Προς το περιεχόμενο

"Θα το φέρουμε στο mix" - ο μέγας μύθος ......


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα σε όλους....

Βάζω αυτο το θέμα καθαρα προς συζήτηση διότι έχω παρατηρήσει αρκετα χρόνια τωρα αυτη την αντιμετώπιση απο αρκετούς ηχοληπτες στην Ελλάδα. Απο εμπειρία μου σε studio του εξωτερικού αλλα και απο συζητησης με ηχοληπτες και παραγωγούς έχω δει πως το tracking είναι κάτι αρκετα σημαντικό στο σημείο που μέχρι να πατήσουν rec έχουν περάσει αρκετές ώρες προσπαθώντας να φέρουν τον ήχο σε ένα 80% της τελικής μιξης ,σε αντίθεση με την Ελλάδα που της περισσότερες φορες γράφουν flat περιμένοντας στο mix να κάνουν θαυματα.....

Και απο δικια μου εμπειρία στην δουλειά έχω δει και καταλήξει ότι το tracking είναι κάτι αρκετα σημαντικό και πολυ χρονοβορο μέχρι να πατησεις rec.....

Σε καμμια περίπτωση δεν απαξιωνο τα Ελληνικά studio(ανήκω σε αυτα) , υπάρχουν άνθρωποι στην Ελλάδα που πραγματικα ξέρουν τι κάνουν , αλλα δυστυχώς δεν είναι η πλειοψηφία. Στης περισσότερες περιπτώσεις θα αποφύγουν να δώσουν της δέουσα προσοχή στο tracking και απλα θα γράψουν flat.....έχω ακούσει περιπτώσει που έχουν συμβουλεψει κιθαρίστα να τα γράψει όλα flat και να βάλουν τα εφέ στο mix(αν είναι δυνατόν !!!).......

Αν θέλετε το συζητάμε περαιτέρω , απλα ηθελα να το γράψω έτσι ωστε να το δει κόσμος να το λάβει υπόψιν και να πάρει της αποφάσεις του......

 

Rehearse more....edit less!!!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Υπάρχουν και χειρότεροι...Αυτοί που "θα το φέρουν στο mastering" με το eq...

 

Γενικά ο τρόπος ηχοληψίας κάποιων σκυλαδοποιών ελληνικών studio δεν προτείνεται σε ανθρώπους που σέβονται τον προσωπικό τους ήχο.

 

Από την άλλη βέβαια, όταν και κάποιοι από εμάς πηγαίνουν για να γράψουν χωρίς εμπειρία από κανενός είδους σοβαρό εξοπλισμό, χωρίς πρότερη εμπειρία και σαφή προσανατολισμό στο αποτέλεσμα που θέλουν να βγάλουν και θέλουν και να τελειώνουν όσο πιο γρήγορα γίνεται για να μην πληρώνουν πολλά, κάθε studio αναγκάζεται να κάνει συμβιβασμούς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι και δεν είναι μύθος θα έλεγα. Η προσωπική μου εμπειρία έχει δείξει πως όταν ηχογραφώ στο στούντιο κάτι, βάζω τα δυνατά μου εκεί για να είμαι ήσυχος μετά, και να αποβάλλω μεγάλο μέρος του άγχους για το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα.

Όταν παίρνω κάτι για mix, "αναγκάζομαι" να χρησιμοποιήσω το προσωπικό μου reference για να πάω προς την μεριά του καλλιτέχνη και να ικανοποιήσω και το δικό μου μουσικό ένστικτο. Αυτό απαιτεί πολύ περισσότερο processing συνήθως και άρα μπαίνω στην λογική "fix it in the mix" ως ένα βαθμό γιατί η ηχογράφηση δεν εμπεριέχει το προσωπικό μου γούστο. Είναι εξίσου ευχάριστο, αλλά είναι "fix it in the mix"

Aν τώρα δούμε το θέμα καθαρά στην απλοϊκή του μορφή, δηλ το να αφήνεις στην ηχογράφηση χύμα τα πράγματα και να περιμένεις να ακούσεις στην μίξη κάτι καλό, αυτό θα είναι μια πρακτική καταδικασμένη σε αποτυχία κατά τη γνώμη μου για διάφορους λόγους από τους οποίους, ο πιο σοβαρός για μένα είναι ότι καλείς τους μουσικούς να κάνουν overdubs πάνω σε χύμα tracks και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παράγουν χύμα (τουλάχιστον ηχητικώς) tracks και οι ίδιοι.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aν τώρα δούμε το θέμα καθαρά στην απλοϊκή του μορφή, δηλ το να αφήνεις στην ηχογράφηση χύμα τα πράγματα και να περιμένεις να ακούσεις στην μίξη κάτι καλό, αυτό θα είναι μια πρακτική καταδικασμένη σε αποτυχία κατά τη γνώμη μου για διάφορους λόγους από τους οποίους, ο πιο σοβαρός για μένα είναι ότι καλείς τους μουσικούς να κάνουν overdubs πάνω σε χύμα tracks και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παράγουν χύμα (τουλάχιστον ηχητικώς) tracks και οι ίδιοι.

 

+100

Επίσης είναι και το θέμα το τι ήχο έχει η μπάντα......στο ιδανικό σενάριο για εμένα υποτίθεται ότι θα ηχογραφησεις ένα γκρουπ(καλλιτεχνη)με ένα συγκεκριμένο ήχο, πράγμα για το οποιο έχει φροντίσει το γκρουπ(καλλιτέχνης) , ξέρει τι θέλει να ακούσει, ξερει τον ΗΧΟ του. Σε εκείνη την φάση θα πρέπει να αποτύπωσεις ακριβώς αυτο το γεγονός, οποτε θα πρέπει να έχεις ηδη περάσει όλο αυτο απο το δωμάτιο στο control room όπως είναι.....αυτο ειμαι κατηγορηματικός πως αν δεν το πάρεις στο tracking δεν θα "έρθει ποτέ "...

Άμα απο την άλλη στο φέρουν απλα για mix χωρις να έχεις καμμια σχέση με το tracking τότε κανείς ότι περναει απο το χέρι σου ....everything is fair in mix and war.......

Rehearse more....edit less!!!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1 haryy. Υπάρχουν από την άλλη και πράματα (κάποια post/sound manipulation effects ή eq επεξεργασία) τα οποία de facto νομίζω έρχονται στο mix. Είναι και αυτό ένα είδος "tracking" (χρησιμοποιούμενος ελεύθερα ο όρος) το οποίο φυσικά διαφέρει στην ψηφιακή εποχή, π.χ. δεν γίνεται πλέον αυτό που κάνανε οι Floyd κατά τη μίξη του On The Run..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά νομίζω πως πρέπει να χωρίσουμε την διαδικασία της ηχογράφησης σε "φουλ" ψηφιακή ή όχι... Γενικά με τις εκδόσεις του guitar rig, pod farm, amplitube, waves και χίλια 2 ακόμα το fix it in the mix είναι πολύ πιο εύκολο και γρήγορο και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ! Αν από την άλλη μπεις στη διαδικασία του "ηχογραφώ ενισχυτές" τότε χρειάζεται και πολύ μεγάλη εμπειρία από το στούντιο και τον παραγωγό ώστε να ξέρει πως πρέπει να γραφτεί ο ήχος από τον ενισχυτή για να μπορέσει να ακουστεί σωστά στη μίξη... Εγώ που δεν έχω τέτοια εμπειρία όποτε γράφω ενισχυτή "αναγκάζομαι" να κάνω καμιά 15αριά takes ώστε μετά στη μίξη να μπορέσω να διαλέξω αυτά που θέλω ώστε να βγει σωστά στη μίξη... Καλώς ή κακώς δεν νομίζω πως είναι θέμα του μουσικού να ξέρει πως θα βγει ο ήχος... Ο μουσικός πρέπει να σου πει πως θέλει να βγει... Το πως θα γίνει αυτό είναι θέμα του παραγωγού... Ο μουσικός πρέπει να παίξει σωστά ώστε να δώσει σωστές πηγές στον παραγωγό... Νομίζω δηλαδή...

LA ROJΑ ARMADA

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδω στη χωρα μας απο την ελευση των ψηφιακων μεσων ηχογραφησης εχει επικρατησει ακομη και η αποψη οτι τα απαραδεκτα παιξιματα-ερμηνειες-λαθη κλπ "ελα μωρε,θα τα φτιαξει ο ηχοληπτης στο editing και στη μιξη",οποτε τα οχι και τοσο προσεγμενα ηχητικα takes ειναι πταισματακια απλα...

 

Σαφως και πρεπει να ειναι προσεγμενος ο ηχος που γραφουμε,οπως και η επιλογη-τοποθετηση των μικροφωνων,προενισχυτων κλπ,αλλα και τα σωστα παιξιματα πανω απ ολα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά και καλά κάνεις που το θέτεις..Ένα γνωμικό που ακολουθώ πάντα (δεν θυμάμαι αν είναι δικό μου ή αν το έχει πει άλλος!) είναι το "Good take is all it takes". Mια μπάντα που έχει κάνει το ιδανικό take παίζοντας με φθηνά όργανα σε sm57s, είναι ΠΟΛΥ πιθανό να ακουστεί καλύτερα από το αν παίξει με καλύτερα όργανα και ακριβότερα (ή αν θέλετε πιο αρμονικά για τις πηγές) μικρόφωνα αλλά έχει χειρότερη παικτική απόδοση.

Αυτά όλα είναι συνυφασμένα και με αυτό που προαναφέρθηκε, δηλ το αν ο μουσικός ηχογραφεί μόνος του (και άρα τι επίπεδο γνώσεων ηχοληψίας/παραγωγής μουσικής διαθέτει) ή έχει από πάνω του κάποιον ικανό μηχανικό/παραγωγό που τον καθοδηγεί.

Όλα αυτά (και άλλα ...πολλά) επηρεάζουν το πόσο "fix in the mix" κάνει κάποιος ή όχι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά να πω οτι αλλο ειναι να λέμε θα το φτιάξω στη μίξη και άλλο "γράφω flat". Δεν είναι τυχαίο που πολλά πράγματα γράφονται flat για να "κάτσουν" αργότερα στη μίξη ενώ διαφορετικά μπορεί και να μην ακούγονται καν

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου