Προς το περιεχόμενο

Sound Of Cinema: The Music That Made The Movies


Waterfall-K

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

To "Sound Of Cinema: The Music That Made The Movies" ειναι ενα ντοκιμαντερ του BBC4 και αποτελειται απο τρια ωριαια επεισοδια. Τα δυο πρωτα επεισοδια προβληθηκαν στις 12 και 19 Σεπτεμβριου. Το τριτο επεισοδιο θα προβληθει μεθαυριο στις 26 Σεπτεμβριου (9:00 pm - UK time) και ενα μεγαλο μερος του θα ειναι αφιερωμενο στον Βαγγελη Παπαθανασιου, ο οποιος δινει συνεντευξη στον παρουσιαστη της σειρας και μουσικο Neil Brand.

 

"Neil tells how pioneering electronic composer Walter Carlos brought a synthesized classical sound that perfectly suited Stanley Kubrick's A Clockwork Orange (1971) and how influential disco producer Giorgio Moroder created the first Oscar-winning electronic score for Midnight Express (1978).

But no-one demonstrated the emotional range and richness of electronic music better than Vangelis, with his scores for Chariots of Fire (1981) and Blade Runner (1982). In a rare interview, Vangelis talks to Neil about the inspiration for his work and performs excerpts from his scores." 

 

Vangelis_in_studio_Sound_of_Cinema.png

 

Ενα μικρο αποσπασμα απο το τριτο και τελευταιο επεισοδιο στο παρακατω βιντεο στο οποιο ο Βαγγελης περιγραφει πως εγραψε το Chariots Of Fire. Μαζι του στο στουντιο ο παρουσιαστης της σειρας Neil Brand και ο Hugh Hudson, σκηνοθετης του Chariots Of Fire.

 

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 5 εβδομάδες αργότερα...
  • Απαντήσεις 42
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ααααχχ..Αυτη η πορνη η εμπνευση...

Πολυ ωραιο το βιντεακι, και ο παρουσιαστης συμπαθεστατος.

Μονο μια ατακα του Vangelis δεν καταλαβα, το "to go further than that, and do things that a symphony orchestra can't do" (γυρω στο 9:50). Τι να εννοει αραγε; Γιατι δε μπορει να παιξει μια ορχηστρα αυτη τη μουσικη; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατι δε μπορει να παιξει μια ορχηστρα αυτη τη μουσικη;

Eσυ τι λες, μπορει? Πως θα την παιξει? Ακουσε το Blade Runner απο ορχηστρα και θα καταλαβεις.

Το soundtrack ειχε βγει πρωτα παιγμενο απο την New American Orchestra. Η κανονικη μουσικη του Παπαθανασιου κυκλοφορησε 12 χρονια μετα την ταινια, το 1994 δηλαδη.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπούρδες μ αλλα λογια ν αγαπιόμαστε..

τι θα πει "να παω παραπερα απ οτι μπορει να κανει μια συμφωνικη;"

Με το ιδιο σκεπτικο, εξίσου καμμια ηλεκτρονικη μουσική ή ηλεκτρονικο όργανο δεν μπορει να κανει οτι κανει μια συμφωνικη.

Οσο χαλια ακουγεται το Blade Runner παιγμενο απο συμφωνική, αλλο τόσο χάλια ακουγεται και μια κλασσικη συμφωνία παιγμένη από ένα ηλεκτρονικό όργανο.

 

Εκαστος στο ειδος του και ο Λουμιδης σου καφεδες που λενε...

 

Βασικα ο Vangelis ηθελε να πει κατι στομφώδες και ειπε μια αττακα. αυτο ειναι ολο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπούρδες μ αλλα λογια ν αγαπιόμαστε..Οσο χαλια ακουγεται το Blade Runner παιγμενο απο συμφωνική, αλλο τόσο χάλια ακουγεται και μια κλασσικη συμφωνία παιγμένη από ένα ηλεκτρονικό όργανο.

George, εχεις χασει επεισοδια. Μια συμφωνικη ορχηστρα δεν μπορει να παιξει τα παντα, οσο καλη κι αν ειναι, σε αντιθεση με τα "ηλεκτρονικα οργανα" που μπορουν πλεον να παιξουν σχεδον τα παντα και να μην παρει και κανεις χαμπαρι. Σιγουρα κανεις δεν θα καθισει να ηχογραφησει την "Ενατη" με samplers, παντα μια καλη και αφιερωμενη σε συγκεκριμενο ρεπερτοριο συμφωνικη ορχηστρα θα παιζει καλυτερα. Απειρα "ορχηστρικα" περασματα ομως σε πληθος μουσικων παραγωγων παιγμενα απο "ηλεκτρονικα οργανα" υπηρχαν, υπαρχουν και θα υπαρχουν. Αραγε ποσα "synth" περασματα μπορει να κανει μια συμφωνικη ορχηστρα σε μια παραγωγη? Η απαντηση ειναι "κανενα".

Τα "ηλεκτρονικα οργανα" ενιοτε μπορουν να ακουστουν σαν φυσικα οργανα και να περασουν ετσι χωρις να γινουν αντιληπτα, το αντιθετο ειναι κομματακι δυσκολο να γινει.

 

Βασικα ο Vangelis ηθελε να πει κατι στομφώδες και ειπε μια αττακα. αυτο ειναι ολο.
Bασικα, ο Βαγγελης δεν εχει αναγκη να πει "κατι στομφωδες", μαλλον εσυ ηθελες να γραψεις μια μπουρδα για τον Βαγγελη και τελικα την εγραψες. eyeroll.gif

 

Τελος παντων, καθησα πριν και ξαναακουσα το αλμπουμ με την New American Orchestra. Τελευταια φορα που το ακουσα πρεπει να ηταν καπου στα μεσα των 90s. Δεν ειναι καθολου ασχημο αλμπουμ, το Jazzy feeling που δινουν σε μερικα κομματια με την συγκεκριμενη ενορχηστρωση ειναι ομορφο, αλλα καλως ή κακως μια ορχηστρα δεν μπορει να αποδωσει τον ηχο των synths, και ιδιαιτερα αυτον τον ονειρικο ηχο με το χαωδη (σημα κατατεθεν) reverb που εχει δημιουργησει ο Βαγγελης στο συγκεκριμενο soundtrack. Η ενορχηστρωση της New American Orchestra πολλες φορες ακουγεται πολυ "dry" σε σχεση με το original soundtrack.

 

Σαν γενικο ακουσμα, η αποδοση της μουσικης απο την New American Orchestra μπορει να σταθει ανετα απο μονη της, σε συνδυασμο ομως με την ταινια πιστευω θα ηταν ενα μειον για το τελικο αποτελεσμα, πολυ περισσοτερο δε οταν η τεραστια φημη της συγκεκριμενης ταινιας βασιζεται κατα το ημισυ στη μουσικη που συνεθεσε και επαιξε ο ιδιος ο Παπαθανασιου.

 

Παρακατω 4 κομματια back to back απο το original soundtrack και την ορχηστρικη του εκδοχη.

 

 

New American Orchestra - Main Titles

 

Vangelis - Memories Of Green

 

New American Orchestra - Memories Of Green

 

 

New American Orchestra - End Titles

 

Vangelis - Tears In Rain

 

New American Orchestra - Farewell

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

.... δε οταν η τεραστια φημη της συγκεκριμενης ταινιας βασιζεται κατα το ημισυ στη μουσικη που συνεθεσε και επαιξε ο ιδιος ο Παπαθανασιου.

 

Εε καλά τώρα. Το ότι ήταν ταινιάρα δεν έπαιξε κανένα ρόλο μάλλον. Υπερβολές, ξανά... ::)

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε μου μάλλον πρέπει να σου εξηγήσω κάποια πράγματα.

1. Ειμαι ΜΕΓΑΛΟΣ fun του Vagelis και έχω όλα σχεδόν τα albums του (τα περισσότερα σε βινυλιο μάλιστα). Mε αυτο σαν δεδομένο πάμε παρακάτω.

 

1. Ο Vangelis ΠΑΝΤΑ είχε την ταση σε στομφωδεις ανοησίες στις συνεντεύξεις του. Δεν ειναι τωρινο φαινόμενο.

 

2. Aν υποστηρίζεις ότι ένα sampler μπορει να αντικαταστήσει μια συμφωνική, τότε δεν έχω μείνει εγώ πίσω, μάλλον εσύ έχεις μείνει πίσω σχετικά με το τί κάνει μια συμφωνική. Τα Cinematic strings ξέρεις μια χαρά είναι για το Hollywood αλλα θα σε στεναχωρήσω όσον αφορά τις δυνατότητες τους να παίξουν ας πούμε Mahler ή οποιοδήποτε άλλο σύγχρονο συμφωνικό συνθέτη. Δεν ειναι κακό να μην γνωρίζεις τι κάνει μια συμφωνική. Οπως ελεγα και πριν δεν μπορουμε να τα ξέρουμε ολοι ολα.

 

 

3. Τα ηλεκτρονικά όργανα ΠΟΤΕ δεν ακούγονται σαν φυσικά οργανα σε ένα έμπειρο αυτί. Πλησιάζουν μεν, αλλά μέχρι εκεί. Επίσης μια ορχήστρα ΠΟΤΕ δεν θα ακουστεί σαν Oberheim ή έστω σαν ένα Motif.

 

4. Ενα οργανο για εναν πληκτρά χαρακτηρίζεται από το ηχοχρωμά του.

Μια συμφωνική για ένα βιολιστή χαρακτηρίζεται απο το παίξιμό της. Γι αυτο και λεμε οτι η Συμφωνική του Σικαγο παίζει έτσι τον Μοτσαρτ ενώ η Συμφωνική ξερω γω της Βιέννης παιζει το ίδιο κομμάτι διαφορετικά. Θυμήσου εδώ ότι όποιος ασχολείται με αυτες τις μουσικές, μπορεί να ξεχωρήσει ποια ορχήστρα έπαιξε ενα κομμάτι ΧΩΡΙΣ να το διαβασει καπου. Αν τώρα εσυ αυτον που μπορει να κανει αυτη τη διάκριση εσυ τον "κοροιδέψεις" με το sampler-ακι σου ή ακομα χειρότερα έχεις την εντύπωση ότι θα τον κοροιδέψεις, τότε sorry man αλλά δεν σου έχω καλά νέα...

 

5. Ο Vangelis δεν έβγαλε ονειρικό ήχο επειδή έπνιξε το συμπαν στο Lexicon... Ισα ισα που ΑΥΤΟ ακριβώς του καταλογίζουν οι επικριττές του..

Ο Vangelis έβγαλε ονειρικό ήχο επειδή συνδίασε μεσογειακές μελωδίες (σχεδόν δημοτικά) μεσα σε μία ταινία επιστημονικής φαντασίας. Κάτι πολύ έξυπνο διότι οποιος έχει ζήσει έστω και λίγα χρόνια έξω, ξέρει ότι οι ελληνικές μελωδίες και ρυθμοί, ακούγονται σουπερ-εξωτικοί στα αυτιά των ξένων. Για να ειμαστε απόλυτα δίκαιοι μάλιστα, οι μελωδίες που έγραψε για το Blade Runner είναι πραγματικά εξαιρετικές. Αν τώρα απ όλα αυτά, εσένα σου έμεινε το reverb...τότε ναι, έτσι εξηγείται και γιατί το sampler  μπορεί να μη γίνει αντιλληπτό ώς ορχήστρα.

 

 

Και τέλος για να απαντήσω και στο πόσα "synth" περάσματα μπορεί να κάνει μια ορχήστρα. Προφανεστατα πάρα πολλά, αλλά ποτέ δεν ήταν αυτός ο σκόπος μια ορχήστρας. Οπως αντίστοιχα ποτέ δεν ήταν ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ σκοπός των synths να κάνουν τα φυσικά όργανα. Αλλο αν για λόγους κόστους και ευκολίας σε συγκεκριμένα είδη μουσικής, και σε συγκεκριμένου κόστους παραγωγές κάποιοι τα χρησιμοποιούν ως τέτοια.

Και γι αυτο ακριβώς το λόγο και οι μεγάλοι μουσικοί οπως ο Vangelis, όταν θέλουν ενα ηχο synth βάζουν synth, καί όταν θέλουν μια ορχήστρα ή μια χωρωδία βάζουν μια ορχήστρα και μια χωρωδία.  Ειναι ΤΟΣΟ απλό..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Theοctapus, κανεις λες και μολις χτες εμαθες για την ταινια. Γιατι δεν εξηγειται αλλιως οτι το "υπερβολες" που λες στην πραγματικοτητα ειναι ενα γεγονος. Το "η τεραστια φημη της συγκεκριμενης ταινιας βασιζεται κατα το ημισυ στη μουσικη" ισχυει ειτε αρεσει σε καποιους ειτε οχι. Οσο cult ειναι αυτη η ταινια αλλο τοσο ειναι και το soundtrack της, τι να κανουμε τωρα? Δεν ειπαμε οτι μονο χαρη στο soundtrack εγινε διασημη η ταινια, φυσικα και ηταν ταινιαρα.

 

Φίλε μου μάλλον πρέπει να σου εξηγήσω κάποια πράγματα.

Οχι, μαλλον θα πρεπει να πας να κανεις "μαθηματα" σε αλλον.

 

...έχω όλα σχεδόν τα albums του (τα περισσότερα σε βινυλιο μάλιστα)
Ανατριχιασα...

 

Ο Vangelis ΠΑΝΤΑ είχε την ταση σε στομφωδεις ανοησίες στις συνεντεύξεις του. Δεν ειναι τωρινο φαινόμενο.

Σε παραπεμπω στη γνωστη ατακα του γνωστου Τσουκαλα και το αφηνω εδω. Τα υπολοιπα που γραφεις δε ειναι εκτος τοπου και χρονου.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Theοctapus, κανεις λες και μολις χτες εμαθες για την ταινια. Γιατι δεν εξηγειται αλλιως οτι το "υπερβολες" που λες στην πραγματικοτητα ειναι ενα γεγονος. Το "η τεραστια φημη της συγκεκριμενης ταινιας βασιζεται κατα το ημισυ στη μουσικη" ισχυει ειτε αρεσει σε καποιους ειτε οχι. Οσο cult ειναι αυτη η ταινια αλλο τοσο ειναι και το soundtrack της, τι να κανουμε τωρα? Δεν ειπαμε οτι μονο χαρη στο soundtrack εγινε διασημη η ταινια, φυσικα και ηταν ταινιαρα.

 

Στο δικό σου μυαλό ισχύει το "ήμισυ", αλλά ότι νομίζεις.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου