Άγιος Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Σε καμία περίπτωση. Τρόποι (Modes ) χρησιμοποιούνται σε πολλά είδη μουσικής, από μονοφωνικά μεσαιωνικά, μέχρι πολυφωνικά αναγεννησιακά, jazz, rock και δε συμμαζεύεται. να το πω αλλιως τι διαφορα εχει η τονικη μουσικη απο την τροπικη? εψαχνα μια καλυτερη εξηγηση για το παρακατω… τροπική μουσική: γενική δόμηση της μουσικής πολλών πολιτισμών. Στη Δύση αντικαταστάθηκε από την τονική μουσική. Κάθε τροπικό σύστημα βασίζεται στη δόμηση των τρόπων του. τονική μουσική: γενική δόμηση της δυτικής μουσικής που εμφανίστηκε προοδευτικά κατά τον 17ο αιώνα (ως εξέλιξη της τροπικής μουσικής) και αμφισβητήθηκε κατά τον 20ο. Τονική μουσική ονομάζεται όλη η δυτική μουσική του 18ου και του 19ου αιώνα. Η δόμηση αφορά πρώτα τους τρόπους – οι οποίοι είναι δύο: ο μείζων (ματζόρε) και ο ελάσσων (μινόρε) – και τις συγχορδίες: η ιεράρχησή τους τυποποιείται μέσω της εμφάνισης τριών κύριων (τονικών) λειτουργιών που αποκαλούνται τονική, δεσπόζουσα, και υποδεσπόζουσα. kavagio for strings Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Ρε παιδιά μην λέμε ότι μας κατέβει και ότι πιστεύουμε ότι είναι σωστό και πρός θεού μην απαντάμε έπειτα απο ένα google search.Το internet είναι το πλέον παραπληροφορημένο μέσον. Τροπική(modal) είναι η μουσική που είναι γραμμένη σε modal αρμονία.Συνήθως με κάποιο τροπικό vamp με αρμονία που εδραιόνεται μέσο της επανάληψης αφού στην modal αρμονία ΔΕΝ έχουμε πτώσεις ενώ στην μινόρε μαντζόρε αρμονία ή τονικότητα εδραιόνεται απο πτώσεις.Τόσο απλό I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 να το πω αλλιως τι διαφορα εχει η τονικη μουσικη απο την τροπικη? Έχω την εντύπωση ότι η παράθεση που έβαλες δεν τα λέει πολύ καλά. Η τροπική μουσική βασίζεται συνθετικά στους τρόπους (modes) και είναι κατά συντριπτική πλειοψηφία τονική. Δηλαδή έχει τονικό κέντρο. Εν ολίγοις η τονική και η τροπική μουσική δεν είναι κάποιου είδους αντίθετα. Παράδειγμα μοντέρνας τροπικής μουσικής (δωρικός τρόπος): Πολλά παραδείγματα τροπικής μουσικής συναντάμε στις τοπικές παραδοσιακές μουσικές αλλά και στην τζαζ. Λιγότερο στην ποπ και στη ροκ. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Η τροπική μουσική βασίζεται συνθετικά στους τρόπους (modes) και είναι κατά συντριπτική πλειοψηφία τονική. Δηλαδή έχει τονικό κέντρο. Εν ολίγοις η τονική και η τροπική μουσική δεν είναι κάποιου είδους αντίθετα. Πιστεύω ο καλύτερος ορισμός για τις διαφορές είναι η απουσία πτώσης στην τροπική μουσική και η εδραίωση της αρμονίας μεσώ της επανάληψης. Και σε μια μινόρε η μαντζόρε αρμονία μπορεί να γίνει μετατροπία και να έχουμε τονικά κέντρα... I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Άγιος Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Έχω την εντύπωση ότι η παράθεση που έβαλες δεν τα λέει πολύ καλά. εδω την βρηκα http://rebetiko.sealabs.net/wiki/mediawiki/index.php/%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BA%CF%8C_-_%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CF%83%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1 οπως λεει και εκει περα, λες και εσυ: Η τροπική μουσική βασίζεται συνθετικά στους τρόπους (modes) και είναι κατά συντριπτική πλειοψηφία τονική. δηλαδη ειναι μελωδιες με τονικο κεντρο, ολες οι μελωδιες σε καποιο (η καποιους) τροπο δεν βασιζονται? δεν καταλαβαινω :P Ρε παιδιά μην λέμε ότι μας κατέβει και ότι πιστεύουμε ότι είναι σωστό και πρός θεού μην απαντάμε έπειτα απο ένα google search.Το internet είναι το πλέον παραπληροφορημένο μέσον. Τροπική(modal) είναι η μουσική που είναι γραμμένη σε modal αρμονία.Συνήθως με κάποιο τροπικό vamp με αρμονία που εδραιόνεται μέσο της επανάληψης αφού στην modal αρμονία ΔΕΝ έχουμε πτώσεις ενώ στην μινόρε μαντζόρε αρμονία ή τονικότητα εδραιόνεται απο πτώσεις.Τόσο απλό οπως κοιταζω τις απαντησεις κανεις δεν ισχυριστηκε οτι εδωσε την σωστη απαντηση, δεν καταλαβαινω σε ποιον απευθυνεσαι. συγγνωμη για την αγνοια μου αλλα μπορεις να εξηγησεις τι ειναι τροπικο vamp? όταν λες απουσια πτωσης εννοεις οτι η τροπικη μουσικη δεν επιστρεφει και δε επιμενει στο τονικο κεντρο? δεν το εχω διαβασει αλλου αυτο, μηπως αυτο ειναι χαρακτηριστικο της ατονικης μουσικης? kavagio for strings Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Συνήθως με κάποιο τροπικό vamp με αρμονία που εδραιόνεται μέσο της επανάληψης αφού στην modal αρμονία ΔΕΝ έχουμε πτώσεις... Όχι, δεν ισχύει αυτό. Διακρίνω μια jazz προσέγγιση, η οποία όμως δεν μπορεί να επεκταθεί γενικά σε όλες τις μουσικές που χρησιμοποιούν τρόπους. Μια χαρά τροπικές πτώσεις υπάρχουν σε πολλά είδη μουσικής. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 blue monk το θέμα είναι μεγάλο. Σε ΠΟΛΥ γενικές γραμμές θα σου έλεγα τα εξής: Η τροπική μουσική δίνει έμφαση στον τρόπο, στις νότες δηλαδή που σχηματίζουν τη μελωδία, ως βαθμίδες- ακολουθία μιας συγκεκριμένης κλίμακας. Με άλλα λόγια η "ιδιαιτερότητα" ενός ακούσματος βασίζεται σε χαρακτηριστικές νότες της κλίμακας, π.χ. η #4 της Λύδιας, η οποία δίνει και την ιδιαιτερότητα σε αυτόν τον τρόπο. Έτσι λοιπόν οι χαρακτηριστικές νότες κάθε τρόπου δίνουν και την αντίστοιχη ποικιλία στο άκουσμα. Αντίθετα η τονική μουσική χρησιμοποιεί μόνο δυο κλίμακες. Για να παράξει "ιδιαιτερότητα" ως άκουσμα αλλάζει τονικά κέντρα, βασιζόμενη στη "μετάλλαξη" των βαθμίδων ως λειτουργία π.χ. βρισκόμενοι σε κλίμακα Α Minor με την ακολουθία Αm-A7- Dm το Λα από τονική γίνεται δεσπόζουσα ( Α7) συνεπώς το Dm από υποδεσπόζουσα λειτουργεί πλέον ως τονική στην κλίμακα Dm που είμαστε πλέον. Αυτή η χρωματική ακολουθία Ντο (τρίτη του Αm)- Ντο δίεση- Ρε είναι χαρακτηριστικό τονικής μουσικής, δεν υπάρχει άλλωστε (παραδοσιακός) τρόπος/ Mode με δυο ημιτόνια στη σειρά. ;) Αυτά σε πολύ γενικές γραμμές. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Άγιος Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Αντίθετα η τονική μουσική χρησιμοποιεί μόνο δυο κλίμακες. Για να παράξει "ιδιαιτερότητα" ως άκουσμα αλλάζει τονικά κέντρα, βασιζόμενη στη "μετάλλαξη" των βαθμίδων ως λειτουργία π.χ. βρισκόμενοι σε κλίμακα Α Minor με την ακολουθία Αm-A7- Dm το Λα από τονική γίνεται δεσπόζουσα ( Α7) συνεπώς το Dm από υποδεσπόζουσα λειτουργεί πλέον ως τονική στην κλίμακα Dm που είμαστε πλέον. Αυτή η χρωματική ακολουθία Ντο (τρίτη του Αm)- Ντο δίεση- Ρε είναι χαρακτηριστικό τονικής μουσικής, δεν υπάρχει άλλωστε (παραδοσιακός) τρόπος/ Mode με δυο ημιτόνια στη σειρά. ;) Αυτά σε πολύ γενικές γραμμές. Μανο εκει στο τελος εννοεις 3 ημιτονια στη σειρα πιστευω, με την ορολογια δεν τα παω πολυ καλα και μπορει αν καταλαβαινω λαθος. υπαρχει μια ακολουθια βαθμιδων που μπορει να την βρεις ως byzantine scale, ή διπλο αρμονικο ή και αλλιως, η οποια παει 1 - b2 – 3 - 4 - 5 - b6 - 7. οι βαθμιδες 7-1-b2 ειναι 3 κολλητα ημιτονια, δηλαδη δεν υπαρχει τροπικη μελωδια με αυτες τις βαθμιδες, στον διπλο αρμονικο? το θεμα ειναι μεγαλο και παρωχημενο... :) kavagio for strings Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Share Δημοσιευμένο 10 Αυγούστου 2012 Όχι, δεν ισχύει αυτό. Διακρίνω μια jazz προσέγγιση, η οποία όμως δεν μπορεί να επεκταθεί γενικά σε όλες τις μουσικές που χρησιμοποιούν τρόπους. Μια χαρά τροπικές πτώσεις υπάρχουν σε πολλά είδη μουσικής. manosx εγώ για jazz αρμονία μιλάω.Με ενδιαφέρει όμως και αυτό που λές αν και όπως φένεται το αγνόω... Η λογική πίσω απο την modal αρμονία είναι οι χαρακτηρίστικες βαθμίδες των modes.Σε μια συγχορδία περιέχεται σε μια αλλή όχι.Ετσι δημιουργούνται και τα vamps... I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 11 Αυγούστου 2012 Share Δημοσιευμένο 11 Αυγούστου 2012 υπαρχει μια ακολουθια βαθμιδων που μπορει να την βρεις ως byzantine scale, ή διπλο αρμονικο ή και αλλιως, η οποια παει 1 - b2 – 3 - 4 - 5 - b6 - 7. οι βαθμιδες 7-1-b2 ειναι 3 κολλητα ημιτονια, δηλαδη δεν υπαρχει τροπικη μελωδια με αυτες τις βαθμιδες, στον διπλο αρμονικο? Ναι μπορείς να πεις ότι υπάρχει, όχι στους κλασσικούς εκκλησιαστικούς (δυτικούς) τρόπους, αλλά ναι υπάρχει. Ποια η διαφορά με την τονική προσέγγιση; Η διαφορά είναι πως σε αυτόν τον τρόπο, το αρμονικό υπόβαθρο μπορεί να είναι π.χ. ένας ισοκράτης, όπως στα περισσότερα βυζαντινά. Το άκουσμα λοιπόν του 7-1-b2 δε θα προκύψει μέσα από μια χρωματική μετατροπία ή κάποια αλλοιωμένη συγχορδία, αλλά καθαρά από τις νότες του ίδιου του τρόπου, θα αφορά δηλαδή καθαρά τη μελωδία και τις βαθμίδες της κλίμακας. Άλλωστε με την τονική προσέγγιση θα μπορούσαμε να είχαμε και παραπάνω από δυο ημιτόνια στη σειρά π.χ. Am-E63-A42-D63-FAug6-E όπου στο μπάσο έχουμε διαδοχικά Λα- Σολ Δίεση- Σολ- Φα δίεση- Φα- Μι, πως σου φαίνεται αυτό ;D δύσκολα να βρούμε τέτοιο τρόπο, έτσι; ;) Αλλά μην κολλάς στα ημιτόνια. Προσπάθησε να καταλάβεις τη λογική: Η τροπική μουσική έχει σα βάση τον τρόπο- κλίμακα και τη σημασία και την έμφαση που έχει κάθε μια βαθμίδα του τρόπου ως υλικό της μελωδίας. Αντίθετα η τονική μουσική δίνει έμφαση στην αρμονική λειτουργία, στις σχέσεις δηλαδή "υποδεσπόζουσα- δεσπόζουσα- τονική" ανά πάσα στιγμή, και πως ωθεί η λειτουργία αυτή τη μελωδική γραμμή των φωνών. Επαναλαμβάνω ότι μιλάω σε γενικές γραμμές. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση