Jazzjoker Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Αν δεν αλλάζεις τόνο (όπως το While my guitar που έβαλα παραπάνω) τότε τι γίνεται; Είναι κι αυτό ένα είδος μετατροπίας όπου το τονικό κέντρο παραμένει το ίδιο αλλά αλλάζει η κλίμακα. Δηλαδή αν παίξουμε κάποιο ρεφραιν ενός τραγουδιού σε ΣΟΛ μινόρε και αμέσως μετά ένα ρεφραιν άλλου τραγουδιού σε ΡΕ χιτζαζ αυτό σημαίνει πως δεν έχουμε μετατροπία επειδή πολύ απλά έχουνε τον ίδιο οπλισμό; Δεν τίθεται καθόλου θέμα μετατροπίας εφόσον μιλάμε για διαφορετικά κομμάτια. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mustafank Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Αν δεν αλλάζεις τόνο (όπως το While my guitar που έβαλα παραπάνω) τότε τι γίνεται; Είναι κι αυτό ένα είδος μετατροπίας όπου το τονικό κέντρο παραμένει το ίδιο αλλά αλλάζει η κλίμακα. Αυτό δεν είναι το pitch axis? https://morphinesocialclub.bandcamp.com/releases https://www.facebook.com/churchofmangr/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Αυτό δεν είναι το pitch axis? Όχι, ουδεμία σχέση. Απ' ό,τι είδα, το pitch axis, είναι μια τεχνική στησίματος chord progression κατά την οποία κρατιέται σταθερά η ίδια νότα στο μπάσο ενώ οι υπόλοιπες νότες της συγχορδίας αλλάζουν. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Guru Share Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Δεν τίθεται καθόλου θέμα μετατροπίας εφόσον μιλάμε για διαφορετικά κομμάτια.Merci. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Χωρίς να θέλω να σπαμάρω το θέμα μιας και αναφέρεται στα M-μ αλλά επειδή αναφέρθηκε στα παραπάνω: Ως μετατροπία θεωρώ το παράλληλο ανέβασμα όλου του κομματιού κατά μισό ή ένα τόνο και σπανιότερα κατά μία τρίτη ή τέταρτη. Συνηθέστερα όμως κατά μισό τόνο..., αυτό που συνήθως γίνεται στο φινάλε κομματιού για να μην γίνεται βαρετή η διαρκής επανάληψη του ρεφραίν ως το fade out: το ανεβάζεις μισό τόνο και ξαφνικά παίρνει ανάσα το κομμάτι. Ειδικά σε φεστιβαλικού τύπου (eurovision κλπ) κομμάτια κάποτε ήταν τυπικό μέρος της συνταγής. ;D Εννοείς όπως τα παρακάτω 2 κομμάτια που έχουμε μετατροπία ανά κουπλέ?? Μπορούμε να πούμε λοιπόν ότι οι ορολογίες και κανόνες της δυτικής κλασικής μουσικής (οργανικής) ισχύουν στη δική μας λαϊκή-παραδοσιακή… μουσική (όπως τα τόσα παραδείγματα από το Youtube που ανέφερα??) Δηλαδή αν δώσουμε σ’ έναν ξένο πτυχιούχο μουσικό τα παρακάτω τραγούδια θα πει ότι περιέχουν μετατροπία ή μια τονική μεταφορά (τρανσπόρτο) ανά κουπλέ?? ‘’Ένα Μαχαίρι’’ . όπου τα 3 πρώτα στιχάκια σε Am το 4ο σε Bbm το 5ο σε Bm το 6ο σε Cm και το 7ο σε C#m . Ομοίως το: ‘’ Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο’’ Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Δηλαδή αν δώσουμε σ’ έναν ξένο πτυχιούχο μουσικό τα παρακάτω τραγούδια θα πει ότι περιέχουν μετατροπία ή μια τονική μεταφορά (τρανσπόρτο) ανά κουπλέ?? Θα πει ότι περιέχουν μετατροπία. Το τρανσπόρτο αφορά ένα ολόκληρο κομμάτι και δεν έχει να κάνει με αρμονικές αλλαγές εντός αυτού αλλά με το από ποιον τόνο θα παιχτεί εξαρχής προκειμένου να βολέψει τον τραγουδιστή, τα πνευστά ή όποια άλλα όργανα έχουν θέμα περιορισμένου τονικού εύρους ή άλλες ιδιαιτερότητες. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Δε γνωρίζω τι λέει η θεωρία για το θέμα. Η Wikipedia στηρίζει πάντως την άποψή μου, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι είναι και το θεωρητικά απολύτως έγκυρο: H https://en.wikipedia.org/wiki/Modulation_(music) λέει: ‘’This may or may not be accompanied by a change in key signature’’. Τα θέματα της ορολογίας είναι πολύ ωραία , ενδιαφέροντα και χρήσιμα όταν μπορούνε στην πράξη να μας βοηθήσουν να πάμε τη μουσική μας πιο μπροστά γι αυτό και ο λόγος ότι συνεχίζω να στέκομαι τόσο πολύ στην ορολογία είναι για να δώσω αλλά και να πάρω περαιτέρω διευκρινίσεις . Αν είναι όμως να μας μπερδεύουν και να μας παιδεύουν καλύτερα να τα βλέπουμε πιο απλά και με παραδείγματα αντί ορισμούς. Με μια σύντομη ματιά που έριξα εδώ: http://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=1362475 Είδα ότι και οι ξένοι εκφράζουν τον ίδιο προβληματισμό όταν δεν αλλάζει ο οπλισμός (σχετικές κλίμακες). 1. It's not really a modulation since it shares the same key signature. At least according to my music theory text book. 2. Good question, I would accept either a "yes you can" or a "well your not really..." answer. I could see both sides. Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ndnikola Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Τα θέματα της ορολογίας [...] . Αν είναι όμως να μας μπερδεύουν και να μας παιδεύουν καλύτερα να τα βλέπουμε πιο απλά και με παραδείγματα αντί ορισμούς. Δυστυχως όχι. Οταν μας μπερδεύουν, μελετούμε καλύτερα, η απευθυνόμαστε σε ειδικούς. Δεν τα απλουστευουμε. http://www.lustinger.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fusiongtr Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Share Δημοσιευμένο 9 Ιουλίου 2013 Τα τονικά κομμάτια στηρίζονται κατά βάση σε τονικά κέντρα. 1. Μπορεί να υπάρχει ένα κύριο τονικό κέντρο, αλλά και κάποια προσωρινά, τα οποία δίνουν την αίσθηση ότι το κομμάτι πάει αλλού, όμως να επανέρχεται στο κύριο τονικό κέντρο (όχι πάντα βέβαια). 2. Κάποιες βαθμίδες (συνήθως σε πτώσεις) όταν παίρνουν αλλοιώσεις (πχ Vm7 σε V7whatever, ή IVmaj7 σε IVminmaj7) δεν θεωρούνται από μένα καν μετατροπείες, γιατί αν και αλλάζει ο οπλισμός, ο ρόλος τους είναι η ενίσχυση της πτώσης στο τονικό κέντρο. 3. Όταν αλλάζει η ποιότητα της συγχορδίας που αποτελεί το κύριο ή προσωρινό τονικό κέντρο, από min σε maj (ή το ανάποδο) έχει επικρατήσει σε κάποιους κύκλους μουσικών να το αποκαλούν ματζορομίνορο (τελείως "γειά σου" κατά την ταπεινή μου άποψη, αν και έγινε προφανώς για λόγους συνεννόησης μεταξύ τους). 4. Κάποιες φορές (αν δεν το εξετάσει κανείς αυστηρά αρμονικά, και η μελωδία "το σηκώνει") μπορεί να ταιριάζουν και οι δύο ποιότητες (min και maj), οπότε εύκολα γίνεται η μετάβαση. Κοινώς είναι όντως κάποιου είδους προσωρινή ή μη μετατροπεία. Freud-Σαντές Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STEFANOS604 Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 OP Share Δημοσιευμένο 10 Ιουλίου 2013 Δυστυχως όχι. Οταν μας μπερδεύουν, μελετούμε καλύτερα, η απευθυνόμαστε σε ειδικούς. Δεν τα απλουστευουμε. Το θέμα ‘’Μετατροπία’’ είναι θεωρητικό κι εγώ προσπάθησα εδώ να δώσω πρακτικές εφαρμογές με τα πολλά παραδείγματα από το YouTube ελληνικού ματζορο-μίνορου ρεπερτορίου , πιστεύοντας ότι κάποιος με αρκετές γνώσεις αρμονίας να μας δώσει περαιτέρω εξηγήσεις. Κάποιος εδώ είπε ‘’ τα ματζορο-μίνορα είναι απλά μετατροπίες’’. Θα έλεγα ναι το σύνολο των παραδειγμάτων με ματζορο-μίνορα που ανέφερα είναι πράγματι μετατροπίες (έστω θεωρώντας κι αυτές στις οποίες ο οπλισμός παραμένει ο ίδιος-σχετικές κλίμακες) εκτός από τα παραδείγματα αλλαγής τόνου ανά κουπλέ (‘’Το μαχαίρι’’ , ‘’ όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο’’) που δεν είναι ματζορο-μίνορα. Άρα λογικά σκεπτόμενος συμπεραίνω ότι τα ματζορομίνορα είναι ένα υποσύνολο των ‘’ελληνικών μετατροπιών’’ . Τα παραδείγματα λοιπόν αυτά αναφέρονται κυρίως στη λαϊκή μας μουσική (έστω σε μουσική στυλ Eurovision όπως είπε κάποιος). Η μετατροπία (αλήθεια τι καθαρευουσιάνικη , παράξενη αλλά και άστοχη λέξη!!) είναι ορολογία που εξηγείται με τους κανόνες τις δυτικής κλασσικής μουσικής. Μπορούμε με τους κανόνες αυτούς να ερμηνεύσουμε τη δική μας μουσική ή θα κάνουμε λάθος? Οι κανόνες αυτοί δεν έχουν και εξαιρέσεις? (αναφέρομαι πχ στο ανακύψαν θέμα με τις σχετικές κλίμακες αν είναι μετατροπία) Θα συμφωνήσω απόλυτα μ' αυτό που λες. Εδώ όμως αναφέρομαι σ' ένα θέμα θέμα (μετατροπία) που δεν έχει επίσημη ορολογία (αλήθεια γιατί αφου υφίσταται τόσα χρόνια δεν κατοχυρώνεται !!) αναφέρεται σε δυτική κλασσική μουσική και με τους κανόνες αυτής πάμε να εξηγήσουμε τη δική μας μουσική. Αυτό ακριβώς ζήτησα αν είναι εφικτό να εξηγηθεί με παραδείγματα και από τη δυτική μουσική (που έχω σχεδόν άγνοια). Πάντως ευχαριστώ όλους για τα μέχρι τώρα σχόλια και ειδικά στον jazzjoker που συντήρησε το θέμα μέχρι τώρα με μεστές απαντήσεις. Η προσφορά με μεράκι Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση