Προς το περιεχόμενο

Οι φωνές στον Ελληνικό κινηματογράφο και αλλού


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαρίλαε, στην ταινία που παρέθεσες βλέπεις edited by <<τα ονόματα σκηνοθέτη και βοηθού του>> και άρα δεν την παίρνουμε σοβαρά!  ;D :P

 

για τα πέρι ήχου θα επανέλθω αργότερα.

Για την ώρα +1 στο soundangels.  8)

φβ/snoozeloop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 33
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Φαντάζομαι λόγω χαμηλού προϋπολογισμού αποφάσισαν (συνειδητά) να γίνει έτσι στο συγκεκριμένο.

 

Για τον μέσο όρο των ελληνικών παραγωγών θεωρώ πάλι συνειδητό είναι αλλά το κίνητρο είναι όπως λένε και τα Ημισκούμπρια:

 

 

 

Οπότε όχι και τόσο δύσκολο απλά έχει καποιο κόστος που δεν θεωρείτε απαραίτητο.

 

Τώρα αν μπορούσαν να γίνουν πειστικότερες...πιστεύω οπωσδήποτε. Επειδή δε γνωρίζω πολλά για το συγκεκριμένο, μέσα στη γενικότερη αισιοδοξία που με διακρίνει (ή αφέλεια ;D  ) υποθέτω ότι έβγαλαν το τρέιλερ πριν την τελική μίξη του ήχου για να προσελκύσουν περαιτέρω χρηματοδότηση ή για να προλάβουν κάποια συμμετοχή σε φεστιβάλ, κτλ.

 

 

 

Δε σου κρύβω πάντως ότι όποτε το θέμα πέφτει στην ανυπαρξία/ασχετίλα ηχοληψίας στον ελληνικό κινηματόγραφο/τηλεόραση, το μυαλό μου γυρνά χρόνια πίσω σ'αυτό το διαμάντι:

 

 

;D

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επιστρέφω στο θέμα.

Όπως αναφέρθηκε, στον κινηματογράφο γίνεται συχνά ντουμπλάζ για διάφορους λόγους.

Στο ντουμπλάζ (ή dubbing ή ADR Automated Dialogue Replacement (ADR), also known as Additional Dialogue Recording) κάποιες έχουν μεγαλύτερη παράδοση από άλλες.

Στο χόλυγουντ κατά παράδοση, ντουμπλάρουν σχεδόν ακόμα και όταν δε χρειάζεται. Θέλουν τον ήχο πολύ "on" (να ακούς τον ηθοποιό πεντακάθαρα σα να σου μιλάει στο αυτί ανεξαρτήτως του που βρίσκεται στο κάδρο) και καλά συγχρονισμένο. Στην Ιταλία που επίσης πέφτει πολύ ντουμπλάζ είναι κάπως πιο χαλαροί σ αυτά τα θέματα.

Σε σκηνές δράσης που έχεις πολλές κινήσεις ηθοποιών, κάμερας και πολλούς θορύβους το να γράψεις καλό ήχο είναι δύσκολο οπότε θα καταφύγεις σε λύση ντουμπλάζ. Θα πρέπει ο ηθοποιός να ξαναπεί τις ατάκες του όσο πιο "φυσικά" μπορεί (σα να τρέχει ή να τον δέρνουν).

Το αν ο ηχολήπτης τον γράψει καλά χωρίς να ακούγεται το "mic booth" και το αν στο μιξάζ θα δέσουν τον ήχο σωστά με το "χώρο" είναι θέμα. Θεωρητικά υπάρχουν τα μηχανήματα και η τεχνογνωσία για να γίνει αυτό και στην Ελλάδα. Το γιατί κάποιοι δεν το κάνουν ή το κάνουν καλύτερα από άλλους είναι τόσο σχετικό, αντίστοιχο με το πως διαλέγουμε σε ποιό κουρείο θα κουρευτούμε.

φβ/snoozeloop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

WrTsXxx, πήγα και ξαναείδα το Under Stress και πράγματι αυτά τα θέματα είναι πιο προσεγμένα από την υπερπαραγωγή του παραδείγματός μου. (Εσύ έχεις κάνει την ηχοληψία?)

 

Καταλαβαίνω λοιπόν ότι η φυσικότητα των φωνών στο ντουμπλάρισμα είναι (όπως πάντα) περισσότερο θέμα γνώσης, αισθητικής και performance του ηθοποιού και λιγότερο θέμα κάποιου πολύ εξειδικευμένου εξοπλισμού.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μια ευθύνη πιστεύω ότι την έχουν και οι ηχολήπτες... κάποιοι είναι πολύ καλοί στην παραγωγή ενός δίσκου, αλλά σε μία ταινία εντελώς μέτριοι. ίσως να μην έχουν την εμπειρία,την φαντασία ή την αυτοπεποίθηση να προτείνουν κάτι... πολλές φορές σε μία παραγωγή ο μόνος που ξέρει τι είναι ADR είναι ο ηχολήπτης... αν δεν προτείνει ιδέες και λύσεις για τον ήχο δεν θα τις προτείνει κανένας άλλος... υπάχει βέβαια και το φαινόμενο του αδιάφορου... "πάω, γράφω σε όλο το γύρισμα τα πάντα με ένα shootgun, τους δίνω το αρχείο, παίρνω τα 100 euro και στην υγειά μου!"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το 90% των ταινιών τύπου hollywood για πρακτικούς λόγους είναι γραμμένες σε studio... γενικότερα οι ελληνικές παραγωγές έχουν την τάση να μην ασχολούνται με τον ήχο και την μουσική... ο ήχος και η μουσική θέλει περίπου το 30% του budget... μόλις το ακούσει αυτό ο παραγωγός ή ο σκηνοθέτης θα προτιμήσει να γράψει με Red One και τα υπόλοιπα να τα δώσει σε προώθηση παρά να έχει αξιόλογη ηχοληψία και soundtrack... αυτή η προτίμηση λοιπόν γίνεται αντιληπτή περισσότερο σε ταινίες απαιτήσεων... action και epic συνήθως...

 

Όταν λές ότι το 90% της παραγωγής των ταινιών είναι ντουμπλαρισμένη αναφέρεσαι στο σύνολο του έργου ή σε κάποια επιμέρους κομμάτια γιατί ειλικρινά μου φαίνεται απίστευτο αν πρόκειται για το σύνολο.

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

στο σύνολο... έχει μεγάλο ρίσκο να γράφεις ήχο και εικόνα μαζί... σκέψου ότι μπορεί να έχουν το take, και επειδή έβηξε κάποιος από το συνεργείο να το έχουν χάσει... στο studio ο ήχος είναι πιο εύπλαστος και αποφεύγονται τα λάθη... λάθη=χρόνος, και χρόνος=χρήμα. όταν μιλάμε για μία ταινία blockbuster, μία μέρα παραπάνω στα studio μεταφράζεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

το 90% των ταινιών τύπου hollywood για πρακτικούς λόγους είναι γραμμένες σε studio... γενικότερα οι ελληνικές παραγωγές έχουν την τάση να μην ασχολούνται με τον ήχο και την μουσική... ο ήχος και η μουσική θέλει περίπου το 30% του budget... μόλις το ακούσει αυτό ο παραγωγός ή ο σκηνοθέτης θα προτιμήσει να γράψει με Red One και τα υπόλοιπα να τα δώσει σε προώθηση παρά να έχει αξιόλογη ηχοληψία και soundtrack... αυτή η προτίμηση λοιπόν γίνεται αντιληπτή περισσότερο σε ταινίες απαιτήσεων... action και epic συνήθως...

Αναφέρεσε σε ταινίες ΑΑΑ του Hollywood? γιατί, απ'ότι ξέρω (αν και δε δουλεύω στις ταινίες, έχω πολλούς γνωστούς) το ποσοστό είναι περί το 5% του budget και περιλαμβάνει τα έξοδα ηχογράφησης, copyists, κλπ...

 

Μπορεί να κάνω και λάθος, καθώς δε μπόρεσα να βρω τα λινκ που τα συζητούσαμε, αλλά έτσι νομίζω πως είναι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οντως οπως τα λέει ο WrTsXxx ειναι τα πράγματα. θα διαφωνησω ομως με την ιδεα οτι ο ηχος στο hollywood ειναι τέλειος, για μενα το ντουμπλαζ φαινεται σε ενα μεγάλο ποσοστο των αμερικάνικων ταινιών κυρίως γιατι εχουν την τάση να ακουγεται στο 'αυτι' σου ανεξαρτητα κάδρου, ισως και επειδη να ειναι η φυση του αυτή (κατι σαν το γκριν σκριν στην κλασσικη σκηνη αμάξι, πολη να φαινεται απο το παμπριζ, κτλ..)

Τελος στο hollywood το επιτελέιο του ηχου ειναι τερατώδες,

οταν διάβασα αυτο το βιβίο (http://www.amazon.com/Practical-Art-Motion-Picture-Sound/dp/0240812409/ref=pd_sim_b_20)  με επιασε νευρικο γέλιο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νικόλα αναφέρομαι σε ταινίες ΑΑΑ και το 30% είναι τα έξοδα γιά ό,τι ακούγεται από την ταινία... από τα εφφέ voice over μέχρι το original score... σκέψου ότι για κάποιες μέρες πρέπει να ενοικιάσεις όλους αυτούς!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου