STEFANOS604 Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Το τρανσπόρτο αφορά ένα ολόκληρο κομμάτι και δεν έχει να κάνει με αρμονικές αλλαγές εντός αυτού αλλά με το από ποιον τόνο θα παιχτεί εξαρχής προκειμένου να βολέψει τον τραγουδιστή, τα πνευστά ή όποια άλλα όργανα έχουν θέμα περιορισμένου τονικού εύρους ή άλλες ιδιαιτερότητες. Να το συμπληρώσω? Το τρανσπόρτο αφορά ένα ολόκληρο κομμάτι και δεν έχει να κάνει με αρμονικές αλλαγές εντός αυτού αλλά με το από ποιον τόνο θα παιχτεί εξαρχής προκειμένου να βολέψει τον τραγουδιστή, τα πνευστά ή όποια άλλα όργανα έχουν θέμα περιορισμένου τονικού εύρους ή άλλες ιδιαιτερότητες , αλλά θα συμπεριλάβει τρασπονταρισμένες και τις όποιες αρμονικές αλλαγές (μετατροπίες) υπήρχαν Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Ταυρομάχος Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Στο blues πάντως φίλε Στέφανε,όπως σωστά σημείωσε ο delta666,τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά λόγω της blues αρμονίας.Για ποιες μετατροπίες μιλάμε εκεί? Σε ένα Λα κομμάτι η μία κιθάρα παίζει Α7(δηλαδή C#) και η άλλη σολάρει σε πεντατονική με C φυσικό.Ακούμε 3η μικρή και 3η μεγάλη ταυτόχρονα,το ''ματζορομίνορο'' δηλαδή.Δεν υπάρχει καμμία μετατροπία πουθενά. Τα υπόλοιπα άστα στους ειδικούς ;) Play the blues... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Στο blues πάντως φίλε Στέφανε,όπως σωστά σημείωσε ο delta666,τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά λόγω της blues αρμονίας.Για ποιες μετατροπίες μιλάμε εκεί? Σε ένα Λα κομμάτι η μία κιθάρα παίζει Α7(δηλαδή C#) και η άλλη σολάρει σε πεντατονική με C φυσικό.Ακούμε 3η μικρή και 3η μεγάλη ταυτόχρονα,το ''ματζορομίνορο'' δηλαδή.Δεν υπάρχει καμμία μετατροπία πουθενά. Τα υπόλοιπα άστα στους ειδικούς ;) Είναι εύκολη η παράθεση ενός link ή κάτι από το YouTube και ή δυνατόν και η έστω απλή ανάλυση του στο συγκεκριμένο χρόνο του video ?? Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Spyros Delta Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Φιλε Ταυρομαχε, θα ψιλοδιαφωνησω. Δεν ακους ακριβως C στη μελωδια, οταν η συχορδια περιεχει C#. Παντα στην 3η μικρη γινεται φαλτσετο, και εχει την ταση να φτασει στην 3η μεγαλη. Μιλαμε για μορια δλδ. Η "αρμονια" των μπλουζ εχει μεγαλυτερη σχεση με τα μακαμια παρα με τη δυτικη μουσικη. Και ο ορος ματζορομινορο δεν εχει καμια σχεση με το θεμα που ανοιξε ο Στεφανος που ψαχνει για μετατροπιες, ολπισμους κλπ ορους της δυτικης μουσικης. Κατι αλλο ψαχνει. Spyros Delta - YouTube - https://www.facebook.com/spyros.delta Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Ταυρομάχος Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Delta666 δεν είναι εντελώς λάθος αυτό που λες.Αλλά όταν εσύ jamareis σε Λα minor pentatonic στο C πάντα κάνεις bend? Φαντάζομαι πως όχι.Και σαφώς και δεν ακούγεται λάθος το C φυσικό λόγω της blues αρμονίας. Και μην ξεχνάμε τι θεικό ήχο,τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά,έχει το Hendrix chord,όπου ο θεός χώρεσε σε ένα ακκόρντο 3η μικρή και 3η μεγάλη ;) Στέφανε μάλλον ψάχνεις κάτι άλλο σχετικά με μετατροπίες οπότε μην σε μπερδεύω με links,youtube κλπ. Play the blues... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Ακούμε 3η μικρή και 3η μεγάλη ταυτόχρονα Δεν ακούμε 3 μικρή, ακούμε #9. Αλλά ας μην ανοίξουμε κουβέντα για το blues εδώ. Είναι πολύ μεγάλη ιστορία, επιδέχεται διαφόρων ερμηνειών και συμφωνώ με τον delta, δεν έχει σχέση με το "ματζορομίνορο" του θέματος. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Ταυρομάχος Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Ακριβώς λοιπόν επειδή επιδέχεται διαφόρων ερμηνειών ας αφήσουμε τον καθένα να ακούει ότι νομίζει και να μην διορθώνουμε. Εγώ ακούω 3η μικρή,άλλος ακούει #9 και η ζωή συνεχίζεται.... Play the blues... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 .....Η "αρμονια" των μπλουζ εχει μεγαλυτερη σχεση με τα μακαμια παρα με τη δυτικη μουσικη. Και ο ορος ματζορομινορο δεν εχει καμια σχεση με το θεμα που ανοιξε ο Στεφανος που ψαχνει για μετατροπιες, ολπισμους κλπ ορους της δυτικης μουσικης. Κατι αλλο ψαχνει. Σαν ηλεκτρονικός με εμπειρία 45 έτη αλλά και σχεδόν άλλα τόσα σαν ερασιτέχνης μουσικός (κιθάρα, τρομπέτα , φυσαρμόνικα διατονική & χρωματική), που όμως με τα Θεωρητικά της Αρμονίας ασχολήθηκα τα τελευταία 2 έτη (έχω το βιβλίο του Καλομοίρη από το 1960 αλλά ήταν στο ράφι) . Όταν ασχολήθηκα συνάντησα για πρώτη φορά τη λέξη ‘’Μετατροπία’’ μου φάνηκε πολύ καθαρευουσιάνικη ,παράξενη και ετυμολογικά αδιαφανής και δεν μου πήγαινε καλά- αλλά ούτε και σήμερα τη θεωρώ δόκιμη – όπως και πολλοί άλλοι. Έψαξα στο διαδίκτυο και είδα ότι η αντίστοιχη λέξη ήταν ‘’modulation’’ (σαν ηλεκτρονικός , γνώστης των AM – FM – PM κυμάτων – Μ =Modulation την κατανόησα καλύτερα και έχω τη γνώμη ότι θα ταίριαζε καλύτερα η λέξη ‘’Διαμόρφωση’’... –χιουμοριστικά μιλώντας ‘’Να ένα θέμα για το προσεχές ελληνο μουσικολογικό συνέδριο’’ προς επανεξέταση) . Στη φωτογραφία δείχνω το πώς εγώ συνδύασα χονδρικά τη ‘’μετατροπία’’ με το ‘’Modulation ραδιοκυμάτων’’ και πιστεύω ότι κατανόησα τον όρο. Στην αρχή προσπάθησα να εξηγήσω και να αναλύσω τον όρο μετατροπία με όλα αυτά τα πολλά παραδείγματα που ανέφερα από το youtube και που εμπίπτουν στα ‘’ματζορομίνορα’’ και στα ‘’αλλαγή τόνου ανά κουπλέ’’ , με τους κανόνες τις δυτικής κλασσικής μουσικής (με το βιβλίο του Καλομοίρη). Μάλλον απέτυχα (αν θέλετε μπορώ να σας περιγράψω γιατί απέτυχα) Αυτό που ψάχνω και δεν κατανόησα πρακτικά είναι : Μπορούμε με τους κανόνες αυτούς να ερμηνεύσουμε τη δική μας μουσική ή θα κάνουμε λάθος ? Οι κανόνες αυτοί δεν έχουν και εξαιρέσεις? Να γιατί ζητώ τη γνώμη ( μερικά ηχητικά παραδείγματα με κάποια ανάλυση – αν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος) από γνώστες της δυτικής κλασσικής για να μη θεωρηθεί ότι εγώ ο ‘’μουσικός’’ διδάσκω μάθημα σύγχρονης (λαϊκής , έντεχνης …) ελληνικής μουσικής με κανόνες και ορολογίες της κλασσικής μουσικής. Υπάρχει κάποιο βιβλίο που να εξηγεί αυτά που θέλω , αλλά όχι με κανόνες της κλασσικής μουσικής? Σας ευχαριστώ για τις μέχρι τώρα απαντήσεις Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
yngwie_m Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Στην κλασική αρμονία, από όσο θυμάμαι, χρησιμοποιείται ο όρος τονική απόκλιση. Παραδείγματος χάριν αν είμαστε στην F κλίμακα, με την χρήση της Α7 αποκλίνουμε προσωρινά στην Dm (εφόσον ακούγεται και η κίνηση στην αρμονία μέσα C#-D, προσαγωγέας-τονική). Το προσωρινά μπορεί να είναι για μισή ή ολόκληρη εισαγωγή, τα κουπλέ ή τα ρεφρέν ή όποια διάρκεια, τόση ώστε η άλλη τονικότητα στο παράδειγμά μας η Dm να μην θεωρηθεί ως κύρια τονικότητα του κομματιού. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα η Dm έχει τον ίδιο οπλισμό με την F και συνάμα είναι και η 6η βαθμίδα της F. Οπότε μετακινούμε προσωρινώς (με τη χρήση της Α7) το τονικό κέντρο στην Dm. Στο κομμάτι "Κάτω στον Πειραιά" είναι εμφανής αυτή η διαδικασία στην εισαγωγή όπου το πρώτο μισό είναι στην σχετική ελάσσονα κλίμακα και από το δεύτερο μισό της εισαγωγής επιστρέφει στην σχετική μείζονα όπου και παραμένει για όλη του τη διάρκεια, εκτός από το πρώτο μισό της εισαγωγής όταν αυτή ξαναπαίζεται. Έτσι το κομμάτι εδραιώνεται ως ματζόρε και όχι ως μινόρε. Επί του θέματος της ορολογίας, εγώ προσωπικά αντιλαμβάνομαι ως ματζορομίνορα τα κομμάτια που έχουν την παρουσία και της 3μ και της 3Μ, με την 3η μεγάλη να έχει την θέση του b4 (νομίζω ο δρόμος λέγεται σαμπάχ, οι γνώστες ας με διορθώσουν) δηλαδή: 1 2 3 b4 5 και ούτω καθεξής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το "Τα παιδιά της γειτονιάς σου". Αυτόν τον δρόμο αντιλαμβάνομαι ως ματζορομίνορο γιατί στο ταξίμι η κίνηση 1 3 5 θα σου δώσει μινόρε άκουσμα ενώ η 1 b4 5 θα σου δώσει ματζόρε. Βέβαια η δεσπόζουσα αισθητική του σαμπάχ είναι μινόρε γιατί ο κύριος φθόγγος είναι ο 3 ενώ ο b4 είναι περαστικός. I'm a bomb technician.If you see me run try to keep up. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Αυτό που ψάχνω και δεν κατανόησα πρακτικά είναι : Μπορούμε με τους κανόνες αυτούς να ερμηνεύσουμε τη δική μας μουσική ή θα κάνουμε λάθος ? Οι κανόνες αυτοί δεν έχουν και εξαιρέσεις? 1ον) Οι κανόνες της Κλασσικής Τονικής Μουσικής, αφορούν αυτό ακριβώς, την τονική μουσική. Συνεπώς όταν οι μετατροπίες αφορούν Τονική Αρμονία, όπως στα περισσότερα κομμάτια συνήθως, μπορούν μια χαρά να τις ερμηνεύσουν. Όταν όμως μιλάμε για κάτι άλλο, π.χ. τρόπους, μακάμια, blues ;D κλπ τότε δεν είναι το κατάλληλο εργαλείο, διότι αυτά τα παλιοπράγματα ;D δεν εμπίπτουν στο πλαίσιο αναφοράς. 2ον) Όσο αφορά τις εξαιρέσεις, είναι μια εντελώς λανθασμένη προσέγγιση να ζητάς εξαιρέσεις όσο αφορά την μετατροπία, διότι η κλασσική θεωρία όχι μόνο δεν σε περιορίζει στις μετατροπίες αλλά αντίθετα σου ανοίγει τα μάτια σε δρόμους που ούτε φανταζόσουν ποτέ. Τους περιορισμούς θα τους βάλει μόνο η δική σου έλλειψη φαντασίας. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση