Προς το περιεχόμενο

Solo volume σε γκρούπ με δύο κιθαρίστες


ventrix

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Να ρωτησω κι εγω κατι σχετικο. Στη στουντιακη μιξη, σε μια μπαντα με 2 η 3 κιθαρες, παναρουμε τις κιθαρες αναλογως, και ισως τους δινουμε και διαφορετικες συχνοτικες ζωνες να κινηθουν οσοσ αυτο δε χαλαει τον ηχο της κιθαρας.

 

Στο λαιβ μπορει να γινει κατι τετοιο? Panning γινεται οκ.

 

Αλλα πχ γινεται ο ηχοληπτης να κανει rolloff τις μπασες συχνοτητες απο ολα τα μη μπασσα οργανα (οπως κλασσικα κανουμε στη μιξη) η να "δημιουργησει" διαφορετικες "ζωνες συχνοτητας" για οργανα που κινουνται στις ιδιες συχνοτητες με EQ  κτλ ?

 

Θελω να πω, ολε αυτες οι συμβουλες και τεχνικες μιξης που υπαρχουν για τετοιες πειρπτωσεις με πολλα οργανα, εφαρμοζονται στα live απ τους ηχοοληπτες η ειναι ανεφικτο?

Ευχαριστω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

τα πάντα γίνονται αν τα περνάς από κονσόλα, πάντως στα μαγαζιά που πάιζουμε πολλές φορές ο ήχος της κιθάρας έχεται και από το πατάρι, εκτός και αν έχεις τον ενισχυτή πολύ σιγά , πράγμα δύσκολο αν παίζεις γκαζωμένος και εισαι και λίγο "παρορμητικός". Γενικά τον ήχο σου πρέπει να τον φτιάξεις χωρίς εξωτερική βοήθεια.

 

Εγώ πάντως βρήκα την υγειά μου με το DMM delay , που έχει και level. Και ανεβάζεις το σήμα και βάζεις και delay που θέλεις στο σόλο.  Απλό και κατανοητο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kατ'αρχήν μια σωστή μπάντα πρέπει να έχει ήδη δουλέψει με κόπο και χρόνο τις συχνοτικές ισορροπίες της και τις δυναμικές της. Δεν υπάρχει συνταγή που θα υπαγορεύσει πώς θα γίνει αυτό, γιατί διαφέρει ανάλογα με τα επίπεδα του gain, το μουσικό στυλ, τις αλληλεπιδράσεις των παικτών, την εξέλιξη του κομματιού κλπ. Στοιχειώδεις και υπεραπλουστευμένες συμβουλές είναι πχ. να χρησιμοποιείται διαφορετική κιθάρα αν υπάρχουν δυο κιθαρίστες, πχ, μια στρατ ο ένας και μια LP ο άλλος, ή μια που να είναι πιο πριμαριστή στον έναν και με περισσότερα μεσαία στον άλλο, να χρησιμοποιείται διαφορετικός ενισχυτής με διαφορετικά μεγάφωνα, gain διαφορετικής συχνοτικής "υπογραφής", να παίζουν όλοι σε λογικές εντάσεις έτσι ώστε να μπορεί να ανεβάσει κάποιος volume για λίγο κλπ.

 

Στο λάιβ αλλά και σε ηχογραφήσεις δεν μπορούν να γίνουν πολύ δραστικές αλλαγές γιατί έτσι θα αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του προς καταγραφή υλικού, και γιατί η βελτίωση μπορεί να είναι μικρή και ποτέ δραματική. Επομένως, το υλικό αυτό θα πρέπει να είναι εξ αρχής πολύ καλά δουλεμένο. Όπως λένε και οι Αμερικάνοι, δεν μπορείς να γυαλίσεις μια κουρ@$α, αν και ενίοτε μπορείς να της ρίξεις λίγη χρυσόσκονη. Οι ήπιες αλλαγές στο EQ γίνονται είτε στην κονσόλα, είτε στο στούντιο με χρησιμοποίηση διαφορετικών μικροφώνων, τοποθέτησής τους, χρωματισμού από preamps, compressors κλπ., είτε με συνδυασμό όλων αυτών.

 

Εν ολίγοις, μην περιμένεις κανέναν δεύτερο ή τρίτο να σας "καθαρίσει" συχνοτικά. Στον συντριπτικά μεγαλύτερο βαθμό εσείς πρέπει να το κάνετε όσο γίνεται καλύτερα πριν φτάσετε σε λάιβ και/ή σε ηχογράφηση. Και βεβαίως δεν έρχεται μαγικά από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά με συνεχείς δοκιμές, λάιβ και ηχογραφήσεις, και την πείρα που όλα αυτά σας δίνουν.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν παίζουν γκαζωμένοι - όπως διευκρινίζει ο συνφορουμίτης - αυτό δεν δουλεύει γιατί το μόνο που θα κάνει στις περισσότερες περιπτώσεις είναι να μειώσει τα επίπεδα του gain και όχι τόσο της έντασης.

 

Σιγουρα, η διαφορα στη ενταση δεν θα ειναι τοσο μεγαλη σε σχεση με την μειωση του gain. Παρολα αυτα σε συνδιασμο με χαλαρο παιξιμο και το οποιο roll off στα ψηλα, ο ρυθμικος θα παραγει λιγοτερη "βαβουρα" και θα ερθει πιο πισω στη συνολικη μιξη, γεγονος το οποιο με τη σειρα του θα αφησει περισσοτερο χορο στο (boosted) σολο ωστε να ακουστει.

 

Επισης καλη ιδεα, αν ειναι εφικτο κατι τετοιο, ειναι ο ρυθμικος κιθαριστας να παιξει και λιγοτερα πραγματα κατα την διαρκεια του σολο  ;)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα και απο μένα.Έχεις πολλές επιλογές στο να βγείς μπροστά (απο ένταση).Δοκιμάζεις και επιλέγεις τι σ'αρέσει.Μερικοί τρόποι που έχω δουλέψει εγώ είναι:

1.πετάλι eq (καλύτερα το mxr 10band) και δίνεις απο τα volume και gain (του πεταλιού) αν χρειαστεί.

2.Το ίδιο αλλά τονίζεις απο μεσαίες συχνότητες και ψηλότερα για να ''κόψεις'' και να ακούγεσαι (ακόμα και χωρίς να πειράξεις volume-gain).Είναι λίγο πονοκέφαλος βέβαια μέχρι να βρείς τη ''χρυσή τομή'' για τα γούστα σου.Εδώ μπορείς να κάνεις και το ανάποδο.Να έχεις ''on'' το eq με μία ρύθμιση όπως σ'αρέσει και να έχεις χαμηλώσει αρκετά τα volume-gain.Μόλις το βγάλεις ''off'' θα boostάρεις (επίσης πονοκέφαλος).

3.Overdrive.Αν έχεις υψηλά το volume θα ακουστείς.Εδώ βέβαια παίζει ρόλο και το που το έχεις στην αλυσίδα.Μετά απο το drive θα ανεβάσει πιο εύκολα αλλά προσωπικά δε μ'αρέσει σαν ηχόχρωμα.Πριν απο το drive θα σου δώσει ένα ''γέμισμα'' αλλά αν ανεβάσεις πάλι πολύ το volume θα βγείς μπροστά.Αν πχ έχεις 2 πετάλια, ένα drive και ένα overdrive (με το overdrive πρώτο) τότε:αν έχεις το volume του drive πχ στο 4 τότε το overdrive που έχεις πριν, απο το 4 και πάνω σου ανεβάζει volume.Τα overdrive βέβαια επειδή σου δίνουν και άλλο ηχόχρωμα το καθένα θα πρέπει να πειραματιστείς να δείς πιο σ'αρέσει με το δικό σου gear.Jam,xotic,mi audio και fulltone βγάζουν τα αγαπημένα μου.

4.Boost (clean).Η καλύτερη λύση για μένα αν θες μόνο volume.Αν το βάλεις πριν το drive δε σου ανεβάζει volume αλλά ''γεμίζει'' το ήδη υπάρχον.Αν το βάλεις μετά (δηλαδή εσύ πχ που παίζεις με το drive του ενισχυτή σου το βάζεις στη λούπα) τότε είναι ικανό για εξωφρενικά υψηλότερο volume (trust me, δε θα το βάλεις ούτε στο 4).Τέτοια βγάζει η xotic,η seymour duncan,η jam και πολλές άλλες εταιρίες.Για μένα το jam boomster είναι το καλύτερο για volume καθώς δεν επιρεάζει καθόλου το ηχόχρωμά σου.

5.Παίζεις με δυναμικές και με τα volume της κιθάρας (προσωπικά δε μ'αρέσει καθόλου γιατί αλλάζει δραματικά το ήχοχρωμα).

6.Υπάρχουν ενισχυτές που έχουν επίσης boost για αυτό το λόγο (όπως ο δικός μου) και κάνουν ακριβώς αυτό που σου γράφω στο 4.

7.Πετάλι volume στη λούπα.Το έχεις λίγο χαμηλότερα απο το τέρμα και όταν θές να boostάρεις το πατάς κάτω.Προσωπικά δε μ'αρέσει γιατί επίσης σου αλλάζει το ηχόχρωμα.

Δοκίμασε να δείς τι αρέσει στα αυτιά σου.Εγώ έχω 2 overdrive και 1 clean boost πριν το κύριο drive και ένα clean boost μετά (του ενισχυτή δηλαδή).Το καθένα για άλλο λόγο (με το τελευταίο που είπα να κάνει αυτό ακριβώς που ζητάς).

Τονίζω οτι αυτά που είπαν παραπάνω τα παιδιά σε όσο αφορά το σύνολο είναι όλα σωστά.Αυτοί είναι τρόποι μόνο για να ανέβεις σε ένταση και όχι για να ακουστείς  καλύτερα μέσα στο σύνολο.Μετά πρέιπει να το ψάξεις και συχνοτικά το θέμα.Αυτά απο μένα και καλή επιτυχία  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Χρησιμοποιεις το eq boost οπως το χρησιμοποιεις

 

2) Λες στον ετερο κιθαριστα να χαμηλωσει λιγο το volume της κιθαρας του και να παιξει λιγο πιο απαλα

 

Απλα πραγματα! ;)

 

ΕΥΤΥΧΩΣ υπαρχουν ανθρωποι που δεν προτεινουν ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ την αυξηση εντασης...

Σε μια μιξη ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ να ανεβαινει η ενταση...

Γιατι τα φωνητικα που θ'ακουστουν κιθαρισταραδες μου?

Σε περιπτωση δυο κιθαριστων στα ρυθμικα παιζουν στην ιδια ενταση και στο σολο ο ρυθμικος πεφτει ελαχιστα ωστε ν'ακουγεται ΚΑΜΠΑΝΑ ο σολας...

ΗΜΑΡΤΟΝ πια με την εξτρα ενταση...

Γ@&^ΤΕ ολη τη μιξη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα μπορουσες να ρυθμισεις την ενταση σου να ειναι γενικα ψηλοτερα...επειτα να την φερεις εκει που πρεπει με το volume της κιθαρας και ετσι να εχεις τα ρυθμικα σου...και στα σημεια που χρειαζεται να βγεις "εξω" απλα το ανεβαζεις

 

το παραπανω φυσικα προυποθετει να παιζεις με εναν ηχο(σχεδον επι το πλειστον βρωμικο) σε ολη την διαρκεια της προβας η του live....ειναι λιγο "πρωτογονο"...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΥΤΥΧΩΣ υπαρχουν ανθρωποι που δεν προτεινουν ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ την αυξηση εντασης...

Σε μια μιξη ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ να ανεβαινει η ενταση...

Γιατι τα φωνητικα που θ'ακουστουν κιθαρισταραδες μου?

Σε περιπτωση δυο κιθαριστων στα ρυθμικα παιζουν στην ιδια ενταση και στο σολο ο ρυθμικος πεφτει ελαχιστα ωστε ν'ακουγεται ΚΑΜΠΑΝΑ ο σολας...

ΗΜΑΡΤΟΝ πια με την εξτρα ενταση...

Γ@&^ΤΕ ολη τη μιξη...

 

1) Είναι τουλάχιστον αγένεια να τραγουδαει ο τραγουδιστής την ωρα του solo , πως την είδε δηλαδή Morrissey?

2) Μην βγαίνεις από τα ρούχα σου, η αύξηση της εντασης , όπως και των μεσσαίων και του drive, είναι κάτι που το συνηθήζουμε  εμεις οι κιθαρίστες :-)

 

Βεβαία έχει να κάνει με τι ήχο (ενταση, drive, μεσσαια) χρησιμοποιούμε και στη ρυθμική. Αν εισαι ήδη τσιτα στη ρυθμική, απλά θα πρέπει να χαμηλώσεις για να ακούγεται σωστά Η ΡΥΘΜΙΚΗ πρώτα από όλα (δηλαδή το σύνολο 2 κιθάρες, μπάσο).

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Είναι τουλάχιστον αγένεια να τραγουδαει ο τραγουδιστής την ωρα του solo , πως την είδε δηλαδή Morrissey?

2) Μην βγαίνεις από τα ρούχα σου, η αύξηση της εντασης , όπως και των μεσσαίων και του drive, είναι κάτι που το συνηθήζουμε  εμεις οι κιθαρίστες :-)

 

Βεβαία έχει να κάνει με τι ήχο (ενταση, drive, μεσσαια) χρησιμοποιούμε και στη ρυθμική. Αν εισαι ήδη τσιτα στη ρυθμική, απλά θα πρέπει να χαμηλώσεις για να ακούγεται σωστά Η ΡΥΘΜΙΚΗ πρώτα από όλα (δηλαδή το σύνολο 2 κιθάρες, μπάσο).

 

 

1)Δεν ειναι αγενεια...Ειδικα στα fade out solos(τυπου GnR don't cry και το 80% των σκορπιονς)

2)Το ξερω φιλε μου οτι το συνηθιζουμε...οπως επισης γνωστο οτι ειμαστε και ψωναρες και θελουμε ν'ακουγομαστε... ;D

 

Ολα εχουν να κανουν με τις εκαστοτε ρυθμισεις...Απλα με την αυξηση της εντασης στα σολο χανονται ολα τα υπολοιπα οργανα...ακομα και τα γεμισματα των ντραμς...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να ρωτησω κι εγω κατι σχετικο. Στη στουντιακη μιξη, σε μια μπαντα με 2 η 3 κιθαρες, παναρουμε τις κιθαρες αναλογως, και ισως τους δινουμε και διαφορετικες συχνοτικες ζωνες να κινηθουν οσοσ αυτο δε χαλαει τον ηχο της κιθαρας.

 

Στο λαιβ μπορει να γινει κατι τετοιο? Panning γινεται οκ.

 

Αλλα πχ γινεται ο ηχοληπτης να κανει rolloff τις μπασες συχνοτητες απο ολα τα μη μπασσα οργανα (οπως κλασσικα κανουμε στη μιξη) η να "δημιουργησει" διαφορετικες "ζωνες συχνοτητας" για οργανα που κινουνται στις ιδιες συχνοτητες με EQ  κτλ ?

 

Θελω να πω, ολε αυτες οι συμβουλες και τεχνικες μιξης που υπαρχουν για τετοιες πειρπτωσεις με πολλα οργανα, εφαρμοζονται στα live απ τους ηχοοληπτες η ειναι ανεφικτο?

Ευχαριστω.

Καλα τα λες..

αλλα εαν βρες ενα ηχοληπτη που το κανει αυτο θα σε κερασω ενα καφασι μπυρες ;D ;D ;D

metal και φραπε!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου