NoIzY Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Τι άγχος είναι πάλι και τούτο ρε παιδί μου με την κατοχύρωση των κομματιών.. ::) Από καθαρά καλλιτεχνική σκοπιά, θα έπρεπε να είστε κατά της κατοχύρωσης.. Αν ίσχυαν σε παλαιότερες εποχές αυτές οι μπούρδες, ούτε δημοτικά θα είχαμε ("η Μαντώ από την άνω ραχούλα μου έκλεψε το τετράστιχο, θα τη μηνύσω"), ούτε χιπ χοπ ("ρε ποιος είναι αυτός ο αλητάμπουρας που λέει τα αλαμπουρνέζικα πάνω από τη συνθεσάρα μου?"), ούτε [...]. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
hot_sauce Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Από καθαρά καλλιτεχνική σκοπιά, θα έπρεπε να είστε κατά της κατοχύρωσης.. Αν ίσχυαν σε παλαιότερες εποχές αυτές οι μπούρδες, ούτε δημοτικά θα είχαμε ("η Μαντώ από την άνω ραχούλα μου έκλεψε το τετράστιχο, θα τη μηνύσω"), ούτε χιπ χοπ ("ρε ποιος είναι αυτός ο αλητάμπουρας που λέει τα αλαμπουρνέζικα πάνω από τη συνθεσάρα μου?"), ούτε [...]. κι επίσης δε θα είχαμε επαγγελματίες συνθέτες, στιχουργούς, μουσικούς κτλ.... σε κάθε κατάσταση υπάρχουν διάφορες πλευρές.... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
neeq Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 κι επίσης δε θα είχαμε επαγγελματίες συνθέτες, στιχουργούς, μουσικούς κτλ.... Οι επαγγελματιες συνθετες και μουσικοι, υπήρχαν εκαταντάδες χρονια πριν την εννοια της πνευματικής ιδιοκτησίας :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
hot_sauce Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 εντελώς ειλικρινής απορία... και πως έβγαζαν χρήματα τότε? μόνο κατά την παράδοση του κομματιού? δεν υπήρχαν ποσοστά απ'την κυκλοφορία προφανώς....? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
neeq Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 εντελώς ειλικρινής απορία... και πως έβγαζαν χρήματα τότε? μόνο κατά την παράδοση του κομματιού? δεν υπήρχαν ποσοστά απ'την κυκλοφορία προφανώς....? Πότε και σε ποια περιοχη? Δεν ηταν παντου και παντα ο ίδιος τρόπος. Η εννοια του κομματιου (ως τεμαχιο προς πωληση) επισης γεννηθηκε μαζι με την εννοια των πνευματικών δικαιωματων παντως. (βλ. Lydia Goehr Το Φανταστικό Μουσείο των Μουσικών Έργων) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
hot_sauce Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 παλιά, λοιπόν, ως προς τι πληρωνόταν ένας συνθέτης? οκ, για τους στιχουργούς να το καταλάβω..... (ευχαριστώ για το βιβλίο) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
neeq Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 παλιά, λοιπόν, ως προς τι πληρωνόταν ένας συνθέτης? οκ, για τους στιχουργούς να το καταλάβω..... (ευχαριστώ για το βιβλίο) Το παλια περιλαμβανει 1000 χρονια ιστορίας μουσικης και μια ολοκληρη Ευρώπη ;D Τελοσπαντων, αυτο που ισχυε γενικα (πολύ γενικά), ήταν ότι ο συνθέτης ήταν υπαλληλος της Αυλής. Τον ταϊζαν, τον ποτιζαν, και έπρεπε να κανονιζει να υπάρχει μουσικουλα στις μαζώξεις και τις τελετες (μη φανταστεις ότι καθοταν κανεις να ακουσει σοβαρά τι έπαιζαν) Πολλές φορές η μουσική ήταν μια απο τις ασχολίες του συνθετη (πχ ο Purcell καθαριζε και την εκκλησια, ή αλλος μπορεί να ταϊζε τα αλογα) κτλ. Στην Ιταλία ήταν καπως πιο χαλαρα τα πραγματα, δεν ειχαν τοση δύναμη οι βασιλιαδες, γι'αυτο και ξεπετάχτηκαν έννοιες αισθητικής και καλυτερης-χειροτερης μουσικής. Εκει τα πραγματα λειτουργουσαν κυριως με ευγενεις-χορηγούς (d'Este, Borgia κτλ). Ε, αυτή η μόδα πήγε και στην υπολοιπη Ευρώπη, είχαμε παραλληλα και την εξελιξη της τυπογραφίας, οπότε αρχισαν να πουλάνε και τυπωμενες συλλογες (χωρις πνευματικά δικαιωματα παλι) Στο 19ο αιώνα που ψόφησε η βασιλεία, οι μουσικοι αγχώθηκαν να γινουν όπως οι ζωγραφοι, να θεωρούνται δηλαδή τα εργα τους «τεμαχια» και να μπουν όροι εμποριου (καλυτερο αρα ακριβοτερο, καλυτερος αρα προτιμότερος κτλ). Κι ετσι φτασαμε σιγααα σιγα στο σημερινο μπαχαλο :p Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
NoIzY Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 κι επίσης δε θα είχαμε επαγγελματίες συνθέτες, στιχουργούς, μουσικούς κτλ.... Δηλαδή χωρίς πνευματική ιδιοκτησία δεν υφίσταται επαγγελματίας μουσικός? Όχι ότι θα είχα πρόβλημα χωρίς επαγγελματίες, και με μη επαγγελματίες μια χαρά διασκεδάζω αλλά μου κάνει εντύπωση η παρατήρησή σου.. σε κάθε κατάσταση υπάρχουν διάφορες πλευρές.... Δεν αφήνουμε τα κλισέ στην άκρη? :P Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Δηλαδή χωρίς πνευματική ιδιοκτησία δεν υφίσταται επαγγελματίας μουσικός? Μουσικος θα υπηρχε,ΣΥΝΘΕΤΗΣ δεν θα υπηρχε,απο ΠΟΥ θα ζουσε? Τα πνευματικα δικαιωματα ειναι ο ΜΟΝΟΣ πορος των περισσοτερων συνθετων,που δεν παιζουν ζωντανα αλλα μονο γραφουν κομματια και μουσικες ,ειδικα τωρα που η δισκογραφια εχει καταρευσει ολοκληρωτικα στην Ελλαδα και...σχεδον ολοκληρωτικα στο εξωτερικο οποτε δεν μπορουν να ελπιζουν σε εσοδα απο πωλησεις....δισκων. www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
neeq Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Share Δημοσιευμένο 14 Μαΐου 2013 Μουσικος θα υπηρχε,ΣΥΝΘΕΤΗΣ δεν θα υπηρχε,απο ΠΟΥ θα ζουσε? Περιεργη πρόταση ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση