Προς το περιεχόμενο

Ρύθμιση trussrod - take 2


panix

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το Truss Rod αφαιρει/προσθετει relief ΜΟΝΟ στο ΜΕΣΟΝ του μπρατσου ,απο το τριτο εως ,το πολυ, το δωδεκατο ταστο.

 

όχι. απλή φυσική δημοτικού είναι. η κατάσταση που αναφέρεις έχει εφαρμογή σε μονο μια συγκεκριμένη περίπτωση "bow profile". Στις περισσότερες κιθάρες, το relief (vs bow) λειτουργεί κάπως έτσι :

gene_necks1-truss-rods.gif

 

Το bridge action σε συνδιασμό με το neck relief τα χρησιμοποιούμε ωστε να πετύχουμε το επιθυμητό για εμάς string height και με την επιθυμητή ομοιογένεια σε όλη την διαδρομή της ταστιέρας.

 

Υπάρχουν άπειρα άρθρα σχετικά. Ένα πολύ χρήσιμο είναι το : http://www.ibanezrules.com/tech/setup/action.htm

 

και το Relief ειναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ απο φυσιολογικο (0,25 με 0,5 mm στη σολ στο 7ο ταστο) τοτε ΑΦΑΙΡΕΣΕ relief & το τριξιμο θα φυγει.

 

Προσθέτοντας relief από ένα σημείο και έπειτα δεν προσφέρει τίποτε στο σεταπ μιας κιθάρας, αλλά επουδενί δεν μπορεί να θεωρηθεί υπαίτιος τριξίματος. Πάλι απλή φυσική είναι.

 

Μια καλή λύση για ερασιτέχνες κιθαρίστες (και όχι μόνο) είναι τα 2 βιβλία του Erlewine http://www.danerlewine.com/guitar_repair_books.html

 

Προσωπικά έχω το "Guitar Player Repair Guide 2nd Edition" (την προηγούμενη έκδοση δηλ) και το "How to Make Your Electric Guitar Play Great!". Πολυ καλά βιβλία, και νομίζω αρκετά αξιόπιστα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 55
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

όχι. απλή φυσική δημοτικού είναι. η κατάσταση που αναφέρεις έχει εφαρμογή σε μονο μια συγκεκριμένη περίπτωση "bow profile". Στις περισσότερες κιθάρες, το relief (vs bow) λειτουργεί κάπως έτσι :

 

ΟΧΙ και απο εμενα... ;D

 

Αλλα μαλλον δεν διαβασες ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τι εχω γραψει.

 

Και στα 3 σχεδιαγραμματα που επισυναψες φαινεται αυτο που γραφω,οτι το truss rod επηρεαζει μονο το ΜΕΣΟΝ του μπρατσου...για τον απλο λογο οτι....μονο αυτο ΜΠΟΡΕΙ να επηρεασει... ;D μια και ...κατω απο τα πρωτα ταστα ή απο τα τελευταια απλα...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ βεργα..απλη φυσικη... ;D

 

για να καταλαβεις καλυτερα ισως θα σε βοηθουσε αυτο

 

http://www.fodera.com/FoderaAdmin/Uploads/ContentDocument/Fodera%20Truss%20Rod%20Adjustments1.pdf

 

A neck can be one of three things – perfectly

flat, “bowed” or “back-bowed.” Here at Fodera we generally set up our basses (unless

requested to do otherwise) with an almost flat neck (with just a very small hint of bow).

 

A ‘bowed” neck refers to a situation where the center of the neck drops away from the

strings. An extremely bowed neck will have a very high action and require a great deal

of effort when the player goes to fret a note.

 

A “back bowed neck” refers to the opposite condition – one when the center of the neck

arches upwards towards the strings. When this situation is occurring, your bass will feel

very “sloppy” to play and you will experience fret buzz no matter high lightly the

pressure used with your fretting hand.

 

Προσθέτοντας relief από ένα σημείο και έπειτα δεν προσφέρει τίποτε στο σεταπ μιας κιθάρας, αλλά επουδενί δεν μπορεί να θεωρηθεί υπαίτιος τριξίματος. Πάλι απλή φυσική είναι.

 

διαβασε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τι γραφω και παρακατω για τα τριξιματα μετα το 14ο.... ;)

 

Αν ενα μπρατσο εχει υπερβολικο relief τοτε οι χορδες τασταρουν απο το 12 και μετα για τον απλο λογο οτι τα χαμηλα ταστα ειναι πολυ χαμηλοτερα απο τα υψηλα,απλη φυσικη. ;)

 

Μια καλή λύση για ερασιτέχνες κιθαρίστες (και όχι μόνο) είναι τα 2 βιβλία του Erlewine

 

απο εκει και απο αλλο ενα βιβλιο εχω παρει/μαθει ΟΛΑ οσα γραφω παραπανω

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τώρα εγώ που τόσα χρόνια ακολουθώ το straight σχήμα κάνω λάθος;;;; Βέβαια δεν μετράω. Με το μάτι το κάνω....οπότε μπορεί να μην το φέρνω straight τελικα αλλά έτσι να νομίζω...

www.facebook.com/BlackBodyRadiationAthens

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τώρα εγώ που τόσα χρόνια ακολουθώ το straight σχήμα κάνω λάθος;;;; Βέβαια δεν μετράω. Με το μάτι το κάνω....οπότε μπορεί να μην το φέρνω straight τελικα αλλά έτσι να νομίζω...

 

ΠΟΛΥ καλα κανεις,οσο λιγοτερο relief εχεις τοσο ευκολοτερα και με καλυτερο ΗΧΟ,λογω αυξημενου compression,θα παιζει η κιθαρα σου,εγω παντα σεταρω τις κιθαρες με 0,25mm relief δηλ.σχεδον μηδενικο,το υπερβολικο relief σκοτωνει τη ζωντανια της κιθαρας.

 

To ιδιο κανουν και ολοι οι σοβαροι μαστορες που ξερω ενω δεν εχω γνωρισει ουτε εναν παικτη που να προτιμα το υπερβολικο relief.

 

Ισως μπερδευεσαι γιατι ενας σωστα σεταρισμενος λαιμος ,με relief 0,25 εως 0,5 mm οντως φαινεται εντελως ευθυς.

 

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Κι εγώ νομίζω ότι η απαίτηση για πολύ χαμηλό action είναι υπερτιμημένη για την πλειοψηφία των περιπτώσεων.

In other news, νομίζω η εικόνα που παρέθεσε ο kkmspm panix μπορεί να προκαλέσει σύγχυση.

Τι είναι αυτό το κολοκύθι περίπου στο 12ο?

 

 

gene_necks1-truss-rods-que.gif.0c9f850070e042dd948c9e71b0d2f6db.gif

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΟΧΙ και απο εμενα... ;D

 

Αλλα μαλλον δεν διαβασες ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τι εχω γραψει.

 

Και στα 3 σχεδιαγραμματα που επισυναψες φαινεται αυτο που γραφω,οτι το truss rod επηρεαζει μονο το ΜΕΣΟΝ του μπρατσου...για τον απλο λογο οτι....μονο αυτο ΜΠΟΡΕΙ να επηρεασει... ;D μια και ...κατω απο τα πρωτα ταστα ή απο τα τελευταια απλα...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ βεργα..απλη φυσικη... ;D

 

για να καταλαβεις καλυτερα ισως θα σε βοηθουσε αυτο

 

http://www.fodera.com/FoderaAdmin/Uploads/ContentDocument/Fodera%20Truss%20Rod%20Adjustments1.pdf

 

διαβασε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τι γραφω και παρακατω για τα τριξιματα μετα το 14ο.... ;)

 

Αν ενα μπρατσο εχει υπερβολικο relief τοτε οι χορδες τασταρουν απο το 12 και μετα για τον απλο λογο οτι τα χαμηλα ταστα ειναι πολυ χαμηλοτερα απο τα υψηλα,απλη φυσικη. ;)

 

απο εκει και απο αλλο ενα βιβλιο εχω παρει/μαθει ΟΛΑ οσα γραφω παραπανω

 

το πρόβλημα είναι οτι διάβασα πολύ προσεκτικά αυτά που έγραψες, αν σκεφτόμουν πιο γενικά και αόριστα ίσως και το πέρναγα στο ντούκου.

 

Το λοιπόν, έγραψες

 

τοτε το action χαμηλωνει/ανεβαινει μονο με ΕΝΑΝ τροπο: χαμηλωνοντας/ανεβαζοντας τα σελλακια στη γεφυρα (ή ολοκληρη τη γεφυρα σε καποιες κιθαρες που δεν εχουν επιμερους σελλακια),

 

το ACTION ποτέ δεν το χαμηλωνουμε/ανεβαζουμε γυρνωντας το Truss Rod,το γεγονος οτι στο ΜΕΣΟΝ του μπρατσου το action χαμηλωνει/ανεβαινει αν αφαιρεσουμε/προσθεσουμε relief δεν σημαινει οτι η βεργα ειναι για αυτη τη δουλεια!

 

ρυθμίζοντας το truss rod, λές, δεν επηρρεάζει το action παρά στο μέσο του μπράτσου. απλά 100% λάθος, εκτός και αν μιλάμε άλλη γλώσσα. Σε μια κιθάρα με back-bow, δημιουργία relief απλά θα αυξήσει το action σε όλο το μήκος της ταστιέρας, αυτό δεν είναι μόνο απλή φυσική θέλει και λίγο τριγωνομετρία γυμνασίου  ;D

 

Οσον αφορά τα σχηματικά που παρέθεσα, φαίνεται πολύ καθαρά αυτό που λέω, βγάλε το capo στο 1ο fret, και το finger στο 14ο (περίπου) και είναι φανερό οτι παραπάνω relief στέλνει το action στο τελευταίο fret .... στον Θεό...

 

Τώρα οσον αφορά τα ποιά τάστα επηρεάζει το relief, και το που υπάρχει truss rod και που όχι που λές, δηλ οι strat-type που έχουν πρόσβαση στο truss rod μέσω heel??  ;D  ;D ;D

Προσοχή, φυσικά και δεν ισχυρίζομαι οτι το bow-relief μπορούν να έχουν εφαρμογή από το 14ο τάστο και μετά (και πως θα μπορούσαν εφόσον το μπράτσο από το 17ο-19ο τάστο και μετά είναι είτε κολημένο, είτε βιδωμένο, κτλ με το σώμα, και δόξασοι ο θεός το σώμα δεν σκευρώνει τόσο έυκολα), απλά σχολιάζω το χαριτωμένο που είπες περι μή ύπαρξης truss rod στα ψηλά τάστα.

 

Το άλλο που λες :

 

Αν ενα μπρατσο εχει υπερβολικο relief τοτε οι χορδες τασταρουν απο το 12 και μετα για τον απλο λογο οτι τα χαμηλα ταστα ειναι πολυ χαμηλοτερα απο τα υψηλα,απλη φυσικη.

 

δεν μπορώ να το σχολιάσω, είναι λάθος από πάρα πολλές απόψεις, και επίσης αντικρουόμενο με την (επίσης λάθος) θεωρία σου περι de-juro και de-facto μη ύπαρξης σχέσης μεταξύ string action/neck relief στα τελευταία τάστα.

 

Στα τελευταία τάστα το buzz δεν διορθώνεται φυσικά δίνοντας relief, αλλά επουδενί ΔΕΝ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ relief.

 

και επειδή μάλλον έχουμε φύγει εκτός κοινής λογικής (μάλλον δεν μπορώ να σε πείσω δυστυχώς... ), αλλά προς χάρην την σωστής ενημέρωσης των ανθρώπων που διαβάζουν εδώ... θέλω να μου βρείς έστω και ένα αξιοπρεπές άρθρο, που να συνδέει buzz στα τελευταία τάστα με .... υψηλό relief!!! ξέρω είναι σουρεαλιστικό, αλλά ελλάδα είμαστε, όλοι σχετικοί και γνώστες, κτλ... οπότε θα σε παρακαλούσα να με παραπέμψεις σε κάτι που έστω και από μακρυά να σχετίζεται με την τρελή αυτή θεωρία σου (οτι δηλαδή υπερβολικό relief μπορεί να προκαλέσει buzz στα υψηλά τάστα)...

 

αναμένω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κι εγώ νομίζω ότι η απαίτηση για πολύ χαμηλό action είναι υπερτιμημένη για την πλειοψηφία των περιπτώσεων.

In other news, νομίζω η εικόνα που παρέθεσε ο kkmspm μπορεί να προκαλέσει σύγχυση.

Τι είναι αυτό το κολοκύθι περίπου στο 12ο?

 

 

 

 

για να μετρήσουμε relief, βάζουμε capo στο 1ο τάστο, και μετά πατάμε στο τάστο εκείνο στο οποίο το μπράτσο συναντά το σώμα. Για στρατ αυτό είναι το 17ο. Σε short scale κιθάρες με 24 τάστα, αυτό μπορεί να είναι το 19ο τάστο. Στην συνέχεια μετράμε π.χ. με filler gauges ή μικρόμετρο, την απόσταση μεταξύ του 9ου (ή 10ου) τάστου και του κάτω τμήματος της χορδής. Οπότε αυτό που έχει επισημάνει με το βελάκι είναι το πάτημα του τάστου με το δάκτυλό μας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΠΟΛΥ καλα κανεις,οσο λιγοτερο relief εχεις τοσο ευκολοτερα και με καλυτερο ΗΧΟ,λογω αυξημενου compression,θα παιζει η κιθαρα σου,εγω παντα σεταρω τις κιθαρες με 0,25mm relief δηλ.σχεδον μηδενικο,το υπερβολικο relief σκοτωνει τη ζωντανια της κιθαρας.

 

To ιδιο κανουν και ολοι οι σοβαροι μαστορες που ξερω ενω δεν εχω γνωρισει ουτε εναν παικτη που να προτιμα το υπερβολικο relief.

 

Ισως μπερδευεσαι γιατι ενας σωστα σεταρισμενος λαιμος ,με relief 0,25 εως 0,5 mm οντως φαινεται εντελως ευθυς.

 

 

 

 

 

όποιος "καταφέρει" και δώσει πάνω από 0.5 mm relief σε μπράτσο κιθάρας που φοράει από 10άρες και κάτω, τότε ίσως το μπράτσο του είναι από αρκετά μαλακό ξύλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ωραίο και βοηθητικό άρθρο.Εύγε!

Πάντως εγώ βρήκα μία κιθάρα  που δεν τρίζει καθολου με πάρα πολύ χαμηλό action.Η μοναδική μέχρι τώρα.Και έχω παίξει με ΠΟΛΛΕΣ.

Gibson les paul deluxe (fretless wonder) ασχετα αν εγώ την έστειλα για αλλαγή τάστα γιατί δε με βόλευε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα τελευταία τάστα το buzz δεν διορθώνεται φυσικά δίνοντας relief, αλλά επουδενί ΔΕΝ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ relief.

 

σε ΑΚΡΑΙΑ περιπτωση υπερβολικου relief αυξανεται,φυσικα εχει δικιο οτι ειναι πολυ σπανιο,αλλα φανταζομαι να συμφωνεις οτι οι αλλες ΔΥΟ περιπτωσεις που αναφερω ειναι οι πλεον συχνες.  

 

αντιγραφω απο το βιβλιο του D.Burlock Guitar Maintenance:

 

Fret buzz can be caused by too little relief (on the middle frets) and excessive relief (on the high frets)

 

& εδω ενας μαστορας το λεει επισης ,και σε πολλα αλλα φορα αν γουγκλαρεις "too much relief causes fret buzz"

 

http://www.guitarnoise.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=48228&start=15

 

If the truss rod was too loose you would be likely to have high action in the middle of the neck. (Note" an extremely loose truss rod can cause buzzing in the higher frets but the relief would have to be substantial.)

 

& ακομα μια εξηγηση απο ενα αλλο φορουμ με...πολλα λογια

 

Here's why too much relief cause the higher frets to buzz......

The truss mod is meant to add relief, but really only affects the first half of the fretboard, so the lower frets (about 1 -7) won't buzz. You then set string height to allow the higher frets to still have good action, but not buzz, due to the fact that most fretboards level out and don't relieve as they get closer to the body joint. SO, if you have too much relief, you lower the strings to make the lower frets have a good action, but the higher frets will buzz because there is no longer sufficient clearance to prevent them buzzing since they dont have anywhere near the relief the lower portion of the board does. Trust me, or better yet, try a setup like this and see :D Not to mention, with a ton of relief, you are essentially pressing the strings into a valley when fretting, and the upper frets, the fretted string will smack the uphill side of the valley going towards the bridge.

 

Αγαπητε Panix θα σε παρακαλουσα να ξαναδιαβασεις προσεκτικα τι εγραψα αλλοιως σε παρακαλω ξανα ΑΝΟΙΞΕ ΕΝΑΝ ΔΙΚΟ ΣΟΥ θεμα και ανεπτυξε ΕΚΕΙ τις θεωριες σου,που ετσι κι αλλοιως αφορουν ενα μονο ΜΙΚΡΟ  κομματι του αρθρου μου που οντως σπανιοτατα συμβαινει.

 

Συνεχιζω να επιμενω οτι το truss rod επηρεαζει ΜΟΝΟ το μεσον του μπρατσου,αν δεν συμφωνεις θα σε παρακαλουσα να ανοιξεις και παλι ενα δικο σου Thread.

 

Ευχαριστω

 

 

Θα παρακαλουσα επισης τους moderators να ξεχωρισουν το θεμα μου και να το απαλλαξουν απο τα σχολια του Panix γιατι θα μπερδευεται ο κοσμος.

 

Ευχαριστω δις.

 

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου