Προς το περιεχόμενο

Δημοτική μουσική ή μήπως κάτι άλλο;


ex-cyclops

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μιλάτε για προσβολές για ξεφτίλισμα κλπ κλπ... Εντάξει, έχετε σκεφτεί πως είναι θέμα γούστου καθαρό? Κατά τη γνώμη μου, αν δεν γνωρίζεις κάτι καλά, δε χρειάζεται να οδηγείσαι σε λάθος συμπεράσματα βάση γούστου. Δε μπορείς να είσαι αντικειμενικός κριτής. Και αυτό το θέμα πραγματεύεται την αισθητική. Τέλος πάντων, τι μιλάω, θα με γράψετε πάλι  ;D

 

Ούτως ή άλλως οι περισσότεροι που σχολιάζετε μόνο και μόνο από τα σχόλια φαίνεται πως δεν έχετε ακούσει καμιά εκδοχή της δημοτικής μουσικής

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 166
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Καθότι η ζωή προχωρά και ο τρόπος που ζούμε αλλάζει, φυσικό επόμενο είναι να μεταλλαχθεί και η δημοτική μουσική ,όπως έγινε και με το ρεμπέτικο , τα λαικά, ή ακόμα και με τα μπλουζ των μαύρων πχ εις τας αμερικάς .

Το αν η εξέλιξη δεν μας αρέσει-εμένα πχ ΔΕΝ - είναι υποκειμενικό .

Το γιατί η εξέλιξη πήρε αυτή τη μορφή, είναι αποτέλεσμα κοινωνικών εξελίξεων, σε συνδυασμό με τις εφαρμογές νέων τεχνολογιών στο τρόπο ζωής μας και τα μέσα εφαρμογής.

 

Προχτές βγήκα να αγοράσω κάτι  κι ενώ διέσχισα μια μεγάλη απόσταση από παντού άκουγα κλαρίνα ,καλά-κακά δεν παίζει ρόλο . Η αλήθεια είναι πως με εντυπωσίασε το γεγονός ότι όλοι άκουγαν δημοτικά ..................με τη πάροδο της ώρας και αφού γύρισα και σπίτι το ''πρόγραμμα'' άλλαζε με τη βοήθεια του οίνου ......κάτι σε λαικό ,απ τα παλιά ''καλά'' ,πιο ύστερα σε γυφτολαικό ,σε λαικοποπ και τελικά κατά το απόγευμα ένας γείτονας άρχισε να κάνει και ΚΑΡΑΟΚΕ συντροφιά με τους συνδαιτημόνες του  ;D ;D ;D

 

Οι γνήσιοι παραδοσιακοί μουσικοί τα χρόνια που ξεκίνησαν περπάταγαν στις ραχούλες όντας τσομπαναραίοι και το να βγουν έξω απ τα όρια του νομού ήταν απίστευτος άθλος. Πλέον υπάρχει και η Καγιέν  ;D

No one wants an alien

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιλάτε για προσβολές για ξεφτίλισμα κλπ κλπ... Εντάξει, έχετε σκεφτεί πως είναι θέμα γούστου καθαρό? Κατά τη γνώμη μου, αν δεν γνωρίζεις κάτι καλά, δε χρειάζεται να οδηγείσαι σε λάθος συμπεράσματα βάση γούστου. Δε μπορείς να είσαι αντικειμενικός κριτής. Και αυτό το θέμα πραγματεύεται την αισθητική. Τέλος πάντων, τι μιλάω, θα με γράψετε πάλι  ;D

 

Ούτως ή άλλως οι περισσότεροι που σχολιάζετε μόνο και μόνο από τα σχόλια φαίνεται πως δεν έχετε ακούσει καμιά εκδοχή της δημοτικής μουσικής

+1000

 

Συμφωνω, ολα ειναι θεμα γουστου.

Μη ξεχναμε επισης οτι οπως σε "ολες τις μουσικες" ετσι και στη δημοτικη, θα βρει καποιος ωραια και ασχημα ακουσματα, παντα κατα το γουστο του.

 

(Αναφερω μερικα στοιχεια για μενα ετσι ωστε να φανει πως εχω "δημιουργησει" την αποψη μου)

Εχω μεγαλωσει μεσα σε μουσικη οικογενεια, το ενα σοι (απο μανα) επαγγελματιες (Ηπειρωτες) δημοτικοι μουσικοι και το αλλο (απο πατερα) ερασιτεχνες (Πειραιωτες) στο ρεμπετικο-λαικο, κι γιαυτα τα ειδη μονο θα εκφερω αποψη.

Ασχετως αν εγω εγινα "ροκας", αυτα τα ακουσματα εχουν ριζωσει μεσα μου, και οταν ακουσω ρεμπετικο, παιγμενο με ακουστικα οργανα (και φυσικα  το μπουζουκι αποκλειστικα τριχορδο) ή δημοτικο (ηπειρωτικο - κλαρινο, βιολι, λαουτο, ντεφι ... και λιγο μπασο διακριτικα για τις χαμηλες) μου αρεσουν αφανταστα.

Εχω ακουσει επισης ρεμπετικα και δημοτικα, παιγμενα "ηλεκτρικα" (χωρις αμετρητο echo κλπ), σε πολυ καλο επιπεδο εκτελεστικα, ομως δεν μου προκαλει το ιδιο συναισθημα. Ισως ειναι και θεμα συνηθειας.

Εχω ομως ακουσει και ακουστιικα σχηματα να παιζουν δημοτικο και ηπειρωτικο, που ηταν για κλαμματα.

 

Δεν φτανει λοιπον μονο ο ηχος για να ειναι καλο το συνολικο ακουσμα, (οπως και σε ολα τα ειδη μουσικης).

 

ΥΓ1. Οπως και να το κανουμε και το Blues πχ που μου αρεσει, δεν μπορω να το ακουσω απο τον Gary Moore, οσο και μεγαλος παιχτης να ειναι. Θα εντυπωσιαστω με την τεχνικη του, αλλα μεχρι εκει.

ΥΓ2. το θεμα Σπαθας ειναι τελειως αλλο θεμα. Δεν παιζει δημοτικα ο ανθρωπος. Τη δικη του μουσικη παιζει, που ενιοτε εμπεριεχει επηρεασμους απο τα δημοτικα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μουσική όπως και τα πάντα στον κόσμο είναι σε συνεχή κίνηση και διεργασία, η δημοτική μουσική δεν αποτελεί εξαίρεση. Είμαστε τυχεροί που υπάρχουν εξαιρετικές καταγραφές και μελέτες για το δημοτικό τραγούδι απο ανθρώπους σαν την Μέλπω Μερλιέ, τον Σίμωνα Καρρά, τον Φοίβο Ανωγειανάκη, την Δόμνα Σαμίου. Αυτό δεν σημαίνει οτι πρέπει να παίζονται μόνο όπως παιζόντουσαν την εποχή που ηχογραφήθηκαν, αλλιώς γίνεται μουσειακό είδος, όμορφο αλλά νεκρό. Κάθε μουσικός περνάει στο παίξιμό του θέλοντας και μη τον δικό του κόσμο. Τα χωριά άλλαξαν, άλλα γέμισαν πολυκατοικίες, άλλα έγιναν  καρτ-ποσταλ θέρετρα. Οπως επηρεάστηκε η αρχιτεκτονική έτσι έγινε και με τη μουσική. Τα σύγχρονα δημοτικά είναι καθρέφτης του σύγχρονου “lifestyle”, μπερδεμένο απο την απότομη αστικοποίηση, τον νεοπλουτισμό και την επιδιξειομανια, αυτό δεν είναι και το χαρακτηριστικό της σύγχρονης Ελλάδας; Είμαστε τυχεροί όσοι προλάβαμε τους τελευταίους γέροντες  στα τελευταία απομονωμένα μέρη και είχαμε την τύχη να συναντήσουμε ανθρώπους με μια πραγματικά ζωντανή σχέση με τη φύση και κατ επέκταση και με τη μουσική, αυτός ο κόσμος χάθηκε. Η καταγραφή όμως υπάρχει, κάποια μονοπάτια είναι εκεί ακόμα, όπως και οι σύγχρονοι ασφαλτόδρομοι. Συγνώμη για την αυτοπροβολή και ελπίζοντας να μην χτίζω πολυκατοικίες αλλά ούτε και γραφικά θέρετρα η δική μου “αστική” ματιά στη δημοτική είναι αυτή και όπως είπε ένας φίλος “telecaster το κανες να ακούγεται το λαούτο».

 

 

Greekadelia - Νερατζούλα φουντωμένη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιλάτε για προσβολές για ξεφτίλισμα κλπ κλπ... Εντάξει, έχετε σκεφτεί πως είναι θέμα γούστου καθαρό? Κατά τη γνώμη μου, αν δεν γνωρίζεις κάτι καλά, δε χρειάζεται να οδηγείσαι σε λάθος συμπεράσματα βάση γούστου. Δε μπορείς να είσαι αντικειμενικός κριτής. Και αυτό το θέμα πραγματεύεται την αισθητική. Τέλος πάντων, τι μιλάω, θα με γράψετε πάλι  ;D

 

Ούτως ή άλλως οι περισσότεροι που σχολιάζετε μόνο και μόνο από τα σχόλια φαίνεται πως δεν έχετε ακούσει καμιά εκδοχή της δημοτικής μουσικής

 

Επειδή κι εγώ μίλησα για ξεφτίλα, κι επιμένω ότι πρόκειται για ξεφτίλα, να σημειώσω ότι σαφέστατα έχω ακούσει το αυθεντικό, το γνήσιο. Για την ακρίβεια έχω μεγαλώσει με γνήσια δημοτική μουσική. Γι' αυτό και δε μπορώ να ακούσω το κακέκτυπο, το κακόγουστο και το κακοποιημένο. Σόρρυ κιόλας που δε μπορώ να ακούσω τα τουρκογύφτικα. Δεν είναι μόνο θέμα γούστου, άλλα και αισθητικής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή κι εγώ μίλησα για ξεφτίλα, κι επιμένω ότι πρόκειται για ξεφτίλα, να σημειώσω ότι σαφέστατα έχω ακούσει το αυθεντικό, το γνήσιο. Για την ακρίβεια έχω μεγαλώσει με γνήσια δημοτική μουσική. Γι' αυτό και δε μπορώ να ακούσω το κακέκτυπο, το κακόγουστο και το κακοποιημένο. Σόρρυ κιόλας που δε μπορώ να ακούσω τα τουρκογύφτικα. Δεν είναι μόνο θέμα γούστου, άλλα και αισθητικής.

 

Με συγχωρείς, αλλά έχοντας ως αντικείμενο σπουδών μου τη λαϊκή και παραδοσιακή μουσική, και μη συνηθίζοντας να κατηγοριοποιώ και ακόμη να κατηγορώ είδη μουσικής, θα ήθελα να αποφύγω τις έννοιες "γνήσιο" και "αυθεντικό" από κόσμο που θεωρεί "γνήσιο" την ηχογράφηση της Δόμνας Σαμίου ξέρω 'γω. Ζούσες όταν γράφτηκαν(συντέθηκαν) τα γνήσια?

Από τη στιγμή που θεωρείται ότι η δισκογραφία είναι το γνήσιο και το αυθεντικό, εγώ δε μπορώ να συνεισφέρω με τεκμήρια στη συζήτηση, γιατί απλούστατα έχω μάθει να βλέπω και πίσω από αυτά. Όταν εσύ έχεις ακούσει και θέτεις στο μυαλό σου ως στάνταρντ  γνήσια εκτέλεση το "χορό του Ζαλόγγου" της Παπαγκίκα την εκτέλεση για παράδειγμα ( η οποία δεν ήταν καν δημοτική τραγουδίστρια, αλλά λόγους πολλούς όπως και οικονομικούς έγινε η δουλειά αυτή) ξέρεις πόσο άλλαξε στο πέρασμα των χρόνων για να το πει η Παπαγκίκα? Για αυτό πιστεύω ότι οδηγείσαι σε τέτοια συμπεράσματα.

 

Ξεκάθαρα, θεωρώ με όλο το σεβασμό πως Δεν μπορείς να εκφράζεις σε φόρουμ μουσικής τέτοιες απόλυτες ερμηνείες όπως "γνήσιο" και "αυθεντικό", τη στιγμή που για μια μουσική όπως η Δημοτική, είναι λεπτές. Αυτό δε μπόρεσε να το εξηγήσει ποτέ και κανείς, ιδίως όταν η μουσική αυτή έχει τόσα δάνεια, ήταν του περιθωρίου και όποιος έπαιζε μουσική τέτοια ήταν για τον περίγυρο "ο γύφτος". Αλλά τώρα όταν βλέπουμε τη Γιώτα Γρίβα να γκρουβάρει τη θεωρούμε "κακόγουστη", και νοσταλγούμε τους μουσικούς που τότε είχαν επίσης μια τέτοια αντιμετώπιση από τον κόσμο των γραμμάτων. Bad Timing...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με συγχωρείς, αλλά έχοντας ως αντικείμενο σπουδών μου τη λαϊκή και παραδοσιακή μουσική, και μη συνηθίζοντας να κατηγοριοποιώ και ακόμη να κατηγορώ είδη μουσικής, θα ήθελα να αποφύγω τις έννοιες "γνήσιο" και "αυθεντικό" από κόσμο που θεωρεί "γνήσιο" την ηχογράφηση της Δόμνας Σαμίου ξέρω 'γω. Ζούσες όταν γράφτηκαν(συντέθηκαν) τα γνήσια?

Από τη στιγμή που θεωρείται ότι η δισκογραφία είναι το γνήσιο και το αυθεντικό, εγώ δε μπορώ να συνεισφέρω με τεκμήρια στη συζήτηση, γιατί απλούστατα έχω μάθει να βλέπω και πίσω από αυτά. Όταν εσύ έχεις ακούσει και θέτεις στο μυαλό σου ως στάνταρντ  γνήσια εκτέλεση το "χορό του Ζαλόγγου" της Παπαγκίκα την εκτέλεση για παράδειγμα ( η οποία δεν ήταν καν δημοτική τραγουδίστρια, αλλά λόγους πολλούς όπως και οικονομικούς έγινε η δουλειά αυτή) ξέρεις πόσο άλλαξε στο πέρασμα των χρόνων για να το πει η Παπαγκίκα? Για αυτό πιστεύω ότι οδηγείσαι σε τέτοια συμπεράσματα.

 

Ξεκάθαρα, θεωρώ με όλο το σεβασμό πως Δεν μπορείς να εκφράζεις σε φόρουμ μουσικής τέτοιες απόλυτες ερμηνείες όπως "γνήσιο" και "αυθεντικό", τη στιγμή που για μια μουσική όπως η Δημοτική, είναι λεπτές. Αυτό δε μπόρεσε να το εξηγήσει ποτέ και κανείς, ιδίως όταν η μουσική αυτή έχει τόσα δάνεια, ήταν του περιθωρίου και όποιος έπαιζε μουσική τέτοια ήταν για τον περίγυρο "ο γύφτος". Αλλά τώρα όταν βλέπουμε τη Γιώτα Γρίβα να γκρουβάρει τη θεωρούμε "κακόγουστη", και νοσταλγούμε τους μουσικούς που τότε είχαν επίσης μια τέτοια αντιμετώπιση από τον κόσμο των γραμμάτων. Bad Timing...

 

Επειδή καταλαβαίνω ότι δεν μου αναγνωρίζεις το δικαίωμα να αναγνωρίζω το γνήσιο και το κακέκτυπο, που μάλλον μόνο οι μουσικολόγοι έχουν αυτό το δικαίωμα, ψάξτο κι από τη αρμονική και τη μελωδική του σκοπιά.

Δες τι ακκορντοσειρές και τι τεχνοτροπία χρησιμοποιείται στα δύο είδη και σύγκρινε.

Επίσης, σύγκρινε τη θεματολογία των στίχων στα δύο είδη και το ξανασυζητάμε.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

φυσικό επόμενο είναι να μεταλλαχθεί και η δημοτική μουσική

 

Νομιζω πως ο Κυκλωπας (χωρις να του βαζω λόγια), δεν αναγνωρίζει τα "πανηγυρτζίδικα", ως εξέλιξη της δημοτικής. Ή τουλαχιστον, δεν είναι η μόνη εξέλιξη της. Υπαρχουν παραλληλα με τους πανηγυρτζίδες (χρησιμοποιώ τον ορο χαρην συνεννοησεως και όχι υποτιμητικά), σχήματα και εκτελεστές που επίσης εχουν εξελίξει τη δημοτική μουσική με πιο συμβατα με την εποχή αισθητικά στοιχεία.

 

Η εξελιξη του ρεμπετικου, ή η "αντικατάσταση" του ζουρνα απο το κλαρίνο οδηγήθηκαν απο τεραστιες κοινωνικές αλλαγες. Οπως μπορουμε να κρίνουμε τις αλλαγες του τοτε (μετατόπιση της "διασκεδασης" σε κλειστους χώρους λογω αστικοποιησης, διωξη ρεμπετων και προσεγγιση του λαϊκου τραγουδιου απο έντεχνους κτλ), έτσι μπορουμε να κρίνουμε και τις συνθήκες που οδήγησαν σήμερα το δημοτικο τραγουδι να παιζεται παραλληλα (ή και ταυτοχρονα), με το "καήκαμε κιαποψε", "και δε σε κανω τον άγιο" κτλ.

 

Και ναι, οι συνθήκες που οδήγησαν εκεί, ταιριάζουν με όλα τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του Έλληνα που κραζουμε στα θρεντς περι πολιτικής.

 

Και σε μένα και στον Κύκλωπα δε μας αρέσει αυτο το παρακλάδι. Και τουλάχιστον εγω, δεν το θεωρω εξέλιξη της δημοτικής. Τουλάχιστον όχι με τη θετική έννοια.

 

 

 

@Σαμυ, απο το ποστ σου πηρα απλα την έναρξη, επειδη ξερω ότι με νιώθεις, και αν δε με νιώθεις, θα σε καταγγειλω στον γραμματεα ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή καταλαβαίνω ότι δεν μου αναγνωρίζεις το δικαίωμα να αναγνωρίζω το γνήσιο και το κακέκτυπο, που μάλλον μόνο οι μουσικολόγοι έχουν αυτό το δικαίωμα, ψάξτο κι από τη αρμονική και τη μελωδική του σκοπιά.

Δες τι ακκορντοσειρές και τι τεχνοτροπία χρησιμοποιείται στα δύο είδη και σύγκρινε.

Επίσης, σύγκρινε τη θεματολογία των στίχων στα δύο είδη και το ξανασυζητάμε.

 

 

Σαφέστατα, δεν είπα πως δε σου δίνω το δικαίωμα να το αναγνωρίσεις και να το σχολιάσεις, ούτε ανέφερα πουθενά ότι δε σε αναγνωρίζω(αλίμονο). Απλά δημιουργείς άκρα "καλή μουσική"(γνήσια μουσική - παλιά παραδοσιακή δημοτική μουσικη) και "κακή μουσική" (πειραγμένη μουσική - σύγχρονη δημοτική μουσική) και ετσι είτε παραπληροφορείς, είτε ενισχύεις την υποψία ατόμων τα οποία δεν την έψαξαν ποτέ μόνο και μόνο επειδή είδα τον Μάκη Τσίκο να παίζει πάνω σε καφάσια. Σε φόρουμ βρισκόμαστε, σε άλλα ποστ δεν κάνω έτσι, αλλά επειδή τυγχάνει και γνωρίζω και το φόρουμ δεν εστιάζει σε αυτού του είδους τη μουσική, οφείλω να προειδοποιώ.

 

Δε θα ήθελα να υπάρξει κόντρα, αλλά προσωπικά έχω μάθει να μην υποτιμώ καμιά μουσική, έτσι και εκτιμώ και τις δύο πτυχές που ανέφερες(και που είσαι ακόμη, είναι πάρα πολλές οι σχολές) και για αυτό πήρα και θα παίρνω πολλές εμπειρίες και από τις δύο. Δεν υπάρχει ανώτερη και κατώτερη μουσική, για αυτό και επανέρχομαι στο θέμα του γούστου. Όποια μουσική σε γεμίζει, αυτή και να ακολουθείς φουλ, όπως άλλωστε όλοι κάνουμε με διάφορα είδη μουσικής...

 

Σε προσκαλώ, βέβαια, να έρθεις μια μέρα να ακούσεις και τέτοια μουσική και να κοιτάξεις να περάσεις όμορφα, και θα δεις πως μέσα στα πράγματα, στο χώρο της επιτέλεσης, όλα είναι διαφορετικά!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου