Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Guru Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Οχι μονο απο κιθαρα γενικα σε κομματια μιλαω καταρχας και για ολα τα οργαναΜιλάω εννοώ για πιάνο - πλήκτρα. Ναι αλλα τι μελετης ? Σε τι να κανω εξασκηση ?Βασικά θεωρία μουσικής. Dictee, κάπως έτσι το λένε. Υπαρχει κανα τιπ ?Δεν ξέρω, άσχετος απ'αυτά. Πχ ξερω οτι αν ειναι σε κανονικη μορφη ακουγεται πιο "λαμπερος" ο ηχος να το πω ? Αλλα για τα υπολοιπα ?Δεν ξέρω για "λαμπερό" - "μουντό". Δηλαδή κάτι σαν μαντζόρε - μινόρε ? Την πρωτη με τη δευτερη αναστροφη πως τις ξεχωριζεις ?Εντελώς μπακάλικα. Π.χ. σε μία τρίφωνη συγχορδία Ντο ματζόρε έχουμε τις νότες με τη σειρά C-E-G, δηλαδή την πρώτη © την τρίτη (E) και την πέμπτη (G) με αυτή τη σειρά. Αυτό το λένε συνήθως σε ευθεία κατάσταση. Η συγχορδία ξεκινάει με την πρώτη ή θεμέλιο νότα της Ντο ματζόρε συγχορδίας, την C. Η πρώτη αναστροφή είναι E-G-C, δηλαδή ξεκινάει με την τρίτη (E) νότα της συγχορδίας. Η δεύτερη αναστροφή είναι G-C-E, δηλαδή ξεκινάει με την πέμπτη (G) νότα της συγχορδίας. Αυτά για την τρίφωνη Cmaj (Ντο ματζόρε) συγχορδία ή την όποια τρίφωνη συγχορδία. Βέβαια όλα Ντο ματζόρε είναι αλλά... ακούγονται και είναι διαφορετικά. Γενικότερα με τις αναστροφές, εάν η όποια συγχορδία είναι τετράφωνη, δηλαδή έχει και τέταρτη νότα (π.χ. C-E-G-Bb) τότε έχουμε - υπάρχει και τρίτη αναστροφή (Bb-C-E-G). Κάποιο ωδείο ή κάποιος "θεωρητικός" θα σου τα εξηγήσει πάρα πολύ καλύτερα και σωστά. Επισης αυτο που λετε για "ποιοτητα" τι εννοειτε ? Δεν το είπα εγώ. Ποιότητα συγχορδίας δεν ξέρω τι είναι. Μήπως εννοεί καμιά F#/5b/7min με A στο μπάσο ? Δεν ξέρω ;D
neeq Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Mr davidoff, θεωρητικά το αυτι ενος μεσου μουσικού μπορει να ξεχωρισει 3 στοιχεια σε μια συνηχηση. Την ψηλοτερη νοτα, τη χαμηλότερη, και ότι υπαρχει ενδιάμεσα. Οποτε, αν ξεχωρισεις την ψηλότερη και τη χαμηλότερη νοτα, μπορεις να καταλήξεις στο ποια συγχορδια ειναι και σε τι αναστροφή. Αν εχεις πχ χαμηλή μι και ψηλή ντο, και αναγνωρίζεις ότι ειναι μειζονα, θα εχεις ντο σε 1η αναστροφη ή αν ειναι ελασσονα, λα σε 2η αναστροφη. Αλλα δεν ξερω που μπορει να χρησιμευσει αυτο, τι μουσική ακους πια? ;D
Thomsot Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Υπαρχει τροπος να καταλαβαινουμε με το αυτι σε ποια αναστροφη ειναι μια συγχορδια ? Τι πρεπει να προσεχουμε ? Φιλος, πηγαινε στο Νακα και παρε την "τονικη αρμονια" του Παναγιωτη Αδαμ, διαβασε και θα σου λυθουν ολες οι αποριες σου σχετικα με τις αναστροφες κλιμακων.
Jazzjoker Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Μας εξηγείς, αν θες, γιατί καίγεσαι να ακούς τις αναστροφές; Διότι θεωρώ ότι αναλωνόμαστε σε ένα θέμα άνευ σημασίας ενώ (ξαναλέω) το σημαντικό είναι να μπορείς να ξεχωρίζεις ποιότητες και όχι βαθμίδες. Από εκεί και πέρα, το όλο θέμα ανήκει στην κατηγορία του ear training. Διδάσκεται σε ωδεία που έχουν τμήμα μοντέρνας μουσικής και μπορείς να βρεις και διάφορα βιβλία σχετικά με το αντικείμενο. Ενωμοτάρχης
mr_davidoff Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 OP Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Μας εξηγείς, αν θες, γιατί καίγεσαι να ακούς τις αναστροφές; Διότι θεωρώ ότι αναλωνόμαστε σε ένα θέμα άνευ σημασίας ενώ (ξαναλέω) το σημαντικό είναι να μπορείς να ξεχωρίζεις ποιότητες και όχι βαθμίδες. ρε παιδια δεν ειναι οτι καιγομαι απλα μου την εδωσε γιατι προσπαθω να βγαλω σε ενα κομματι τι παιζουν ολα τα οργανα στο finale και δεν μπορω να το πετυχω 100% γιατι δεν μπορω να καταλαβω σε τι αναστροφες ειναι καποιες συγχορδιες . Δεν ειναι οτι θα πεθανω κιολας απο την λυπη μου αν δεν το βρω 100% απλα ρωτησα μηπως υπαρχει κανα φοβερο μυστικο που δεν ξερω, ετσι κουβεντα να γινεται ;D ευχαριστω για τις απαντησεις παντως ;D
Τρώμε κάτι και συνεχίζουμε Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Άρα δεν πνίγεσαι μόνο λόγω της αναστροφής των συγχορδιών. Αλλά και τής ανάπτυξης αυτών. Μάλλον διότι δεν είναι απλά σε διαστήματα 3ης που είναι τα πιο κοινά στο αυτί. Η μελωδία του μπάσσου καθιστά και την θέση της συγχορδίας. Από κει και πέρα όλα είναι αντιστικτικά και φουγκικά θέματα.Κρυφες ακουστικές συνδέσεις μεταξύ των συγχορδιών σε θέσεις 4ης,5ης κ.ο.κ. Μην πνίγεσαι όμως. Ντικτέ και αρμονία της μουσικής και μετέπειτα μετεγγραφή του τι ακούς θα σε οδηγήσουν σε αποτελέσματα. Αγόρασε την αρμονία της μουσικής του Αμάραντου Αμαραντίδη. Συνοδεύεται με ένα πακέτο σολφέζ. www.sonicspace.gr
Τρώμε κάτι και συνεχίζουμε Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Άσε το παιδί να αντιληφθεί την μουσική. Αμέσως...όχι εσύ. Γιατί Νίκο; υ.γ. Μακάρι να έκανες σολφέζ μαζί του.Εκπληκτικός στην εναρμόνιση.Απο κλασικό θέμα το έκανε σόουλ,φανκ,τζαζ. www.sonicspace.gr
Guru Μανώλης Χναράκης Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Guru Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Μας εξηγείς, αν θες, γιατί καίγεσαι να ακούς τις αναστροφές; Διότι θεωρώ ότι αναλωνόμαστε σε ένα θέμα άνευ σημασίας ενώ (ξαναλέω) το σημαντικό είναι να μπορείς να ξεχωρίζεις ποιότητες και όχι βαθμίδες.Μήπως εννοείς είδη συγχορδιών και όχι ποιότητες συγχορδιών; Οι βαθμίδες δεν έχουν σημασία; Από εκεί και πέρα, το όλο θέμα ανήκει στην κατηγορία του ear training. Διδάσκεται σε ωδεία που έχουν τμήμα μοντέρνας μουσικής και μπορείς να βρεις και διάφορα βιβλία σχετικά με το αντικείμενο.Διδάσκεται σε όποιο κλασικό ωδείο, τμήμα αρμονίας. Οχι Αμαραντιδης ;DΓιατί καλέ; ;D Mr davidoff, θεωρητικά το αυτι ενος μεσου μουσικού μπορει να ξεχωρισει 3 στοιχεια σε μια συνηχηση. Την ψηλοτερη νοτα, τη χαμηλότερη, και ότι υπαρχει ενδιάμεσα.+1 Οποτε, αν ξεχωρισεις την ψηλότερη και τη χαμηλότερη νοτα, μπορεις να καταλήξεις στο ποια συγχορδια ειναι και σε τι αναστροφή.Μμμ, ναι. Αλλα δεν ξερω που μπορει να χρησιμευσει αυτο, τι μουσική ακους πια? ;D Ως παράδειγμα, μόνο η εισαγωγή από το παρακάτω αρκεί. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα.
Jazzjoker Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Δημοσιευμένο 10 Νοεμβρίου 2012 Μήπως εννοείς ήδη συγχορδιών και όχι ποιότητες συγχορδιών; Οι βαθμίδες δεν έχουν σημασία; Και είδη και ποιότητες. Προφανώς δεν ακριβολόγησα. Οι βαθμίδες, φυσικά και έχουν σημασία θεωρητικά. Αλλά όσον αφορά το ear training, δεν είναι αυτές που θα οδηγήσουν στην αναγνώριση μιας παιγμένης συγχορδίας αλλά το γενικό ηχόχρωμα που δίνει κάθε συγχορδία. Όχι; Τουλάχιστον εγώ, δεν αναγνωρίζω διαστήματα π.χ τονική-μεγάλη τρίτη-καθαρή πέμπτη-μικρή έβδομη = dominant. Ακούω κατευθείαν dominant συγχορδία. Αν κάνω λάθος ή το κρίνω πολύ υποκειμενικά διόρθωσέ με. Ενωμοτάρχης
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση