ntadis Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Καλημέρα.. Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με το φαινόμενο που δημιουργείται σε ένα τραγούδι, στο οποίο έχουμε τονισμό σε συλλαβές που κανονικά δεν θα έπρεπε(?) να τονίζονται (νομίζω λέγεται παρατονισμός) 1)Καταρχήν αυτό είναι καθόλου ανεκτό (αν ναι σε ποιο βαθμό) ? Έχω ακούσει αντικρουόμενες γνώμες 2)Ειναι κάτι που δημιουργείται απ' τον στιχουργό ή απ' το συνθέτη?Ο τραγουδιστής/ια παίζει κάποιο ρόλο σε αυτό? Αν υποθέσουμε οτι ειναι απ' τον στιχουργό υπαρχει τροπος για τον συνθέτη να το "διορθώσει" στην μελοποίηση ή για τον τραγουδιστή να το περάσει πιο "ανώδυνα" στην εκτέλεση? Περιμένω με αγωνία γνώμες :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Guru Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Θα έλεγα ότι είναι μάλλον θέμα του συνθέτη, παρά του στιχουργού, ή του τραγουδιστή... Αλλά δεν είμαι 100% σίγουρος... Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ntadis Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Αυτό υποψιάζομαι κι εγώ (και μάλλον όχι του τραγουδιστή).. Απλά έχω την εντύπωση ότι κάποιες φορές είναι σα να "παρασέρνει" ο στίχος στο να συμβεί αυτό το φαινόμενο κι ότι απλά ο συνθέτης έχει το περιθωριο αλλάζοντας την μελωδία (π.χ στριμώχνοντας κάποιες συλλάβες σε μικρότερες νότες) να το αποφύγει, πιθανόν όμως με μια μικρή "έκπτωση" στην αρτιότητα της μελωδίας EDIT: Δηλαδή πιστεύω κι εγω οτι ειναι σίγουρα θέμα του συνθέτη...αλλά προσπαθω να καταλάβω αν έχει εξίσου ρόλο κι ο στιχουργός σε αυτο Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 EDIT: Δηλαδή πιστεύω κι εγω οτι ειναι σίγουρα θέμα του συνθέτη...αλλά προσπαθω να καταλάβω αν έχει εξίσου ρόλο κι ο στιχουργός σε αυτο Μην το κάνουμε τώρα όμως διαμάχη Μίκη Θεοδωράκη - Λευτέρη Παπαδόπουλου,η μουσική πάνω από τον στίχο η ο στίχος πάνω από την μουσική. Ο παρατονισμός όπως και τόσα άλλα μελωδικά-ρυθμικά φαινόμενα είναι διάφορα κολπάκια τα οποία βοηθούν τους συνθέτες να εναρμονίσουν την μουσική τους με τον στίχο...Δεν νομίζω ότι ο στιχουργός έχει κάποιο ρόλο... I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
neeq Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Δεν ξέρω από ποιον γίνεται, αλλά προσωπικά όταν το ακούω, χαλιέμαι πολύ. Μου φαίνεται σαν ατέλεια, και αυτό, και οταν χωράνε πολλές συλλαβες σε λίγες νότες για να τους βγει το μέτρο, και όταν παλιότερα δεν ξεραν πως να συμπληρώσουν στίχους και προσέθεταν το «βρε παιδιαααα»... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ntadis Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 warwickplayer: δεν προσπαθώ να βρω "φταίχτη" (στιχουργος ή ποιητης), απλά θέλω να καταλάβω 1)πως δημιουργείται, 2) αν μπορεί να αποφευχθεί και 3) αν πρέπει (οπωσδήποτε?) και πώς να αποφευχθεί. Αν για παράδειγμα ο στιχουργος δεν τηρεί το ιδιο μέτρο σε κάποιες στροφες που προοριζονται για κουπλε..Για να χρησιμοποιησει ο συνθετης την ιδια μελωδια στα κουπλε θα πρεπει να αλλαξει την μελωδια. Κατι το οποιο δεν μπορεί να γίνει πάντα με εξίσου αποτελεσματικό τροπο..(Εκει μάλλον κολλάν και τα κολπάκια που λες). Γι αυτο προσπαθώ να καταλάβω, αν ο στιχουργος-γνωρίζοντας οτι γράφει κάτι προς μελοποίηση- "οφειλει" να τηρει καποιους κανόνες ή οχι.. Αν κάποιος γνωρίζει κάποι αρθρο-βιβλιο που εχει σχεση με αυτο θα με ενδιέφερε να το μαθω EDIT: Ο παρατονισμός όπως και τόσα άλλα μελωδικά-ρυθμικά φαινόμενα είναι διάφορα κολπάκια τα οποία βοηθούν τους συνθέτες να εναρμονίσουν την μουσική τους με τον στίχο Γενικά ειναι αποδεκτά αυτά τα "κολπάκια" ή ειναι θεμα γουστου? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Γενικά ειναι αποδεκτά αυτά τα "κολπάκια" ή ειναι θεμα γουστου? Άκου αυτά τα δύο κομμάτια...Φυσικά εδώ πάμε σε πολυρυθμικά φαινόμενα αλλά και πάλι νομίζω ότι είναι παραπλήσιο Νομίζω είναι καθαρά θέμα γούστου...Εμένα προσωπικά μ αρέσει κάτι να μου ξαφνιάζει το αυτί,πολυρυθμία,παρατονισμός,ξένη νότα-προσέγγιση κλπ κλπ I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ntadis Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Κατα τραγικη συμπτωση το πρωτο κομματι το ειχα ακουσει πριν λίγο ;) Με 1000 συμφωνώ για την πολυρυθμια και για ότιδηποτε απροοπτο...[κατι βεβαια που κανει μαυρη τη ζωη τραγουδιστη και εκτελεστων] Αλλα έχω την αισθηση οτι στον παρατονισμο μιλάμε για κάτι διαφορετικο, που για αλλους είναι "αναγκαίο κακό" ενω για κάποιους αλλους είναι απλά "κακο"... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
warwickplayer Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Αλλα έχω την αισθηση οτι στον παρατονισμο μιλάμε για κάτι διαφορετικο, που για αλλους είναι "αναγκαίο κακό" ενω για κάποιους αλλους είναι απλά "κακο"... Όταν κάποιος παίζει μια μελωδία τότε είναι το αντίστοιχο κάποιου που αναλαμβάνει τον λόγο..μια μελωδία μπορεί να έχει κάποιες νότες-συλλαβές οι οποίες είναι εκτός αρμονίας του κομματιού,αυτό είναι αποδεκτό και όμορφο φτάνει να εξυπηρετεί κάποιο σκοπό μέσα στην φράση...Δεν πάει και κάπως έτσι στον παρατονισμό? I repeat myself when i'm under stress!!!I like it!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
sfaku Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Share Δημοσιευμένο 7 Ιουλίου 2012 Τον παρατονισμό τον προκαλεί άλλοτε ο συνθέτης, άλλοτε ο στιχουργός. Ο στιχουργός οφείλει να προσέχει το μέτρο του για να μην παρατονίζει. Πολλοί όταν γράφουν στίχο αρκούνται στο να υπάρχει ομοιοκαταληξία και η σούμα συλλαβών να είναι σωστή (να είναι 8 αν είναι οκτασύλλαβος, 15 αν είναι 15σύλλαβος στίχος κ.ο.κ.) και παραβλέπουν ενδιάμεσους τονισμούς μέσα στον ίδιο στίχο, οι οποίοι φεύγουν από το μέτρο, δημιουργώντας παρατονισμό (σε έναν στίχο κατά τ' άλλα σωστό). Άλλες φορές ο συνθέτης δεν βρήκε έναν ευφυή τρόπο να λύσει τα μετρικά προβλήματα του στίχου. Αν όλοι έχουν προσπαθήσει στο μέγιστο βαθμό, και αυτό που λέει ο στίχος είναι τόσο σημαντικό και ωραίο που δεν πρέπει να αλλάξει, τότε δέχομαι ως έσχατη λύση έναν παρατονισμό. Μια κομπογιαννίτικη κατ' εμέ λύση είναι ο ερμηνευτής να απαλύνει λίγο τον παρατονισμό μοιράζοντας αλλιώς τους χρόνους. Μερικές φορές πάντως μια πιο προσεγμένη εκφορά στο επίμαχο σημείο κάνει δουλειά. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση