Προς το περιεχόμενο

Ο jordan rudess, και οι τεχνικές του.


cos_dr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τεχνικά είναι τρομερός και φοβερός, δεν χωράει αμφιβολία. Αισθητικά -για μένα ΑΥΣΤΗΡΑ- είναι βαρετός και off topic για να μιλήσω με όρους forum. Βαριέμαι να τον ακούω να παίζει νότα-προς-νότα με τον κιθαρίστα των DT και βαριέμαι αφόρητα ό,τι έχω ακούσει από τον Rudess, με λίγα λόγια δεν μου κάνει κούκου τίποτα απ' ό,τι παίζει. Ομως επειδή η αισθητική είναι θέμα υποκειμενικό και η τεχνική αντικειμενικό, καλό είναι να τα διαχωρίζουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 30
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Πριν από τον Rudess' date=' ειδικά την δεκαετία του 70, είχαμε πήξει σε "θεούς" των keyboards που μας είχανε σπάσει τα ούμπαλα με την δεξιοτεχνία τους, τον προσωπικό τους φανφαρονισμό, τις συνεντεύξεις τους, τα σχόλια τους κλπ κλπ. Keith Emerson, Rick Wakeman κλπ κλπ. Εκείνη την εποχή κανείς δεν τόλμαγε να τους κριτικάρει για τη στάση τους, αλλά λίγο μετά ήρθε το πανκ και οι άνθρωποι θυμήθηκαν (έστω, για μερικά χρόνια) περί τίνος πρόκειται και τότε δειλά-δειλά κάποιοι άρχισαν να την λένε σε αυτά τα "ιερά τέρατα". Σήμερα θεωρούνται όλοι τους γραφικοί και ψιλο-βλαμμένοι.[/quote']

Θα συμφωνήσω μαζί σου πως ο συνεντευξιακός φανφαρονισμός είναι ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορεί να διέπουν έναν μουσικό. Βέβαια δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχει αυτό με όσα συζητάμε περί μουσικότητας και τεχνικής.

Ακόμα περισσότερο δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει να ακολουθεί και ο Rudess τη λογική της φανφάρας. Προσωπικά μια εκτενή συνεντευξή του έχω διαβάσει μόνο στο site της Korg και το προσωπικό του site, πουθενά αλλού.

 

Αλλά με συγχωρείς κιόλας, δεν θα συμφωνήσω ότι υπάρχουν και πολλοί που να θεωρούν γραφικό και βλαμμένο τον Keith Emerson! Μήπως αρχίσαμε να τα ισοπεδώνουμε όλα; Σε λίγο θα βγει και καραγκιόζης ο Jimmy Smith, πιο φανφάρα organist σίγουρα δεν θα έχεις ακούσει!

 

Εγώ προσωπικά δεν ταυτίζομαι με αυτή τη θέση και ούτε είπα ποτέ ότι θεωρώ κανέναν από αυτούς "άσχετο"' date=' αλλά δεν είναι δικό μου φταίξιμο που ο Rudess κάνει ότι μπορεί για να μου θυμίζει εκείνη τη μαύρη εποχή.[/quote']

Για σένα μαύρη, για άλλους χρυσή (και δεν αναφέρομαι σε μένα). Και σου ακούγονται τόσο ίδιοι οι Theater με τους Yes και τους ELP; Εμένα πάλι όχι, κρίμα...

 

Edit: Όπως το έθεσε ο Γιάννης είναι απόλυτα σεβαστή άποψη, δεν του αρέσει του ανθρώπου και αυτό είναι. Πραγματικά σωστός.. :wink:

Yes it is!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για σένα μαύρη' date=' για άλλους χρυσή (και δεν αναφέρομαι σε μένα). Και σου ακούγονται τόσο ίδιοι οι Theater με τους Yes και τους ELP; Εμένα πάλι όχι, κρίμα...[/quote']

 

Δεν με κατάλαβες καθόλου. Και για εμένα χρυσή είναι, αλλά δεν ήταν ο φανφαρονισμός που την έκανε χρυσή - αντίθετα ήταν ο φανφαρονισμός (σε επίπεδο δημόσιας συμπεριφοράς αλλά και σε επίπεδο μουσικής παρουσίας) που την τελείωσε. Σκέψου λίγο τον Tony Banks (Genesis για όποιον δεν ξέρει). Ο άνθρωπος έχει παίξει μερικά από τα πιο ουσιαστικά keyboards που έχουν παιχτεί ποτέ σε δίσκο, αλλά σχεδόν κανείς δεν τον ξέρει. Αντίθετα όλοι ξέρουν τον Wakeman.

 

Και.. πως το είπες; Δεν πιστεύεις ότι τους θεωρούνε βλαμμένους; Μην πάμε μακρυά: ψάξε να βρεις τις συνεντεύξεις που δώσανε ο Wakeman και άλλοι από τους Yes μετά την κυκλοφορία του Union (1991) όπου η λακαμία που έδερνε τον Wakeman σχεδόν εμπόδισε την ολοκλήρωση του δίσκου (ο άνθρωπος δεν εννοούσε να καταλάβει ότι η μπογιά του έχει περάσει). Την ίδια περίοδο (δύο χρόνια μετά) ο Emerson φάνηκε (σε συνέντευξή του στο Keyboard) να έχει επίγνωση της κακής γνώμης που έχουν σχηματίσει οι άνθρωποι για τον φανφαρονισμό του και παράλληλα να παραδέχεται ότι "people don't buy that clever shit anymore".

 

Και όλα αυτά πριν 15 χρόνια. Σήμερα καλύτερα να μην το συζητήσουμε, όπου η αναφορά τέτοιων ονομάτων θεωρείται γραφική από μόνη της.

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά αν και καταλαβαίνω ότι δεν ξέρω ούτε το ένα τέταρτο των πλήκτρων που ξέρουν κάποιοι από εσάς, θα πω κι εγώ αυτό που σκέφτομαι/νιώθω/πιστεύω...

 

Αφού λοιπόν όλοι κάνατε μνεία σε αυτό, είναι μάλλον περιττό να πω κι εγώ ότι ο Rudess είναι ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ γρήγορος, έχει ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ καλή αίσθηση του χρόνου, ελέγχει ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ καλά τις κινήσεις των δαχτύλων του κλπ... Είναι αυτό που θα έλεγε κανείς ένας τεχνικά ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ καλός πληκτράς, ή με δύο λέξεις, ένας τέλειος ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ (πάντοτε με όρους τεχνικής). Από άποψη τεχνικής αρτιότητας νομίζω πως είναι πρότυπο για κάθε πληκτρά, είναι ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΠΛΗΚΤΡΑΣ.

 

ΑΛΛΑ:

 

1ον

Δεν νομίζω πως αυτό πρέπει να μεριμνά να μας το φανερώνει σε κάθε εμφάνισή του με ακροβατικούς και κατά καιρούς αταίριαστους τρόπους... Δε βρίσκω το λόγο δλδ που ο απόλυτος πληκτράς έπρεπε να παίξει το μισό any colour you like ενώ βρισκόταν πίσω από το κλαβιέ του oasys... Υποτίθεται πως κάνανε tribute - αποδίδανε δλδ φόρο τιμής - στους Pink Floyd. Σημείωση: Παραθέτω εδώ κι ένα απίθανο, ιλλαριώδες λινκ για όσους παίρνουν το θέμα ανοιχτά και με χιουμοριστική διάθεση...

 

http://www.youtube.com/watch?v=js4AJ7Xn7Uc

 

2ον

Δεν έχει φανερώσει τις ΚΑΛΛΙτεχνικές του δυνάμεις... Δεν λέω πως δεν τις έχει. Αν τις έχει, δεν έχει φροντίσει να μας τις δείξει. Αντιθέτως, φροντίζει πάντοτε να αναλαμβάνει τις μεγαλύτερες marketing καμπάνιες για εταιρίες όπως πχ η Korg... Σε αυτό το σημείο νομίζω πως υστερεί ο Rudess, στην ηθική του καλλιτέχνη και στην πνευματική του διάσταση...

 

3ον

Ο Rudess είναι νομίζω ένας τέλειος performer, δεν τον θεωρώ όμως και τέλειο μουσικό για τους λόγους που αναφέρω πιο πάνω... Αυτό με τη σειρά του μπορεί να φανεί πολύ αρνητικό γιατί ο Rudess περνά σαν πρότυπο ως ΜΟΥΣΙΚΟΣ και όχι ως ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ...

 

4ον

Για όσους έχουν το Pulse: Βάλτε κ ακούστε (δε λέω πως δεν το έχετε κάνει ήδη...) την εισαγωγή του Wright στο Shine On You Crazy Diamond... Μπορεί αυτά που παίζει να είναι απλά όσο τίποτα, είναι όμως εκεί και με ανατριχιάζουν... Και τα παίζει αυτός, με ένα μαγικό χαμόγελο στο στόμα...

 

Music is Magic, not mere Wizardry!

 

Αυτά από έναν ταπεινό πληκτρά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επιτελους να και μια συζητηση επιπεδου noiz. Kαι επειδη ειμαι πολυ χαρουμενος με αυτα που διαβαζω,συμφωνω με ολους σας.

:P

Περνάν τα χρόνια και είναι κρίματζ,

Θέλω ν'αλλάξω image...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε 12plus, τα είπες τόσο καλά που δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, δηλαδή με τη λογική σου. Είπαμε, εμένα μου αρέσει ο Rudess και μου σηκώθηκε η τρίχα κάγκελο όταν πρωτοάκουσα το σόλο πλήκτρων από το Fatal Tragedy! :lol:

 

+1000 :wink:

Yes it is!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Μερικές φορές δε μπορώ να μας καταλάβω ρε παίδες...

 

Καθόμαστε μπροστά στην οθόνη και κριτικάρουμε αν έχει καλλιτεχικές δυνατότητες ο Rudess , Malmsteen, ο Tolki, o Petrucci, και όλοι οι άλλοι που έχουν ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ την αξία τους, λες και επείδη κατεβάσαμε τα δισκάκια τους έχουμε τέτοια κριτική ικανότητα.

 

O Μalmsteen για κάποιο λόγο ξεχώρισε και ας μην τον χωνεύουν μερικοί. Ο Rudess επίσης...

 

Όσοι πιστεύουν ότι είναι φαφλατάς , ας μας δείξουν την νομοθέσια που λεέι ότι για να είσαι ουσιώδης πρέπει να παίζεις λίγες νότες.

 

Κ έλεος πια με την παρελθοντολατρεία...

 

Υ.Γ: Ναι ,κριτικάρω και εγώ αλλά είμαι πολύ λίγος για να μη το μετανιώνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μερικές φορές δε μπορώ να μας καταλάβω ρε παίδες...

 

Φίλε db548, υπάρχει διαφορά ανάμεσα στη σεμνότητα/ταπεινότητα και την μη-ικανότητα άσκησης κριτικής. Η κριτική δεν ασκείται για να θιγούν αυτοί οι άνθρωποι (οι οποίοι άλλωστε δεν διαβάζουν το noiz.gr) αλλά για να υπάρχει αντίλογος, με το σκεπτικό ότι είναι γόνιμες οι πολιτισμένες αντιπαραθέσεις και σαφώς πιο χρήσιμες από την λατρευτική αποχαύνωση.

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου