Προς το περιεχόμενο

Πεταλιέρα ή ενισχυτής; Υπάρχει δίλημμα;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εννοω οτι για ΕΜΕΝΑ (για τα δικα μου γουστα δηλ.) το σημαντικοτερο κομματι της ηχητικης αλυσιδας ειναι ο ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ,τα εφε (γιατι ως εφε βλεπω και χρησιμοποιω τις πεταλιερες) ειναι απλα η σαλτσα.

 

Σε εναν καλο λαμπατο ενισχυτη ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ εφε και να βαλεις...ΚΑΛΟ ηχο θα εχεις παντα.  

 

Οσο για το πόσο σημαντικός είναι ο καθαρός ήχος της λάμπας, να πω πως οι τζαζίστες που παίζουν καθαρά, προτιμούν κατα κόρο τρανζίστορ

 

ναι αλλα αν δεν παιζεις τζαζ με σκαφος τι κανεις? ;D

και αν θες να βαλεις και ενα καρο εφε και παιζεις με solid body τι κανεις? ;D

 

αρα και παλι παμε στο ΕΙΔΟΣ της μουσικης που παιζεις...τις κιθαρες που προτιμας,αλλα και στο προσωπικο σου γουστο (για εμενα ας πουμε ο συνδιασμος κιθαρας Fender με καθαρο τραντζιστορατο ενισχυτη ειναι απλα...εφιαλτης... ;D...αλλα ακομα και σε καθαρα παραδοσιακη "σκαφατη" jazz θεωρω τον "λαμπατο" ηχο του Grant Green πολλες κλασεις ανωτερο απο τον μοντερνο "αποστειρωμενο" jazz fussion ηχο)

 

αν εισαι ο Edge ή ο Andy Summers φυσικα και θες λαμπατο ΚΑΘΑΡΟ ενισχυτη για να επιτυχεις τον ηχο σου (παρολο που αποτελειται αυτος ο ηχος κατα 90% απο...εφε)

 

αν παιζεις death metal φυσικα και θες το triple crucifier eliminator με 6 καμπινες 8χ12 ;D

 

και αν παιζεις του...Αιγαιου τα μπλουζ με μια τελε και εναν tweed deluxe εισαι μια χαρα.... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 111
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

παιδια η ερωτηση στο thread ειναι πεταλιερα η ενισχυτης οπου η πεταλιερα καλειται να παιξει το ρολο του preamp για να αντικαταστησει τον ενισχυτη...δεν μιλαμε για εφε....

H ερώτηση στο θρεντ (σήμερα κλείνει τις πέντε εκατομμύρια φορές που συζητιέται εδώ αλλά χαλάλι γιατί το αρθράκι είναι άριστο και καλογραμμένο) είναι

(α) αν θα αντικαταστήσεις όλο σου το σετάπ με μια πεταλιέρα που θα πηγαίνει direct,

(β) αν θα χρησιμοποιήσει κάποιος ένα πολυεφφέ πεταλιέρας στη θέση του pedalboard φουλ από μικρά χρωματιστά κουτάκια, εκμεταλλευόμενος τις ευκολίες της, το ολοκληρωμένο concept και το μικρό της κόστος αντί να μπει σε περιπέτειες και έξοδα.

 

Η πεταλιέρα αντικαθιστά το σύνολο καθώς δίνει εφέ και amp simulation σε stereo, κάτι που αν το συγκρίνεις με τον μονοδιάστατο ήχο ενός ενισχυτή καταλαβαίνεις τη μεγάλη αξιοποίηση του modulation/delay/reverb.

Αυτό πάντως δεν παρουσιάζεται σε πολλά modulation/delay/reverb εφφέ που έχουν stereo out και αρκετές φορές και stereo in, επομένως η mono βρωμιά εκεί θα γίνει stereo.

 

Οσο για το πόσο σημαντικός είναι ο καθαρός ήχος της λάμπας, να πω πως οι τζαζίστες που παίζουν καθαρά, προτιμούν κατα κόρο τρανζίστορ (π.χ. Roland Jazz Chorus) αφού το δύσκολο είναι να τους παραμορφώσεις ενώ η συμπεριφορά τους είναι ισορροπημένη τονικά σε αντίθεση με τους Fender για παράδειγμα που έχουν καθαρό ήχο μεν αλλά "μπουζουκάτο".

Όπως σε όλους, τα κριτήρια που διαμορφώνουν την επιλογή τους είναι και άνεσης / ευκολίας μεταφοράς, και ήχου. Ο ήχος είναι υποκειμενικός (άλλοι τζαζίστες θα προτιμήσουν την πιο χαρακτηριστική και πολλές φορές πιο responsive λάμπα και άλλοι ss ως πιο τονικά ουδέτερη αλλά όχι λιγότερο "ζεστή" επιλογή) και η ευκολία μεταφοράς επίσης υποκειμενική (σε μεγάλα setups το κουβάλημα γίνεται από roadies, σε μικρές εμφανίσεις μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί ένας ογκόλιθος όπως ο Jazz Chorus ή ένας Twin Reverb αλλά ένας Deluxe Reverb ή ένας Polytοne Minibrute - όλοι εξ αυτών διαχρονικοί από τις δυο κατηγορίες λάμπας/ss, και κλασσικά χρησιμοποιούμενοι σε τέτοιες περιπτώσεις).

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ερωτισις σχετικη και ασχετη... ::)

Αν σου αρεσει ο ήχος του ενισχυτή σου (καθαρος και βρωμικος), αλλά θες να προσθεσεις κ καποια εφε απο τη πεταλιερα σου, την συνδέεις στο send return, ετσι?

Μετά μπορείς με αυτό τον τρόπο να αλλάζεις κανάλια με τον ποδοδιακοπτη, και τα εφέ της πεταλιέρας σου (πχ ένα delay με ένα chorus) δουλεύουν εξίσου και με τα 2 καναλια του ενισχυτή, ετσι?

Διορθώστε με αν έχω λάθος, αλλά άν ισχύουν αυτά, έχεις το τέλειο set up, και την απάντηση στο ερώτημα. Όλα αυτά προϋποθέτουν ένα καλό λαμπάτο ενισχυτή που να σου αρέσουν και τα 2 του κανάλια.

Επίσης αποκαλυπτική, αν και αναμενόμενη (το ψυλιαζόμουν για πολλά μεγάλα λαιβ) η φωτό που δείχνει τον κιθαρίστα ενός μεγάλου λάιβ να βγάζει ήχο με ένα μικρόφωνο μπροστά σε ένα κόμπο ενισχυτή - αυτον που ενδεχομένα παίζεις και στο σπιτι σου- άσχετα αν στη σκηνή φαίνονται εκατοντάδες ηχεία πχ marshall (κυρίως στους μεταλλάδες πάει αυτό) για τη μόστρα και τη διαφήμιση. Σημασία εχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα...

www.thedamnationproject.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοω οτι για ΕΜΕΝΑ (για τα δικα μου γουστα δηλ.) το σημαντικοτερο κομματι της ηχητικης αλυσιδας ειναι ο ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ,τα εφε (γιατι ως εφε βλεπω και χρησιμοποιω τις πεταλιερες) ειναι απλα η σαλτσα.

 

Σε εναν καλο λαμπατο ενισχυτη ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ εφε και να βαλεις...ΚΑΛΟ ηχο θα εχεις παντα. 

 

 

Για τον ήχο ναι εφέ η παραμόρφωση(πετάλιων ενισχυτών) εφέ και η πεταλιέρα κάπου θα βρεθεί μια άκρη αφού στο τέλος το στήγμα το δείνει ο ενισχυτής.

 

Αλλά αυτό ισχύει και στο playing-feeling?(που νομίζω πως ναι αφού ο ενισχυτής κάνει το μεγαλύτερο κουμάντο ότι και να δεχτεί το φέρνει στα δικά του μέτρα).

 

Ή μήπως όχι?

Για τους χ,ψ λόγους που δεν γνωρίζω προσωπικά? ???

 

Και γω tonelab έχω αλλά δεν έτυχε ακόμα να την καρφώσω σε λαμπάτο.

Flying High Again

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ρε παιδια μιλαμε λες και ειναι μονο 2 οι πιθανοι συνδιασμοι....ενω δεν ειναι. ο καθενας προτιμα διαφορετικη υλοποιηση αναλογα και τα γουστα του.

 

- Σαφως ενας καλος λαμπατος με εναλογικα εφε θα βγαλει ενα πολ καλο αλλα συγκεκριμενο χρωμα. βεβαια εχεις πολυ κουβαλιμα και χωρο στα pedals, ασε οτι αν εχεις διακιμανσεις στην ενταση πρεπει να ξαναματαπαραμετροποιεις το συμπαν για να βγαλεις ηχο....

 

- Μια πεταλιερα σαν rig-simulator καρφωμενη σε PA η σε return ενισχυτη θα σου δωσει μεγαλη ποικιλια χρωματων, ευκολια στην εναλλαγη των εφε(σε καποιο live), σταθεροτητα στην αποδοση του ηχου ανεξαρτητως της εντασης, ελαχιστο δυνατο κουβαλημα(θεωρητικα παντα μιας και εγω κουβαλαω τον pro 185 για monitor) αλλα φυσικα με συμβιβασμους ως προς την ποιοτητα και την αισθηση(ολα σχετικα ειναι. αλλους τους ενοχλει πολυ, αλλους καθολου)

 

- Μια πεταλιερα μπροστα απο εναν σοβαρο λαμπατο (καλυτερα με 4 Cable Method), οποτε παίρνεις τα χρωματα του ενισχυτη με τα "modulation" στο loop και τα od/ds μπροστα, και μπορεις για ποικιλια να δουλευεις και τα amp-sims της πεταλιερας απο το return του ενισχυτη οταν θες αλλο χρωμα. Το θεμα ειναι οτι τα OD/DS ειναι ψηφιακα οποτε και δεν εχουν την τελεια αποδοση που θα αξιοποιήσει ο λαμπατος. Βαλε τωρα και το κουβαλιμα συν την διαφοροποιηση του ηχου αναλογα την ενταση...πονοκεφαλος.

 

 

φυσικα υπαρχουν και αλλες επιλογες.....απλα αυτες πιστευω ειναι οι πιο συνηθης...

www.facebook.com/BlackBodyRadiationAthens

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλά αυτό ισχύει και στο playing-feeling?

 

φυσικα,διαφορετικη ανταποκριση και αισθηση εχει ενας "ζωντανος" ενισχυτης να σου...φυσαει τα...μπατζακια και να σου χαϊδευει τα αυτια.. ;D

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και πάλι να πω πως το αρθράκι είναι πολύ καλογραμμένο, informal αλλά όχι χύμα, και με μεγάλη πείρα του γράφοντος αλλά πλουραλιστικό και όχι ισοπεδωτικό ή δογματικό. Μπράβο!  :)

 

Για μένα είναι θέμα επιλογής ήχου και οικονομικής δυνατότητας. Η ευκολία στην μετακίνηση έχει έρθει σε δεύτερη μοίρα. Αν και δεν έχω σύστημα κεφαλής + καμπίνας (είμαι και οπαδός των combos, αν και μια μικρή κεφαλή μετακινείται εύκολα και απλοποιεί τα πράγματα), η μέση μου έχει υποφέρει πολύ, επιβαρύνοντας και πρόβλημα που έχω εκεί εδώ και χρόνια. Φανταστείτε ότι το κόμπο μου είναι σε flight case με ροδάκια, έλα όμως που τον θέλω και στο σπίτι (που δεν έχει και ασανσέρ και μένω στον 3ο...)

 

Όμως αυτό είναι μια συνειδητή επιλογή που έχει προέλθει μετά από πάρα, πάρα πολύ ψάξιμο και σύγκριση. Έχω φτιάξει έναν ήχο με τα πετάλια μου που τον έχτισα λιθαράκι-λιθαράκι, κάτι που μου δίνει και την ευχέρεια να κάνω και μικροαλλαγές με άλλα που κάθονται στον "πάγκο", με μια διαρκή εξέλιξη στον ήχο που δεν τον αφήνει στάσιμο. Αυτό δεν το επιτρέπει η πεταλιέρα. Το επιτρέπει δηλαδή μέχρι ενός βαθμού, αλλά υπάρχουν γωνιές ενός επιθυμητού ήχου που μπορεί να μην της φτάσει, ή να τις φτάσει μη ικανοποιητικά (πχ. όπως ένα καλό fuzz ή ένα τρελό χαώδες preset επιπέδου φιλμικού soundtrack από το Eventide Space). Μερικούς τους ενδιαφέρει να φτάσουν εκεί, και ένα πολυεφφέ μπορεί να μην τους βοηθάει ή να μην τους εμπνέει.

 

Σύμφωνα με αυτά, θα ήθελα να σχολιάσω και αυτό:

 

1. Στο σπίτι θα παίζει στο 1.

2. Στην πρόβα θα παίξω με άλλον.

3. Στο μικρό live θα μας μαζέψει το αυτόφωρο.

4. Στο live bar... ίσως αλλά βαριέμαι και την... μετακόμιση των 20+ κιλών.

 

To 1 βέβαιο (έστω στο 3 ή 4), εκτός αν ζεις στη μέση του πουθενά, κάτι που αποτελεί εξαίρεση του 5%.

Το 2 καθόλου βέβαιο, γιατί αν προσηλώνεσαι στο χτίσιμο του ήχου σου και θες να προβάρεις τα πάντα όπως ακριβώς θα είναι στο λάιβ (όπως βασικά οφείλεις), δεν θα δεχτείς να παίξεις με άλλον.

Το 3 επίσης καθόλου βέβαιο μιας και με την σωστή επιλογή ενισχυτή και με ήπιο volume θα είσαι μια χαρά.

Το 4 πιθανό αλλά φτάνουμε στο θέμα προτεραιοτήτων και επιλογών που συζητώ προηγουμένως, τουλάχιστον μέχρι να κουραστεί κάποιος και να αναζητήσει την ολοκληρωμένη λύση, η οποία φυσικά μπορεί να δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα. Κι από θέμα ευκολίας είναι απαράμιλλη - να φέρω παράδειγμα ατόμων που ξέρω από πρωτοκλασάτα ονόματα της πίστας που επίτηδες δεν φέρνουν τους πολύτιμους ενισχυτές τους εκεί για να τους προφυλάξουν, επειδή δεν θέλουν να κουβαλάνε κι επειδή ο direct ήχος τους με τα φιξαρισμένα presets ανά τραγούδι (πχ. από Tonelab) είναι απόλυτα ικανοποιητικός και αναντικατάστατος στο επαγγελματικό επίπεδο που απαιτείται.

 

Κι ένα μικρό λαθάκι!  ;D

και δει στο σαλόνι
(και δη στο σαλόνι)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαφως ενας καλος λαμπατος με εναλογικα εφε θα βγαλει ενα πολ καλο αλλα συγκεκριμενο χρωμα.
Ουδεμία σχέση έχει το αν θα είναι αναλογικό το εφφέ σου ή όχι με το πάντρεμα που θα του κάνεις με έναν καλό λαμπάτο που λες. Και μου κάνει εντύπωση πώς δεν έχει πεθάνει πια αυτή η προκατάληψη... Καιρός δεν είναι?

 

Το θεμα ειναι οτι τα OD/DS ειναι ψηφιακα οποτε και δεν εχουν την τελεια αποδοση που θα αξιοποιήσει ο λαμπατος.
Ο λαμπάτος θα τα αξιοποιήσει μια χαρά. Δεν είναι αυτό το θέμα: είναι αν θα σου αρέσει το ηχόχρωμά τους και η απόδοσή τους. Μερικές φορές είναι καλό, άλλες όχι. Θα βρεις αρκετούς να ορκίζονται σε αυτό, ειδικά με την πρόοδο της μοντελοποίησης, και άλλους να μην το χωνεύουν ή να μην έχουν την διάθεση να το εξερευνήσουν λόγω concept που τους απωθεί, λόγω πολυπλοκότητας ή υψηλού βαλαντίου (πχ. των Axe FX).

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω ειμαι απ τους τυχερους που προβαρουν σε προβαδικο της μπαντας τους,οποτε παιζω παντα με την κεφαλη-καμπινα-πεταλια μου,και νομιζω εχω κατα 99% καταληξει στον ηχο που θελω.

Ολα ωραια,ολα καλα εκει λοιπον,αλλα και στα live,οσο η μεση ηταν καλα.

 

Απο το προβλημα της μεσης και μετα προεκυψαν 2 αναγκαστικες επιλογες:

-Ή θα πληρωνω καποιον για να κουβαλαει αυτα που δεν μπορω (δυστυχως εχουν κι αλλοι στη μπαντα προβληματα με δισκοκηλες)

-Ή θα βρω ενα εναλλακτικο μαραφετι που θα κανει σχεδον τα ιδια με το αληθινο rig ελαφρια ομως

 

Σκεφτηκα απλα να παιζω με drive απο τα πεταλια μου προσθετωντας στο τελος τους καποιο απο αυτα που προσομειονουν καμπινες ή καποιον καθαρο ενισχυτη,αλλα παλι δεν θεωρω οτι ετσι θα καταφερω να πλησιασω το αληθινο πραγμα.

 

Οποτε η αλλη επιλογη ειναι να βρω μια πεταλιερα ή κατι τετοιο που να κουβαλιεται ευκολα και να καταφερει να πλησιασει το feel του ενισχυτη μου. (αυτο βεβαια προυποθετει να πουλησω καποια πραγματα που δεν χρειαζομαι πλεον,και για οικονομικη ενισχυση στην αγορα της,και γιατι μαζευτηκαν πλεον πολλα περισσοτερα απο οσα κατεληξα οτι χρειαζομαι)

Δοκιμασα μερικες απο τις θεωρουμενες καλες πεταλιερες φιλων,αλλα ολες δεν μου αρεσαν στο εξης: στην αισθηση απο το αρχικο "δαγκωμα" στην πενα,οπως και ο τροπος που "ακουνε" στις μεταβολες του volume της κιθαρας.(ολα αυτα οχι σε extra highT gain καταστασεις)

Συζητωντας για αυτο με φιλους (και εδω μεσα) μου προταθηκε το eleven rack το οποιο δεν βρηκα ακομη για δοκιμη,αλλα προσπαθωντας να καταλαβω απο τα youtubeβιντεα νομιζω οτι μαλλον τα παει καλα σε αυτον τον τομεα.

 

Θα δουμε και απο κοντα στην πρωτη ευκαιρια...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου