Προς το περιεχόμενο

Reverb, και η χρήση του


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

προσωπικά έχω σιχαθεί να "ακούω" τα reverb στις παραγωγές...

με τόση "λάσπη" και κανά τούβλο, ξαναχτίζεις την Αθήνα 3 φορές... :roll:

Χωρίς να φτάνω στην απόλυτη θέση του SF (μ' αρέσει να δίνω "θέσεις" στα όργανα και στην διάσταση του "βαθους" στο stereo image και όχι μόνο κατά "πλάτος") θα πρότεινα σε όσους δεν έχουν πείρα στην παραμετροποίηση των effect, να περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα, με ένα απλό κατ' αρχήν μυστικό σαν κανόνα...

το "bypass" (αυτό το ευλογημένο "κουμπάκι") πρέπει να είναι δευτερη φύση σε οποιαδήποτε φάση της παραγωγής και οι συγκρίσεις "πριν και μετά", ευαγγέλιο..

και ένα παραδειγματάκι...θέλει κάποιος reverb σε ένα vocal track...στις πλείστες των περιπτώσεων, αν ρυθμίσει το balance του dry με το wet σήμα μέσω του effect send, έτσι ώστε περνώντας από την dry κατάσταση (χωρίς effect) στην "εμπλουτισμένη" (με το effect), ίσα ίσα να ακούει την διαφορά (με στόχο την "ωραιοποίηση" του ακατέργαστου και σκληρού και όχι το "άκουσμα" του effect), θα με θυμηθεί...

Το ίδιο (σαν μπακάλικη πρακτική) ισχύει και σε ομάδες οργάνων που με το κατάλληλο (κοινό για όλα στην ομάδα reverb), λίγο πειραματισμό και προσοχή στο ενδεχόμενο "λάσπωμα" στο σύνολο, μπορεί να τις τοποθετήσει όσο "μπροστα ή πίσω" επιθυμεί, δίνοντας "τρισδιάστατη" αίσθηση στο τελικό αποτέλεσμα...

Βέβαια με ένα σετ τύμπανα, ένα μπάσο και δυο κιθάρες που θα παίζουν και "φυσικά" στην ευθεία, όταν έχουν ηχογραφηθεί σε "σωστούς" και ταιριασμένους σε συμπεριφορά χώρους, γίνεσαι "άρχοντας" και ευτυχής όπως ο SF, στέλνοντας τις αφύσικες "προσομοιώσεις" από κει που ρθαν..

Στην χώρα της υπερβολής και του πολύ κακό για το τίποτα... :)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

βασικά όχι, πως να διακρίνεις?Τι υπερελάχιστο τεχνητο και με σχετικό αλγόριθμο ("δωματίου" δηλαδή) τι φυσικό. Το θέμα είναι οτι αν δεν γράφεις κατευθείαν και γράφεις με μικρόφωνο θα έχεις σίγουρα ήδη λίγο, ελάχιστο και ανάλογα το χώρο, reverb.

 

--

είμαι ψαγμένος

leep is a symptom of caffeine deprivation.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να πω κι εγω την γνωμη μου σαν ταπεινος κιθαριστας.παλιοτερα εβαζα λιιγο reverb στους ηχους που δουλευα απο την πεταλιερα μου αλλα τωρα με τα πεταλακια εχοντας μια ''ιδεα'' απο το digidelay στα solo (ειτε καθαρα ειτε βρωμικα) και μονο το chorus στα αρπεζατα περασματα , δεν μου λειπει καθολου το βαθος.εκανα πολλες σκεψεις να αγορασω πεταλακι βαθους αλλα πρωτα τεσταρισα με την πεταλιερα,μονο για βαθακι, αν θα μου αρεσε και πραγματικα δεν μου λειπει.ισα ισα που με ''βρωμιζει'' ....αυτα :wink:

Mesa/Boogie & Strato

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Θα μπορούσε λοιπόν κανείς σας να διακρίνει το φυσικό ριβερμπ από το τεχνητό ριβερμπ αν τα ποτενσιομετρα δεν είναι στο τερμα;

 

Κατ αρχήν το θέμα έχει να κάνει με την "κακή" χρήση του reverb..

Αλλά επειδή βλέπω ότι απλά λες κάτι για να το πεις, θα σου απαντήσω...

 

Για να συγκρίνεις οτιδήποτε (και κατά συνέπεια να διακρίνεις ένα ή πολλά χαρακτηριστικά που θα οριοθετούν "διαφορά"), πρέπει να έχεις ένα σημείο αναφοράς..

στην περίπτωσή μας σαν σημείο αναφοράς δεν μπορεί παρα να είναι η συμπεριφορά ενός δωματίου χ διαστάσεων και υλικών κατασκευής (που στην "προσομοίωση" του άλλωστε στοχευει ένα "τεχνητό" reverb) και το πως η "διέγερσή" του προστιθέμενη στην συχνοτική συμπεριφορά της ηχητικής πηγής που την προκαλεί, καταγράφεται από τα mic κατά την διάρκεια μιας ηχογράφησης...

 

Αν λοιπόν μου ζητάς να διακρίνω την διαφορά, πρέπει να μου βάλεις να ακούσω διαδοχικά, δύο ηχογραφήσεις μιας συγκεκριμένης πηγής...μία με mic στον φυσικό χώρο και μία σε ανηχωικό χώρο με close mic τεχνική στην οποία έχεις "προσθέσει" ένα τεχνητό reverb (είτε μέσω αλγορίθμου είτε μέσω αναπαραγωγής impulse) προσπαθώντας να προσομοιώσεις το αποτέλεσμα του πρώτου συνδυασμού...

Λοιπόν, με τα μέχρι σήμερα τεχνικά δεδομένα -αν θεωρήσουμε ότι εγώ έχω μια σχετική εμπειρία- και συ -θεωρώντας πάλι ότι δεν έχεις ανάλογη- θα καταλάβεις εύκολα τι είναι τι..(και μην μπερδέψεις τις προσομοιώσεις των ενισχυτών κιθάρας όπου τα πράγματα πλέον έχουν φτάσει σε σημείο που οι διαφορές φυσικού-τεχνητού να χρειάζονται "κυάλια" για να διακριθούν...είναι σαν να συγκρίνεις σε ηχητικές παραμέτρους ένα μπάσο με ένα πιάνο)

 

Τώρα αν καταλήξουμε να συγκρίνουμε π... με βούρτσες και μου βάλεις ν΄ακούσω δύο άσχετες ηχογραφήσεις την μία σε έναν "κακό" χώρο και την άλλη με ένα καλό αλγόριθμο, ποιο το νόημα... τι να συγκρίνω και διαφορά ανάμεσα σε τι να καταλάβω δηλαδή??? και ο κακός φυσικός μπορεί να παράγει απείρως χειρότερα artifacts και ενοχλητικές συχνότητες πέρα των κατά περίπτωση επιθυμητών ανακλάσεων...υπάρχουν καλοί και κακοί χώροι όπως και καλοί και κακοί αλγόριθμοι...

 

Μην το παραχ...ουμε το θέμα και ας μείνουμε στην διερευνηση της "σωστής" ή "λάθος" κατα την γνώμη του καθενός μας , χρήσης του...

αν εσύ πχ θελήσεις να γράψεις multi close mic μια κλασσική ορχήστρα και να προσθέσεις "τεχνητό" reverb μετά, εμένα δεν μου πέφτει λόγος να λοιδορήσω την τεχνική σου...απλά δεν θα ακούσω την παραγωγή σου δεύτερη φορά... Aπό την στιγμή που έτυχε να ακούσω φυσικά μια ορχήστρα σε μια καλή αίθουσα συναυλιών, Θα αναζητώ μια "άλλη" παραγωγή που θα αναπαράγει το "άκουσμα" όσο το δυνατόν πιο πιστά, για να μειώσω στο δυνατόν την απώλεια του συναίσθηματος της ίδιας της μουσικης, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την "ζωντάνια" ενός φυσικού χώρου...(σου απευθύνομαι προσωπικά για να εξυπηρετήσω τον λόγο μου, μην παρεξηγηθούμε...)

 

Είμαι στο γραφείο, δουλευω από το πρωί, δεν έχω πάει διακοπές και τα συντακτικά λάθη σας τα χαρίζω..δεν έχω κουράγιο να διαβάσω τι έγραψα...

Α και για μια ακόμα φορά..."περί ορέξεως κολοκυθόπιτα"...(από δω και πέρα λέω να το βάλω σαν ...υπογραφή)

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλά επειδή βλέπω ότι απλά λες κάτι για να το πεις' date=' θα σου απαντήσω...[/quote']

 

Είναι κάτι προτότυπο για τον fzipper... :P

 

Είμαι στο γραφείο' date=' δουλευω από το πρωί, δεν έχω πάει διακοπές και τα συντακτικά λάθη σας τα χαρίζω..δεν έχω κουράγιο να διαβάσω τι έγραψα...

Α και για μια ακόμα φορά..."περί ορέξεως κολοκυθόπιτα"...(από δω και πέρα λέω να το βάλω σαν ...υπογραφή)[/quote'] 8)

 

Respect :wink:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν… για δώστε και σ’ εμέναν μια βοήθεια. :?

 

Όταν έχω ήχους φυσικών οργάνων από sampler

ή αντί για φυσικούς, έχω απαλούς lead ήχους από αναλογικό,

δεν μπορώ να μην βάλω καθόλου reverb.

 

Εδώ λοιπόν έχω το εξής πρόβλημα.

Ενώ ο κάθε ήχος μόνος του με το reverb του ακούγεται φανταστικά,

στην μίξη, όταν ακούγονται τα όργανα όλα μαζί, γίνεται λάσπη …

Το panoramic χάνεται και οι αποστάσεις μεταξύ των ήχων εξαφανίζονται.

 

Ενώ δηλαδή δίχως το reverb, ο κάθε ήχος είναι στην «θέση του»,

με τα reverb τους, πατάει ο ένας πάνω στον άλλο.

 

Δοκίμασα να ελαττώσω τα reverb,

αλλά μετά μερικοί ήχοι χάνουν τον όμορφο όγκο που είχαν με το reverb τους,

και βγαίνουν ενοχλητικά μπροστά.

 

Εκτός αυτού, με το παραμικρό compression στην μίξη,

τα reverb ακούγονται κάπως ενοχλητικά και πνιγηρά.

 

Δοκίμασα και εγώ να πετάξω αυτό το effect στα σκουπίδια,

αλλά pad και lead ήχος χωρίς reverb είναι σαν ξεβράκωτος. :lol:

 

Επίσης δεν ξέρω πότε να βάλω Spring, Hall, Room, Ambient κλπ.?

Υπάρχει κάποιος «νόμος», ή έχει να κάνει αποκλειστικά με την άποψη;

 

Το Reverb το αφήνουμε όπως βγαίνει ή μήπως το επεξεργαζόμαστε ?

Πχ του ισοσταθμίζουμε συχνότητες, το συμπιέζουμε κλπ ?… :roll:

 

Αν και όταν βρείτε την όρεξη, μου λέτε. :lol:

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καταρχην δοκιμασε και εδω να το αντικαταστησεις με delay :wink:

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καταρχην δοκιμασε και εδω να το αντικαταστησεις με delay :wink:

 

Δεν καταλαβαίνω. Τι delay εννοείς;

Πυκνό, ώστε να δίνει κάτι σαν reverb;

Ή να ακούγονται τα «τάπ» καθαρά;

 

Αν σε μία μίξη με 8 – 10 όργανα βάλω τα μισά με delay,

θα αρχίσουν όλα να χορεύουν γύρω - γύρω.

 

Αν θέλεις, σε παρακαλώ γράψε για αυτό και κάτι πάρα πάνω.

Πες και ποιο σου φαίνεται καλό, και τι ρυθμίσεις να κάνουμε κλπ.

 

Δηλαδή σε ένα pad που θέλεις να του δώσεις όγκο, τι delay βάζεις;

Σε lead, κρουστά κλπ;

ΤΟ ΓΑΡ ΑΥΤΟ ΝΟΕΙΝ, ΕΣΤΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου