Προς το περιεχόμενο

Τελική παραμόρφωση σε χαμηλές εντάσεις


dimitrisp

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια χαρά σε ολους,

 

μιας και είμαι καινούριος στο φόρουμ θα έπρεπε να πώ οτι είμαι σχετικα άσχετος στον τομέα της ηλεκτρικής κιθάρας αφου μόλις πρόσφατα κατάφερα να αγοράσω μια κιθάρα και έναν ενισχυτή της προκοπής (είχα κάτι δανικές που και πού). Κλασσική παίζω εδώ και 4-5 χρόνια (δανική και αυτή :) ).

 

Τέλος πάντων μια και ασχολούμαι αποκλειστικά με "μουσική δωματίου" πήρα τον μικρότερο (σε watt) ενισχυτή που μπόρεσα να βρώ (6W, Class A) αλλα, όπως ήταν αναμενόμενο, οι βασικές μου επιλογές είναι α) χαμηλό gain, υψηλό master για καθαρά και β) υψηλό gain, χαμηλό master για βρώμικα. Απο κεί και πέρα οι εντάσεις γινονται απαγορευτικές οχι μόνο για τους γείτονες αλλα και για μένα.

 

Και ωραία τα καθαρά αλλα τα βρώμικα... Δε λέω κάλη η παραμόρφωση απο την προενίσχυση αλλα τι στο κάλο τον έχουμε κοτσάμ τελικό; ¶λλωστε, εκτός του ότι ακούγεται καλύτερα, βολεύεσαι με λιγότερο gain και συνεπώς λιγοτερο θόρυβο απο τις χορδές κλπ. Και για να φτάσουμε στο ζήτημα:

 

α) Αυτα τα hotplates και λοιπά dummy loads απ' ότι κατάλαβα έχουν μέσα ένα μάτσο αντιστάσεις, πυκνωτές και πηνία για να προσομοιώσουν το φορτίο ενός ανύπαρκτου ηχείου. Γιατι ακριβώς κοστίζουν όσο ενας μικρός ενισχυτής; Είναι ακριβά τα κομμάτια, πληρώνεις το QA ή βασίζονται στο ότι θα φοβηθείς να φτίαξεις ένα μόνος σου για να μήν κάψεις κανέναν μετασχηματιστή.

 

β) Υπάρχει κάποια άλλη σχετικά φθηνή λύση (οχι iso-boxes κλπ.) για να πετύχουμε τον στόχο μας; Έχω δει κάτι L-pads και T-pads τα οποία φαίνονται πολύ απλά σαν κυκλώματα. Γιατι δεν είναι πιο διαδεδομένα; Είναι επικύνδυνα για την υγεία του ενισχυτή;

 

γ) Έχω διαβάσει για ενδεχόμενους κινδύνους με μερικές προσεγγίσεις. Πόσο σοβαροί είναι αυτή. Είναι ωραίος ο ενισχυτής, δεν θέλω να μου πάθει τιποτα.

 

Γενικά δεν θέλω την απολύτως βέλτιστη λύση απο άποψη τόνου αν αυτή κοστίζει όσο και ο ενισχυτής μου μόνο λίγη τελική λαμπίλα (οχι δηλ. σώνει και καλά στο 10) σε εντάσεις δωματίου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να μην ψαχνεις αδικα σου το ξεκαθαριζω απο τωρα,ΠΟΤΕ δεν προκειται να ευχαριστηθεις "βρωμα" σε χαμηλες εντασεις δωματιου,απλα δεν λειτουργει ψυχοακουστικα.

Ο ενισχυτης σου ειναι ακριβως στα βατ που πρεπει για ενα μικρο δωματιο & γειτονες,μη περιμενεις ομως ποτε να βγαλει τρομερα βρωμικα σε εντασεις ομιλιας...περιμενε να φυγουν οι γειτονες & τον ανεβαζεις.... :wink:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταλαβαίνω τι εννοείς και έχεις απόλυτο δίκιο. Αλλα όταν λέω χαμηλές εντάσεις δεν εννοώ να μπορώ να παίζω στις 2 το πρωί ή κάτι τέτοιο (αν και δεν θα ήταν άσχημο). Αλλα με το gain στο 6-7 δεν μπορώ να βάλω το master πάνω απο το 5 χωρίς να αρχίζει να με ενοχλεί η ένταση του ήχου ιδίως αν κάθομαι μπροστά στον ενισχυτή.

 

Αν παίξεις π.χ. ένα CD σε πολύ χαμηλή ένταση ακουγεται ψόφιο, σύμφωνοι, αλλα δεν χρειάζεται να φτάσεις σε ένταση επιπέδου club για να πάρεις ικανοποιητικά (οχι βέλτιστα ίσως) αποτελέσματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι αλλα αλλο πραμα η λαμπα αλλο το στερεο :wink:

καταλαβαινω ομως απολυτα τι εννοεις & εγω οταν γραφω κιθαρες στο σπιτι μου ΒΓΑΙΝΩ απο το δωματιο που εχω τους ενισχυτες γιατι με ενοχλει η ενταση δυστυχως ομως μονο ετσι βγαινει καλος βρωμικος ηχος,αλλοιως σε τρωει το τζιτζικι.. :lol:

 

ευτυχως οι γειτονες μου ειναι κουφοι...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι αλλα αλλο πραμα η λαμπα αλλο το στερεο

 

Υποθέτω οτι με αυτό εννοείς οτι για να λειτουργήσουν οι τελικές λάμπες σε κατάσταση κορεσμού (ή οπως αλλιώς λεγεται τελος πάντων) πρέπει να οδηγηθούν απο την κατάλληλη τάση/ρεύμα και αυτο προυποθέτει μεγάλες ρυθμίσες σε gain και master. Αυτό όντως δε συμβαίνει σε μια HI-FI συσκευή. ¶ν είναι έτσι τότε για να αποφύγουμε την τζιτζικίλα φτάνει να φτάσει μεγάλο ρεύμα στο τελικό στάδιο ενίσχυσης, οχι όμως και στο ηχείο. Σε αυτή τη λογική βασίζονται όλα αυτά τα dummy loads.

 

Απο την άλλη υπάρχουν και κάτι μικροενισχυτές του <1W (full λαμπα όμως) για αυτο το σκοπό. Και εκεί είναι δυνατόν να οδηγήσεις τις λάμπες σε επίπεδο κορεσμού χώρις ιδιαίτερα μεγάλο σήμα εξόδου στο ηχείο. (βλ. πχ. http://www.ax84.com στα projects.)

 

Αν δεν εννοείς αυτό που κατάλαβα τότε η καλή παραμόρφωση είναι ζήτημα ακουστικής πίεσης που παράγεται απο το ηχείο; Λίγο περίεργο θα μου φαινόταν...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ με τους παραπάνω( :D …) και συμπληρώνω για τα dummy loads + attenuators

 

 

 

Ένα ηχείο έχει μεταβαλλόμενη εμπέδηση στο φάσμα των συχνοτήτων (Η εμπέδηση που αναφέρει ο κατασκευαστής του ηχείου π.χ. 8Ω είναι η τιμή σε μία συγκεκριμένη συχνότητα). Το ηχείο αντιδρά στις μεταβολές των συχνοτήτων και σε συνδυασμό με το πόσο σκληρά οδηγείται από το κύκλωμα του ενισχυτή δίνει διαφορετικό αποτέλεσμα.

 

Όλα τα dummy loads και attenuators μεταβάλλουν την απόκριση συχνοτήτων,την αίσθηση και γενικά τον ήχο του ενισχυτή. Κάποια λίγο και κάποια άλλα πολύ. Η μεταβολή αυτή γίνεται περισσότερο αντιληπτή στις υψηλές συχνότητες.

 

 

 

Έχοντας τα παραπάνω υπόψη τα dummy loads – attenuators χωρίζονται στις εξής δύο κατηγορίες

 

Α)Reactive: περιέχουν πηνία,αντιστάσεις,πυκνωτές και γενικώς περισσότερα υλικά απ ότι τα resistive . Συμπεριφέρονται ή πιο σωστά προσπαθούν να συμπεριφερθούν όπως ένα ηχείο αντιδρώντας στα “προστάγματα” του ενισχυτή. Έχουν ίσως τη λιγότερη δυνατή μεταβολή στον ήχο του ενισχυτή.

Παράδειγμα: Marshall Powerbrake

 

Β)Resistive: περιέχουν κυρίως αντιστάσεις(το λέει και το όνομα) ή ποτενσιόμετρα μερικές φορές και κάποιους πυκνωτές. Tα L-Pad και T-Pad που αναφέρεις είναι resistive. Υπερέχουν των reactive γιατί είναι πολύ πιο απλά κυκλώματα και δίνουν πιο σταθερή έξοδο αλλά μεταβάλλουν αισθητά τον ήχο ειδικά όσο αυξάνεται το attenuation. Δεν αντιδρούν όπως τα reactive κι έτσι στρεσάρουν ελάχιστα παραπάνω τον μετασχηματιστή και τις λυχνίες εξόδου. Μην φανταστείς ότι είναι καταστρεπτικά όμως. Καταστρεπτικό είναι μόνο όταν θα χρησιμοποιήσεις τον ενισχυτή χωρίς το σωστό ηχείο ή/και dummy load - attenuator.

Υπάρχουν πολλά resistive attenuators στο εμπόριο. O THD Univalve χρησιμοποιεί ένα απλό L-Pad το οποίο κάνει bypass με ένα πυκνωτή. Είναι ικανό να χαμηλώσει την ένταση ώστε να παίζεις αργά τη νύχτα αλλά αλλάζει αισθητά την συμπεριφορά του ενισχυτή κυρίως στα πρίμα. Το T-Pad είναι ένα εξελιγμένο L-Pad που μεταβάλλει λιγότερο τον ήχο. Θυμήσου όμως ότι και τα 2 είδη pad είναι μόνο attenuators και χρησιμοποιούνται πάντα σε συνδυασμό με το ηχείο ή κάποιο άλλο dummy load αντίστοιχης ονομαστικής εμπέδησης.

To Hotplate καθώς και τα αντίστοιχα boutique προϊόντα (Dr Z ,Komet Airbrake,…) βασίζονται σε ένα ή συνδυασμό των παραπάνω κυκλωμάτων.

 

Εγώ είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με τo αποτέλεσμα του T-Pad κυκλώματος (τεχνολογία που χρησιμοποιείται και στο Komet Airbrake) και σου συστήνω να το δοκιμάσεις αν ασχολείσαι με το diy και έχεις κάποια σχετική εμπειρία με τα ηλεκτρικά κυκλώματα.

 

 

P.S. Έχω ενισχυτή 2.5 watt max και ακούω τελική παραμόρφωση σε σχετικά χαμηλές εντάσεις... αρκεί να λείπουν όλοι από το σπίτι

8)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι αλλα αλλο πραμα η λαμπα αλλο το στερεο :wink:

καταλαβαινω ομως απολυτα τι εννοεις & εγω οταν γραφω κιθαρες στο σπιτι μου ΒΓΑΙΝΩ απο το δωματιο που εχω τους ενισχυτες γιατι με ενοχλει η ενταση δυστυχως ομως μονο ετσι βγαινει καλος βρωμικος ηχος' date='αλλοιως σε τρωει το τζιτζικι.. :lol:

[/quote']

 

Εσύ δεν έλεγες ότι γράφεις αποκλειστικά με το guitar rig? :roll: :lol: :lol: :lol:

 

 

electrictabs check your pm....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπα η αληθεια ειναι οτι απο τοτε που πηρα τον Προ Τζουνιορ γραφω τοσο πιο γρηγορα με το μικροφωνακι που το Ριγκ εχω καιρο να το ανοιξω,το βαζω μονο οταν θελω εντελως κτηνωδη γκαζια.. :lol:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ ενδιαφέροντα όλα αυτά.

 

Εγώ είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με τo αποτέλεσμα του T-Pad κυκλώματος (τεχνολογία που χρησιμοποιείται και στο Komet) και σου συστήνω να το δοκιμάσεις αν ασχολείσαι με το diy και έχεις κάποια σχετική εμπειρία με τα ηλεκτρικά κυκλώματα.

 

Αυτός ήταν ο αρχικός σκοπός μου αλλά όλες αυτές οι αναφορές σε καμμένους μετασχηματιστές και λοιπές ζημιές στον ενισχυτή με τρόμαξαν κάπως. Δηλ. αν κατα λάθος το κύκλωμα που θα παρεμβάλλω δώσει λάθος ή και καθόλου φορτίο στον ενισχυτή θα ψάχνω για καινούριο μετασχηματιστή; Γι' αυτό σκέφτηκα οτι θα ήταν καλύτερα να χρησιμοποιήσω κανενα εμπορικό attenuator αλλα αυτοί είναι πανάκριβοι. Καμια εμπορική λύση με λογική τιμή δεδομένου οτι πρόκειται για ένα μάτσο αντιστάσεις υπάρχει;

 

Οσο για το έξτρα στρές στον ενισχυτή και την απώλεια τόνου: για εξασθενίσεις της τάξης του -6dB εως -12dB ελπίζω να μήν είναι τραγικά τα πράγματα. Λογικά δεν θα χρειαστώ και πολυ πιο μεγάλες μιας και δεν έχω και κανεναν 50άρη ενισχυτή. Έτσι και αλλιώς ο στόχος δεν είναι να παω το master στο 10 όπως ανέφερα αλλα να βελτιώσω κάπως την κατάσταση.

 

Παρεπιπτώντως, μήπως αυτά τα tube converters σαν το THD Yellow Jacket είναι καλύτερη ιδέα; Ξέρω οτι αλλάζει τον ήχο μιας και αλλάζει τη λάμπα αλλα υποτίθεται οτι είναι ακίνδυνα και δεν είναι και πανάκριβα (βλ. http://www.musiciansfriend.com/product/THD-YJUNIV-Yellow-Jacket-UniValve-Single?sku=210397

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου