E.G. Δημοσιευμένο 3 Μαρτίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 3 Μαρτίου 2012 οκ, νεκ θρου τοτε δαγκωτο ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
funky_bassman Δημοσιευμένο 3 Μαρτίου 2012 Share Δημοσιευμένο 3 Μαρτίου 2012 ;) ;) ;) ;) Περίμενε και τις γνώμες και των υπόλοιπων μπασιστών στο forum! Γενικά νομίζω πως θα είναι αρκετές! Αλήθεια γιατί λες άταστο? LA ROJΑ ARMADA Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 3 Μαρτίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 3 Μαρτίου 2012 αταστο, ετσι μου ηρθε η πρωτη σκεψη. παντως μπηκα στα tobias και ειδα οτι δεν φτιαχνει νεκ θρου. τουλαχιστον αυτα που δειχνει ειναι ολα βολτ ον Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
juan_de_viann Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 Share Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 Οι κατασκευαστές οργάνων συνήθως επιλέγουν το ξύλο του σώματος και του μπράτσου ανάλογα με τον ήχο που θέλουν να έχει το όργανο. Τα ελαφριά ξύλα όπως το light ash, το alder και το basswood ενισχύουν τις χαμηλές συχνότητες, ενώ τα υψηλότερων συχνοτήτων ξύλα «κομπρεσάρουν» τον ήχο. Για παράδειγμα, το alder έχει γλυκό και ζεστό ήχο, ενώ το swamp ash έχει πιο σφιχτό και σκαστό. Το μαόνι ενισχύει τις μεσαίες περιοχές ενώ το maple έχει πιο λαμπερό ήχο. Πολλοί κατασκευαστές προτιμούν να συνδυάζουν τα ξύλα. Ο Mike Tobias (MTD basses) υποστηρίζει ότι οι κατασκευές από συγκολλημένα ξύλα τείνουν να ελέγχουν τις συνηχήσεις καλύτερα από τα μονοκόμματα, ενώ όσο πιο πολλά είναι τα συνενωμένα κομμάτια, τόσο πιο σταθερός και αδιακύμαντος είναι ο ήχος του οργάνου. Η κατάσταση του ξύλου παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Τα πιο παλιά ξύλα τείνουν να δίνουν όργανα με καλύτερο ήχο, γιατί το ξύλο περιέχει λιγότερη υγρασία. Σύμφωνα με το Roger Sadowsky (Sadowsky Guitars), το καπάκι στο σώμα του οργάνου δημιουργεί διαφορά στο ηχόχρωμα μόνο εφόσον είναι κάποιου σχετικού πάχους (πάνω από 3/8 της ίντσας). Ελπίζω να σου δωσα ιδέες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator Terry RoscoeBeck5 Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 Moderator Share Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 Μέσες άκρες ο juan_de_viann τα είπε μια χαρά. Διαφορετικά ξύλα, το καθένα τονίζει κάποιες συχνότητες και έχει το δικό του βάρος/ σκληρότητα. Προσωπικά έχω καταλήξει ότι το alder μου πάει καλύτερα (λόγο πιο «ζεστού» τόνου), αλλά αυτό δεν είναι και καθεστώς- έχω ακούσει πολλά όργανα ash ή με συνδυασμούς ξύλων που μου άρεσαν πάρα πολύ. Πάντως ρίξε μια ματιά εδώ http://www.soundunlimited.co.uk/article_Guitar_Tone_Woods_39.html ή εδώ http://www.edroman.com/customshop/wood/main.htm ή τέλος πάντων οπουδήποτε στο net για τις ιδιότητες των ξύλων που χρησιμοποιούνται στην οργανοποιία και βγάλε τα συμπεράσματα σου. Αν το κάνεις άταστο, έβενος και ξερό ψωμί ;D στην ταστιέρα. Το θέμα είναι ότι σε ένα όργανο με σώμα από διαφορετικά ξύλα, είναι και λίγο ζαριά πως θα κάτσει ο ήχος του (περισσότερο από ένα ενιαίο θέλω να πιστεύω)- αλλά και λίγος πειραματισμός δεν έβλαψε ποτέ ;) Αν το κάνεις πεντάχορδο, δώσε μεγάλη προσοχή στο μπράτσο: Για να αντέξει τις τάσεις (και να μην γίνεται τόξο με το παραμικρό ;D) ενίσχυσε το με γραφίτη. Έχω ιδίαν πείρα με όργανο Έλληνα κατασκευαστή (πεντάχορδο) που το μπράτσο έχει «ιδιαίτερη ευαισθησία» στην υγρασία και στις αλλαγές του καιρού. Βλέπεις δεν κόλλησε «αντικριστά» τα κομμάτια του maple του μπράτσου (που είναι bolt on), δεν έβαλε και γραφίτη και έχω ένα υπέροχο μπάσο για... ιδανικές καιρικές συνθήκες ;D ;D ;D Αντίθετα το Roscoe Beck που είναι graphite reinforced, το μπράτο του βρέξει- χιονίσει είναι στη θέση του ;) Από εκεί και πέρα θα ακούσεις και διαβάσεις αντικρουόμενες γνώμες για τα πάντα: Από τα αν πρέπει να είναι high mass η γέφυρα μέχρι... ;D all this has happened before and will happen again Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
E.G. Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 ευχαριστω για τις απαντησεις, αλλα αλλο ειναι το προβλημα μου. τα λινκ τα εχω διαβασει πριν ασχοληθω με την κατασκευη. τα ξυλα και τις ιδιοτητες τους τα γνωριζω και ξερω να τα χρησιμοποιω στις κατασκευες κιθαρας. το προβλημα μου λοιπον ειναι οτι δεν γνωριζω τιποτα για το μπασο σαν οργανο. ξερω τι κανει το καθε ξυλο αλλα δεν ξερω τι ηχο θα πρεπει να βγαλω απο ενα μπασο και πως θα τον βγαλω απο συνδιασμο πολλων ξυλων. γι αυτο και θελω καποια κατευθυνση απο μπασιστες του φορουμ που εχουν καποια εμπειρια στο θεμα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Antreas K. Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 Share Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 εγω προτιμω στο ενταστο να εχει λευκα κυριως ξυλα, swamp ass στο body back και flame maple στο top body. bolt on κατασκευη maple neck και birdseyed maple. για το αταστο mahogani body back , basswood top body. neck through κατασκευη. σιγουρα ταστιερα rosewood Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
WilliamSats Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 Share Δημοσιευμένο 4 Μαρτίου 2012 τα ξυλα και τις ιδιοτητες τους τα γνωριζω και ξερω να τα χρησιμοποιω στις κατασκευες κιθαρας. το προβλημα μου λοιπον ειναι οτι δεν γνωριζω τιποτα για το μπασο σαν οργανο. Βάση αυτών που λες και αφού θα πάει για 5άρι ή 6άρι να προτείνω για μπράτσο (με σειρά): 1cm maple-->1cm walnut-->2cm Wenge-->1cm walnut-->1cm maple. Και εξηγούμαι. Το maple και η καρυδιά είναι ηχητικά αρκετά κοντά με την καρυδιά όμως να είναι πιο σκληρή, οπότε με την προσθήκη 2εκ wenge στη μέση επιτυγχάνεις ένα πολύ στιβαρό μπράτσο που χρειάζεσαι για 5άρι ή 6άρι μπάσο. Τα πλαϊνά στο σώμα θα εξαρτηθούν απ'την ταστιέρα, δηλαδή αν βάλεις rosewood καλό θα ήταν να "μπαλαντσάρεις" με ash στα πλαϊνά, αλλιώς αν πας για maple ταστιέρα τότε μπορείς να παίξεις με μαόνι ή bubinga. Πάντα βέβαια εξαρτάται απ'τον ήχο που θέλεις να βγάλεις. Τέλος να πω μία ιδέα. Κάνε το sandwich στο μπράτσο και κράτα το όπως είναι από πάνω για ταστιέρα (και η βέργα από πίσω), απλά στο τέλος θα θέλει 2-3 χεράκια νίτρο και θα έχεις το πιο πρωτότυπο look που έχει υπάρξει σε ταστιέρα ;). Lyrics: Wasted Time Between Solos!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Moderator Terry RoscoeBeck5 Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2012 Moderator Share Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2012 ε το προβλημα μου λοιπον ειναι οτι δεν γνωριζω τιποτα για το μπασο σαν οργανο. ξερω τι κανει το καθε ξυλο αλλα δεν ξερω τι ηχο θα πρεπει να βγαλω απο ενα μπασο και πως θα τον βγαλω απο συνδιασμο πολλων ξυλων. γι αυτο και θελω καποια κατευθυνση απο μπασιστες του φορουμ που εχουν καποια εμπειρια στο θεμα. Η δικιιά μου εμπειρία λέει το εξής: Έχω παίξει με όργανα σαν αυτά που περιγράφει ο WilliamSats- με συνδυασμούς ξύλων στο μπράτσο ( από purple heart- maple- walnut... μέχρι :)) και η αίσθηση μου είναι ότι δεν υπάρχει μανιέρα... Νομίζω ότι ο κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί ότι θέλει (σε γενικές γραμμές) για αν πετύχει ένα δικό του αποτέλεσμα. Από την άλλη, ο Sheldon Dingwall - που τον θεωρώ από τους κορυφαίους κατασκευαστές- τα μπράτσα του είναι maple και bolt on. Τα σώματα του μπορεί αν είναι συνδυασμοί ξύλων (παίξει από σκέτα alder ή ash, μέχρι walnut με μαόνια με Wenge καπάκια με... με... ), αλλά τα μπράτσα είναι αυστηρά maple. Και ο θείος Sheldon (θέλω να πιστεύω) ότι ξέρει ;D ;D ;D Βέβαια και εδώ υπάρχει ο αντίλογος- άλλοι γνωστοί κατασκευαστές- που κατασκευάζουν neck through και βάζουν διάφορα ξύλα για να συνθέσουν το μπράτσο. Επειδή λοιπόν το ζήτημα είναι λιγάκι... υποκειμενικό η άποψη μου είναι αυτή: Αντέγραψε τα specs ενός κατά την κοινή ομολογία, καλού οργάνου για να πας στα πιο «σίγουρα». Πάντως, πάντα πίστευα ότι όσο πιο «ανάμικτα» είναι τα ξύλα του οργάνου, τόσο περισσότερες μεταβλητές και «αστάθμητοι» παράγοντες μπαίνουν στο τελικό αποτέλεσμα- τον ήχο του. Όμως θα το ξαναπώ: έχω έχω παίξει με neck through όργανα συναποτελούμενα από διαφορετικά ξύλα που έπαιζαν άριστα και με άλλα που δεν έπαιζαν- και με αντίστοιχα ενός ξύλου (που έπαιζαν/ δεν έπαιζαν). Οπότε θεωρώ ότι δεν υπάρχει «συνταγή απόλυτης επιτυχίας», θέλει και λίγη τύχη. all this has happened before and will happen again Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
funky_bassman Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2012 Share Δημοσιευμένο 5 Μαρτίου 2012 Νομίζω πως ο συνδυασμός ξύλων στο μπράτσο είναι απλά θέμα στιβαρότητας κι όχι ήχου! Οπότε κατ'εμέ καλύτερα να φτιάξεις ένα στιβαρό μπράτσο που δεν λυγίζει επειδή άλλαξε 2 βαθμούς η θερμοκρασία είτε σαν σαντουιτς είτε με ένα ξύλο! Στο σώμα πάντα εμένα μ'αρέσανε τα ελαφριά ξύλα που δίνουν ένα πιο "αεράτο" ήχο! LA ROJΑ ARMADA Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση