Superfunk Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Μια και ο αγαπητος Ιχνηλατης το ζητησε ας δουμε λιγο πως & αν χρησιμοποιουμε Reverb στις ηχογραφησεις μας.. Προσωπικα οταν γραφω ΜΠΑΝΤΕΣ και πραγματικα οργανα εχω ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ εντελως τη χρηση του. Τα πνιγμενα στα reverb ντραμς & φωνητικα μου την εδιναν παντα αλλα ηταν για πολλα χρονια στη μοδα ,λες και ειχαν παντρευτει οι ηχοληπτες τα Lexicon τους :lol: (& καλα να ηταν Lexicon ,quadraverb ηταν συνηθως :? ) Ετσι οταν πριν απο 4-5 χρονια διαβασα οτι ο αγαπημενος μου παραγωγος Buddy Miller δεν χρησιμοποιει ΠΟΤΕ reverb αποφασισα να το τολμησω & αρχισα να το αποκλειω τελειως (παντα μιλαμε για φυσικα οργανα). Εχω την τυχη να γραφω αποκλειστικα σε ενα στουντιο με ενα καταπληκτικο drum room και ξεκινησα με τις εγγραφες τυμπανων χωρις καθολου reverb. Η διαφορα στην ποιοτητα του ηχου (παντα βεβαια με εναν ντραμμερ που ξερει να χτυπησει τα τουμπανα του γιατι αν δεν ξερει η κατασταση δεν σωζεται με τιποτα..) ηταν πολυ μεγαλη. Επιτελους στακατα ταμπουρα,γεματες και punchy κασες,καθαρα πιατινια. Το φυσικο reverb του χωρου σε συνδιασμο με προσεγμενο compression & ελαφρυ eq εκαναν θαυματα. Τα ντραμς ειναι το 50% μιας παραγωγης και αν τα "φτιαξεις" καλα τα υπολοιπα ειναι παιχνιδακι.. Παμε τωρα στις κιθαρες,ετσι κι αλλοιως ποτε μου δεν το χρησιμοποιω (εκτος αν θελω να βγαλω surf ηχο) οποτε εδω δεν μου ελειψε καθολου,αν το χρησιμοποιειτε και εχετε προβληματα ευκρινειας καντε το "σωστο" δηλ. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΤΕ το με DELAY :wink: (πολυ πιο ζεστος και αμεσος ηχος φτανει να κρατατε το level χαμηλα,αυξανοντας το feedback) To ιδιο και στις φωνες.Οι πνιγμενες στο reverb φωνες των 80s εχουν οριστικα πεθανει.Και εδω χρησιμοποιω delay μια και η φωνη ετσι βγαινει πιο καθαρα μπροστα χωρις να χρειαζεται δραστικο eq & compression. Γενικα η αντικατασταση του reverb με σωστα ρυθισμενα delay δινει ενα καθαροτερο & ευκολοτερο στο μιξαρισμα αποτελλεσμα... www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
elavd Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Συμφωνώ εν μέρει με αυτά που λες Νίκο, αλλά όταν πρόκειται για ένα κομμάτι ατμοσφαιρικό (και όχι ας πούμε punk-rock), σε στυλ ας πούμε ...Dead Can Dance, τι κάνεις? ΟΥΤΕ εκεί χρησιμοποιείς reverb??? www.facebook.com/YourPaintedSmile Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 OP Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Δεν εχει τυχει να κανω τετοιου ειδους παραγωγες :lol: ,αλλα γενικα οχι ,θα προτιμησω το delay,το reverb τα μουνταινει τα πραγματα... www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
gerasimos Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Χρήσιμη παρέμβαση για το παρόν thread: το reverb δεν μπαίνει σε insert (σειριακά) αλλά σε send (παράλληλα)... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
fleamail Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Γενικα η αντικατασταση του reverb με σωστα ρυθισμενα delay δινει ενα καθαροτερο & ευκολοτερο στο μιξαρισμα αποτελλεσμα... +1000 Σ'αυτό! Αν και δεν συμφωνώ απόλυτα σε όλα κι εγώ είμαι fan του φυσικού reverb. Πάντα γράφω στεγνά όλα τα όργανα και όλα τα acoustic panels που έχω βάλει στο χώρο μου είναι μετακινούμενα για να μπορώ να αφαιρώ και να προσθέτω ανάλογα με τα γούστα και τις απαιτήσεις. Στις κιθάρες όταν θέλω να φανεί το reverb πάντα αφήνω το κανάλι ξερό και προσθέτω ένα δεύτερο κανάλι συνήθως παναρισμένο hard για να δώσω και λίγο αίσθηση χώρου (και πάντα με send όπως πολύ σωστά είπε ο Γεράσιμος). Στις φωνές μου αρέσει να παίζω με το delay και αν θα βάλω reverb κυρίως πλακώνω μόνο τις δεύτερες για να έχουν την αίσθηση του "οργάνου" Πάντα βέβαια με τις απαιτήσεις του κομματιού, γι αυτό πιστευώ πως κάθε περίπτωση είναι μοναδική... http://www.mixitonline.com http://tuber.bandcamp.com Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Betty The Raccoon Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Δε βγαίνει ξηρός όμως ο ήχος ή τα delay κλπ κλπ σώζουν την κατάσταση; You are wrong f**ked and overatted... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
pastelius Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Eγω παλι ΔΕΝ γνωριζω απο παραγωγες,αλλα οσες εχω ακουσει που προστιθεται reverb μου φαινονται πολυ ωραιες ακουστικα... Οι dead can dance σιγουρα βαζουν μπολικο παντως!! Αν βαλεις πολυ feedback στο delay δεν παιζει περιπτωση να σου πικαρει?...?...? :?: Το καλυτερο reverb παντως που εχω ακουσει υπαρχει σε εναν συγκεκριμενο δισκο (Anouar Brahem trio...)Κατεξοχην ηχογραφημενος σε ενα μοναστηρι στην Αυστρια,εκει ας πουμε χρειαζεται reverb γιατι ειναι τριο με ουτι-κλαρινο-κρουστα.ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ.Οποιος θελει ας ριξει ενα ακουσμα.Το εχω ερωτευτει αυτο το cd. feel da FUNK blast Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Flipper Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Ετσι οταν πριν απο 4-5 χρονια διαβασα οτι ο αγαπημενος μου παραγωγος Buddy Miller δεν χρησιμοποιει ΠΟΤΕ reverb αποφασισα να το τολμησω & αρχισα να το αποκλειω τελειως (παντα μιλαμε για φυσικα οργανα). ... Το φυσικο reverb του χωρου σε συνδιασμο με προσεγμενο compression & ελαφρυ eq εκαναν θαυματα. To φυσικό ριβερμπ τι διαφορά έχει από το ριβερμπ; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
pastelius Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 To φυσικό ριβερμπ τι διαφορά έχει από το ριβερμπ; Το φυσικο reverb δημιουργειται απο το περιβαλλον, δηλαδη κλειστους χωρους...Οπως το παραδειγμα που εδωσα με την ηχογραφηση μεσα στο μοναστηρι.Η ακουστικη ειναι απλα ΤΕΛΕΙΑ. feel da FUNK blast Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trolley Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 Share Δημοσιευμένο 23 Αυγούστου 2006 To φυσικό ριβερμπ τι διαφορά έχει από το ριβερμπ; Λέγοντας "φυσικό ριβέρμπ" εννοούμε την αντήχηση που υπάρχει στο χώρο που γίνεται η ηχογράφηση. Σε ένα drum room είναι μελετημένη ώστε να είναι ακριβώς η κατάλληλη για τα ντραμς (θεωρητικώς). Ένας καλός ντράμερ λαμβάνει ενστικτωδώς υπ'οψιν του τα χαρακτηριστικά αντήχησης του χώρου στον οποίο παίζει και προσαρμόζει το παίξιμό του έτσι ώστε να εκμεταλεύεται αυτά τα χαρακτηριστικά αντήχησης. Οπότε το αποτέλεσμα είναι άρτιο από τη πρώτη στιγμή. Θεωρητικά, θα μπορούσες να γράψεις εντελώς dry τύμπανα, αλλά δεν το θες πραγματικά αυτό διότι ακούγονται κάπως και η μεταγενέστερη προσθήκη ριβέρμπ δεν οδηγεί παρά σπάνια σε εξίσου άρτιο αποτέλεσμα. Το πρόβλημα με το τεχνητό ριβέρμπ είναι ότι έχουμε συνέχεια τη τάση να το παρακάνουμε, ειδικά όσοι εργαζόμαστε αποκλειστικά με soft synths (όπως εγώ): τα patches των οργάνων έχουν συχνά πολύ reverb από μόνα τους και μετά πάμε από πάνω και το σκίζουμε σε επιπλέον reverb. Πάντως, αν ακούσετε προσεκτικά θα δείτε ότι είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των δίσκων που δεν υπάρχει καθόλου (ή, έστω υπάρχει ελάχιστο) reverb και μάλιστα πολύ προσεκτικά τοποθετημένο σε μετρημένες δόσεις. Οπότε συμπεραίνω ότι επί της ουσίας ο Superfunk έχει απόλυτο δίκιο. Mea Culpa Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση