Προς το περιεχόμενο

Ρύθμιση trussrod - take 2


panix

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 55
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Συμφωνώ να διαγραφούν τα σχόλιά μου, αν αποδεχθούμε οτι περνάμε στην πνευματική σφαίρα σαουδικής αραβίας όπου το ψέμα δοξάζεται και το πνεύμα (και κοινή λογική) λιθοβολούνται.

 

Τώρα στα περί superfunk, ο superfunk έκανε τουλάχιστον 3 λάθη στις παραπάνω θέσεις του:

 

1) ισχυρίστηκε οτι truss rod adjustment έχει αποτέλεσμα οσον αφορα string action height μόνο στο μέσο του μπράτσου :

 

σύντομη απόδειξη οτι είναι γενικά λάθος αυτή η θέση, εκτός της παθολογικής περίπτωσης neck hump, όπου το όργανο έχει σοβαρό κατασκευαστικό ποβλημα :

 

MGG_neck_diagram.gif

 

από το παραπάνω (που είναι κλασική περίπτωση φυσιολογικού relief profile (AKA up-bow)) φαίνεται καθαρά οτι αυξάνοντας το relief (up-bow) στέλνουμε το string action ... στον Θεό, και κυρίως στα τελευταία τάστα.

 

2) ισχυρίστηκε (καθολικά) οτι truss rod δεν υπάρχει στα τελευταία τάστα :

 

απόδειξη του λάθους :

 

59highplacementtrussrodxs9.jpg

 

3) ισχυρίστηκε οτι υπερβολικό relief μπορεί να ευθύνεται για buzz στα ψηλά τάστα... θα ήθελα να δω ιδίοις όμασοι πώς στο καλό μπορεί (τηρουμένων όλων των υπολοίπων παραμέτρων σταθερών) να οξύνουμε το buzz αυξάνοντας το relief.

 

Ιδού η επιστημονική εξήγηση που έδωσε ο superfunk :

 

SO, if you have too much relief, you lower the strings to make the lower frets have a good action, but the higher frets will buzz because there is no longer sufficient clearance to prevent them buzzing since they dont have anywhere near the relief the lower portion of the board does.

 

αχά!!!! !!!

δηλαδή επειδή λέει έχουμε γιγαντιαίο relief (και κατεπέκταση μεγάλο action στα lower/middle frets (και φυσικά κτηνώδες action στα higher frets)) (ακριβώς αυτό που ισχυρίζομαι και εγώ, ως απάντηση στο λάθος #1 του superfunk που επισημαίνω ακριβώς από πάνω ), αναγκαζόμαστε να ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ το action (φυσικά μέσω bridge (Les paul, floyd rose) ή bridge saddle (strats/teles) adjustments, με αποτέλεσμα να έχουμε buzz στα higher frets... Χαίρω πολύ χαιρόπουλος.... Ας μην κατεβάζαμε το bridge action!!! Αρά το buzz προκαλείται από το ηλίθιο set up μας το οποίο μας αναγκάζει να έχουμε χαμηλό bridge action, στο οποίο μας οδηγεί φυσικά η ηλίθια ρύθμιση του υπερβολικού relief μας, και ΟΧΙ ΤΟ RELIEF ΚΑΘΕ ΑΥΤΟ.

 

Αυξήστε το relief όσο γουστάρετε (ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΤΟΥΣ) και το buzz δεν θα οξυνθεί.

 

όλες οι κιθάρες δεν έχουν ίδιο bow profile: μερικά σχήματα φαίνονται εδώ :

 

Image2.jpg

 

Οι κλασικές περιπτώσεις είναι :

up-bow, back-bow, straight και controlled relief.

 

Σε αυτές ισχύει η απάντηση λάθος #1, που περιέγραψα παραπάνω.

 

Τώρα, στις περιπωσεις hump και rise in tongue , κατ'εμέ το όργανο θέλει μάστορα... τουλάχιστον, και δεν πρόκειται να έχει σωστή παικτική γεωμετρία ανεξάρτητα από ΟΤΙ ρύθμιση και να του κάνουμε.

 

 

ΥΓ

Αυτά για όποιον καταλαβαίνει.... υπάρχει και ο τρόπος πληροφόρισης από τον super-funk, ο οποίος σίγουρα εγγυάται χρυσές δουλιές για τους μάστορες....

 

ΥΓ2

Περιμένω απαντήσεις δικαιολογημένες με φυσική, μαθηματικά και γεωμετρία, και όχι quotes από τα οποία κόβουμε και ράβουμε.

 

ΥΓ3

(ευχαριστώ τους μοντς, όσο αυτοί δεν έσβησαν τα "αιρετικά" πόστς μου)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να συνοψίσω, relief (η την έλλειψη αυτού) και bridge action, τα χρησιμοποιούμε κατα το δοκούν ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ για να επιτύχουμε το επιθυμητό σταθερό (ή και μεταβλητό) string action καθ'ολη την διαδρομή της ταστιέρας.

Ιδανικά θα θέλαμε να μπορούμε να έχουμε από ομοιόμορφο πολύ χαμηλό action σε όλη την διαδρομή (το οποίο μεταφράζεται σε straight neck και χαμηλό bridge action), και στην οποία περίπτωση θα αναγκαστούμε 100% να καταφύγουμε σε χορδές μεγαλύτερου gauge (11s+), ωστε να έχουμε μηδενικό buzz, έως και ομοιόμορφα πολύ υψηλό action, στην οποία περίπτωση θα πρέπει να δώσουμε ένα ικανό ποσό relief από την μια και φυσικά bridge action από την άλλη. (σε αυτήν την περίπτωση ίσως πρέπει να μειώσουμε και το string gauge βλ. malmsteen, υψηλό action αλλά λεπτές χορδές).

 

Σε κάθε περίπτωση, η ρύθμιση της κιθάρας αποτελεί έναν συμβιβασμό.... μένουμε τελικά σε κάτι που μας αρέσει, και ας μην είναι 1mm το string action στο 14ο τάστο, που λέει ο λόγος..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) ισχυρίστηκε οτι truss rod adjustment έχει αποτέλεσμα οσον αφορα string action height μόνο στο μέσο του μπράτσου :

 

μην παιζεις με τις λεξεις και διαβασε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ το original αρθρο.

 

 

2) ισχυρίστηκε (καθολικά) οτι truss rod δεν υπάρχει στα τελευταία τάστα :

 

απόδειξη του λάθους :

 

Για ΠΟΛΛΟΣΤΗ φορα: ΔΙΑΒΑΖΕ ΠΟΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ.

 

Κατσε να σε βοηθησω λιγο.. ;D

 

κατω απο τα πρωτα ταστα ή απο τα τελευταια απλα...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ βεργα..

 

ισχυρίστηκε οτι υπερβολικό relief μπορεί να ευθύνεται για buzz στα ψηλά τάστα... θα ήθελα να δω ιδίοις όμασοι πώς στο καλό μπορεί (τηρουμένων όλων των υπολοίπων παραμέτρων σταθερών) να οξύνουμε το buzz αυξάνοντας το relief.

 

μας επρηξες τα ΟΥΜΠΑΛΑ  ;D με αυτη την ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σπανια περιπτωση που συμβαινει μια στις ΧΙΛΙΕΣ....και εσυ επιμενεις να την παρουσιαζεις σαν το 99% του αρθρου μου..ΞΕΚΟΛΛΑ.....

 

Αντε για να χαρεις... ;D (παρολο που ηθελημενα αγνοησες και αλλα ποστ απο μαστορες που λινκαρα)

 

ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΟ & ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΤΡΙΞΙΜΟ ΣΤΑ ΥΨΗΛΑ ΤΑΣΤΑ ΑΦΑΙΡΟΝΤΑΣ RELIEF οποτε κοιταξτε τις αλλες ΔΥΟ περιπτωσεις που ΞΕΚΑΘΑΡΑ εγραψα στο αρθρο μου.

 

Α,και για να μην ξεχνιομαστε  ;D

 

 

ΤΟ TRUSS ROD ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΤΟΥ ΜΠΡΑΤΣΟΥ  

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Η συζήτηση διαχωρίστηκε καθώς μάλλον θα μπερδέψει παρά θα βοηθήσει κάποιον που προσπαθεί να ρυθμίσει το trussrod και κυρίως γιατί δεν έχει το χαρακτήρα συζήτησης αλλά "παιχνιδιού με τις λέξεις".

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Βρε παιδιά, δεν υπάρχει λόγος να γράφουμε τόσο απόλυτα και δηκτικά...

 

Είμαι σίγουρος πως αν το κουβεντιάζαμε σ' ένα τραπέζι ο μέσος όρος θα βρισκόταν σύντομα.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρε παιδιά, δεν υπάρχει λόγος να γράφουμε τόσο απόλυτα και δηκτικά...

 

Είμαι σίγουρος πως αν το κουβεντιάζαμε σ' ένα τραπέζι ο μέσος όρος θα βρισκόταν σύντομα.

 

Οπως ειπε και παραπανω ο Χαριλατρος.. ;D

 

γιατί δεν έχει το χαρακτήρα συζήτησης αλλά "παιχνιδιού με τις λέξεις".

 

οποιος διαβασει ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ το original αρθρο (ακουσες Panix? ;D) θα αποφυγει το "δεν ειναι Γιαννης είναι Γιαννάκης". 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να προσθεσω και εγω οτι στην φωτογραφια που δειχνεις οτι υπαρχει truss rod μεχρι το τελος της ταστιερας, δεν σημαινει οτι λειτουργει εκει. η βεργα ασκει πιεση στο μεσο της ταστιερας. τα τελευταια ταστα δεν καμπυλωνουν. αρα με φυσικη οπως λες, δες το τριγωνο που σχηματιζει η χορδη πατημενη σε καποιο απο τα τελευταια ταστα με την γεφυρα και θα καταλαβεις οτι το relief στο μπρατσο πριν απο το ταστο που πατας δεν επειρεαζει ποτε αυτο το τριγωνο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να προσθεσω και εγω οτι στην φωτογραφια που δειχνεις οτι υπαρχει truss rod μεχρι το τελος της ταστιερας, δεν σημαινει οτι λειτουργει εκει. η βεργα ασκει πιεση στο μεσο της ταστιερας. τα τελευταια ταστα δεν καμπυλωνουν. αρα με φυσικη οπως λες, δες το τριγωνο που σχηματιζει η χορδη πατημενη σε καποιο απο τα τελευταια ταστα με την γεφυρα και θα καταλαβεις οτι το relief στο μπρατσο πριν απο το ταστο που πατας δεν επειρεαζει ποτε αυτο το τριγωνο

 

Εσυ τωρα τι πεταγεσαι? ;D

 

Επειδη εχεις φτιαξει 2-3-5-10-300 κιθαρες.. ;D...νομιζεις οτι θα μας φωτισεις με τη παρεμβαση σου?... ;D

 

Πλακα κανω Panix μην αρπαζεσαι*****

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επαναλαμβάνω οτι το πρόβλημα είναι οτι διάβασα με απόλυτη προσοχή το αρχικό άρθρο (στην σελίδα 1) του superfunk, και για αυτό και φρίκαρα.

 

Superfunk, πές μου ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ έπαιξα με τις λέξεις και ποιά φράση σου /έννοια/θέση παραμόρφωσα.

 

Κατα τα άλλα βλέπω οτι ο superfunk ακόμα δεν έχει καταλάβει τι ρόλο πάιζει το truss rod και το bridge action, και εξακολουθεί να λέει οτι :

 

ΤΟ TRUSS ROD ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΤΟΥ ΜΠΡΑΤΣΟΥ 

 

αν εδώ ο superfunk εννοεί το string action (σπανίως ακριβολογεί οπότε απλά εικασία κάνω), Ε ΟΧΙ!!! Το TRUSS ROD ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΟ ACTION ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΗΣ ΤΑΣΤΙΕΡΑΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ (στην περίπτωση αρκετού relief) ΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΥΨΗΛΑ (12+) τάστα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου