Προς το περιεχόμενο

Δημοτική μουσική ή μήπως κάτι άλλο;


ex-cyclops

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Υπάρχουν λ.χ. κιθαρίστες που έχουν συμβάλλει στην εξέλιξη του οργάνου,όπως αυτό μας αποκαλύφθηκε από τον αξιότιμο κύριο Hendrix.

 

Yπάρχουν κιθαρίστες που έχουν συμβάλλει στην απαξίωση του.

 

Oι έννοιες αυτές δεν είναι ταυτόσημες από τη στιγμή που και οι δύο βρίσκουν διαφορετικές πρακτικές εφαρμογές.

 

Αυτά και συγνώμη για το spam...  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 166
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Υπάρχουν λ.χ. κιθαρίστες που έχουν συμβάλλει στην εξέλιξη του οργάνου,όπως αυτό μας αποκαλύφθηκε από τον αξιότιμο κύριο Hendrix.

 

Είναι προσωπική σου προτίμηση να θεωρείς ότι ο Hendrix έχει "ακολουθητές" που επιχείρησαν να τον εξελίξουν, όπως και το ότι θεωρείς ότι πριν από αυτόν δεν υπήρχαν άλλοι παίκτες ηλεκτρικής κιθάρας (κάτι που θα ακύρωνε αυτό που γράφεις διότι θα έπρεπε να ισχυριστείς ότι δεν τους "απαξίωσε").

 

Αυτά και συγνώμη για το spam...  :)

 

Ναι, χαλάσαμε το φενγκ-σούι του thread... Έπρεπε να μοιράζουμε σε κάθε συμμετέχοντα ένα ημερολόγιο...

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Σε γενικες γραμμες καταλαβα τι θελεις να πεις και συμφωνω,αλλα "εκλεισες" τον κυκλο των παραδοσιακων της κουβεντας στα δημοτικα,αφηνοντας ομως ετσι απ εξω ποντιακα,νησιωτικα κλπ που χρησιμοποιουν (πολλα απ αυτα) ουσακ και χιτζαζ τροπους.

Αλλα αν μεινουμε μονο στα δημοτικα και οχι γενικα στην παραδοσιακη μουσικη καθε γωνιας της χωρας μας,ναι καπως ετσι εχουν τα πραγματα.

 

Αν βρεις κλιμακες τετοιες (ανατολιτικες) δεν θα τις βρεις στα νησιοτικα ουτε στα ποντιακα, αλλα σε κατι περιεργα βορειοελλαδιτικα.

 

Σε γενικες γραμμες θελω να πω οτι το κλιμα ολο χαλαει σε καινουρια τραγουδια που τα λενε δημοτικα και ουδεμια σχεση εχουν με δημοτικο, και πολλες φορες στις π@παριες μερικων κιθαριστων οι οποιοι επιμενουν σε ουσακ τη στιγμη που το τραγουδι ειναι μινορε καθαρο (εχω πολλα τετοια περιστατικα), και οχι στην τεχνολογια στα ηλεκτρικα οργανα κλπ.

Επισης χαλαει και καπου στο υπερβολικο εκο εκο εκο εκο...... ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρίς να έχω διαβάσει ολόκληρο το θέμα αλλά νομίζοντας ότι έχω καταλάβει το θεματικό κύκλο θα πω ότι η παράδοση είναι σαν ένα ποτάμι.Ωραίο είναι ρέει από τις κορφές των βουνών αλλά ας αρχίσει να κινείται προς διαφορετικές κατευθύνσεις.Ναι θα καταλήξει και σε βρωμόνερα.Με το πέρασμα του χρόνου θα αντέξουν τα καθαρά.Αυτό διδάσκει η ιστορία.

 

Απλά όχι πολλά πολλά με τον πλουραλισμό γιατί Thomsot ,διόρθωσε με αν κάνω λάθος, από την πολύ καλοκαρδία έβαλες τον Κιάμο δίπλα στο Καζαντίδη  :o τον γυάλινο κόσμο δίπλα στο από δευτέρα  :o  ;D ...μιλώντας πάντα για το έργα τους....ε οποιαδήποτε σύγκριση θα ήταν ανόητη.

 

Ωραίο το ντιριντάχτα και ο χαβαλές δεν λέω (αν έλεγα το αντίθετο θα ήμουν ψεύτης αφού λατρεύω τελειωμένες αμερικανοφανκιές μαύρης γκρούβας  ;D περασμένων δεκαετιών που με δαύτα ξέσπαγαν οι μάζες αποκομμένες από την ψυχαγωγία κολυμπώντας στην διασκέδαση του καταλωτισμού..πάρτα τα καρφιά εκ του Περισσουτα τα οποία  καταπιέζουν ακόμα και τους ίδιους τους κατασκευαστές τους όπως ορθά λέει ο trolley   ;D) αλλά αν κάποιος θέλει να δηλώνει καλλιτέχνης πρέπει να ακούει τι του λέει η κοινωνία και τι του λέει το ατομο.

 

Η ζωή του ατόμου και του κοινωνικού συνόλου οφείλει να αντικατοπρίζεται στο έργο του καλλιτέχνη σε όλες της εκφάνσεις της.

 

Μην αρχίσω να σολάρω τώρα,άλλωστε τα έχουν πει και κατα πολύ μεγαλύτερα μυαλά από το δικό μου το αργόστροφο.  

 

Επαναστάτης χωρίς ΕΤ3 ..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν βρεις κλιμακες τετοιες (ανατολιτικες) δεν θα τις βρεις στα νησιοτικα ουτε στα ποντιακα, αλλα σε κατι περιεργα βορειοελλαδιτικα.

 

 

Μην το λες,στις περιπου 2 ωρες απ το παρακατω θα βρεις πολλα εως παρα πολλα στα ποντιακα,και χιτζαζ και ουσακ

8ο Πανελλαδικό Φεστιβαλ ποντιακών χορών ΠΟΕ (OAKA) 13/10/12

ή πχ για νησιωτικα Γιάννης Πάριος - Γιάντα , Λυγαριά , Ικαριώτικο - Giannis Parios

Γενικα οσο πιο ανατολικα στην Ελλαδα τοσο πιο πολυ βλεπουμε και τις αντιστοιχες ανατολιτικες κλιμακες πιο συχνα

 

 

Σε γενικες γραμμες θελω να πω οτι το κλιμα ολο χαλαει σε καινουρια τραγουδια που τα λενε δημοτικα και ουδεμια σχεση εχουν με δημοτικο, και πολλες φορες στις π@παριες μερικων κιθαριστων οι οποιοι επιμενουν σε ουσακ τη στιγμη που το τραγουδι ειναι μινορε καθαρο (εχω πολλα τετοια περιστατικα), και οχι στην τεχνολογια στα ηλεκτρικα οργανα κλπ.

Επισης χαλαει και καπου στο υπερβολικο εκο εκο εκο εκο...... ;D

 

 

Σωστα και θεικο τελειωμα μα μα μα μα μα ....  ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τω καιρώ εκείνω στη ''Βωβούσα'' επ ευκαρίας της εορτής της ''Χ Αγίας'' μαζεύονταν στο κεφαλοχώρι όλοι οι τσοπαναραίοι και επ ευκαιρία της εορτής και της εμποροπανήγυρης -να πουλήσουμε και κανά αρνί ;D-έστηναν γλέντι τρικούβερτο όπου τα τσοπανόπουλα βούταγαν ζουρνάδες λαγούτα και γκλίτσες ;D και κοπάναγαν μέχρι πρωίας.

 

Κατά τη δεκαετία του 80 ο Κοινοτάρχης επ ευκαιρίας της εορτής της ''Χ Αγίας'' οργανώνει πολιτιστικάς εκδηλώσεις προς τιμήν της Εορτής της , με τη συμμετοχή της τοπικής ορχήστρας, ή κάποιας πιο φιρμάτης απ τα όρια  ;Dης περιφέρειας.

Η ορχήστρα θέλει αμοιβή και φυσικά ,δεν αποτελείται από 30-40 τσοπανόπουλα που παίζουν τζουρά,αλλά από 5-10 έμπειρους που για να ακουστούν στο κόσμο θέλουν ενισχυτές ,τούμπανα και συνθεσάιζερ.................α ναι και αμοιβή .

Κι αυτό εξέλιξη είναι ,τώρα καλή ,κακή ,τι να κάνουμε είναι εξέλιξη

 

 

ΣΦ πότε ασπάστικες της αριστερά? Άλλος ένας που λύγισε υπό το βάρος των μνημονίων ;D ;D ;D

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τω καιρώ εκείνω στη ''Βωβούσα'' επ ευκαρίας της εορτής της ''Χ Αγίας'' μαζεύονταν στο κεφαλοχώρι όλοι οι τσοπαναραίοι και επ ευκαιρία της εορτής και της εμποροπανήγυρης -να πουλήσουμε και κανά αρνί ;D-έστηναν γλέντι τρικούβερτο όπου τα τσοπανόπουλα βούταγαν ζουρνάδες λαγούτα και γκλίτσες ;D και κοπάναγαν μέχρι πρωίας.

 

Υπάρχουν τεκμήρια ότι τον καιρό εκείνο οι άνθρωποι έπαιζαν για την πάρτη τους χωρίς πληρωμή, σε αντίθεση με σήμερα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχουν τεκμήρια ότι τον καιρό εκείνο οι άνθρωποι έπαιζαν για την πάρτη τους χωρίς πληρωμή, σε αντίθεση με σήμερα?

 

Από προσωπικές μαρτυρίες του παππού, της γιαγιάς και της μητέρας μου που τους καλούσαν οι Σαρακατσάνοι στη γιορτή του Αη Λιά, κάθε καλοκαίρι πάνω στην οροσειρρά της Ροδόπης και αδυνατούσαν να πάνε με άλογα και μουλάρια ,από μονοπάτια 90-120χλμ δρόμο .........δρόμος δεν υπήρχε. Λες να απασχολούσε και μουσικούς ο αρχιτσοπάνης στα κοπάδια? Πληροφοριακά πριν το πόλεμο ο παππούς μου είχε εμπορικό-εδώδιμα και αποικιακά λεγόταν τότε το σούπερ μάρκετ ;D, αγόραζε από τους Σαρακατσάνους προιόντα όποτε κατέβαιναν και τους πουλούσε αυτά που δεν είχαν στο βουνό .

 

Η γιορτή εξακολουθεί χρησιμοποιούν τη λέξη  αντάμμωμα και γίνεται κάθε χρόνο ,φυσικά ζώα-εκεί δεν υπάρχουν πλέον απαγορεύονται τα αιγοπρόβατα,αλλά το αντάμμωμα γίνεται μια και ανεβαίνουν με ΙΧ ,όλοι οι ενδιαφερόμενοι στο βουνό ,όπου κάθονται 3 μέρες σε κατασκήνωση, τιμώντας τη παλιά τους παράδοση.

Τέτοια ανταμμώματα γίνονται στη Πίνδο, στη Ροδόπη από τη μεριά της Δράμας ,αλλά και της Ξάνθης και χωρίς να είμαι σίγουρος νομίζω και αλλού

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οκ ;D

 

 

Επειδή έχω αρρώστια με τα ορεινά και έχω περπατήσει κάμποσα. Τα καλοκαίρια ανέβαζαν τα ζωα στα ψηλά και έφτιαχναν καλύβες και ζούσαν . Ανέβαζαν τα κοπάδια από μονοπάτια με τα πόδια τους ,ήταν λίγα τα μουλάρια ,άλογα και τα είχαν για να κουβαλούν εφόδια .

Οι εμποροπανήγυρεις φυσικά και γινόταν σε κεφαλοχώρια ,όπου μπορεί να ύπήρχαν και κάποιοι πιο μερακλίδες οργανοπαίχτες,αλλά πιστεύω πως εκείνα τα χρόνια ''επαγγελματίας μουσικός'' ακόμα και σε κεφαλοχώρι ,δεν θα υπήρχε  ;D και οι ''εισαγωγές'' καλλιτεχνών ,ακόμα και στα κεφαλοχώρια ,ήταν δύσκολες καθώς ακόμα και για κει δεν υπήρχαν ,ούτε δρόμοι ,αλλά ούτε και πολλά οχήματα.

 

Πάντως το καλύτερο πανηγύρι το είχα κάνει το 2003 σε ένα χωριό 30 μόνιμων κατοίκων ,που γίορτασαν τη Παναγία τη παραμονή της εορτής ,καθότι ο παπάς είχε να πάει αλλού την επομένη .

Η ορχήστρα ,ήταν ο παπάς και έπαιζε με το βιολί του ,όλων των ειδών τα δημοτικά ,ποντιακά-νησιώτικα-ρουμελιώτικα-ηπειρώτικα-θρακιώτικα  ;D  Αυτό που μετράει στο πανηγύρι είναι το κέφι και η απλότητα του κόσμου, γιατί υπάρχουν και πανηγύρια με εισητήριο και μπόλικο τουπέ .

Αν η παράδοση του δημοτικού τραγουδιού ,ήταν να διαφυλαχθεί απ αυτόν το παπά σε κείνο το μέρος ,τα κατάφερε μια χαρά ,έστω και με βιολί . Τι να κάνουμε αυτό είχε και με αυτό έμαθε ο άνθρωπος να παίζει  ;)

 

 

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου