Προς το περιεχόμενο

Η στάθμη του master και το equalizer στη μίξη


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σε όλους.

Ασχολούμε αρκετά χρόνια με παραγωγή μουσικής σε software ωστόσο ήρθε η ώρα να βελτιώσω λίγο τον ήχο μου,και θα ήθελα να κάνω κάποιες ερωτήσεις.

(Δουλεύω σε cubase)

1.Σχετικά με την στάθμη του καναλιού master και των υπόλοιπων όταν πάω για export.Σε τι περιοχές πρέπει να παίζω περίπου?Γύρω στα -3dB ας πούμε είναι οκ?

Για παράδειγμα εδώ και καιρό σάν στάθμη αναφοράς είχα το 0dB και σε κανάλια αλλά και στο master και με ένα compressora στο master απέφευγα τα clipping ωστόσο έχανα πολύ σε ήχο..

2.Εδώ έχουμε το θέμα των equalizer.Έχω δεί πολλά tutorial στο νετ αλλά έχω αρχίσει και μπερδέυομαι λίγο.

Αρχικά θα ήθελα να μου πείτε ένα εργαλείο που μπορώ να χρησιμοποιώ για να βλέπω περίπου σε τι συχνότητες παίζει ο κάθε ήχος,και δεύτερον καθαρά λογική.

Για παράδειγμα έχω ένα kick και ένα bass.

Για να μήν υπάρχει συμφόρησει στης χαμηλές σημαίνει για παράδειγμα να κoψω με equaliser πχ της μποτας τις συχνότητες απο 20 μέχρι 200hz και στις υπόλοιπες να είναι στα 0dB και στο μπάσσο να αφήσω μόνο αυτές για παράδειγμα από 20-200hz και να κόψω τις υπόλοιπες,για να έχω ένα ποιό ξεκάθαρο ήχο?

Θα πρέπει να χρησιμοποιώ τα equaliser και να αφήνω μία περιοχή συχνοτήτων να περνάνε ,η οποία συχνότητα θα είναι μέσα σε αυτές που το κάθε όργανο πχ έχει την περισσότερη ενεργειά του?

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας και συγνώμη για τις noobαδικές ερωτήσεις! ;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) Αν πρόκειται να γίνει mastering μετά, δε χάθηκε και ο κόσμος να είναι στο -3, ειδικά με export στα 24 bit. Διαφορετικά, θα πρέπει να μελετήσεις τα περί mastering, ή καλύτερα περί master channel processing.

 

2) Αν ακούγεται κάτι καλά, τότε δεν πειράζεις καθόλου το eq. Αν δεν ακούγεται καλά, τότε το πειράζεις μέχρι να ακούγεται  ;D πάντα με βάση το πως ακούγεται το κανάλι μέσα στο σύνολο. Το ποιά συχνότητα πειράζεις κάθε φορά εξαρτάται από το τι θέλεις να πετύχεις και τον ήχο των πηγών, δεν υπάρχουν προκαθορισμένα νούμερα που να δουλεύουν παντού.

 

Γενικά πάντως η λογική σου δεν είναι σωστή. Κόβουμε εντελώς μόνο περιτές συχνότητες, όπως π.χ. τα μπάσα από μη-  μπάσα όργανα. Όταν θέλουμε να κάνουμε τα όργανα να ξεχωρίσουν απλά θα τονίσουμε τις συχνότητες που θέλουμε, δε θα του κόψουμε τις υπόλοιπες. Επίσης δε θα πρέπει να ξεχνάς την ενορχήστρωση και την εκτέλεση, αν φταίει κάτι από αυτά τα δυο για τη "συμφόρηση στα μπάσα", κανένα equalizer δεν πρόκειται να σε σώσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα σε όλους.

Ασχολούμε αρκετά χρόνια με παραγωγή μουσικής σε software

Αφου ασχολεισαι αρκετα χρονια αυτα θα επρεπε να τα εχεις ξεκαθαρησει ιδη

 

 

1.Σχετικά με την στάθμη του καναλιού master και των υπόλοιπων όταν πάω για export.Σε τι περιοχές πρέπει να παίζω περίπου?Γύρω στα -3dB ας πούμε είναι οκ?

Για παράδειγμα εδώ και καιρό σάν στάθμη αναφοράς είχα το 0dB και σε κανάλια αλλά και στο master και με ένα compressora στο master απέφευγα τα clipping ωστόσο έχανα πολύ σε ήχο..

 

 

Αν θες να βγαλεις μονο την μιξη για μαστερινγ και λιγοτερο απο -3 δεν θα σε χαλαγε. Ισα ισα που θα ειναι και καλυτερα αν πας και στο -6 με -10. Η ενταση θα ερθει απο το μαστερινγκ. Αλλιως με ενα προχειρο μαστερινγκ απο εσενα αν θες στο -0,3

ψαξε στον γοογλι gain stagging

 

Αρχικά θα ήθελα να μου πείτε ένα εργαλείο που μπορώ να χρησιμοποιώ για να βλέπω περίπου σε τι συχνότητες παίζει ο κάθε ήχος,και δεύτερον καθαρά λογική.

 

voxengo span τσαμπα ειναι www.voxengo.com/product/span//url]

 

ψαξε παλι στον γοογλι subtractive eq

και γενικα ψαξε στον γοογλι, δοκιμασε αυτα που βλεπεις και κρατα αυτα που σου κανουν

For Those About To Rock We Salute You

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτον τον προβληματισμο τον εχω και γω με τα κωλοΕQ .και νομιζω πως ειναι η ολη υποθεση στην μιξη για να μπορεις να αναδειξεις και να κανεις να ξεχωριζει το καθε οργανο μεσα στην μιξη.

 

αλλα ας περιμενουμε να μιλησουν και οι πιο εμπειροι σε αυτο θεμα μπας και βγαλουμε και μεις καμια ακρη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχως δουλευεις ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΛΑΘΟΣ που οτι και να σου πουμε....θα ειναι σαν κανονικο μαθημα ηχογραφησης και μιξης...

 

Βρες καποιον να σου μαθει τα ΒΑΣΙΚΑ και μετα προχωρα με τα ψαξιματα.....

 

Αν δεν εχεις καποιον να σου δειξει ξεκινα με τα βασικα γουγλαροντας τα παρακατω

 

gain staging

basic mixing

mixing eq

basic mixing techniques

master bus  

stereo master bus...

 

ΦΥΣΙΚΑ ΕΔΩ

 

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;cat=5

 

θα βρεις εναν πακτωλο γνωσεων απο εμπειρα μελη του φορουμ.

 

επισης πρεπει οπωσδηποτε να μαθεις την διαφορα μεταξυ peak & rms ωστε να καταλαβεις τι παιζει με τις εντασεις (ειναι προφανες οτι δεν την γνωριζεις).

 

οσον αφορα τη σταθμη του master bus απο τη στιγμη που τα peaks ειναι κατω απο τα 0 db εισαι μια χαρα το rms level εχει να κανει και με το ειδος μουσικης αλλα γενικα γενικα αν ειναι να παει για mastering γυρω στο -14 ειναι λογικο.

 

Ενα καλο εργαλειο για να μονιτοραρεις.. ;D τις εντασεις των mix σου ειναι να ρυθμιζεις τον δεικτη στο master bus να δειχνει και RMS & Peak (δεν ξερω αν εχει βεβαια το cubase αυτη τη δυνατοτητα),για να αρχισεις να καταλαβαινεις την διαφορα αυτων των δυο  .

 

τωρα τα υπολοιπα που λες περι...σταθμης αναφορας δεν τα πολυκαταλαβαινω...γενικα εχε παντα  το "ποντεσιομετρο" του  level στο master bus στο 0 και ρυθμιζε το volume των επιμερους καναλιων ωστε να μην κλιπαρει το mix σου...

 

Πανω απο ολα για να μην εχεις παραμορφωσεις και να επεξεργαζονται και τα plug ins σου τον ηχο καλυτερα ξεκινα με ενα σωστο GAIN STAGING .

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξεχασα να σου πω οτι το μεγαλυτερο λαθος σου ειναι αυτο

 

Για παράδειγμα εδώ και καιρό σάν στάθμη αναφοράς είχα το 0dB και σε κανάλια αλλά και στο master και με ένα compressora στο master απέφευγα τα clipping ωστόσο έχανα πολύ σε ήχο..

 

Ειναι λαθος το να χρησιμοποιεις εναν limiter (γιατι ως limiter χρησιμοποιεις τον κομπρεσσορα) σου με αυτον τον τροπο (δηλ. στο mix bus) γιατι ετσι προφανως εχεις πολυ "hot level" στο mix σου (ειδικα rms level) κατι που θα κανει τη διαδικασια του mastering προβληματικη.

 

 

 

 

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.Θα ρίξω μιά ματία να διαβάσω και να κατανοήσω κάποιες έννοιες και τυχόν απορίες θα συζητηθούν  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου