fusiongtr Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Το θέμα βαδίζει προς επικίνδυνα μονοπάτια. Θα μπει κανείς και αρχίσει τα περί αρμονίας (αυξημένες 5ες ή ελλατωμένες 6ες?), και θα μπλέξουμε στο ποιός είναι μουσικός και ποιός όχι, και αν η κλασσική αρμονία μπορεί να επεξεργαστεί την σύγχρονη Jazz θεματολογία. ;D ;D ;D ;D Freud-Σαντές Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Τρώμε κάτι και συνεχίζουμε Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Το θέμα βαδίζει προς επικίνδυνα μονοπάτια. Θα μπει κανείς και αρχίσει τα περί αρμονίας (αυξημένες 5ες ή ελλατωμένες 6ες?), και θα μπλέξουμε στο ποιός είναι μουσικός και ποιός όχι. ;D ;D ;D ;D Λες να πέσει και κσύλο; Πάμε για μπύρες! www.sonicspace.gr Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Guru Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Και είδη και ποιότητες. Προφανώς δεν ακριβολόγησα.Το είδη στις συγχορδίες το καταλαβαίνω. Το ποιότητες στις συγχορδίες όμως το ακούω... κάπως... και να σου πω γιατί. Εάν ένα τραγούδι για παράδειγμα έχει απλές τρίφωνες συγχορδίες άντε και καμιά 7η δεν μπορεί να είναι ποιοτικό; Επειδή κάποια από τα πολύ βασικά συστατικά του "κατασκευάσματος" - δημιουργήματος - τραγουδιού είναι η ενορχήστρωση και κατ'επέκταση οι συγχορδίες του. Εάν λοιπόν σε κάποιο τραγούδι οι συγχορδίες δεν είναι ποιοτικές όπως λες, λεκτικά, αυτομάτως επηρεάζουν και το είδος του δημιουργήματος σε μη ποιοτικό, λεκτικά τουλάχιστον. Αυτό εσύ πως το ακούς; Διότι... κάποιος που παίζει π.χ. κάποια λαϊκά τραγούδια ή κάποιες απλές Ελληνικές ή και Ξένες μπαλάντες ακόμα και ροκ, λέμε τώρα, μπορεί να παρεξηγηθεί ως προς το ποιοτικό, διότι πολύ απλά, πάρα μα πάρα πολλά από αυτά τα τραγούδια παίζονται ή συνοδεύονται αν θες με απλές τρίφωνες συγχορδιούλες. Οι βαθμίδες, φυσικά και έχουν σημασία θεωρητικά.Και πρακτικά. Το θεωρητικό με το πρακτικό τα θεωρώ αλληλένδετα. Αυτό που λες "βαθμίδες" να υποθέσω ότι εννοείς αναστροφές, έτσι; Αλλά όσον αφορά το ear training, δεν είναι αυτές που θα οδηγήσουν στην αναγνώριση μιας παιγμένης συγχορδίας αλλά το γενικό ηχόχρωμα που δίνει κάθε συγχορδία. Όχι;Εξαρτάται τι ακούσματα έχει ο καθένας και το βασικότερο τι είδος μουσικής ακούει και παίζει. Το τι παίζει και πως παίζει είναι πολύ βασικό, το αποτέλεσμα. Τουλάχιστον εγώ, δεν αναγνωρίζω διαστήματα π.χ τονική-μεγάλη τρίτη-καθαρή πέμπτη-μικρή έβδομη = dominant.Εννοείς ότι δεν ακούς - αναγνωρίζεις π.χ. την πέμπτη ελαττωμένη από την πέμπτη αυξημένη και την εβδόμη μικρή από την εβδόμη μεγάλη; Ακούω κατευθείαν dominant συγχορδία.Ωραία, όπως όλος ο κόσμος. Και σε όποια αναστροφή; Αλλά, αν σου ζητηθεί να παίξεις, λέω τώρα, κάτι εκτός των υδάτων σου που όλες οι συγχορδίες είναι τουλάχιστον τετράφωνες, κάπως δεν θα πρέπει να το αναλύσεις; ή θα το παίξεις παπαγαλία; Εκτός κι αν το διαβάσεις από παρτιτούρα. Ελπίζω να κατάλαβες πως το εννοώ. Αν σου ζητηθεί να το παίξεις από άλλο τόνο χωρίς να το διαβάσεις; Δεν μιλάω για τραγουδάκια του τύπου Ντο-Λα-Φα-Σολ με τρίφωνες συγχορδίες... Αν κάνω λάθος ή το κρίνω πολύ υποκειμενικά διόρθωσέ με.Δεν το είπα για να σε διορθώσω, μπορεί να είμαι εγώ λάθος, απλά έτσι όπως διάβασα τον όρο "ποιοτικές συγχορδίες" μου ήρθε κάπως. Άλλωστε δεν πιστεύω αλλά ούτε είμαι κι ο κατάλληλος για να σου δώσω μία εμπεριστατωμένη απάντηση πάνω σ'αυτό το θέμα (ποιοτικές συγχορδίες). Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Thomsot Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 (αυξημένες 5ες ή ελλατωμένες 6ες?),;D ;D ;D ;D Ξεχασες τα τριτονα ;D Λες να πέσει και κσύλο; Πάμε για μπύρες! Το καλυτερο που εχω διαβασει τα τελευταια 10 χρονια στο noiz ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fusiongtr Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 το "ποιοτικές συγχορδίες" μου φάνηκε κάπως. Κανείς δεν μίλησε για "ποιοτικές" συγχορδίες, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Όταν λέμε "ποιότητα" συγχορδίας, εννοούμε πχ μικρή ή μεγάλη έβδομη, μινόρε έβδομης ή μινόρε μεγάλη έβδομη sus4 added 9th ας πούμε. ;) ;D ;D Freud-Σαντές Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Guru Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Λες να πέσει και κσύλο; Πάμε για μπύρες! Όχι και κσύλο ρε φίλως, τι μας πέρασες ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Δεν το είπα για να σε διορθώσω, μπορεί να είμαι εγώ λάθος, απλά έτσι όπως το διάβασα το "ποιοτικές συγχορδίες" μου φάνηκε κάπως. Μανώλη προφανώς παρεξήγησες. Δε μίλησα για ποιοτικές και μη συγχορδίες ;D. Θα ήταν εντελώς κουλό. Για ποιότητα συγχορδιών μίλησα εννοώντας το αν είναι μινόρε, ματζόρε κλπ. Και πάλι προφανώς δεν ακριβολόγησα. Αυτό που λες "βαθμίδες" να υποθέσω ότι εννοείς αναστροφές, έτσι; Εννοώ τις βαθμίδες της συγχορδίας. Εννοείς ότι δεν ακούς - αναγνωρίζεις π.χ. την πέμπτη ελαττωμένη από την πέμπτη αυξημένη και την εβδόμη μικρή από την εβδόμη μεγάλη; Ναι τις αναγνωρίζω, αν μου παίξεις το διάστημα μόνο του. Σε μια τετράφωνη (και πάνω) συγχορδία όμως, δεν στρέφω την προσοχή μου στην ακρόαση διαστημάτων (δυσκολεύομαι κι όλας) αλλά περισσότερο στο γενικό ηχόχρωμα, όπως αναφέρω και παραπάνω. Και σε όποια αναστροφή; Δεν το εξετάζω, γιατί δε με ενδιαφέρει. Προφανώς το βλέπουμε από διαφορετική σκοπιά. Αυτό που με ενδιαφέρει προσωπικά είναι να αντιληφθώ το αρμονικό περιβάλλον και όχι να παίξω τη συγχορδία ακριβώς όπως την άκουσα. Σε περίπτωση τώρα που θέλω να βγάλω ένα κομμάτι ακριβώς όπως το ακούω, δοκιμάζω, χωρίς όμως πάλι να σκεφτώ διαστήματα. Ή εν πάση περιπτώσει, δεν τα σκέφτομαι συνειδητά. Για αυτό δεν είμαι απολύτως σίγουρος. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Guru Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Αααααααααα....................... Γγγγκκκκκρρρρρρρρ >:( >:( >:( :( :( :( ??? ??? ??? Τελικά καλά είπε ο Κώστας για κσύλο ;D ;D ;D Κανείς δεν μίλησε για "ποιοτικές" συγχορδίες, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Όταν λέμε "ποιότητα" συγχορδίας, εννοούμε πχ μικρή ή μεγάλη έβδομη, μινόρε έβδομης ή μινόρε μεγάλη έβδομη sus4 added 9th ας πούμε. ;) ;D ;D Είπε ο Jazzjoker !!! Αν αναφέρεσαι στην κιθάρα, οι περισσότερες συγχορδίες είναι ήδη αναστροφές. Από εκεί και πέρα, το να αντιλαμβάνεσαι με το αυτί τη σειρά των βαθμίδων σε μια συγχορδία είναι εξαιρετικά δύσκολο και μάλλον άχρηστο, κατά την προσωπικά μου άποψη. Πολύ πιο σημαντικό θεωρώ ότι είναι να μπορείς να αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα μιας συγχορδίας, ανεξαρτήτως αν είναι αναστροφή ή μη, και τις ενδεχόμενες επεκτάσεις της. Απλά στο πιό πάνω post εξηγεί - ξεκαθαρίζει. Ουφφφφ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
notlrac Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Γιατί σας φάνηκε περίεργη η λέξη ποιότητα στις συγχορδίες. Εδώ και χρόνια την χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη και δάσκαλοί μου και καταλαβαινομαστε! ;D Είστε μουσικός, θέλετε να βλέπετε χέρι?? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Guru Share Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Γιατί σας φάνηκε περίεργη η λέξη ποιότητα στις συγχορδίες. Εδώ και χρόνια την χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη και δάσκαλοί μου και καταλαβαινομαστε! ;D Αφού καταλαβαινόσαστε, αυτό έχει σημασία. ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση