαράει στην κρεβατοκάμαρα του τη λα...

 

 

Εδω προκυπτουν πολλα ερωτηματα. Τι θεωρεις ταλεντο, πως το βρισκεις a priori χωρις να εχει ασχοληθει σοβαρα με το αντικειμενο, τι κινητρο θα ηθελες να εχει; Ναι πιθανως θα βρει μια day-job που λες για να τα βγαλει περα αλλα λιγο πολυ οι περισσοτεροι αυτο δεν κανουμε; Τουλαχιστον μεχρι του σημειου να πει καποιος οτι μπορει να εχει ενα καλο εισοδημα απο την τεχνη του, οταν, αν και για οσο ερθει. Ειναι η γενικοτερη πραγματικοτητα στην οποια ζουμε. Δεν νομιζω οτι οι μουσικοι έχουν καποιο παραπανω δικαιωμα απο ολους τους υπολοιπους.

Τρολολολολολολολ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και αυτοπροσδιορίζομαι ως ''μουσικός-καλλιτέχνης'' , έστω και οικιακός  ;D θεωρώ πως ο Λυκούργος για τις συνθήκες της εποχής και του τόπου,  καλά έκανε και απαγόρευσε τις τέχνες.............

Πέραν αυτού συζήτηση που υποκρύπτει πολιτικά θέματα και συνομιλητή τον ΣΦ, δεν κάνω, προτιμώ να σαλιαρίζουμε φιλικά, απ το να τρώμε τα μουστάκια μας και δεν έχει κιόλας  ;D ;D ;D

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ως άνθρωπος που ζω από τη μουσική 100% μπορώ να πω ότι αν δε μπορούσα να ζω από τη μουσική (οικονομικά) δε θα μπορούσα να παράγω αυτό που παράγω (είτε μουσική, είτε παρτιτούρες του εκδοτικού οίκου, είτε συναυλίες).

 

ΑΚΡΙΒΩΣ...οπως δεν θα πηγαινα ποτε σε εναν ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟ που τα....πρωινα δουλευει στο ΙΚΕΑ και το απογευμα ασχολειται...ερασιτεχνικα με την....ιατρικη ετσι και δεν νομιζω να επαιρνα ποτε στα σοβαρα καποιον Part time...μουσικο ,μια και ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να ειναι τοσο καλος και παραγωγικος οσο ενας full time...δεν χρειαζεται να εισαι και ...ο Αϊνσταϊν για να το καταλαβεις αυτο... ;D

 

Φυσικα αυτο δεν σημαινει οτι καποιος χομπιστας δεν ειναι καλος....απλα...ενας επαγγελματιας εχει και την αντιστοιχη ΔΙΨΑ για επιτυχια η οποια των ωθει μια και η επιβιωση του εξαρταται απο αυτην...ο χομπιστας ΔΕΝ το εχει αυτο το πραγμα και ανευ ...διψας....δουλεια ΔΕΝ γινεται.... ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου