Προς το περιεχόμενο

‘’Ματζορο-μίνορα’’ ή άλλη ορολογία??


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

... Όσο αφορά τις εξαιρέσεις, είναι μια εντελώς λανθασμένη προσέγγιση να ζητάς εξαιρέσεις όσο αφορά την μετατροπία, διότι η κλασσική θεωρία όχι μόνο δεν σε περιορίζει στις μετατροπίες αλλά αντίθετα σου ανοίγει τα μάτια σε δρόμους που ούτε φανταζόσουν ποτέ. Τους περιορισμούς θα τους βάλει μόνο η δική σου έλλειψη φαντασίας.

 

Μέχρι τώρα τα πολλά παραδείγματα μου ήταν:

Προσωρινή μετατροπία ανά στοιχάκι {{ πχ Dm μετατροπία σε D επιστροφή σε Dm ή Dm μετατροπία (?? λόγω σχετικών κλιμάκων)  σε F επιστροφή σε Dm}}ή ανα κουπλέ και ανα ημιτόνιο (πχ Am σε Bbm σε Bm σε Cm σε C#m)

 

Αυτό που θέλω με παραδείγματα είναι:

Η αλλαγή τρόπου, η  αλλαγή χρωματισμού ενός ή περισσοτέρων φθόγγων της κλίμακας είναι μετατροπία ? Κάποιο ελληνικό παράδειγμα?

Κρατώντας την ίδια τονικότητα και πειράζοντας τον οπλισμό για λίγα μέτρα είναι μετατροπία? Κάποιο ελληνικό παράδειγμα?

Τι είναι η πραγματική μετατροπία? (κατά Καλομοίρη). Κάποιο ελληνικό παράδειγμα

 

Ευχαριστώ

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 59
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Μέχρι τώρα τα πολλά παραδείγματα μου ήταν:

Προσωρινή μετατροπία ανά στοιχάκι {{ πχ Dm μετατροπία σε D επιστροφή σε Dm ή Dm μετατροπία (?? λόγω σχετικών κλιμάκων)  σε F επιστροφή σε Dm}}ή ανα κουπλέ και ανα ημιτόνιο (πχ Am σε Bbm σε Bm σε Cm σε C#m)

 

Αυτό που θέλω με παραδείγματα είναι:

Η αλλαγή τρόπου, η  αλλαγή χρωματισμού ενός ή περισσοτέρων φθόγγων της κλίμακας είναι μετατροπία ? Κάποιο ελληνικό παράδειγμα?

Κρατώντας την ίδια τονικότητα και πειράζοντας τον οπλισμό για λίγα μέτρα είναι μετατροπία? Κάποιο ελληνικό παράδειγμα?

Τι είναι η πραγματική μετατροπία? (κατά Καλομοίρη). Κάποιο ελληνικό παράδειγμα

 

Ευχαριστώ

 

1ον) Η "αλλαγή τρόπου" μπορεί να είναι μετατροπία, μπορεί και να μην είναι, εξαρτάται τι εννοείς, ας πούμε καλύτερα "αλλαγή κλίμακας", η οποία είναι μετατροπία. Η "αλλαγή χρωματισμού" κάποιων νοτών, δηλαδή διέσεις υφέσεις αν καταλαβαίνω καλά, από μόνες τους δεν είναι μετατροπία, μπορεί να είναι απλά αλλοιωμένες νότες, μπορεί όμως να είναι και μια ένδειξη π.χ. μιας χρωματικής μετατροπίας, εξαρτάται από το πλαίσιο.

 

 

2ον) Το να κρατάς την ίδια τονικότητα και να αλλάζεις τον οπλισμό είναι απλά ηλίθιο  ;D

 

 

3ον) Μέσα σε μια φράση μπορούμε να περάσουμε από πολλές κλίμακες. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχουμε την αρχική τονικότητα στα αυτιά μας, διότι οι αλλαγές αυτές είναι προσωρινές, καταλαβαίνουμε δηλαδή ότι πρέπει να επιστρέψουμε στην αρχική τονικότητα, κάτι λείπει, δεν έχει φτάσει στο "σημείο ισορροπίας" η μουσική όταν ακούγεται η νέα (και προσωρινή) τονική. Όταν όμως π.χ. μπούμε σε ένα δεύτερο θέμα, το οποίο είναι σε άλλη τονικότητα, τότε αλλάζει το ίδιο το "σημείο ισορροπίας". Είναι δηλαδή θέμα φόρμας το τι θα θεωρήσουμε "πραγματική μετατροπία".

 

Η νοοτροπία σου πάντως, να θέλεις να γράφεις άρθρα σε θέματα που δεν κατέχεις, είναι πολύ περίεργη. Καλό κουράγιο, ειδικά σε όσους σε διαβάζουν.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

.... Η νοοτροπία σου πάντως, να θέλεις να γράφεις άρθρα σε θέματα που δεν κατέχεις, είναι πολύ περίεργη. Καλό κουράγιο, ειδικά σε όσους σε διαβάζουν.

 

 

Παράδειγμα ζήτησα (ηχητικό ή video με κάποια εξήγηση – όπως έκανα εγώ στο Espana Cani στο ξεκίνημα του thread).Τέτοιες θεωρητικές φράσεις μπορώ να σου γράψω αμέτρητες. Ήμουν τεχνικός και μ' άρεσε ,καταλάβαινα και δίδασκα (8 έτη καθηγητής) με παραδείγματα..

Εύχομαι όταν φτάσεις στην ηλικία μου να βρεις κάτι που να σε γεμίζει. Δεν είναι καθόλου περίεργο .Γράφω μόνο αυτά που κατέχω και τίποτα παραπάνω κι αν τυχόν κάνω λάθος χαίρομαι να με διορθώνουν και κάθε φορά κάτι παραπάνω μαθαίνω. Τι θα πει δεν κατέχω. 45 χρόνια ερασιτέχνης είμαι δεν μπορώ διαβάζοντας κάτι να το εκφράσω μετά έστω με τη μορφή άρθρου? Εξ άλλου φαίνεται ότι αν δεν υπήρχε ενδιαφέρον θα είχε απαξιωθεί απ’ την αρχή. Η επισκεψιμότητα όμως λέει το αντίθετο. Όμως γιατί αυτό το πικρόχολο!!

 

EDIT: Αν και υποσχέθηκα στον διαχειριστή κύριο Yameth ότι δεν θα ξαναπροβάλω κάποιο άρθρο μου θα αθετήσω το λόγο για την πρόκληση και παρακαλώ τον moderator να διαγράψει το LINK http://musiciandata.blogspot.gr/  αφού το δεις εσύ. Να γιατί δεν είναι περίεργο. Είναι τρόπος ζωής. Η συνήθεια βλέπεις.

 

Καληνύχτα σας

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παράδειγμα ζήτησα (ηχητικό ή video με κάποια εξήγηση – όπως έκανα εγώ στο Espana Cani στο ξεκίνημα του thread).Τέτοιες θεωρητικές φράσεις μπορώ να σου γράψω αμέτρητες. Ήμουν τεχνικός και μ' άρεσε ,καταλάβαινα και δίδασκα (8 έτη καθηγητής) με παραδείγματα..

 

 

 

Παράδειγμα πάνω σε τι; Στο να μένεις στην ίδια τονικότητα και να αλλάζεις τον οπλισμό; Έχεις καταλάβει πόσο άκυρο είναι αυτό; Δείχνει ότι δεν ξέρεις να γράψεις παρτιτούρα, αλλά θέλεις παρόλα αυτά να "διδάξεις" τις μετατροπίες. Και στην τελική τι τα θέλεις τα παραδείγματα, για να το παίζεις γκουρού στο διπλανό site;

 

Ορίστε παράδειγμα λοιπόν, αφού θέλεις να το παίξεις κονιόρδος, για τις περαστικές και τις "πραγματικές" μετατροπίες. Από επιστημονικά τεκμηριωμένη μουσική φυσικά, δε θα κάτσουμε να ψάχνουμε τα σκυλάδικα για να κάνουμε τη δουλειά μας

 

 

Έχεις ότι χρειάζεσαι μέχρι το έκτο μέτρο, ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ, στο ΠΡΩΤΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ, αν δεν καταλαβαίνεις τι παίζεται άσε τα χασομέρια με τις αρθρογραφίες του... και πήγαινε σε ένα ωδείο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παράδειγμα πάνω σε τι; Στο να μένεις στην ίδια τονικότητα και να αλλάζεις τον οπλισμό; Έχεις καταλάβει πόσο άκυρο είναι αυτό; Δείχνει ότι δεν ξέρεις να γράψεις παρτιτούρα, αλλά θέλεις παρόλα αυτά να "διδάξεις" τις μετατροπίες

 

Το προφίλ μου:

‘’Δεν είμαι ούτε συγγραφέας , ούτε δάσκαλος μουσικής. Είμαι συνταξιούχος ηλεκτρονικός , ερασιτέχνης κιθάρας , τρομπέτας και τελευταία φυσαρμόνικας Διατονικής & Χρωματικής. Γράφω για τη μουσική και όχι μόνο (πχ χαρτογράφησα όλα τα μονοπάτια της Σύρου – χωρίς να είμαι τοπογράφος αλλά γνώστης ανάγνωσης συντεταγμένων χάρτη  http://www.hikingteam.gr/

) από μεράκι και από αγάπη.

 

Έμαθα από την 3-χρονη ενασχόληση μου σε μουσικές ιστοσελίδες ότι  η μουσική είναι άπειρη οι δε μουσικοί είναι πάρα πολλοί και δεν τα βγάζεις πέρα μαζί τους.

 

Το μόνο που φαίνεται εκ μέρους μου , στο παρόν thread , σαν διδαχή και θα σε πείραξε είναι η εκδοχή που έδωσα για το ετυμολογικό αδιαφανές της λέξεως μετατροπία και της εξήγησης με ηλεκτρονικούς όρους και μάλιστα με χιουμοριστικό τρόπο. Εξ’ άλλου είπα ότι δεν είμαι ο μόνος.

Πχ ο μουσικοδιδάσκαλος Παναγιώτης Αδαμ στο περί αρμονίας βιβλίο του λέει ότι ο όρος μετατροπία είναι άστοχος:

alk3_zpsfd1cd547.jpg

 

Όλα τα άρθρα μου μερικά από τα οποία έκανα bumping και στο Noiz.gr (αλλιώς ποιος θα με διάβαζε!) είναι γραμμένα και προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μουσικών. Είναι δεκάδες τα προσωπικά μηνύματα που έχω λάβει και βοήθησα πολλούς.

 

Με τέτοιο bumping μερικών θεμάτων μου , όπως και εδώ, είχα αυτό το αποτέλεσμα σε 3 μήνες:

http://i1290.photobucket.com/albums/b539/stefanos604/MISCELLANEOUS/epsilonpiiotasigmakappaepsilonpsiiotamu3CC0tauetataualpha_zps946e91ec.jpg

 

Όσο εναντιώνεσαι σε κάτι με αγένεια γυρίζει μπούμερανγκ και ταυτόχρονα αντρειώνεται. Όσο προσπαθείς με πομπώδη συνθήματα να απαξιώσεις το αφιλοκερδές έργο του άλλου τόσο αυτό καταξιώνεται.

 

Αν και άλλο ένα μέλος  έχει την ίδια γνώμη με τη δική σου και τη εκφράσει με τον ίδιο τρόπο θα αποχωρήσω οριστικά σαν ανεπιθύμητος αν δεν με προστατέψουν  οι moderators. Πάνω απ’ όλα η αξιοπρέπεια του καθενός και ο σεβασμός στη γνώμη του άλλου γιατί μόνο έτσι προωθείται ο διάλογος.

 

 

Τώρα στο θέμα μας. Ως προς το παράδειγμα που παρέθεσες ας το κρίνουν οι ερασιτέχνες μουσικοί. Εγώ όμως ζήτησα κάτι σαν αυτό που εξήγησα με απλά λόγια στην αρχικό post στο Espana Cani ότι στο 0:52 έχουμε αλλαγή τόνου αλλά δεν το θεωρώ μετατροπία ενώ στο 1:30 έχουμε αλλαγή τόνου αλλά είναι ξεκάθαρη μετατροπία. Απλά και κατανοητά και από τον αρχάριο.

 

Αντί λοιπόν απάντησης απαντώ με ένα άλλο video που είναι ταυτόχρονα με το παρακάτω εκπαιδευτικού χαρακτήρα ερωτηματολόγιο μου και διασκεδαστικό.

 

Τι γίνεται στο παρακάτω video από Am σε Α ματζόρε σε Α χιτζάζ... ?(όπως ακούγεται να λένε)

 

1. Αλλαγή τρόπου ?

2. Τονική μεταφορά με αλλαγή χρωματισμού σε μερικούς φθόγγους ?

3. Διασκευή σε κλίμακα…. τάδε?

4. Διακωμώδηση ? κλίμακας διατηρώντας την ίδια τονικότητα και πειράζοντας τον οπλισμό των συγκεκριμένων μέτρων {σε live εκτέλεση – όχι στο πεντάγραμμο ( αυτό που ονόμασες ηλίθιο!!) }

5. Μουσικό παιχνίδι που δεν εφαρμόζει νόμους της μουσικής?

6. Όλα τα ανωτέρω ?

7. ή κάτι άλλο…………?

 

Πάντως εγώ υποστηρίζω και το βαπτισθέν ηλίθιο.

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε Στέφανε,

 

Οποιοδήποτε ''ξένο'' ακκόρντο βλέπεις σε ένα κομμάτι μην βιαστείς να υποψιαστείς μετατροπία.

Κάνε την αρμονική σου ανάλυση και μετά θα πεις με σιγουριά περί τίνος πρόκειται.

Επειδή φαντάζομαι θα ζητήσεις και παράδειγμα θα σου πω κάτι που γίνεται κατά κόρον στην jazz και όχι μόνο (αν τα γνωρίζεις ήδη αυτά που σου σου γράφω τα προσπερνάς  :) ).

Είθισται λοιπόν ένα ακκόρντο να κουβαλάει-συνοδεύεται από το ''2αρι'' του και το ''5αρι'' του.

Ένα Gm δηλαδή που βολτάρει σε μία C major πολύ πιο πιθανό είναι να μπήκε ως ''2αρι'' του F παρά για να δηλώσει μετατροπία.

 

Για τις τυχαίες αλλοιώσεις επίσης που συναντώνται συχνά συνήθως είναι χρωματικά περάσματα και τίποτε περισσότερο.

 

Ελπίζω να βοήθησα λίγο.

Καλημέρα

 

Play the blues...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε Στέφανε,

 

Οποιοδήποτε ''ξένο'' ακκόρντο βλέπεις σε ένα κομμάτι μην βιαστείς να υποψιαστείς μετατροπία.

Κάνε την αρμονική σου ανάλυση και μετά θα πεις με σιγουριά περί τίνος πρόκειται.

Επειδή φαντάζομαι θα ζητήσεις και παράδειγμα θα σου πω κάτι που γίνεται κατά κόρον στην jazz και όχι μόνο (αν τα γνωρίζεις ήδη αυτά που σου σου γράφω τα προσπερνάς  :) ).

Είθισται λοιπόν ένα ακκόρντο να κουβαλάει-συνοδεύεται από το ''2αρι'' του και το ''5αρι'' του.

Ένα Gm δηλαδή που βολτάρει σε μία C major πολύ πιο πιθανό είναι να μπήκε ως ''2αρι'' του F παρά για να δηλώσει μετατροπία.

 

Για τις τυχαίες αλλοιώσεις επίσης που συναντώνται συχνά συνήθως είναι χρωματικά περάσματα και τίποτε περισσότερο.

 

Ελπίζω να βοήθησα λίγο.

Καλημέρα

 

 

Η κόντρα κλασικής και σύγχρονης αρμονίας  (πχ στη Jazz είναι δεδομένο ότι οι συγχορδίες είναι τετράφωνες) είναι γνωστή και αποφερει διαφωνίες . Ειδικα ο αυτοσχεδιασμος στη τζαζ. Προσπαθησα αλλά ειδα ότι δεν θα μου εφτανε η υπολοιπη ζωη για να μαθω τα βασικα της τζαζ (ετσι προτιμω να ακουω τα πολλα ειδη της και να παιζω κανα δυο κομματια με τη χρωματικη μου φυσαρμονικα-όπως το summertime)

Όταν εψαχνα ρωτωντας φιλους μουσικους για τη μετατροπια πολύ καλος τζαζιστας μου εγραψε:

<< Η jazz ουσιαστικά κάνει μετατροπίες πολλές φορές και σε κάθε μέτρο, αφού ανάλογα με την πυκνότητα του αρμονικού ρυθμού της, μπορεί να δανείζεται συγχορδίες ξένες ως προς το αρχικό της τονικό κέντρο >>

Τον ευχαριστησα και δεν ασχοληθηκα

 

Παντως ευχαριστω για το σχολιο και πιστευω να βοηθησες τους νεους μουσικους

 

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πχ στη Jazz είναι δεδομένο ότι οι συγχορδίες είναι τετράφωνες

 

Αυτό δεν ισχύει. Μπορεί να είναι από δίφωνες μέχρι όσο πάει.

 

Η jazz ουσιαστικά κάνει μετατροπίες πολλές φορές και σε κάθε μέτρο

 

Ούτε αυτό είναι ακριβές. Δεν είναι ανάγκη οι μετατροπίες να είναι πολλές. Επίσης το να υπάρχει μετατροπία σε κάθε μέτρο, είναι μάλλον σπάνιο.

 

Επιμένω να διορθώνω γιατί υποτίθεται ότι σε αυτό το φόρουμ, εκτός των άλλων, προσπαθούμε να μεταδώσουμε ακριβή γνώση.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καμία κόντρα δεν υπάρχει μεταξύ κλασσικής και jazz, μια χαρά συννενοούμαστε όσοι ξέρουμε αρμονία, διαφορετικά πλαίσια αναφοράς υπάρχουν και διαφορετικές πρακτικές της εκάστοτε εποχής, αν ήξερες τι σου γινόταν θα το καταλάβαινες, αλλά εσύ δεν έχεις καταλάβει καλά καλά ούτε την έννοια της τονικότητας, και θεωρείς ότι αφού δυο κομμάτια ξεκινούν από Λα είναι και στην ίδια τονικότητα και ας είναι σε διαφορετική κλίμακα.

 

Αλλά τι σε νοιάζουν εσένα τέτοιες "λεπτομέρειες", η επισκεψιμότητα στα site σου να ανεβαίνει και ας λες βλακείες. Πράγματι ένα ban θα το ψήφιζα, γιατί ΟΚ δεν έχω πρόβλημα να μου προτείνει να μπω κάποιος στο site του, αλλά να καμαρώνει ότι γράφει εδώ γιατί αλλιώς "ποιός θα με διάβαζε;" ε, αυτό παραπάει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου