Προς το περιεχόμενο

Κάτοχοι Fantom G αλληλεπιδράστε...!!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

1. Sharing με άλλους της δουλειάς που έχουμε κάνει. Με λίγα λόγια:

Export Singles/Livesets/multisamples/songs. Όχι ολόκληρο project, αλλά ένα-ένα. Γίνεται;

Γίνεται.

Υπάρχουν διάφορες λύσεις.

α) Η πολύ απλή λύση του copy-paste, όλος ο φάκελος του project.

β) Η απλή λύση του Librarian για τα Singles/Livesets.

γ) Η λύση του Dump Request για τα Singles/Livesets.

Υπάρχει ολόκληρο κατεβατό που μπορείς να πάρεις ότι θες - όπως το θες και πολύ πιό απλά σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα.

 

Για τα songs πιστεύω ότι το copy paste ή export ως SMF είναι ότι καλύτερο και για λόγους συμβατότητας με DAW.

Για τα samples/multisamples το copy - paste είναι ότι πιό ασφαλές και γρήγορο.

 

Γενικότερα είναι θέμα τακτοποίησης των αρχείων του project. Αν είναι τακτοποιημένα - οργανωμένα τα αρχεία με τις ονομασίες τους και σε x τοποθεσίες, τα βρίσκεις εύκολα, δουλεύεις σωστά και σαφώς πιό γρήγορα.

 

Ο φίλος που άνοιξε το thread είναι διατεθιμένος να μοιραστεί τους ήχους που έχει φτιάξει.

Αν οι ήχοι αφορούν 'patches' χωρίς δείγματα είναι απλό. Μπορεί να τα κάνει SMF αυτά που θέλει.

Αν τα 'patches' χρησιμοποιούν και δείγματα, τότε πρέπει να υπάρχει ένα reference sample list με τις θέσεις.

Ευχαριστούμε την Roland που έχει τόσες πολλές θέσεις έτσι ώστε μπορείς να κάνεις διαχωρισμό των δειγμάτων.

Αν θυμάμαι καλά, και εδώ υπάρχει τρόπος να του ζητήσεις το sample list. Ότι έχεις 'κατασκευάσει' δεν θα αρνηθεί να σου το δώσει.

Ίσως με ένα εξωτερικό (για PC) μικρό utility-προγραμματάκι μπορείς να κάνεις την δουλειά σου άνετα. Μην με ρωτήσεις γιατί δεν ξέρω που το έχω, πάει πάρα πολύς καιρός.

 

Έστω ότι όλοι αυτοί βρίσκονται σε ένα project. Πολύ όμορφα, μας ανεβάζει κάπου το project και απολαμβάνουμε τους ήχους του.

Σωστά.

 

Τι γίνεται αν είναι διασκορπισμένοι σε διάφορα projects; Ακούω ήδη την απάντηση: Librarian.

Φυσικά, για τον αρχάριο χρήστη. Για κάποιον που έχει ασχοληθεί με το όργανο υπάρχει η πιό πάνω λύση. Στέλνεις μόνο αυτό που θέλεις και επίσης έχει τη δυνατότητα αυτός που θα το λάβει να το τοποθετήσει όπου θέλει, δηλαδή να το αποθηκεύσει (write) σε όποια θέση αυτός θέλει.

 

Ναι αλλά τι γίνεται με τα custom multisamples που έχει πιθανώς φτιάξει; Τα μεταφέρει ένα-ένα κι αυτά;

Η πιό σίγουρη λύση, όπως είπα και πιό πάνω.

 

Ο Librarian δεν μπορεί να διαχειριστεί multisamples.

Το γνωρίζω. Αν είναι τακτοποιημένα τα δείγματα (θέσεις + ονομασίες) το ξεπερνάς αυτό το πρόβλημα μέσα από το ίδιο το όργανο. Είναι και θέμα οργάνωσης.

 

Τα ίδια και χειρότερα για τα Songs, τα οποία εξαρτώνται από τα MIDI phrases.

Ισχύει ότι και στα multisamples, με την μόνη διαφορά ότι εδώ μιλάμε για μικρό όγκο δεδομένων.

α) Μπορεί να μεταφέρει τα midi phrases (που βρίσκονται σε δικό τους φάκελο) μαζί με τα υπόλοιπα δεδομένα που θα σου στείλει. Αυτά όταν πρόκειται για επεξεργασία. Διαφορετικά μπορεί όλο αυτό να σου το κάνει ένα stereo audio, όταν πρόκειται να το απολαύσεις (ακούσεις).

β) Υπάρχουν τεχνικές στο όργανο smf>phrase & vice versa, μιλάω για stand alone χωρίς την χρήση υπολογιστή.

 

Μεταφέροντας ένα song από ένα project σε ένα άλλο, πρέπει να μεταφέρουμε ένα-ένα και τα MIDI και Audio phrases, και μάλιστα στις ίδιες θέσεις, αλλιώς ακούγεται άλλα αντ' άλλων. Άσε που θα πρέπει να μεταφέρεις και τα Single Patches, καθώς και τα Studio Sets, ένα-ένα κι αυτά... Με πόνεσε ήδη το κεφάλι μου μόνο και μόνο που το σκέφτομαι ότι κάποτε το επιχείρησα...

Το είπα πιό πάνω. Εάν από την αρχή είναι τακτοποιημένα κάποια πράγματα, δεν υπάρχει πονοκέφαλος.

Απλό παράδειγμα, γράφω ένα song όπου οι ήχοι που χρησιμοποιώ (patches & settings) δεν υπάρχουν μέσα στο όργανο. Αποτέλεσμα, το 'τρέχω' σε ένα οποιοδήποτε Fantom-G, ακούω ότι έχω γράψει με τους ήχους μου (patches) και όταν το τραγούδι τελειώσει, δεν υπάρχει κανένας ήχος από τους ήχους που χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο τραγούδι μου. Πολύ παλιά τεχνική.

 

2. Hardwired FX σε Studio mode. Εντάξει, σε Single και Live mode, δεν τα πειράζουμε, είναι μέρος του ήχου, δε μπορούμε να έχουμε όλες τις μονάδες FX ενεργές αλλά μόνο τις μισές γιατί θα πρέπει οι άλλες μισές να περιμένουν, ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή αλλαγή ήχων, μπλα μπλα μπλα.

Εξαρτάται από το πως έχει γίνει η ανάθεση των ήχων.

Άλλη λύση και σε περίπτωση "μπουκώματος" είναι να περάσεις κάποια πράγματα από midi σε audio μορφή (έστω προσωρινά) και μετά να 'τρέξουν' παράλληλα. Για δοκίμασέ το, αν δεν θέλεις "σπαζοκεφαλιές" με midi, πιστεύω ότι αυτό θα σου κάνει.

 

Αλλά σε Studio mode; Έτσι κι αλλιώς το seamless switching δεν υφίσταται σε Studio mode. Εφόσον σε αυτή τη λειτουργία υποτίθεται ότι γίνονται οι ολοκληρωμένες μας δουλειές, και μιας και έχουμε στη διάθεσή μας 22 ολόκληρες μονάδες εφέ (ούτε το ολοκαίνουργιο Kronos δεν έχει τόσες πολλές), γιατί δεν μπορούμε να διαχειριστούμε εντελώς ελεύθερα αυτή τη δύναμη που παρέχει το μηχάνημα, π.χ. να βάλουμε ξεχωριστά inserts στα audio tracks, να αλλάξουμε κατά βούληση τη συνδεσμολογία κλπ κλπ κλπ;

Εάν κατάλαβα καλά αυτό που θες να κάνεις, δοκίμασε να κάνεις κάποια templates χρησιμοποιώντας τα pads. Είναι ένα δυνατό σημείο του μηχανήματος που σχεδόν κανένας δεν το χρησιμοποιεί γι'αυτό το σκοπό αλλά για άλλα πράγματα. Το έχω χρησιμοποιήσει παλιά στο Fantom-X σε live.

 

3. Ανύπαρκτο έστω και στοιχειώδες automation στα audio tracks. Δε νοείται Audio Workstation χωρίς αυτοματοποιημένες εντάσεις και panpots, τουλάχιστον. Δε μιλάω για αυτοματισμό των FX, γιατί εκτός από τις δύο κοινόχρηστες μονάδες (ΜFX1 + 2), αυτό γίνεται.

Μάλλον κάτι δεν θα έχεις αναθέσει σωστά. Έχω την εντύπωση ότι το κάνει, ειδικά μέσω midi αλλά και από το ίδιο αν θυμάμαι καλά.

 

Και είναι μόνο 3 από τις ελλείψεις ενός οργάνου...

Ποιές άλλες ελλείψεις;
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 34
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Συγγνώμη για την εκτός θέματος ερώτηση.

Τα ίδια ισχύουν και για το X7; (Σχετικά με ότι απάντησε παραπάνω ο Μανώλης Χναράκης  στο παραπάνω πόστ εννοώ).

 

www.sonicspace.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Τα ίδια ισχύουν και για το X7; (Σχετικά με ότι απάντησε παραπάνω ο Μανώλης Χναράκης  στο παραπάνω πόστ εννοώ).
Εξαρτάται ποιό(ά);
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ότι απάντησες στον Cyclops.

Παράθεση από: cyclops στις 03:09 - 24/07/12

 

1. Sharing με άλλους της δουλειάς που έχουμε κάνει. Με λίγα λόγια:

Export Singles/Livesets/multisamples/songs. Όχι ολόκληρο project, αλλά ένα-ένα. Γίνεται;

 

Παράθεση από: cyclops στις 03:09 - 24/07/12

 

Ο Librarian δεν μπορεί να διαχειριστεί multisamples.

 

Και Μανώλη; Eίχες ανοίξει ένα α ξ ι ο λ ο γ ό τ α τ ο θέμα για μεταφορά ήχων από X σε G και αντιστρόφως.

Πώς θα μπορούσα να μάθω την όλη διαδικασία;

 

 

www.sonicspace.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Επαναλαμβάνω, αυτή τη φορά για τα X και γενικά.

 

Ότι απάντησες στον Cyclops.

Παράθεση από: cyclops στις 03:09 - 24/07/12

 

1. Sharing με άλλους της δουλειάς που έχουμε κάνει. Με λίγα λόγια:

Export Singles/Livesets/multisamples/songs. Όχι ολόκληρο project, αλλά ένα-ένα. Γίνεται;

Patches/Performances ναι γίνεται με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή είτε μέσω Librarian είτε από το ίδιο το όργανο stand alone σε μορφή SMF.

Τα songs μπορούν να γίνουν copy-paste, μαζί και τα phrases. Διαφορετικά export όλα σε SMF για ευκολία συμβατότητας με υπολογιστές DAW κλπ.

Τα samples, copy ως έχουν. Είναι πιό ασφαλές.

Τα multisamples, επίσης copy ως έχουν. Είναι πιό ασφαλές.

 

Παράθεση από: cyclops στις 03:09 - 24/07/12

 

Ο Librarian δεν μπορεί να διαχειριστεί multisamples.

Δεν θυμάμαι, μάλλον όχι. Όμως πάνω από το μηχάνημα (Χ) κάνεις τα πάντα και τα ακούς σε πραγματικό χρόνο. Με συγκεκριμένες κινήσεις όπως σε όλα.

 

Και Μανώλη; Eίχες ανοίξει ένα α ξ ι ο λ ο γ ό τ α τ ο θέμα για μεταφορά ήχων από X σε G και αντιστρόφως.

Μιά μικρή διόρθωση, είχα πει τότε από X σε G. Δεν είχα πει αντιστρόφως. Είπα κάτι που έκανα και δοκιμάστηκε. Για την ιστορία, πάνω από 80% των ήχων ήταν identical. Όσο για τα data (ως data) άντε να πούμε 99% για να μην είμαι υπερβολικός. Το αποτέλεσμα δεν το άκουσα μόνο εγώ...

Τότε μόνο ένας ενδιαφέρθηκε, τυχαία θα έλεγα, όχι όμως για την διαδικασία, αλλά για το αποτέλεσμα και τον βοήθησα, του έστειλα τους ήχους που ήθελε, ούτε καν από Χ αλλά από XV-5050 σε G. Μάλιστα, είχε post-άρει στο συγκεκριμένο thread.

 

Πώς θα μπορούσα να μάθω την όλη διαδικασία;

Αν και "έκλεισε" το θέμα.

Υπήρχε λόγος και σκοπός που είχα ανοίξει εκείνο το thread. Νόμιζα ότι θα είχε πολύ μεγάλη ανταπόκριση, όχι μόνο για Roland αλλά και για Korg (για παράδειγμα M3 τότε).

Πίστευα πως τότε θα άρχιζαν κάποιοι να διαβάζουν πιό προσεκτικά κάποια πράγματα σχετικά με τα synths-workstations κλπ. Αλλά... μάταια.

Ο λόγος ήταν να μάθουν κάποιοι να χρησιμοποιούν τα μηχανήματα από μέσα και εις βάθος.

Ο σκοπός ήταν να αποδείξω στους χρήστες, ανεξαρτήτου κατασκευαστή, ότι κάθε επόμενο μοντέλο της ίδιας σειράς μπορεί να συμπεριλαμβάνει το προηγούμενο ή/καί το προηγούμενο.

Απλά τότε, όπως και τώρα πιστεύω, σε κανέναν δεν ενδιαφέρει η διαδικασία ή η ουσία αν θες. Αυτό που ενδιαφέρει είναι το αποτέλεσμα, με άλλα λόγια να κοπιάρουμε κάτι έτοιμο. Τι πρωτότυπο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλλον δεν έγινα κατανοητός σε ορισμένα θέματα. Για γίνω σαφέστερος:

 

1. Τρόπος διαχείρισης των multisamples (δηλαδή αντιγραφή/μετακίνηση από και προς projects) μέσα από το ίδιο το όργανο ή με επίσημο software της Roland ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Ο μόνος τρόπος πλήρους διαχείρισής τους και μάλιστα με άριστα αποτελέσματα είναι η αγορά του Nexoe Systems Fantom Yase, με τιμή στα 120€.  ;)

 

2. Copy/paste MIDI phrases και audio samples γίνεται και από τον υπολογιστή και από το ίδιο το όργανο (με το File utility που υιοθετήθηκε στη version 1.50). ΟΜΩΣ: Τα αρχεία που βλέπεις είναι απλά 0001.SVP, 0002.SVP, ... 2000.SVP ή αντίστοιχα 0001.WAV, 0002.WAV, ... , 2000.WAV. Τα ονόματά τους είναι ορατά μόνο μέσα στην Phrase List ή στην Sample List αντίστοιχα, μέσα από τις οποίες φυσικά δεν είναι εφικτή η διαχείρισή τους (cut/copy/paste) από project σε project (import/export). Με λίγα λόγια, αν θέλεις να μεταφέρεις χειροκίνητα όλα τα MIDI phrases και τα audio samples ενός πλήρους song από ένα project στο άλλο, θα πρέπει να πας στο ίδιο το song, να καταγράψεις με χαρτί και μολύβι (ή στο Notepad του υπολογιστή) ποια είναι αυτά που χρησιμοποιεί το κομμάτι και να τα πάρεις ένα-ένα.

 

Μακάρι να τελειώναμε εδώ. Όλα τα προβλήματα ξεκινούν από την αρχιτεκτονική του Song στο Fantom-G, που βασίζεται στο ποια MIDI/Audio phrases υπάρχουν σε κάθε MIDI/Audio track, σε ποια θέση κλπ. Γι' αυτό και ένα αρχείο song του Fantom-G είναι κάποια kB, αφού το μόνο που περιέχει είναι ουσιαστικά references για το πού βρίσκεται κάθε phrase, ουσιαστικά περιέχει MIDI triggers σε προκαθορισμένες θέσεις του καθενός από τα 128 MIDI και 24 audio tracks. To song δεν περιέχει τα ίδια τα MIDI/Audio data, αφού αυτά υπάρχουν καταγεγραμμένα στη λίστα των 2000 MIDI phrases και 2000 audio samples, τα οποία είναι μοιρασμένα σε όλο το project. Με λίγα λόγια, το ίδιο παίξιμο (MIDI ή audio) που γράψαμε για το x κομμάτι, είναι διαθέσιμο και για τα υπόλοιπα. Τουτέστιν, αν το αλλάξουμε, αλλάζει παντού, δηλ. σε όλα τα κομμάτια που χρησιμοποιείται. Το ίδιο και με τα samples.

Το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι όταν θέλεις να μεταφέρεις ένα πλήρες song (MIDI+audio) από ένα project στο άλλο. Το κάθε song δε θυμάται νότες ή audio, θυμάται ποια αρχεία χρησιμοποιεί. Αν εσύ στη θέση του 0001.SVP που έχει μέρη πιάνου, πας και κάνεις αντιγραφή ενός 0001.SVP που έχει μέρη γκάιντας, το FG δεν θα το καταλάβει. Θα παίζει τα δικά του.

 

Τελειώσαμε; Αμ δε. Πες ότι με όλη την κούραση και όλο τον κόπο που χρειάζεται, τελικά καταφέρεις και μεταφέρεις ένα song με όλα του τα αρχεία (Singles, Lives, Studios, MIDI+Audio phrases, multisamples κλπ). Στο αρχικό project είχαν κάποιες προκαθορισμένες θέσεις.

Η μνήμη που έχουμε είναι:

512 Singles. 512 Lives, 128 Studios, 128 Multisamples, 2000 MIDI phrases, 2000 audio phrases (samples).

 

Αν στο αρχικό project χρησιμοποιούνταν π.χ. MIDI phrases 0001.SVP μέχρι 0200.SVP, αν τα αντιγράψεις στο νέο project, θα διαγράψεις τα αντίστοιχα που χρησιμοποιούνται στα ήδη υπάρχοντα songs του νέου project. Τι θα κάνεις; Τα αντιγράφεις σε νέες θέσεις. Σωστά; ΟΧΙ, αφού το song που μεταφέρεις θέλει να δει 0001.SVP μέχρι 0200.SVP. Τι θα κάνει; Θα διαβάσει τα data των ήδη υπαρχόντων MIDI phrases.

 

κλπ κλπ κλπ κλπ, το ίδιο και για τα audio phrases και δε συμμαζεύεται.

 

Με λίγα λόγια: ΜΠΑΧΑΛΟ

 

Η λύση: Ολοκληρωμένο software διαχείρισης ΟΛΩΝ των στοιχείων του project του Fantom-G ώστε η μεταφορά ενός ήχου, ενός multisample, ή ενός song, να μετέφερε δυναμικά όλα τα χρησιμοποιούμενα στοιχεία του (samples στα multisamples, MIDI+Audio phrases στα songs), ώστε το νεοφερμένο υλικό στο project να έδενε αρμονικά με το προυπάρχον.

Αυτό γίνεται καταπληκτικά στο Librarian: όταν μεταφέρεις ένα Single από μία θέση σε μία άλλη, όλα τα Lives + Studios που το χρησιμοποιούν γίνονται αυτόματα edit, ώστε να κάνουν track τις αλλαγές, ώστε να μην αλλοιωθεί το περιεχόμενό τους. Δυστυχώς ο Librarian μπορείνα διαχειριστεί μόνο Singles/Livesets/Studiosets και όχι multisamples, και φυσικά όχι MIDI/Audio phrases.

 

Αυτή την ολοκληρωμένη λύση θα έπρεπε να τη έχει δώσει η Roland εξαρχής. Το έκανε; ΟΧΙ. Γι' αυτό και έφαγε το κράξιμο της αρκούδας. ;)

 

 

Και όσον αφορά αυτό που ρωτήθηκε σχετικά με το Fantom-X, όχι, αυτή η ιδιοτροπία του Fantom-G σχετικά με τα MIDI + Audio phrases που περιέγραψα πιο πάνω, αφορά μόνο το Fantom-G. Το Fantom-X λειτουργούσε μια χαρά, όπως ξέραμε από τα παλιότερα workstations της εταιρίας.

 

 

Συγγνώμη για τον πλατειασμό και την παράθεση πολύ λεπτομερών τεχνικών στοιχείων που κουράζουν, αλλά ήταν ο μόνος τρόπος να γίνω κατανοητός. Ελπίζω να έγινα. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πριν σου απαντήσω στα πιό πάνω, δύο ερωτήσεις.

1. Αυτή τη στιγμή είσαι κάτοχος Fantom-G ?

2. Σκοπεύεις να το κρατήσεις ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν σου απαντήσω στα πιό πάνω, δύο ερωτήσεις.

1. Αυτή τη στιγμή είσαι κάτοχος Fantom-G ?

2. Σκοπεύεις να το κρατήσεις ?

 

1. Ναι

2. Ναι, αν και να ήθελα να κάνω διαφορετικά ώστε να πάω κάπου αλλού, ούτε τόσο μεγάλη μεταπωλητική αξία έχει, ούτε μπορώ να διαθέσω κάποιο επιπλέον ποσό ώστε να το αλλάξω. Οπότε μένω κάτοχός του.

Και πάνω απ' όλα, για να μην παρεξηγηθώ, δεν κατηγορώ το μηχάνημα, το οποίο υπεραγαπώ, αλλά την Roland και την πολιτική της που το απαξίωσε. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

1. Ναι

2. Ναι, αν και να ήθελα να κάνω διαφορετικά ώστε να πάω κάπου αλλού, ούτε τόσο μεγάλη μεταπωλητική αξία έχει, ούτε μπορώ να διαθέσω κάποιο επιπλέον ποσό ώστε να το αλλάξω. Οπότε μένω κάτοχός του.

o.k., αν και περίμενα να μου πεις κάτι καλύτερο στο 2, δώσε μου λιγάκι χρόνο, ήδη ετοιμάζω την απάντηση για το προηγούμενό σου post.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου