Προς το περιεχόμενο

Δυο καμπινες σε μια κεφαλη!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

επειδη εχω δυο καμπινες και ενα ενισχυτη δεν εχει καποιο νοημα να το κανεις εκτος εαν θελεις τα εφφε σου να ακουγονται στερεο (σε περιπτωση που εχεις στερεο εφφε). εαν θελεις ογκο πουλα την καμπινα σου και παρε μια καλητερη (fat bottom). εαν θελεις ενταση, απλα ανεβασε το volume.

 

σκεψου και τα αλλα παιδια του γκρουπ γιατι θα εχουν παραπονα.(το βασικοτερο)

 

Πολύ σωστή και ουσιαστική τοποθέτηση! Πράγματι, η 2η καμπίνα τι νόημα έχει αν παίζεις σε χαμηλή ένταση? Από την άλλη, τι να πει κι ο μπασίστας ο καημένος που έχει 500W amp και πάλι δεν ακούγεται!...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 41
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αρκετα απο αυτα που λετε με την αποδοση κλπ μου φαινονται λιγο κινεζικα.Δεν εχω τετοιες γνωσεις,ουτε νομιζω να αποκτησω :P Στις προβες παιζουμε σε πολυ μεγαλες εντασεις με ωτοασπιδες.Οσο παραξενο,ηλιθιο,ακυρο και να σας φαινεται αυτο κανουμε.Ειδικα ο μπασιστας δεν εχει κανενα προβλημα με αυτο καθως αρκετες φορες με θαβει.Δλδ εως τωρα εγω εχω το προβλημα.Απο οτι γραφεται τα λαμβανω βαση και μονο της λογικης,δεν εχω καθολου γνωσεις και πρεπει να πω οτι εχω μπερδευτει λιγο :P :P

ΑΝ τελικα παρω δευτερη καμπινα θα ειναι ΚΑΙ αυτη Orange PPC212 closed back.Οπου αλλου εχω κουμπωσει τον Orange δε μου αρεσε ουτε "τοσο".

Took A Jump Through Mississippi...Well,Muddy Water Turned To Wine...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πλιζ επειδη με ενδιαφερει και μενα μπορει να μου πει καποιος την συνδεσμολογια ενος ενισχυτη με 2 καμπινες? θελει να εχει διπλες εξοδους απο πισω?

και μια δευτερη και ακυρη ερωτηση πως συνδεονται 2 κεφαλες? εννοω η κιθαρα βγαζει ενα μονοφωνικο, το περναμε απο σπλιτερ (να το πω?) για να μας το χωρισει στα 2 και πανε στα 2 input?

 

ε ρε αποριες πουχω νυχτιατικα...

All the money of the world can't buy me

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρκετα απο αυτα που λετε με την αποδοση κλπ μου φαινονται λιγο κινεζικα.Δεν εχω τετοιες γνωσεις,ουτε νομιζω να αποκτησω :P Στις προβες παιζουμε σε πολυ μεγαλες εντασεις με ωτοασπιδες.Οσο παραξενο,ηλιθιο,ακυρο και να σας φαινεται αυτο κανουμε.Ειδικα ο μπασιστας δεν εχει κανενα προβλημα με αυτο καθως αρκετες φορες με θαβει.Δλδ εως τωρα εγω εχω το προβλημα.Απο οτι γραφεται τα λαμβανω βαση και μονο της λογικης,δεν εχω καθολου γνωσεις και πρεπει να πω οτι εχω μπερδευτει λιγο :P :P

ΑΝ τελικα παρω δευτερη καμπινα θα ειναι ΚΑΙ αυτη Orange PPC212 closed back.Οπου αλλου εχω κουμπωσει τον Orange δε μου αρεσε ουτε "τοσο".

 

Η αλήθεια είναι ότι και εγώ μπερδεύτηκα λίγο με τα προηγούμενα! Θα συμφωνήσω σίγουρα ότι μόνο υπό προϋποθέσεις ισχύ η αρχική μου απάντηση, δεν ισχύουν τα ίδια για ό,τι δεύτερη καμπίνα προσθέσεις.

 

Αν, όμως, προσθέσεις μία ίδια δεύτερη Orange καμπίνα θα πάρεις σίγουρα +3db gain και ο όγκος δεν μπορεί παρά να αυξηθεί.

 

Πλιζ επειδη με ενδιαφερει και μενα μπορει να μου πει καποιος την συνδεσμολογια ενος ενισχυτη με 2 καμπινες? θελει να εχει διπλες εξοδους απο πισω?

και μια δευτερη και ακυρη ερωτηση πως συνδεονται 2 κεφαλες? εννοω η κιθαρα βγαζει ενα μονοφωνικο, το περναμε απο σπλιτερ (να το πω?) για να μας το χωρισει στα 2 και πανε στα 2 input?

 

ε ρε αποριες πουχω νυχτιατικα...

 

Ναι καλό είναι να έχει ο ενισχυτής δύο εξόδους, αν δεν έχει υπάρχουν και άλλοι τρόποι, καλύτερα όταν θα έρθει η ώρα να δεις τι δυνατότητες υπάρχουν και να κινηθείς ανάλογα.

 

Αν θες να συνδέσεις μία κιθάρα σε δύο ενισχυτές, ναι ένα είδος splitter το χρειάζεσαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

ΑΝ τελικα παρω δευτερη καμπινα θα ειναι ΚΑΙ αυτη Orange PPC212 closed back.Οπου αλλου εχω κουμπωσει τον Orange δε μου αρεσε ουτε "τοσο".

 

Παίζεις με τον ενισχυτή τέρμα και δεν ακούγεσαι; Δυστυχώς δεν θα κερδίσεις κάτι με μια ίδια καμπίνα ακόμα. Τα 130 watt των 2 Vintage 30 δεν έχουν καν θέμα headroom με τον 50άρη Orange. Ότι είχε να δώσει ο συγκεκριμένος ενισχυτής με τα συγκεκριμένα ηχεία το έδωσε. Οσο και να το πολλαπλασιάζεις, απλά θα κερδίζεις σε διασπορά και πουθενά αλλού.

 

Μια λύση είναι να αλλάξεις τα V30 με Eminence Wizard, ή κάποια άλλα μεγάφωνα με 103db sensitivity, που θα σου δώσoυν άλλο ένα 30% σε volume. Προσωπικά, αυτό θα έκανα.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παίζεις με τον ενισχυτή τέρμα και δεν ακούγεσαι; Δυστυχώς δεν θα κερδίσεις κάτι με μια ίδια καμπίνα ακόμα.

 

Κράτα και μια πισινή...  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πλιζ επειδη με ενδιαφερει και μενα μπορει να μου πει καποιος την συνδεσμολογια ενος ενισχυτη με 2 καμπινες? θελει να εχει διπλες εξοδους απο πισω?

και μια δευτερη και ακυρη ερωτηση πως συνδεονται 2 κεφαλες? εννοω η κιθαρα βγαζει ενα μονοφωνικο, το περναμε απο σπλιτερ (να το πω?) για να μας το χωρισει στα 2 και πανε στα 2 input?

 

ε ρε αποριες πουχω νυχτιατικα...

 

Συνήθως έχουν 2 εξόδους οι κεφαλές για να συνδέσεις π.χ. 2 Χ 8Ω καμπίνες ή 2 Χ 16Ω καμπίνες παράλληλα.

Αν δεν έχει έξοδο διπλή, τότε μπορεί με λίγο diy και κολλητήρι να φτιάξεις καλώδιο που θα συνδέει παράλληλα ή εν σειρά 2 καμπίνες με τον ενισχυτή σου. Πρέπει όμως οι 2 καμπίνες να έχουν ίδια αντίσταση διότι διαφορετικά θα έχεις mismatch με τον ενισχυτή σου.

Αν π.χ. έχεις 4 και 8Ω cabs, εν σειρά δίνουν 12Ω και παράλληλα 2,66Ω... Σίγουρα συμφέρει να συνδέσεις εν σειρά σ αυτή την περίπτωση και να τις βάλεις στην 8Ω έξοδο του ενισχυτή(λίγο παραπάνω αντίσταση φορτίου είναι Οκ, χαμηλότερη ΔΕΝ είναι Οκ...)

 

Για την κιθάρα, συνήθως βάζουν ένα Υ-cable για να μοιράσουν το σήμα σε 2 ενισχυτές ή χρησιμοποιούν τα in/out κάθε ενισχυτή. Καλύτερο είναι να έχεις κάποιο buffered/active διαμοιραστή για να μην έχεις απώλειες στο σήμα της κιθάρας(π.χ. κάποιο booster και μετά το y-cable).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αλήθεια είναι ότι και εγώ μπερδεύτηκα λίγο με τα προηγούμενα! Θα συμφωνήσω σίγουρα ότι μόνο υπό προϋποθέσεις ισχύ η αρχική μου απάντηση, δεν ισχύουν τα ίδια για ό,τι δεύτερη καμπίνα προσθέσεις.

Αν, όμως, προσθέσεις μία ίδια δεύτερη Orange καμπίνα θα πάρεις σίγουρα +3db gain και ο όγκος δεν μπορεί παρά να αυξηθεί.

 

Για όσους μπερδεύτηκαν/διαφώνησαν/προβληματίστηκαν με το θέμα της αύξησης των SPL dB με την αύξηση των μεγαφώνων, νομίζω μπορώ να προσφέρω μία σύντομη εξήγηση:

 

Ας πούμε ότι ένα μεγάφωνο που είναι 8Ohm και δέχεται ενέργεια 50watt έχει 97db SPL.

 

Εάν το αντικαταστήσουμε με δύο μεγάφωνα των 16Ohm παράλληλα, έχουμε πάλι 8Ohm με παρεχόμενη ενέργεια 50watt. Το κάθε μεγάφωνο όπως σωστά ειπώθηκε παίρνει την μισή ενέργεια, οπότε έχει πτώση -3dB στην ενέργεια που αναλώνει. Όμως επειδή έχουμε πλέον 2 τέτοια μεγάφωνα να αναλώνουν ενέργεια -3dB το καθένα, η συνολική ενέργεια που αναλώνεται από το σύστημα παραμένει, όπως και πάλι σωστά ειπώθηκε, 50watt. Η απόδοση όμως του νέου συστήματος έχει αυξηθεί, διότι η κινούμενη επιφάνεια είναι διπλάσια, οπότε υπάρχει αύξηση του SPL κατά 3dB. Δηλαδή το νέο σύστημα, εάν αγνοήσουμε προσωρινά τον παράγοντα απόσταση μεταξύ των μεγαφώνων, λειτουργεί ως ένα νέο μεγάφωνο, με ένα μοναδιαίο πηνίο το οποίο έχει διπλάσιο μέγεθος κώνου, που του δίνει +3dB SPL απόδοση ήτοι 100dB (δηλαδή καλύτερη μεταφορά της ίδιας παρεχόμενης από τον ενισχυτή ενέργειας, στον αέρα).

 

Για 4 μεγάφωνα των 8Ohm, συνδεδεμένα εν σειρά ανά ζευγάρια και μετά παράλληλα, ισχύει πάλι η διαίρεση της παρεχόμενης ενέργειας, οπότε κάθε μεγάφωνο έχει -6dΒ πτώση στην ενέργεια που αναλώνει. Επειδή έχουμε πλέον 4 τέτοια μεγάφωνα να αναλώνουν ενέργεια -6dB το καθένα, η συνολική ενέργεια που αναλώνεται από το σύστημα παραμένει η ίδια.  Η απόδοση όμως του νέου συστήματος έχει αυξηθεί, διότι η κινούμενη επιφάνεια είναι τετραπλάσια, οπότε υπάρχει αύξηση του SPL του συνόλου κατά 6dB, ήτοι 103dB.

 

Αυτό όπως σωστά ειπώθηκε δεν μπορεί να αναχθεί στην ν-ιοστή. Επεισέρχονται άλλοι φυσικοί νόμοι που εμποδίζουν την λογαριθμική αύξηση του φαινομένου. Η επιφάνεια των πολλών μεγαφώνων γίνεται τέτοια που παύει να προσομοιώνει ένα μεγάφωνο με μεγάλο κώνο και προκύπτουν πολλά προβλήματα στην μεταφορά ενέργειας στον αέρα και ισχυρά φαινόμενα phase cancelation. Επίσης αν θυμάμαι καλά από το Πανεπιστήμιο, τα 128dB αποτελούν το Unity Gain με maximum power transfer, οπότε αυτό είναι ένα θεωρητικό όριο που δεν μπορεί να ξεπεραστεί, ούτε καν να προσεγγιστεί στον πραγματικό κόσμο.

 

Τέλος, μία διευκρίνιση που θα ενδιαφέρει, είναι ότι η αύξηση των 3dB ισχύει αυτούσια μόνο σε μεγάφωνα που είναι τοποθετημένα ακριβώς πλάι το ένα με το άλλο. Όσο μεγαλώνει η απόσταση μεταξύ τους, τόσο χάνεται και το κέρδος σε απόδοση SPL του συνόλου. Εάν λοιπόν έχετε δύο καμπίνες μονές, βάλετε τις όσο κοντά γίνεται την μία με την άλλη.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Το κάθε μεγάφωνο όπως σωστά ειπώθηκε παίρνει την μισή ενέργεια, οπότε έχει πτώση -3dB στην ενέργεια που αναλώνει. Όμως επειδή έχουμε πλέον 2 τέτοια μεγάφωνα να αναλώνουν ενέργεια -3dB το καθένα, η συνολική ενέργεια που αναλώνεται από το σύστημα παραμένει, όπως και πάλι σωστά ειπώθηκε, 50watt. Η απόδοση όμως του νέου συστήματος έχει αυξηθεί, διότι η κινούμενη επιφάνεια είναι διπλάσια, οπότε υπάρχει αύξηση του SPL κατά 3dB.

 

(δηλαδή καλύτερη μεταφορά της ίδιας παρεχόμενης από τον ενισχυτή ενέργειας, στον αέρα).

 

Είτε είναι κάτι που δεν καταλαβαίνω ή υπάρχει λογικό κενό. Από τη στιγμή που έχουμε πτώση -3db λόγω του υποδιπλασιασμού της ισχύος ανα μεγάφωνο, το κέρδος από τον διπλασιασμό της επιφάνειας δεν έρχεται απλά να το αντισταθμίσει επαναφέροντάς μας εκεί που βρισκόμαστε αρχικά; Πώς κερδίζουμε 3db;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Το μεγάφωνο παίρνει τη μισή ενέργεια"  ή μάλλον τη μισή ισχύ είναι σωστό, αλλά τη μισή ΝΕΑ ισχύ. Με παράλληλη σύνδεση η νέα ισχύς είναι, πρακτικά, περίπου 50% μεγαλύτερη από πριν, και θεωρητικά 100% μεγαλύτερη. Με σύνδεση σε σειρά τα πράγματα είναι αντίστροφα.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...