Προς το περιεχόμενο

Εγώ το λέω ‘’καβάντζα ενισχυτή''


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Φυσικά και δεν χάνεται σε καμία περίπτωση ούτε η ένταση, ούτε το headroom, oύτε οι συχνότητες. Και τα τρία είναι κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του ενισχυτή που παραμένουν αναλλοίωτα από χώρο σε χώρο, χωρίς να εξαρτώνται από αυτούς. Όσο για την διασπορά των κυμάτων και απόκριση των συχνοτήτων στον εκάστοτε χώρο, είναι άσχετη (και μεγάλη) υπόθεση και δεν έχουν σχέση με αυτά τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του ενισχυτή.

 

+1000

 

Πρακτικα ,ειδικα σε μεγαλους ανοικτους χωρους δεν υπαρχει θεμα φυσικα μια και ο κοσμος δεν ακουει τον ενισχυτη απο τα δικα του μεγαφωνα αλλα ,μεσω μικροφωνου και κονσολας,απο το ΡΑ .

 

Ακομα και πανω στο stage δεν υπαρχει θεμα μια και εκει στις περισσοτερες μεγαλες συναυλιες απο monitor ή απο in ear ακους ...ακομα και τον εαυτο σου (αν εισαι κιθαριστας).

 

Καλο ειναι να διαλεγουμε τον ενισχυτη μας με βαση τον ΗΧΟ του (αν μας αρεσει δηλ. ο τροπος που "χρωματιζει" την κιθαρα μας,μη ξεχναμε οτι οι ενισχυτες κιθαρας,για λαμπατους μιλαω μια και φανταζομαι μιλαμε για σοβαρους ενισχυτες, ειναι"ατελεις" σχεδιασεις που "παραμορφωνουν" τον ηχο) το headroom φυσικα και παιζει ρολο αλλα εκει θα πρεπει να το εξετασουμε και σε συνδιασμο με τον τυπο της κιθαρας που χρησιμοποιουμε και την εξοδο των μαγνητων της. 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1000

 

Πρακτικα ,ειδικα σε μεγαλους ανοικτους χωρους δεν υπαρχει θεμα φυσικα μια και ο κοσμος δεν ακουει τον ενισχυτη απο τα δικα του μεγαφωνα αλλα ,μεσω μικροφωνου και κονσολας,απο το ΡΑ .

 

Ακομα και πανω στο stage δεν υπαρχει θεμα μια και εκει στις περισσοτερες μεγαλες συναυλιες απο monitor ή απο in ear ακους ...ακομα και τον εαυτο σου (αν εισαι κιθαριστας).

 

Καλο ειναι να διαλεγουμε τον ενισχυτη μας με βαση τον ΗΧΟ του (αν μας αρεσει δηλ. ο τροπος που "χρωματιζει" την κιθαρα μας,μη ξεχναμε οτι οι ενισχυτες κιθαρας,για λαμπατους μιλαω μια και φανταζομαι μιλαμε για σοβαρους ενισχυτες, ειναι"ατελεις" σχεδιασεις που "παραμορφωνουν" τον ηχο) το headroom φυσικα και παιζει ρολο αλλα εκει θα πρεπει να το εξετασουμε και σε συνδιασμο με τον τυπο της κιθαρας που χρησιμοποιουμε και την εξοδο των μαγνητων της. 

 

+10.000

 

Φυσικά και δεν χάνεται σε καμία περίπτωση ούτε η ένταση, ούτε το headroom, oύτε οι συχνότητες.

 

Να το πούμε πιο πρακτικά: Η Sound power είναι το αίτιον και Sound pressure Level (SPL) είναι το αποτέλεσμα.

Η Sound power παραμένει η ίδια (πχ 100 W )ενώ ,όπως ανέφερα στην απάντηση #6 , το SPL αλλάζει με την απόσταση.

 

Ας το δούμε με ένα ανάλογο: Πχ ένα ηλεκτρικό καλοριφέρ ακτινοβολεί θερμότητα σ’ ένα δωμάτιο. Η θερμοκρασία του δωματίου είναι το αποτέλεσμα αυτής της ακτινοβολίας. Όμως για την ίδια ηλεκτρική ισχύ (πχ 2 Kw) το καλοριφέρ θα ακτινοβολεί το ίδιο σ’ οποιοδήποτε χώρο , όμως το αποτέλεσμα της ακτινοβολίας εξαρτάται από το χώρο , την μόνωση του ,αν έχει ανοιχτό παράθυρο, αν έχει τζάκι ,αν...…

Κατ’ αναλογία με το παραπάνω παράδειγμα αυτό λοιπόν που ακούμε είναι το SPL, που εξαρτάται από την απόσταση στην οποία βρισκόμαστε από τα ηχείο αλλά και από το περιβάλλον στο οποίο είναι τοποθετημένα (κλειστός/ανοικτός χώρος) και που είναι το αποτέλεσμα της Sound power

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου εστάλη μήνυμα για την επιστημονική ορολογία του dynamic headroom , όχι ''καβάντζα'' ή '' απόθεμα'' όπως ήταν η ''άστοχη'' ίσως μετάφραση μου , αλλά ''δυναμικό περιθώριο''.

Βέβαια , όπως το έχω ξαναπεί, εγώ σ’ όλα μου τα άρθρα συνήθως δεν  μεταφράζω οτιδήποτε στα ελληνικά, γιατί δημιουργούνται προβλήματα κατανόησης και αρκετές  φορές λανθασμένες εντυπώσεις! Εξ’  άλλου η ξένη ορολογία βοηθάει στο Googling.

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1000

 

Πρακτικα ,ειδικα σε μεγαλους ανοικτους χωρους δεν υπαρχει θεμα φυσικα μια και ο κοσμος δεν ακουει τον ενισχυτη απο τα δικα του μεγαφωνα αλλα ,μεσω μικροφωνου και κονσολας,απο το ΡΑ ........

 

Σαν έμπειρος μουσικός που είστε και με τη διαχρονική συνεργασία σας με ηχολήπτες , μουσικολόγους και τεχνικούς εγκατάστασης και ρύθμισης  μεσαίων ή μεγάλων ΡΑ σε κλειστούς /ανοικτούς χώρους θα ζητούσα - αν έχετε το χρόνο και τη διάθεση - να μας περιγράψετε περιληπτικά κάποια εμπειρία σας θετική ή αρνητική που να έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα (με έννοιες όπως: Τοποθέτηση ηχείων-speaker sensitivity-SPL-headroom-mics…)

Ευχαριστώ

 

Η προσφορά με μεράκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου