Προς το περιεχόμενο

ποτενσιόμετρα κιθάρας και ήχος


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Φυσικά και παίζει ρόλο στον ήχο αν έχεις τα pots στο 6 ή στο 10, όπως επίσης και που είναι το volume στον ενισχυτή.

Αλλιώς π.χ. ακούγεται η κιθάρα όταν έχεις το volume της στο 6 και τον ενισχυτή στο 10

και αλλιώς όταν έχεις την κιθάρα στο 10 και τον ενισχυτή στο 6.

 

Και βέβαια παίζει μεγάλο ρόλο και το wiring των pots.

Ενα πολύ χρήσιμο άρθρο παραθέτω πιό κάτω.

Δώσε βάση στο 3. που μιλά για vintage vs. modern wiring...

 

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2012/Sep/Hot_Rod_Your_Electric_Tiny_Tone_Tweaks_Done_Dirt_Cheap.aspx

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 32
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ωραία καλύτερα να πω αναλυτικά τι χρησιμοποιώ:

Κιθάρες:gibson explorer 76,με emg 81 κάτω και emg 60 πάνω

           ltd ec 1000,με ίδιους μαγνήτες

Προενίσχυση:pod hd της Line6

 

Παίζω κυρίως melodic death,και γενικά οτι παίζω απαιτεί high gain

Επίσης,δε παίζω σε μπάντα,παίζω στο σπίτι και κυρίως ηχογραφώ συνέχεια,άρα δεν έχω ανάγκη να πάω σε clean (έτσι πιστεύω αν κανω λάθος διορθώστε με) με το knob απλα αλλάζω στο καθαρό κανάλι.

 

Άνοιξα αυτο το θέμα συζήτησης γιατί αρκετά πιο παλιά που έπαιζα σε μπάντα,live κτλπ χρησιμοποιούσα αυτο το καταραμένο metal zone και θυμάμαι οτι οταν τερματιζα το volume τσίριζε η κιθάρα,πλέον με τα μηχανήματα που έχω δε το κάνει αυτο απλά ήθελα να σιγουρευτώ οτι δε βάζω επιπλέον θόρυβο στην ηχογράφηση

 

Τώρα για τις high gain καταστάσεις απο μια μεριά έχετε δίκιο οτι τα πράγματα είναι ήδη "θορυβώδη"  :P,αλλά όπως και να το κάνουμε υπάρχουν ποιοτικά γκάζια χωρίς επιπλέον ανούσιο θόρυβο  ;D

 

P.S. σε κάποια σημεία που έχω σολαριστές μελωδίες και χρησιμοποιώ και τους 2 μαγνήτες (διακόπτης στη μέση),πιστέυετε οτι "γλυκαίνει" ο ήχος αν δε τα έχω τέρμα?η για να χω την καλύτερη απόδοση στην ηχογράφηση τέρμα όλα όπως στα rythm?

 

 

 

Μια χαρα. Λοιπόν, αυτές είναι οι σκέψεις μου:

 

Απο την στιγμή που ηχογραφείς στο σπίτι με την ησυχία σου, δεν βλέπω ποιός είναι ο λόγος να έχεις μια ρύθμιση στο POD σου που να τα κάνει όλα. Ρύθμισέ το για rhythm, παίξε rhythm. Ρύθμισέ το για lead, παίξε lead. Κάθε φορά με τον μαγνήτη της επιλογής σου. Τόσα πράγματα έχει η συσκευή σου, έχει και noise suppresors, και ό,τι άλλο θελήσεις. Τώρα πού θα ρυθμίζεις την κιθάρα σου κάθε φορά πάλι είναι απλό. Εκεί που σε βολεύει. Αυτό που δεν ξέρω είναι πόσο responsive είναι τα controls της κιθάρας σου στις μεταβολές τους και επίσης (γιατί αυτά είναι αλληλένδετα) πόσο responsive είναι και το POD στις αντίστοιχες αλλαγές. Αλλά αυτό εξαρτάται ΚΑΙ απο τα 3 μέρη της εξίσωσης, δηλαδή μαγνήτες, pots / controls και ενίσχυση.

 

 

Εκεί όμως που όλα αυτά κάνουν χαώδη διαφορά είναι όταν παίζεις ζωντανά. Γιατί εκεί έχεις μια ρύθμιση ενισχυτή (θεωρητικά) και με μερικά presets στο πολυ-FX πρέπει να πάρεις τους περισσότερους δυνατούς ήχους (και να είναι και καλοί). Ακόμα και στο μουσικό είδος που παίζεις όπου τα πράγματα είναι κάπως... περιορισμένα. Τί (πρέπει / υποτίθεται ότι) κάνουμε εκεί;

 

 

Το συχνότερο λάθος που κάνουμε είναι ότι σετάρουμε τον ενισχυτή / πετάλια (οσον αφορά το OD / distortion τους) με βάση τον μαγνήτη στη γέφυρα. Μέγα λάθος. Γιατί απλά όταν επιλέγουμε τον μαγνήτη στο μανίκι, χάνουμε volume, άρα και distortion, άρα και sustain.

 

Ιδιαίτερα με μια κιθάρα με 2 διπλούς μαγνήτες, 2 volume και 2 tone controls, (παρόμοια με την δική σου) το μυστικό είναι να βάλεις τις ρυθμίσεις σου εκεί από όπου θα πάρεις ένα πολύ δυνατό και με αρκετό gain / sustain / presence ήχο από τον μαγνήτη κοντά στο μανίκι. Εκεί είναι που παίζουν τον ρόλο τους τα controls της κιθάρας. Ρολάρεις προς τα πίσω το volume και το tone, ιδιαίτερα στον μαγνήτη της γέφυρας και παίρνεις ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους ήχους, και το rhythm και το crunch και το blues-y (ανάλογα, πάντα). Και αν τα ρολάρεις προς τα πίσω στον μαγνήτη κοντά στον λαιμό, τότε παίρνεις και κρυστάλλινα καθαρά.

 

Μια ακόμα λεπτομέρεια, που όμως παίζει και τον ρόλο της, είναι η διαφορά ανάμεσα σε modern & '50s wiring στην κιθάρα. Προσωπικά προτιμώ το 2ο γιατί, όταν κόβεις tone τότε ο ήχος σου διατηρεί τα πρίμα του και αποφεύγεις το φαινόμενο της... λάσπης. Πολύ κρίσιμο σημείο, ιδιαίτερα αν είσαι στο blues / hard rock / classic rock / classic metal μουσικό είδος.

 

 

Για να κάνω μια σούμα, η τραγική πλειοψηφία των κιθαριστών έχει προσέξει πως στις περισσότερες κιθάρες υπάρχει πολλή λάσπη όταν κόβεις volume ή tone. Και το έχουμε αποδεχτεί αυτό σαν φυσιολογικό. Ε, λοιπόν, δεν είναι. Πρέπει να λειτουργουν. Αν δεν μπορείς να χρησιμοποιείσεις τα ηλεκτρονικά της κιθάρας σου όπως σου περιγράφω πιο πάνω, ίσως πρέπει να σκεφτείς να τα αλλάξεις. That's what I did... ;)

 

 

Αυτά τα ολίγα από εμένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά όλα αυτά, αλλά ο άνθρωπος λέει ότι παίζει melodic death και δε νομίζω να χρησιμοποιεί τον neck για rythm. Φαντάζομαι κατά 80-90% χρησιμοποιεί τον 81 και στον 60 άντε να πηγαίνει για καμιά πιο mellow lead φράση.

Σε τέτοια περίπτωση τα πάντα τα έχεις full και καθάρισες.

 

Τώρα για το metal zone που τσίριζε δε νομίζω να έφταιγε η κιθάρα ή το full volume. Ακόμα και ένα κακής ποιότητας καλώδιο σε συνδιασμό με distortion πετάλι μπορεί να το κάνει αυτό. Αλλά απ τη στιγμή που τώρα παίζεις με pod, go all the way.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά όλα αυτά, αλλά ο άνθρωπος λέει ότι παίζει melodic death και δε νομίζω να χρησιμοποιεί τον neck για rythm. Φαντάζομαι κατά 80-90% χρησιμοποιεί τον 81 και στον 60 άντε να πηγαίνει για καμιά πιο mellow lead φράση.

Σε τέτοια περίπτωση τα πάντα τα έχεις full και καθάρισες.

 

Στην συγκεκριμένη περίπτωση του φίλου, έτσι και αλλιώς ισχύουν αυτά που έγραψα στην 1η παράγραφο. Αλλά είναι προφανές ότι κάποιος φορές χρησιμποιεί τον neck pickup, γι'αυτό ρωτά και για τα controls της κιθάρας.  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η τραγική πλειοψηφία των κιθαριστών έχει προσέξει πως στις περισσότερες κιθάρες υπάρχει πολλή λάσπη όταν κόβεις volume ή tone. Και το έχουμε αποδεχτεί αυτό σαν φυσιολογικό. Ε, λοιπόν, δεν είναι.

 

επισης φτιαχνεται πολυ ευκολα με ενα  treble bleed mod , google it. ;),σε ολες τις tele που φτιαχνω το βαζω (ακομα και αν προσωπικα εχω παντα στο full & το vol & το tone)

 

γενικα οπως ειπε παραπανω και ο αρχηγος μπορεις να κανεις παπαδες με το WIRING μιας κιθαρας (οπως αλλωστε και με τη ρυθμιση του ΥΨΟΥΣ των μαγνητων) πριν ....πας σε δραστικοτερες λυσεις (αλλαγη μαγνητων ή ακομα και κιθαρας....)....αν ειχα ενα ευρω για τους neck μαγνητες telecaster που πεταχτηκαν στα σκουπιδια επειδη δεν ειχαν αρκετο σκασιμο και πριμα (ενω με ενα απλο mod που τους κανει hardwired στο output χωρις να μεσολαβει το tone control αποκτουν ολα τα πριμα που τους λειπουν) θα γινομουνα πλουσιος.... ;D

 

αν καποιος λοιπον ..παιζει με τα vol. & tone καλο ειναι να εχει και Treble bleed & no load pots στην κιθαρα του αυξανοντας ετσι το ευρος των επιλογων του. 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισης φτιαχνεται πολυ ευκολα με ενα  treble bleed mod , google it. ;),σε ολες τις tele που φτιαχνω το βαζω (ακομα και αν προσωπικα εχω παντα στο full & το vol & το tone)

 

γενικα οπως ειπε παραπανω και ο αρχηγος μπορεις να κανεις παπαδες με το WIRING μιας κιθαρας (οπως αλλωστε και με τη ρυθμιση του ΥΨΟΥΣ των μαγνητων) πριν ....πας σε δραστικοτερες λυσεις (αλλαγη μαγνητων ή ακομα και κιθαρας....)....αν ειχα ενα ευρω για τους neck μαγνητες telecaster που πεταχτηκαν στα σκουπιδια επειδη δεν ειχαν αρκετο σκασιμο και πριμα (ενω με ενα απλο mod που τους κανει hardwired στο output χωρις να μεσολαβει το tone control αποκτουν ολα τα πριμα που τους λειπουν) θα γινομουνα πλουσιος.... ;D

 

αν καποιος λοιπον ..παιζει με τα vol. & tone καλο ειναι να εχει και Treble bleed & no load pots στην κιθαρα του αυξανοντας ετσι το ευρος των επιλογων του. 

 

 

Mε καλά pots (μετρημένα όσον αφορά την αντίστασή τους) και '50s wiring δεν υπάρχει καμία ανάγκη για treble bleed mods. Καμία όμως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Mε καλά pots (μετρημένα όσον αφορά την αντίστασή τους) και '50s wiring δεν υπάρχει καμία ανάγκη για treble bleed mods. Καμία όμως.

 

στις Les Paul ισως (αν δωσεις ενα καρο λεφτα για αυτα τα μετρημενα Pots.. ;D) στις Tele ομως ΝΑΙ υπαρχει... ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

στις Les Paul ισως (αν δωσεις ενα καρο λεφτα για αυτα τα Pots) στις Tele ομως ΝΑΙ υπαρχει... ;)

 

Ε, όχι και ένα καρό λεφτά ένα 100-ευρω (για ΟΛΟ το σετ pots / caps / '50s wiring) για μια κιθάρα που κάνει πάνω απο 600-700 στην χειρότερη. Με κάνεις να στεναχωριέμαι πάρα πολύ που μένω Κύπρο και δεν μπορώ να σου φέρω την LP μου να την ακούσεις. Και... να την ακούσεις! ;D

 

για τις Tele θα πάω πάσω και θα κρατήσω μια επιφύλαξη. Μέχρι να πάρω την δική μου και να τις κάνω τα ίδια, εννοώ... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

100 ευρω?  :o :o... ;D,με αλλα 100 παιρνεις μεταχειρισμενη Classic Vibe! ;D

 

σε τελε εχω συγκρινει το wiring αυτο (που απλα μετακινει τη συνδεση του tone pot απο την εισοδο στην εξοδο του vol.pot),και το treble bleed διατηρει καλυτερα τα πριμα οταν κατεβαζεις την ενταση,βεβαια ακομα καλυτερα ειναι να αποσυνδεσεις τελειως τον neck μαγνητη απο το tone control.

 

στις LP οντως κανει δουλεια,το εχω δοκιμασει.  

 

αν θες να κανεις 50s wiring στην τελε σου ειναι πανευκολο μετακινεις μονο το κοκκινο καλωδιο στη θεση αυτη

 

StreamImage.aspx?Image_ID=49388D3B-3188-4452-9E90-C6B8C3BA33B3&Image_Type=image  

 

εδω ειναι το κλασσικο wiring για να δεις τι μετακινεις

 

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=standard_tele

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστώ για τις απαντήσεις,η αλήθεια είναι οτι ξεκαθάρισε το τοπίο.Όπως ανέφερε ο συμφορουμίτης πιο πάνω 100% παίζω με τον 81 στη γέφυρα τα main riffs (για κανα 2 χρόνια στην gibson είχα μόνο αυτον να φανταστείτε,ο πάνω μαγνήτης ήταν νεκρός).Τον 60 τον χρησιμοποιώ αποκλειστικά και μόνο για καθαρά μελοδικά σημεία,ε και όταν χρησιμοποιώ και τους 2 μαγνήτες μαζί για κάνα σολο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...