Προς το περιεχόμενο

mastering κλασσικής μουσικής


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Σωστά.

 

Απλά είναι απαραίτητο στην συγκεκριμένη περίπτωση να ακούγονται όλα τα κομμάτια "το ίδιο", δηλαδή σα να ήταν μία συναυλία που πήγε ο ακροατής.

 

Για αυτό λέω για το treatment σε ένα κομμάτι αντί για εννιά...

 

Και γι'αυτό ρωτάω κι όλας...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 27
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Σωστά.

 

Απλά είναι απαραίτητο στην συγκεκριμένη περίπτωση να ακούγονται όλα τα κομμάτια "το ίδιο", δηλαδή σα να ήταν μία συναυλία που πήγε ο ακροατής.

 

Για αυτό λέω για το treatment σε ένα κομμάτι αντί για εννιά...

 

Και γι'αυτό ρωτάω κι όλας...

 

Κανονικα σε μια μιξη απο 9 κομματια σε ενα cd τα db πριν πανε για μαστερ πρεπει να ειναι κοντα,περιπου στα -3db να δειχνει το masterout.

Αυτο γιατι? γιατι πρεπει να εχουμε μια σταθερη βαση στο συνολο ωστε να ερθουν αναλογικα ολα το ιδιο.

Αν εχω κοματι που ειναι στα -8db στα -5db -2db 0db θα γινει ενας χαμος!αλλα θα θελουν ανεβασμα αλλα κατεβασμα με αποτελεσμα να εχουμε φυσιματα οταν ανεβαζουμε χαμηλες σταθμες και οταν κατεβαζουμε απωλεια σε καποιες δυναμικες που τελικα δεν ξερουμε αν θα ταιριαξουν με τα υπολοιπα.

 

Αν η εγγραφη εγινε σε στουντιο ο ηχοληπτης θα πρεπει σε σημεια που εχουν μεγαλες διαφορες σε db να ειναι εκει να σε ακολουθει στο rec ωστε να μην υπαρχουν μεγαλες αποστασεις σε db στα κοματια.

Ναι σαν μια συναυλια,που ακουγονται οι δυναμικες αλλα δεν χανετε ο ηχος απο τα αυτια του ακροατη.

Εχει μια σταθεροτητα αν καταλαβαινεις?

 

Προσεξε οχι να γινουν τουβλα!γιατι μετα τα εχασες ολα!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H κλασσική μουσική έχει πολύ μεγάλες δυναμικές, επομένως κάθε μαστεράς που έχει μια γνώση και προϋπηρεσία πάνω σε αυτό το αντικείμενο αποκλείεται να παραδώσει "τούβλο", όπως πολύ δυστυχώς & κλασσικά στην σημερινή ποπ, ροκ κλπ. Αν και αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί εκ των προτέρων γιατί πολλά "αποκλείεται" τελικά συμβαίνουν στην πορεία λόγω έλλειψης συνεννόησης (ή λόγω πιέσεων της εταιρίας... άλλη ιστορία).

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μα ακριβώς αυτό το θέμα είναι το σοβαρότερο όλων!

 

Στην κλασσική μπορεί το ένα κομμάτι να είναι στα -15 db και το άλλο στα -3 db τελικά. ΔΕ πρέπει να εξισωθεί τίποτε, γιατί το κάθε κομμάτι έχει τη δική του δυναμική (piano - forte, κλπ). Φυσικά με την προυπόθεση ότι όλα έχουν γραφτεί την ίδια μέρα, ή άλλες μέρες αλλά με τα ίδια μικρόφωνα στην ίδια θέση, από τον ίδιο ηχολήπτη, στις ίδιες θέσεις και τον ίδιο πιανίστα, κλπ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα ακριβώς αυτό το θέμα είναι το σοβαρότερο όλων!

 

Στην κλασσική μπορεί το ένα κομμάτι να είναι στα -15 db και το άλλο στα -3 db τελικά. ΔΕ πρέπει να εξισωθεί τίποτε, γιατί το κάθε κομμάτι έχει τη δική του δυναμική (piano - forte, κλπ). Φυσικά με την προυπόθεση ότι όλα έχουν γραφτεί την ίδια μέρα, ή άλλες μέρες αλλά με τα ίδια μικρόφωνα στην ίδια θέση, από τον ίδιο ηχολήπτη, στις ίδιες θέσεις και τον ίδιο πιανίστα, κλπ...

 

Οχι Νικολα δεν ειναι ετσι!δεν μπορει οταν ακουω το cd σου να ανεβωκατεβαζω την ενταση,οπως δεν μπορω και στο μεγαρο να στηνω αυτι οταν παιζει το πιανο pp και οταν παιζει f να το ακουω κανονικα.

Υπαρχει μια σταθερα,αυτο αν δεν γραφτει ετσι δεν φτιαχνει με normalize,περισσοτερες πιθανοτητες εχεις να το χαλασεις.

 

μετα σκεψου οτι καλα τα λες για τα μικροφωνα,το πιανο,την ενταση κ.λ.π. αλλα πολλες φορες πας στο στουντιο πιο φορτσατος αλλες μερες πιο χαλαρος και δεν βγαινει το ιδιο,γιατι εισαι ανθρωπος οχι ρομποτ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

George... το βρίσκω αδύνατο να πιστέψω πως δεν έχεις ακούσει ποτέ ηχογράφηση κλασσικής μουσικής. Αυτό με το ανεβοκατέβασμα της έντασης έχω βρεθεί πολλές φορές να το κάνω για να μην ακούσω παράπονα από γείτονες όταν μπαίνει πχ. ένα forte τμήμα, ακόμη και στο ραδιόφωνο μερικές φορές (εκεί που ριλαξάρω έχοντάς το σιγά ξαφνικά "πετάγεται" - και φαντάσου τι δυναμικές απομένουν σε τέτοια συμπιεσμένη εκπομπή). Και δεν θα σου πω καν τι γίνεται σε μεγάλα και προσεγμένα hi-fi συστήματα με πολλά watt που ο ψίθυρος από τον... σεισμό μπορεί να απέχουν λίγα milliseconds (κυρίως σε ορχήστρες).

 

Ναι, μια σχετική σταθερά πρέπει να υπάρχει έτσι ώστε να υπάρχει και ομοιομορφία στα min και max levels από κομμάτι σε κομμάτι, αλλά ξαναλέω (και ο Νικόλας το γνωρίζει πολύ καλά) πως οι μεγάλες δυναμικές αυτές είναι όχι μόνο τυπικό χαρακτηριστικό του στυλ, αλλά και ένα από τα σημαντικότερά του. Απλά του εύχομαι να διαλέξει καλό συνεργάτη και να κάνει καλή συνεννόηση, γιατί αλλιώς τον βλέπω να ανοίγει καινούργιο θρεντ με τίτλο "Help, I've been Death-Magnetic-ized".  ;D

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

George... το βρίσκω αδύνατο να πιστέψω πως δεν έχεις ακούσει ποτέ ηχογράφηση κλασσικής μουσικής. Αυτό με το ανεβοκατέβασμα της έντασης έχω βρεθεί πολλές φορές να το κάνω για να μην ακούσω παράπονα από γείτονες όταν μπαίνει πχ. ένα forte τμήμα, ακόμη και στο ραδιόφωνο μερικές φορές (εκεί που ριλαξάρω έχοντάς το σιγά ξαφνικά "πετάγεται" - και φαντάσου τι δυναμικές απομένουν σε τέτοια συμπιεσμένη εκπομπή). Και δεν θα σου πω καν τι γίνεται σε μεγάλα και προσεγμένα hi-fi συστήματα με πολλά watt που ο ψίθυρος από τον... σεισμό μπορεί να απέχουν λίγα milliseconds (κυρίως σε ορχήστρες).

 

Ναι, μια σχετική σταθερά πρέπει να υπάρχει έτσι ώστε να υπάρχει και ομοιομορφία στα min και max levels από κομμάτι σε κομμάτι, αλλά ξαναλέω (και ο Νικόλας το γνωρίζει πολύ καλά) πως οι μεγάλες δυναμικές αυτές είναι όχι μόνο τυπικό χαρακτηριστικό του στυλ, αλλά και ένα από τα σημαντικότερά του. Απλά του εύχομαι να διαλέξει καλό συνεργάτη και να κάνει καλή συνεννόηση, γιατί αλλιώς τον βλέπω να ανοίγει καινούργιο θρεντ με τίτλο "Help, I've been Death-Magnetic-ized".  ;D

 

Φυσικα και εχω ακουσει φιλε μου αλλα για να γινω συγκεκριμενως εννοο αυτο

φαντασου το κομενο σε tracks ο ηχος δεν χανετε στα σημεια που παιζει piano.

Αυτο λεω σταθερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Να δώσω κι εγώ το παράδειγμά μου:

 

 

Αυτο γράφτηκε όπως το περιέγραψα: σε μέρη... Το έκοψα, το έραψα (λίγο, αλλά έγινε κι αυτό) και μετά πήγα με 1 αρχείο στον μαστερα... και βγήκε αυτό το αποτέλεσμα!

 

Το 2ο κομμάτι, που είναι το πιο σιγανό, δεν θα το ήθελα πιο δυνατά, γιατί έτσι παίζαμε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικολα γενικα ο ηχος ειναι πολυ καλος ομως στο σιγανο σε μερικα σημεια (ειδικα στην αρχη)δεν ακουγα.Εγω ισως να εδινα 1db επανω,δεν θα χαλαγε.

Οχι σε ολο το δευτερο,σε σημεια διοτι καπου ανεβαινει και εκει ειναι καλη η ενταση.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

φανταζομαι οτι ο ανθρωπος που θα διαλεξεις να σου κανει το mastering θα εχει καποια πειρα με κλασικη μουσικη, οποτε θα ξερει και να χειριστει το θεμα των δυναμικων. Μην ξεχνας οτι ειναι απο τα πιο σημαντικα πραγματα στο mastering (η ισορροπια ανεβασματος εντασης και διατηρησης δυναμικων), οποτε βρες καποιον που να κανει κλασικη, ακου τη  δουλεια του, εξηγησε του τι θελεις και δειξε εμπιστοσυνη. Εχω την εντυπωση οτι σε πολλες περιπτωσεις μπορεις να εχεις και ενα δειγμα δουλειας πριν κανεις ολα τα κομματια σου..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου