Προς το περιεχόμενο

Yamaha MX49 & MX61 new synths


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν εννοω αυτο οταν λεω "full editing στον ηχο". Full editing στον ηχο λεμε οταν μπορεις ας πουμε σε μια δεδομενη sound engine να μπορεις να κανεις edit σε ολοκληρη την περιβαλλουσα και οχι μονο στο attack και release, να μπορεις να κανεις edit στις παραμετρους των εφφε και οχι απλα να διαλεγεις ποσο dry ή οχι ειναι ο ηχος, και αλλα πολλα.

Αν η sound engine του MX61 σου δινει μια βασικη ADSR περιβαλλουσα, εσυ μπορεις να πειραξεις τις τιμες των τεσσαρων αυτων σημειων, και τερμα. Δεν μπορεις να πειραξεις το πεμπτο σημειο της περιβαλουσας, αφου απλα δεν υπαρχει. :P

 

Ειτε το κανεις μεσω MIDI ειτε μεσω πανελ ειτε μεσω καποιου editor για pc, θα δουλεψεις με τις παραμετρους που σου δινει το μηχανημα. Τα Yamaha γενικα δεν εχουν αυτο το προβλημα παντως, να μην μπορεις να φτασεις σε ολα τα μενου/παραμετρους απο το πανελ, απλα ενας editor κανει παντα τα πραγματα πιο ευκολα.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 67
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

  • Guru

Δεν εννοω αυτο οταν λεω "full editing στον ηχο". Full editing στον ηχο λεμε οταν μπορεις ας πουμε σε μια δεδομενη sound engine να μπορεις να κανεις edit σε ολοκληρη την περιβαλλουσα και οχι μονο στο attack και release, να μπορεις να κανεις edit στις παραμετρους των εφφε και οχι απλα να διαλεγεις ποσο dry ή οχι ειναι ο ηχος, και αλλα πολλα.

Ευχαριστώ. Να που έμαθα κι εγώ τι σημαίνει "full editing στον ηχο" ενός synth. Νέος είμαι, θα τα μάθω σιγά σιγά.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
Εκτός αυτού, μέσω midi μπορείς να κάνεις πιο στοχευμένα πράγματα και πολλές φορές complex λειτουργίες ειδικά για live καταστάσεις που μέσω πάνελ είναι πιο χρονοβόρες.

Θα ξεκαθάριζε το τοπίο αν μας εξηγούσες τι εννοείς "μέσω midi", Μανώλη. Με ένα απλό εξωτερικό controller που αναθέτεις παραμέτρους ή με κάποιο ειδικό editor, ίσως όχι απο αυτούς που εγώ θυμάμαι ως librarian / editors. Μήπως σε κάποιους που εσύ έχεις πρόσβαση; Διότι απ' οσο θυμάμαι εγώ το 80 - 90 που ασχολούμουν ένα VCA π.χ. είχε δεδομένα σημεία αποκοπής και ελέγχου (ADSR). Βέβαια αιώνες πέρασαν και ίσως η 3η χιλιετία να με αφησε πίσω.  :D

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Εκτός αυτού, μέσω midi μπορείς να κάνεις πιο στοχευμένα πράγματα και πολλές φορές complex λειτουργίες ειδικά για live καταστάσεις που μέσω πάνελ είναι πιο χρονοβόρες.

 

Θα ξεκαθάριζε το τοπίο αν μας εξηγούσες τι εννοείς "μέσω midi", Μανώλη.

Εννοώ μέσω MIDI εντολών όπως CC (Control Changes) αλλά ειδικά μέσω SysEx (System Exclusive). Ειδικά το SysEx περιέχει πολλά περισσότερα πράγματα (λειτουργίες) που πάρα πολλές φορές δεν μπορούν να γίνουν μέσω των απλών CC. Με το SysEx "μπορείς να τρυπώσεις σε απόκρυφα σημεία" του μηχανήματος.

 

Με ένα απλό εξωτερικό controller που αναθέτεις παραμέτρους...
Ναι, σε αυτά (τα κουμπιά & ποτενσιόμετρά τους) αναθέτεις κυρίως CC (Control Changes) άντε και κανένα START/STOP, άντε και κανένα GM reset στην καλύτερη των περιπτώσεων. Δεν μπορείς να αναθέσεις κάτι πιο "βαρύ" όπως μία SysEx εντολή ή και παραπάνω που είναι vari length, όπου το μήκος της κάθε μίας ξεχωριστά διαφέρει ανάλογα από μηχάνημα σε μηχάνημα και από block σε block κάποιες φορές του ίδιου μηχανήματος. Για παράδειγμα, κάποια εντολή που αφορά το WG (Wave Generator) μπορεί να έχει λέμε για παράδειγμα 16 bytes, η εντολή που αφορά ονομασία να έχει 18 bytes και η εντολή που αφορά το κούρδισμα οκτάβας να έχει 20 bytes. Επίσης μπορεί κάποια SysEx εντολή που αφορά κάποια συγκεκριμένη παράμετρο, π.χ. Master Tune να είναι 4 data bytes αντί 1 data byte όπως σε κάποια άλλη συνηθισμένη.

Στα CC τα πράγματα (μήκος δεδομένων) είναι προκαθορισμένα. Δηλαδή τα CC (Control Change) είναι 3 bytes και τα PC (Program Change) είναι 2 bytes και κάποια απλά τύπου Start ή Stop είναι 1 byte.

 

Παρένθεση

Τα τελευταία έτη, οι κατασκευαστές έχουν μεταθέσει και σε CC κάποιες λειτουργίες που παλιά μπορούσαν να γίνουν μόνο μέσω SysEx, όχι όλες, αλλά τις πιο "δημοφιλής" ή τις πιο "χρήσιμες" αν θες, αφού εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να περάσουν όλες διότι θα γεμίζαμε με κουμπιά και ποτενσιόμετρα ελέγχου όλο το πάνελ. Αυτό έγινε προς διευκόλυνση των όποιων καταναλωτών, και μέχρι κάποιο σημείο για καθαρά τεχνικούς λόγους.

 

Το SysEx ας μου επιτραπεί η έκφραση είναι η low level γλώσσα του MIDI, είναι πιο κοντά στην μητρική γλώσσα των Midi συστημάτων και απαιτεί σε αρκετά μηχανήματα λιγάκι προσοχή, ειδικά ως προς το "συντακτικό" της. Επίσης το addressing (διευθύνσεις) στο SysEx διαφέρει τόσο από κατασκευαστή σε κατασκευαστή αλλά και από μοντέλο σε μοντέλο του ίδιου κατασκευαστή. Τέλος, το SysEx πρέπει να "υπολογιστεί" και να γραφτεί απαραίτητα σε δεκαεξαδικό κώδικα - αριθμούς, όπου κάποιες φορές εμπλέκονται σημεία σε διευθύνσεις που έχουν να κάνουν ουσιαστικά με δυαδικό (bit level) μεταφραζόμενο σε δεκαεξαδικό (Hex), ανάλογα το προϊόν - μοντέλο. Αυτό από μόνο του αποτελεί πολύ μεγάλο "μπελά" σε πάρα πολλούς χρήστες αφού ξέρουν να μετράνε στη μητρική τους γλώσσα, μέχρι το δέκα. Επίσης τους είναι δύσκολο να μπούνε σ'αυτή τη λογική κατανόησης και προγραμματισμού του μηχανήματος που πληρώσανε.

Από την άλλη όμως και για όσους το κατέχουν καλά, έχει τα οφέλη του.

Ως απλό παράδειγμα, μπορείς να αλλάξεις σε ms και με χρονική ακρίβεια μεταξύ τους κάποιες παραμέτρους που βρίσκονται σε άσχετες - απομακρυσμένες σελίδες (του πάνελ) μεταξύ τους. Αν το έκανες αυτό από το πάνελ σίγουρα θα ήθελες: α) χρόνο και β) μπορεί κάποια μεταβλητή να μην την πετύχαινες ακριβώς εκεί που υπολόγιζες.

Επίσης κάτι σημαντικό, υπάρχουν κάποια μηχανήματα, που σε πολλές κατηγορίες αν και κρύβουν κάποιο synth engine εσωτερικά, δεν σου επιτρέπει ο κατασκευαστής από το πάνελ να τα πειράξεις παρά μόνο μέσω MIDI, εννοώντας SysEx.

 

... ή με κάποιο ειδικό editor, ίσως όχι απο αυτούς που εγώ θυμάμαι ως librarian / editors.
Ακριβώς. Και με αυτό γίνεται δουλειά μόνο που θέλεις το editor/librarian, το PC, το ποντίκι και μην ξεχνάμε ότι τα περισσότερα editors/librarians λειτουργούν based on SysEx. Τόσο το editor όσο και το librarian είναι πάρα πολύ καλές εφαρμογές - λύσεις και σαφώς εύκολες στη χρήση για κάποιον που δεν θέλει να ασχοληθεί με τα "βαθιά νερά" και κυρίως με τον πονοκέφαλο.

 

Όμως, αυτός που το αγαπάει, που θα το μελετήσει, ο μερακλής, θα ασχοληθεί και θα κάνει την διαφορά. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το παίξιμο και για την κατασκευή ήχων (synths) και για την κατασκευή ρυθμών (arrangers) και για όποια άλλη κατασκευή,, αυτή είναι η μαγκιά. Το να αντιγράψεις ή κατεβάσεις κάποιο έτοιμο αρχείο, μπορούν να το κάνουν όλοι με αποτέλεσμα όλοι να ακούγονται το ίδιο.

 

... Μήπως σε κάποιους που εσύ έχεις πρόσβαση;
Όχι, καμία σχέση.

Αλλά, αν ψάξει κάποιος χρήστης λιγάκι πιο βαθιά και προσεκτικά στα manual, μπορεί να ανακαλύψει πράγματα, κατ'επέκταση να τα αξιοποιήσει και κυρίως να υλοποιήσει νέες ιδέες (του).

Άλλωστε, όπως ίσως θα γνωρίζεις, αρκετές φορές πράγματα που κάνω bulk και αφορούν μεγάλες ποσότητες - όγκο δεδομένων σε αρχεία κλπ, περνάνε από control software που κατασκευάζω με τα χεράκια μου. Τις περισσότερες φορές ο σύμβουλός μου είναι οι λιγοστές σελίδες του SysEx που βρίσκονται στις τελευταίες σελίδες του manual.

 

... Διότι απ' οσο θυμάμαι εγώ το 80 - 90 που ασχολούμουν ένα VCA π.χ. είχε δεδομένα σημεία αποκοπής και ελέγχου (ADSR). Βέβαια αιώνες πέρασαν και ίσως η 3η χιλιετία να με αφησε πίσω.  :D
Δίκιο έχεις. Τώρα τα σημεία ελέγχου μέσα σε μία τελευταίου τύπου γεννήτρια ήχων έχουν αυξηθεί αλλά παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα ελέγχου αυτών των σημείων από Midi (SysEx). Το ADSR που ήξερες έχει παραμείνει ως ονομασία.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρκετα εκτενης απαντηση μεν, αλλα το πηγαμε αλλου. Πολυ ενδιαφεροντα ολα αυτα αλλα το 90% των αγοραστων καποιου synth δεν θα ασχοληθει ουτε καν για να φτιαξει νεους ηχους, ποσο μαλλον να ψαξει "κρυφα" μενου και δυνατοτητες. Επανερχομαι λοιπον στα MX49 & MX61 και στο "full editing" του ηχου τους, εννοωντας σαν "full editing" τη δυνατοτητα να φτιαξεις ενα νεο ηχο "απ'το μηδεν", "from scratch" που λενε και στο χωριο μου. :P

 

Απ'οτι καταλαβα τα δυο παραπανω μοντελα δεν το κανουν αυτο, και ως εκ τουτου δεν θα τα χαρακτηριζα synths με την εννοια του synth που ξερουμε. Τα MX49 & MX61 φαινονται σαν εξελιξη των Yamaha MM6/8, "Performance keyboards" δηλαδη με πολλους και καλους ηχους απο το Motif XS, εφφε, arpeggiator και μερικες πολυ βασικες synth παραμετρους που μπορεις να αλλαξεις γρηγορα, οπως τα cutoff και resonance του φιλτρου, τις τιμες στην ADSR, το ποσοστο του εφφε πανω στον ηχο και μερικες ακομα βασικες λειτουργiες.

 

Πουθενα δεν βλεπω oscillator edit, επιλογη φιλτρων κλπ κλπ κλπ, ολα αυτα και αλλα πολλα που βλεπει καποιος σε ενα synth της Yamaha και οχι μονο. Τα MX49 & MX61 ειναι keyboards με μια μεγαλη βιβλιοθηκη ηχων δανεισμενη απο το Motif XS, ηχοι περασμενοι απο τα εφφε του XS (εφφε ομως που δεν ειναι full editable) και με δυνατοτητα να κανεις edit σε βασικες παραμετρους του ηχου, αλλα καμια σχεση με το πραγματικο/βαθυ editing ενος MOX/Motif synth.

 

Εξελιξη των Yamaha MM6/8 λοιπον, για μια κατηγορια μουσικων που θελει να εχει πολλους και καλους ηχους απο το Motif XS χωρις ομως να χρειαστει να αγορασει ενα MOX/XS και που δεν πολυνοιαζεται για βαθιες βουτιες στο editing του ηχου. Performance keyboards/synths, ολες οι εταιρειες εχουν τετοια μοντελα.

Συμφωνα με τα παραπανω, μου φαινεται λιγο απιθανο να ξεπερασουν την κατηγορια των 600 ευρω.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...αυτα αλλα το 90% των αγοραστων καποιου synth δεν θα ασχοληθει ουτε καν για να φτιαξει νεους ηχους, ποσο μαλλον να ψαξει "κρυφα" μενου και δυνατοτητες...

Δεν έχεις άδικο. Υπάρχει όμως το 10%, μπορεί και παραπάνω.

 

...Πουθενα δεν βλεπω oscillator edit, επιλογη φιλτρων κλπ κλπ κλπ, ολα αυτα και αλλα πολλα που βλεπει καποιος σε ενα synth της Yamaha και οχι μονο...

Που δεν τα είδες στα MO ή στα MX;
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ειπα οτι δεν τα ειδα στα ΜΟ, ειπα οτι δεν τα βλεπω στα ΜΧ. Διαβασε ξανα τι γραφω.

Η ολη περιγραφη του ΜΧ, τα specs στο site της Yamaha

(γραφουν μονο τα MB της ROM αλλα οχι και τον αριθμο των waveforms που περιεχει, τονιζουν το "Over 1000 sounds from the MOTIF series", δεν γραφει τιποτα για φιλτρα, κλπ...)

και γενικα η τακτικη που εχει ακολουθησει η Yamaha τα τελευταια 10 χρονια με τα Motif

(Motif σαν flagship, MO/MOX με Motif sound engine αλλα χωρις το sampler, ΜΜ6/8 performance synths με ηχους Motif αλλα με λιγοστες παραμετρους για editing)

ολα αυτα δειχνουν οτι η σειρα ΜΧ ειναι ο αντικαταστατης της σειρας ΜΜ.

 

Αυτο παρατηρουν πολλοι και σε διαφορα sites στα σχολια τους, και φυσικα στο εξειδικευμενο site www.motifator.com

Θα ηταν και λιγο ασχετο η Yamaha να βγαλει ακομα ενα Motif-type synth, μολις περσι βγηκε η σειρα ΜΟΧ.

Specs talks, M🐮🐮gs walks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Νομίζω ότι βιάζεστε.

Ας ανακοινωθούν πρώτα τα επίσημα documentations (Manual & Midi Impl.) του μηχανήματος και μετά βλέπουμε. Περιμένετε στα specs του site να σας πουν αναλυτικά τέτοια πράγματα;

 

Εγώ επειδή πριν λίγο κατέβασα το manual & Midi Impl. του(ων) MO, είδα ότι υπάρχουν αυτά που λες πιό πάνω. Ποιός ο λόγος να μην τα έχει και στα MX ?

 

Όταν έχεις στα χέρια σου τα απαραίτητα στοιχεία, τότε μόνο μπορείς να πεις ναι ή όχι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου