Προς το περιεχόμενο

Κάτοχοι Fantom G αλληλεπιδράστε...!!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 34
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

1. Τρόπος διαχείρισης των multisamples (δηλαδή αντιγραφή/μετακίνηση από και προς projects) μέσα από το ίδιο το όργανο ή με επίσημο software της Roland ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Ο μόνος τρόπος πλήρους διαχείρισής τους και μάλιστα με άριστα αποτελέσματα είναι η αγορά του Nexoe Systems Fantom Yase, με τιμή στα 120€.  ;)

Αν και όπως μόνος σου είπες υπάρχει λύση, έστω και "εξωτερική" να ρωτήσω κάτι.

Ποιός είναι ο ρόλος του multisample και πόσες φορές θα κατασκευάσεις multi sample ?

Να σου υπενθυμίσω ότι υπάρχουν τα audio phrases και όχι μόνο, που μπορείς να τα αναθέσεις στο κλαβιέ (από την τελευταία έκδοση). Βέβαια δεν γνωρίζω τι κάνεις και πως.

 

2. Copy/paste MIDI phrases και audio samples γίνεται και από τον υπολογιστή και από το ίδιο το όργανο (με το File utility που υιοθετήθηκε στη version 1.50). ΟΜΩΣ: Τα αρχεία που βλέπεις είναι απλά 0001.SVP, 0002.SVP, ... 2000.SVP ή αντίστοιχα 0001.WAV, 0002.WAV, ... , 2000.WAV. Τα ονόματά τους είναι ορατά μόνο μέσα στην Phrase List ή στην Sample List αντίστοιχα, μέσα από τις οποίες φυσικά δεν είναι εφικτή η διαχείρισή τους (cut/copy/paste) από project σε project (import/export). Με λίγα λόγια, αν θέλεις να μεταφέρεις χειροκίνητα όλα τα MIDI phrases και τα audio samples ενός πλήρους song από ένα project στο άλλο, θα πρέπει να πας στο ίδιο το song, να καταγράψεις με χαρτί και μολύβι (ή στο Notepad του υπολογιστή) ποια είναι αυτά που χρησιμοποιεί το κομμάτι και να τα πάρεις ένα-ένα.

Δηλαδή αν είχες ένα προγραμματάκι - utility στον υπολογιστή, όπου με ένα κλικ θα σου έκανε αυτόματα μία λίστα text με το τι είναι το κάθε SVP θα ήσουν ευτυχισμένος;

 

Μακάρι να τελειώναμε εδώ. Όλα τα προβλήματα ξεκινούν από την αρχιτεκτονική του Song στο Fantom-G, που βασίζεται στο ποια MIDI/Audio phrases υπάρχουν σε κάθε MIDI/Audio track, σε ποια θέση κλπ.

Το πρόβλημα ξεκινάει από τον τρόπο εγγραφής που επιλέγει ο χρήστης.

 

Γι' αυτό και ένα αρχείο song του Fantom-G είναι κάποια kB, αφού το μόνο που περιέχει είναι ουσιαστικά references για το πού βρίσκεται κάθε phrase, ουσιαστικά περιέχει MIDI triggers σε προκαθορισμένες θέσεις του καθενός από τα 128 MIDI και 24 audio tracks. To song δεν περιέχει τα ίδια τα MIDI/Audio data, αφού αυτά υπάρχουν καταγεγραμμένα στη λίστα των 2000 MIDI phrases και 2000 audio samples, τα οποία είναι μοιρασμένα σε όλο το project. Με λίγα λόγια, το ίδιο παίξιμο (MIDI ή audio) που γράψαμε για το x κομμάτι, είναι διαθέσιμο και για τα υπόλοιπα. Τουτέστιν, αν το αλλάξουμε, αλλάζει παντού, δηλ. σε όλα τα κομμάτια που χρησιμοποιείται. Το ίδιο και με τα samples.

Πολύ σωστά.

Αυτό, διότι η midi εγγραφή γίνεται βασισμένη σε φράσεις (x μέτρων κλπ).

 

Το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι όταν θέλεις να μεταφέρεις ένα πλήρες song (MIDI+audio) από ένα project στο άλλο.

Ε, και... έχεις χρησιμοποιήσει όλες τις θέσεις των SVP & audio ?

Αν γράψεις πιό "οργανωμένα" βγάζεις άκρη. Π.χ. από - μέχρι είναι για το κομμάτι τάδε κ.ο.κ.

 

Το κάθε song δε θυμάται νότες ή audio, θυμάται ποια αρχεία χρησιμοποιεί.

Σωστά, βάση phrases.

 

Αν εσύ στη θέση του 0001.SVP που έχει μέρη πιάνου, πας και κάνεις αντιγραφή ενός 0001.SVP που έχει μέρη γκάιντας, το FG δεν θα το καταλάβει. Θα παίζει τα δικά του.

Πολύ σωστά και πολύ καλά κάνει. Διότι, μέσα στο SVP δεν του έχεις πει με ποιόν ήχο να παίξει, του έχεις πει μόνο τι να παίζει (νότες). Λογικό δεν είναι;

Πες του μέσα στο SVP με τι ήχο να παίζει και δες αν το κάνει ή όχι.

Άλλη λύση είναι ένα SVP με όλο το current setup. Αρχαίο μεν, αποτελεσματικό δε.

 

Αν στο αρχικό project χρησιμοποιούνταν π.χ. MIDI phrases 0001.SVP μέχρι 0200.SVP, αν τα αντιγράψεις στο νέο project, θα διαγράψεις τα αντίστοιχα που χρησιμοποιούνται στα ήδη υπάρχοντα songs του νέου project. Τι θα κάνεις; Τα αντιγράφεις σε νέες θέσεις. Σωστά; ΟΧΙ, αφού το song που μεταφέρεις θέλει να δει 0001.SVP μέχρι 0200.SVP. Τι θα κάνει; Θα διαβάσει τα data των ήδη υπαρχόντων MIDI phrases.

Κατάλαβα τι κάνεις.

Tip. Αφού σε βολεύει έτσι, μπορείς το κάθε project να είναι μόνο του σε δικό του φάκελο και σε έναν άλλο φάκελο (π.χ. My_Live) να έχεις τα "τελειωμένα".

Δηλαδή.

Από τον α,β,γ φάκελο (Project) κάνεις export ως midi file το κομμάτι, έτσι ώστε όλα αυτά τα phrases γίνονται ένα raw file.

Αυτό το raw file, το μεταφέρεις στον φάκελο "My_Live" όπου δεν θα υπάρχουν καθόλου midi phrases, κάθε κομμάτι θα είναι ένα ενιαίο αρχείο (midi data), το ίδιο και τα audio (σε tracks).

 

κλπ κλπ κλπ κλπ, το ίδιο και για τα audio phrases και δε συμμαζεύεται.

Εννοείται.

 

Με λίγα λόγια: ΜΠΑΧΑΛΟ

Αν ξεκινήσεις μπάχαλο, καταλήγεις μπάχαλο. Αν ξεκινήσεις οργανωμένα, καταλήγεις οργανωμένα. Ανάλογα με το τι θες να κάνεις στο τέλος, όπως το οργανώσεις από την αρχή, θα το βρεις μπροστά σου.

 

Η λύση: Ολοκληρωμένο software διαχείρισης ΟΛΩΝ των στοιχείων του project του Fantom-G ώστε η μεταφορά ενός ήχου, ενός multisample, ή ενός song, να μετέφερε δυναμικά όλα τα χρησιμοποιούμενα στοιχεία του (samples στα multisamples, MIDI+Audio phrases στα songs), ώστε το νεοφερμένο υλικό στο project να έδενε αρμονικά με το προυπάρχον.

Μάλιστα.

 

Αυτό γίνεται καταπληκτικά στο Librarian: όταν μεταφέρεις ένα Single από μία θέση σε μία άλλη, όλα τα Lives + Studios που το χρησιμοποιούν γίνονται αυτόματα edit, ώστε να κάνουν track τις αλλαγές, ώστε να μην αλλοιωθεί το περιεχόμενό τους. Δυστυχώς ο Librarian μπορείνα διαχειριστεί μόνο Singles/Livesets/Studiosets και όχι multisamples, και φυσικά όχι MIDI/Audio phrases.

Αναρωτήθηκες ποτέ το γιατί;

Αυτά που αναφέρεις (Singles/Livesets/Studiosets) είναι σταθερά.

 

Αυτή την ολοκληρωμένη λύση θα έπρεπε να τη έχει δώσει η Roland εξαρχής. Το έκανε; ΟΧΙ. Γι' αυτό και έφαγε το κράξιμο της αρκούδας.

Αν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα εντάξει. Αν έβγαζε μόνο Fantom θα το είχε κάνει.

Μήπως κοιτάζουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος;

Γιατί το λέω αυτό. Από την μία δεν είμαι ο παντογνώστης, από την άλλη όλα αυτά που λες, τα βρήκα μπροστά μου από την αρχή, όχι μόνο αυτά αλλά και άλλα.

Όμως, βρήκα τρόπους να τα ξεπεράσω και με στοχευμένες κινήσεις να κάνω αυτά που θέλω εγώ όπως τα θέλω εγώ.

Το ίδιο μπορείς και εσύ. Και κάτι τελευταίο αλλά σημαντικό, το μηχάνημα δεν είναι μόνο το sequencer ή μόνο η ανταλλαγή ήχων μεταξύ των projects.

 

Και όσον αφορά αυτό που ρωτήθηκε σχετικά με το Fantom-X, όχι, αυτή η ιδιοτροπία του Fantom-G σχετικά με τα MIDI + Audio phrases που περιέγραψα πιο πάνω, αφορά μόνο το Fantom-G. Το Fantom-X λειτουργούσε μια χαρά, όπως ξέραμε από τα παλιότερα workstations της εταιρίας.

Το G έχει παραπάνω πράγματα. Αν συγκρίνεις τα δύο X vs G η ζυγαριά γέρνει στο G. Εσύ τι λες;

Υπήρχε μεγάλο χρονικό διάστημα που δούλευα και τα δύο μέχρι που βγήκε η τελευταία έκδοση του G.

Προσπάθησε να αλλάξεις τον τρόπο εγγραφής/αναπαραγωγής των midi tracks, θα σου λύσει τα χέρια.

 

Συγγνώμη για τον πλατειασμό και την παράθεση πολύ λεπτομερών τεχνικών στοιχείων που κουράζουν, αλλά ήταν ο μόνος τρόπος να γίνω κατανοητός. Ελπίζω να έγινα.

Πολλές φορές είναι αναγκαίο. Ειδικά όταν έχεις να κάνεις με χρήστη που μάλλον μπορείς να τον βοηθήσεις όπως εσύ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και όπως μόνος σου είπες υπάρχει λύση, έστω και "εξωτερική" να ρωτήσω κάτι.

Ποιός είναι ο ρόλος του multisample και πόσες φορές θα κατασκευάσεις multi sample ?

Να σου υπενθυμίσω ότι υπάρχουν τα audio phrases και όχι μόνο, που μπορείς να τα αναθέσεις στο κλαβιέ (από την τελευταία έκδοση). Βέβαια δεν γνωρίζω τι κάνεις και πως.

 

Από τη στιγμή που το όργανο δεν προσφέρει κάποιες ROM-based επεκτάσεις τύπου SRX ή SRJV80, και μου λείπουν κάποιοι ήχοι που είχα στα παλιά μου synths που βασίζονται σε δείγματα που δεν υπάρχουν στο Fantom-G, ούτε καν παραπλήσια, λογικά θα σαμπλάρω και θα φτιάξω multisamples. Και αν θέλω να μοιράσω αυτά τα multisamples από project σε project, πρέπει με κάποιον τρόπο να μπορώ να τα διαχειριστώ. Μόνο με το προαναφερθέν software (Fantom Yase) μπορώ. Γιατί να με αναγκάσει η Roland να σκάσω επιπλέον χρήματα για κάτι που θα μπορούσε να μου δίνει ή δωρεάν ή με πολύ μικρότερο κόστος; ;)

 

 

Δηλαδή αν είχες ένα προγραμματάκι - utility στον υπολογιστή, όπου με ένα κλικ θα σου έκανε αυτόματα μία λίστα text με το τι είναι το κάθε SVP θα ήσουν ευτυχισμένος;

 

Δεν την γνωρίζω αυτή τη λύση. Όταν ασχολούμουν πολύ ενεργά με το Fantom-G και ως workstation, θα με ενδιέφερε πάρα πολύ κάτι τέτοιο, αλλά πλέον χρησιμεύει κυρίως σαν synth/mother keyboard/VST controller.

 

 

Κατάλαβα τι κάνεις.

Tip. Αφού σε βολεύει έτσι, μπορείς το κάθε project να είναι μόνο του σε δικό του φάκελο και σε έναν άλλο φάκελο (π.χ. My_Live) να έχεις τα "τελειωμένα".

Δηλαδή.

Από τον α,β,γ φάκελο (Project) κάνεις export ως midi file το κομμάτι, έτσι ώστε όλα αυτά τα phrases γίνονται ένα raw file.

Αυτό το raw file, το μεταφέρεις στον φάκελο "My_Live" όπου δεν θα υπάρχουν καθόλου midi phrases, κάθε κομμάτι θα είναι ένα ενιαίο αρχείο (midi data), το ίδιο και τα audio (σε tracks).

 

Αυτή η λύση μου φαντάζει ολίγον τι "μπακαλίστικη" αν μου επιτρέπετε τον όρο. Εφόσον έχω 50 song slots, γιατί να μη μπορώ να έχω τα αγαπημένα μου songs σε ένα project και όχι διασκορπισμένα;

Και επιπλέον τίθεται το θέμα σε live καταστάσεις. Αν έχω οργανωμένα τα songs μου για ένα live gig και θέλω να παίζω διαδοχικά songs στη σειρά, το να χρειαστεί να φορτώνω το κάθε project χωριστά, θα ήταν όπως φαντάζεται κανείς, ένας εφιάλτης. Υπάρχει η λύση του να κάνω bounce-to-stereo το κάθε μου κομμάτι και να έχω απλά stereo audio files σαν backing tracks, αλλά έτσι χάνω και αλληλεπίδραση με το ίδιο το track (αλλαγές ήχων, εφέ, επιλογή ποιου track θα επιλέγω να κάνω mute ώστε να παίζω με τα πλήκτρα κλπ κλπ κλπ), αλλά και υποβαθμίζω ένα τέτοιο εργαλείο σαν ένα απλό wav player. Κρίμα...

 

 

Αυτά που αναφέρεις (Singles/Livesets/Studiosets) είναι σταθερά.

Αν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα εντάξει. Αν έβγαζε μόνο Fantom θα το είχε κάνει.

Μήπως κοιτάζουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος;

Γιατί το λέω αυτό. Από την μία δεν είμαι ο παντογνώστης, από την άλλη όλα αυτά που λες, τα βρήκα μπροστά μου από την αρχή, όχι μόνο αυτά αλλά και άλλα.

Όμως, βρήκα τρόπους να τα ξεπεράσω και με στοχευμένες κινήσεις να κάνω αυτά που θέλω εγώ όπως τα θέλω εγώ.

 

Μέσα στο Librarian, αν έχω φορτωμένο ένα συγκεκριμένο project και επιλέξω να μετακινήσω π.χ. το Single User001 στη θέση Single User0123, τότε όλα τα LiveSets και StudioSets που το χρησιμοποιούν θα γίνουν αυτόματα edit από τον Librarian ώστε τον συγκεκριμένο ήχο να τον καλούν από τη θέση Single User123. Και μάλιστα έχω και undo κάθε τέτοιας επεξεργασίας. Γιατί να μη μπορεί να γίνει το ίδιο και για τα υπόλοιπα είδη αλληλοεξαρτούμενων τύπων αρχείων, π.χ. samples μέσα στα multisamples, multisamples μέσα στα Singles, MIDI και Audio phrases μέσα στα songs και πάει λέγοντας; Η απάντηση είναι "επειδή κάποιοι βαρέθηκαν να κάνουν τη δουλειά τους" ή "επειδή το Fantom-G βγήκε στην αγορά πριν να ολοκληρωθεί εντελώς το software του". Τουλάχιστον εμένα αυτή η εντύπωση μου είχε δημιουργηθεί από την αρχή. Σωστά ή λανθασμένα, δεν ξέρω...

 

 

Το ίδιο μπορείς και εσύ. Και κάτι τελευταίο αλλά σημαντικό, το μηχάνημα δεν είναι μόνο το sequencer ή μόνο η ανταλλαγή ήχων μεταξύ των projects.

 

Σαφώς, αλλά αν η δουλειά του μουσικού γινόταν ευκολότερη με τη βοήθεια της μαμάς εταιρίας, θα απολάμβανε και μεγαλύτερου σεβασμού από τους πελάτες της.

 

 

Το G έχει παραπάνω πράγματα. Αν συγκρίνεις τα δύο X vs G η ζυγαριά γέρνει στο G. Εσύ τι λες;

Υπήρχε μεγάλο χρονικό διάστημα που δούλευα και τα δύο μέχρι που βγήκε η τελευταία έκδοση του G.

 

Το Fantom-X υπερέχει στο πλήθος και το είδος των επεκτάσεων ήχων. Κακά τα ψέμματα, όσο σοφιστικέ κι αν ήταν η σειρά ARX, ούτε ποικιλία λύσεων παρείχε στις ελλείψεις του αρχικού soundset του Fantom-G, ούτε ιδιαίτερα φθηνές σαν λύσεις ήταν. Και φυσικά έμεινε στη μέση, φτάνοντας στις μόλις 3 επεκτάσεις (Drums, Piano και Brass). Και φυσικά η συνέχεια ήταν γνωστή: η τεχνολογία SuperNatural στην οποία ήταν βασισμένη η σειρά ARX, ενσωματώθηκε σε πληθώρα άλλων μηχανημάτων, π.χ. SuperNatural Strings κλπ κλπ, χωρίς αυτούς τους ήχους να τους έχουμε ποτέ διαθέσιμους σαν επεκτάσεις ARX και για το Fantom-G. Εν ολίγοις, η πλατφόρμα ARX και η σειρά Fantom-G, πολύ απλά εγκαταλείφθηκαν... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Από τη στιγμή που το όργανο δεν προσφέρει κάποιες ROM-based επεκτάσεις τύπου SRX ή SRJV80, και μου λείπουν κάποιοι ήχοι που είχα στα παλιά μου synths που βασίζονται σε δείγματα που δεν υπάρχουν στο Fantom-G, ούτε καν παραπλήσια, λογικά θα σαμπλάρω και θα φτιάξω multisamples. Και αν θέλω να μοιράσω αυτά τα multisamples από project σε project, πρέπει με κάποιον τρόπο να μπορώ να τα διαχειριστώ. Μόνο με το προαναφερθέν software (Fantom Yase) μπορώ. Γιατί να με αναγκάσει η Roland να σκάσω επιπλέον χρήματα για κάτι που θα μπορούσε να μου δίνει ή δωρεάν ή με πολύ μικρότερο κόστος;

Έτσι όπως το θέτεις έχεις δίκιο.

Κατ'αρχήν το όργανο δεν είναι αντίγραφο του προηγούμενου μοντέλου. Δεν θέλανε κάτι τέτοιο. Βλέπε επίσης Μ3...

 

Δεν την γνωρίζω αυτή τη λύση. Όταν ασχολούμουν πολύ ενεργά με το Fantom-G και ως workstation, θα με ενδιέφερε πάρα πολύ κάτι τέτοιο,

Υπήρχανε διάφορες λύσεις. Δεν το ρώτησες, δεν το έψαξες.

 

αλλά πλέον χρησιμεύει κυρίως σαν synth/mother keyboard/VST controller.

Δηλαδή χρησιμοποιείς ελάχιστες από τις δυνατότητές του. Το χρησιμοποιείς για κάτι εντελώς διαφορετικό.

 

Αυτή η λύση μου φαντάζει ολίγον τι "μπακαλίστικη" αν μου επιτρέπετε τον όρο. Εφόσον έχω 50 song slots, γιατί να μη μπορώ να έχω τα αγαπημένα μου songs σε ένα project και όχι διασκορπισμένα;

Και επιπλέον τίθεται το θέμα σε live καταστάσεις. Αν έχω οργανωμένα τα songs μου για ένα live gig και θέλω να παίζω διαδοχικά songs στη σειρά, το να χρειαστεί να φορτώνω το κάθε project χωριστά, θα ήταν όπως φαντάζεται κανείς, ένας εφιάλτης. Υπάρχει η λύση του να κάνω bounce-to-stereo το κάθε μου κομμάτι και να έχω απλά stereo audio files σαν backing tracks, αλλά έτσι χάνω και αλληλεπίδραση με το ίδιο το track (αλλαγές ήχων, εφέ, επιλογή ποιου track θα επιλέγω να κάνω mute ώστε να παίζω με τα πλήκτρα κλπ κλπ κλπ), αλλά και υποβαθμίζω ένα τέτοιο εργαλείο σαν ένα απλό wav player. Κρίμα...

Και αυτό που λες γίνεται.

Αυτό που είπα το ανέφερα ως παράδειγμα για να κάνω πιό ξεκάθαρη την λογική. Είναι θέμα τακτοποίησης. Αν είναι όλα τακτοποιημένα από την αρχή όλα μπορούν να γίνουν σαφώς πιό γρήγορα κι έτσι όπως θέλουμε. Κάποια πράγματα θέλουν οργάνωση. Κάθε όργανο είναι κατασκευασμένο - σχεδιασμένο για κάτι συγκεκριμένο. Κάθε όργανο έχει τα υπέρ και τα κατά ανάλογα τον χρήστη ή μάλλον τον χειριστή. Αν μπεις στη λογική του κάθε οργάνου, μπορείς να το "οδηγήσεις" εκεί που θες - όπως θες. Υπάρχουνε λύσεις για τα περισσότερα όργανα αυτής της κατηγορίας, ανεξαρτήτου εταιρίας.

 

Μέσα στο Librarian, αν έχω φορτωμένο ένα συγκεκριμένο project και επιλέξω να μετακινήσω π.χ. το Single User001 στη θέση Single User0123, τότε όλα τα LiveSets και StudioSets που το χρησιμοποιούν θα γίνουν αυτόματα edit από τον Librarian ώστε τον συγκεκριμένο ήχο να τον καλούν από τη θέση Single User123. Και μάλιστα έχω και undo κάθε τέτοιας επεξεργασίας. Γιατί να μη μπορεί να γίνει το ίδιο και για τα υπόλοιπα είδη αλληλοεξαρτούμενων τύπων αρχείων, π.χ. samples μέσα στα multisamples, multisamples μέσα στα Singles, MIDI και Audio phrases μέσα στα songs και πάει λέγοντας; Η απάντηση είναι "επειδή κάποιοι βαρέθηκαν να κάνουν τη δουλειά τους" ή "επειδή το Fantom-G βγήκε στην αγορά πριν να ολοκληρωθεί εντελώς το software του". Τουλάχιστον εμένα αυτή η εντύπωση μου είχε δημιουργηθεί από την αρχή. Σωστά ή λανθασμένα, δεν ξέρω...

Σου εξήγησα πιό πάνω, ξαναδιάβασέ το.

Τα αρχεία που λες (Single/Live/Studio) είναι πάντα σταθερά ως προς το μέγεθός τους. Τα υπόλοιπα (samples/multisamples) δεν είναι.

Η κάθε εταιρία που κατασκευάζει synth, ο τομέας των synth είναι hardware. Διαφορετικά θα έβγαζε ένα κουτί που θα ήτανε ελεγχόμενο αποκλειστικά και μόνο μέσω software και κατ'επέκταση το κουτί αυτό θα κόστιζε λιγότερα όπως είναι φυσικό. Το ότι παρέχει και κάποιο PC/MAC editor - librarian δεν είναι υποχρεωμένη, απλά είναι μία εντελώς δωρεάν παροχή ή βοήθημα (που της κοστίζει) προς τους πελάτες της. Αν θέλει το βγάζει αν θέλει δεν το βγάζει. Έχω παρόμοια παραδείγματα με άλλα προϊόντα. Τα μηχανήματα είναι κατασκευασμένα όπως και όλα των άλλων εταιριών να δουλεύουν αυτόνομα.

Το software ήρθε και είναι μετά. Πες το μόδα, πες το βαριέται ο κάθε χρήστης να κατασκευάσει ένα map με τις λειτουργίες που θέλει, πες το marketing, πες το όπως θες.

Απλά, κάποια στιγμή αυτό "πέρασε" μέσα στην γραμμή παραγωγής μέσα στο όλο πακέτο και σε ορισμένα προϊόντα, όχι όλα και πάντα. Γι'αυτό και πολλές φορές τα editor κλπ, αν και από τον ίδιο τον κατασκευαστή, δεν είναι τόσο αν θες ολοκληρωμένα ή ας μου επιτραπεί η έκφραση με λεπτομέρειες που πιθανόν να ήθελε ο Χ χρήστης. Και μιας και μιλάμε για το G, υπάρχουν πράγματα που το editor δεν τα κάνει ενώ θα μπορούσε. Και... δεν μιλάω για τα samples/multisamples.

 

Εδώ κυκλοφορούν πρόσφατα προϊόντα που ο ίδιος ο κατασκευαστής (μην με ρωτήσεις - δεν ξέρω - έτσι μου είπανε) δεν παρέχει midi implementation ή κάποια άλλα προϊόντα που βάση του σημερινού (10ετίας και βάλε) midi standard δεν παρέχει κάποιες GM standard λειτουργίες. Για ποιό πράγμα συζητάμε τώρα;

 

Απλά οι χρήστες των πιό πάνω δεν έριξαν και καλά... "κράξιμο", διότι πολύ απλά τα αγόρασαν για διαφορετικό σκοπό, γι'αυτό που είναι δηλαδή ή το πιό πιθανό δεν ήταν οι ίδιοι advanced χρήστες.

 

Σαφώς, αλλά αν η δουλειά του μουσικού γινόταν ευκολότερη με τη βοήθεια της μαμάς εταιρίας, θα απολάμβανε και μεγαλύτερου σεβασμού από τους πελάτες της.

Δεν αντιλέγω. Απλά είναι πάρα πολλοί αυτοί που τα περιμένουν όλα έτοιμα από την όποια μαμά εταιρία.

 

Το Fantom-X υπερέχει στο πλήθος και το είδος των επεκτάσεων ήχων. Κακά τα ψέμματα, όσο σοφιστικέ κι αν ήταν η σειρά ARX, ούτε ποικιλία λύσεων παρείχε στις ελλείψεις του αρχικού soundset του Fantom-G, ούτε ιδιαίτερα φθηνές σαν λύσεις ήταν.

Πρακτικά, έβαλε μία μεγάλη "επιλογή" των επεκτάσεων SRX μέσα στο όργανο. Όχι όλα, αλλά μεγάλη επιλογή.

Κάποιοι έμειναν ικανοποιημένοι, κάποιοι άλλοι όχι. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

Για την ιστορία, κάποιος που ήθελε κάποιους ήχους ακριβώς όπως ήταν στα προηγούμενα (SR/SRX για σειρά JV/XV) τα φόρτωσε από τα παλιά CD (προ-SRX), σωστός.

 

Και φυσικά έμεινε στη μέση, φτάνοντας στις μόλις 3 επεκτάσεις (Drums, Piano και Brass). Και φυσικά η συνέχεια ήταν γνωστή: η τεχνολογία SuperNatural στην οποία ήταν βασισμένη η σειρά ARX, ενσωματώθηκε σε πληθώρα άλλων μηχανημάτων, π.χ. SuperNatural Strings κλπ κλπ, χωρίς αυτούς τους ήχους να τους έχουμε ποτέ διαθέσιμους σαν επεκτάσεις ARX και για το Fantom-G. Εν ολίγοις, η πλατφόρμα ARX και η σειρά Fantom-G, πολύ απλά εγκαταλείφθηκαν...

Ναι, μπορείς να πεις και αυτό. Σημείωση, η Roland δεν κατασκευάζει μόνο Fantom σειρά αλλά και Fantom σειρά. Με κάποια άλλη λογική, άλλου χρήστη, θα έπρεπε να έχει μέσα και ένα ολοκληρωμένο V-Synth ή/καί κάποιο άλλο ολοκληρωμένο μοντέλο. Λέω τώρα...

Για να επανέλθω, το G ουσιαστικά είναι πιό φθηνό από το X, με ποιά έννοια. Κάποιος νέος που θέλει το X με "όλες" τις επεκτάσεις θα του κοστίσει πολύ ακριβότερα απ΄ότι το G που φοράει έστω και επιλογή απ'όλες τις επεκτάσεις. Οπότε, κάποιος που έχει γυμνό το G, έχει μεγαλύτερη γκάμα ήχων απ'ότι στο X. Κι όταν λέω γυμνό καταλαβαίνεις, εννοώ χωρίς να φορτώσει κανένα απολύτως δείγμα.

Από την άλλη, κάποιος που θέλει και το... κάτι άλλο όπως για παράδειγμα προηγούμενο ή διαφορετικό μοντέλο, μπορεί απλά να συνδέσει μέσω midi ότι θέλει και να το ελέγξει όπως θέλει και εις βάθος, SysEx - Misex και όλα τα καλά του κόσμου.

 

Τέλος, να σου πω και ένα απλό παράδειγμα.

Σε κάποιο setup για live, το midi out του G πάει σε: JD-990, Fantom-XR, VariOS, GS+ custom sound module. Θα μπορούσε να συνδέσει και άλλα που "κάθονται" όπως για παράδειγμα S-770, XV-5080/2020, JV-2080/1080/880, D-550, Emu, Korg, Yamaha, Akai, Kurzweil κλπ κλπ.

Μ'αυτή τη λογική, το G δεν πρέπει να είναι καλό κατά την Χ άποψη επειδή δεν έχει μέσα του ένα JD-990 και ένα VariOS(D-550) που πολύ θα το ήθελε ο Χ χρήστης, δεν θα έπρεπε;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

συγγνώμη που παρεμβαίνω, αλλά διάβαζα απο καθαρή περιέργεια το θέμα και ένα εχω να πω:

 

ειναι τρελοι αυτοι οι πληκτράδες! σα κινεζικα μου φαινονται χεχε ;D

 

τελος το σπαμ, συνεχιστε! :)

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

συγγνώμη που παρεμβαίνω,

Παρακαλώ  :)

 

αλλά διάβαζα απο καθαρή περιέργεια το θέμα

Υπάρχουν και περίεργοι;

 

ειναι τρελοι αυτοι οι πληκτράδες!

Όχι όλοι.

 

σα κινεζικα μου φαινονται χεχε ;D

Αλήθεια σου λέω, δεν έχεις δει απολύτως τίποτα, ακόμα.  ;D

 

συνεχιστε! :)

Θα συνεχίσεις να παρακολουθείς;

Τι σ'αρέσει; αυτά που λέμε ή έτσι όπως τα λέμε;  ;D

 

Τα ιδια παθαινουμε κι εμεις στα κιθαριστικα ποστς... ;D

Για άλλα (κιθαριστικά) θέματα  ;D
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πραγματικα δε ξερω τι μεπιασε και αρχισα να το διαβαζω, χωρις να καταλαβαινω τιποτα.

 

μαλλον μαρεσει η δομη "περιγραφη προβληματος-προτεινομενη λυση" ;D

 

8)

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς οι μη-πληκτράδες θα πρέπει να έχουν ήδη να αντιλαμβάνονται ότι εμείς οι πληκτράδες σαν ράτσα, πέρα απ' αυτά που μας ενώνουν και μας χωρίζουν, έχουμε πολλές φορές και τεχνικά θέματα να λύσουμε, και μάλιστα τις περισσότερες και επί σκηνής... Όταν βλέπεις σε ένα πάλκο ή σε μια σκηνή έναν πληκτρά, μπορεί να τον βλέπεις ήρεμο κλπ, να πατάει τα πλήκτρα του και τα κουμπάκια του, αλλά όταν σκάσει πρόβλημα ή ξενερώσει με κάτι που δεν πάει καλά, μπορεί να ξαφνικά να μεταμορφωθεί και να γίνει ο χειρότερος ψυχασθενής στο μαγαζί. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου