Προς το περιεχόμενο

12AY7, αυτή η άγνωστη...


alderbody

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πρόσφατα αποφάσισα να δοκιμάσω μια 12ΑΥ7 στο πρώτο στάδιο του twin μου.

 

Έχοντας παίξει σε άλλους ενισχυτές αντίστοιχη υλοποίηση, πάντα έλεγα να το εφαρμόσω αλλά γα κάποιο λόγο το αμελούσα.

 

Ως γνωστόν, οι 12ΑΥ7 έχουν σχετικά χαμηλή ενίσχυση με αποτέλεσμα να "ηρεμούν" το stage στο οποίο παίζουν.

 

Θα επαναλάβω τον γνωστό πίνακα χάριν συγκρίσεων:

 

12AX7 = 100

5751 = 70

12AT7 = 60

12AY7 = 45

12AU7 = 19

 

Την έβαλα στο Normal Channel του twin μου, το οποίο είχα μοντάρει σε tweed specs, συν reverb.

 

Η μείωση στην ένταση είναι εμφανέστατη, αλλά η γλύκα που απέκτησε ο ήχος δεν περιγράφεται! Μου φαίνεται σαν να "άπλωσε" το bandwidth και όλα δείχνουν οτι αυτή η λυχνία και μόνο ανήκει εκεί...  8)

 

Ο καθαρός ήχος έχει άλλη ποιότητα, ενώ τα OD έχουν μια ιδιαίτερη γλύκα και σαφώς λιγότερο edge και "μέταλλο".

 

Δεδομένου οτι το θηρίο (twin) δεν παλεύεται εύκολα όσον αφορά στην ένταση, η προσθήκη της Υ τον καθιστά πολύ φιλικότερο για χρήση πέραν απο το ...Wembley.  ;D

 

Μέχρι τώρα, το normal channel ήταν εκεί για να ...μαζεύει σκόνη μια και στη συντριπτική πλειοψηφία των ...sessions έπαιζα με το άλλο.

 

Πλέον φαντάζει επιτακτική η δημιουργία Α/Β box ως channel selector για να μην βαζοβγάζω βύσματα...

 

Και εννοείται οτι θα δοκιμάσω την Υ και στο Vibrato channel γιατι κάτι μου λέει οτι κι εκέι θα ...διαπρέψει!  :)

 

Έχοντας δοκιμάσει πολλές λυχνίες στα input stages (NOS και νέες), θεωρώ οτι η 12ΑΥ7 μου έκανε το πιο έντονο κλίκ.

 

Για την ιστορία, η συγκεκριμένη είναι μια TAD 12AY7/6027A Selected και την πήρα απο τον Banzai.

 

Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα, ιδίως σε όσους έχουν μεγάλους 7εndεr.

 

κλιψ κλπ προσεχώς...

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 26
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

πιστευεις πως παιζει σημαντικό ρόσο σε ποιον ενισχυτη τη βάζεις?

 

εχω τον bugera v22 και το gain του απο το 7 ως το 10 ειναι πρακτικά άχρηστο γιατί αρχίζει και χαβουζεύει, λες να πετάξω το παραπάνω gain που δε μου χρειάζεται με μια Α1 χαμηλοτερης ενισχυσης ωστε να κερδίσω σε ήχο στην χρησιμη περιοχή?

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παναγιώτη εννοείται πως περιμένουμε κλιψ. 8)

 

Λες να την δοκιμάσω και στον δικό μου; ;)

Αλλά θα μου πεις ''δεν πρόλαβες να τον πάρεις, θα του αλλάξεις λάμπες;''

Τέλος πάντων.

 

Άντε αργείς με τα κλιψ!

...από την πολλή γκαργκανέλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφέρον... αλλά να σημειώσουμε πως για να έχει κάποιο νόημα η αναφορά τοποθέτησης λυχνίας στο πρώτο στάδιο, θα πρέπει να αναφερθεί και τι λυχνία προϋπήρχε εκεί, και αν η νέα έχει χαμηλότερο ή υψηλότερο σχετικό gain factor. Μαντεύω πως στο normal channel του Twin σου υπήρχε μια 12AX7, επομένως με τη μετάβαση από gain factor 100 σε 45 θα παραμορφώνει πιο δύσκολα, πιο ομαλά (αν φτάσεις ποτέ σε τέτοιες εντάσεις κατεδάφισης), με περισσότερο power amp dist. παρά pre, και θα αυξάνεται η ένταση πιο ομαλά όταν αυξάνεις το volume.

 

Προσωπικά, σε όλους τους ενισχυτές που το έχω δοκιμάσει μου φαινόταν πιο "άδειο" / "ξεφούσκωτο" το καθαρό τους, κάτι που έχω δει και σε άλλους που το αντιμετωπίζουν βάζοντας ένα boost συνεχώς ανοιχτό μπροστά του για να έρθει στα "ίσα" του. Eιδικότερα (και αντιγράφοντας ένα από τα παλιότερα ποστ πάνω στο πολυσυζητηθέν αυτό θέμα), όσες φορές προσπάθησα να αλλάξω λυχνίες με διαφορετικού, χαμηλότερου gain από αυτές που είχαν προβλεφθεί στη σχεδίαση του ενισχυτή, το αποτέλεσμα ήταν ένας πιο αδύναμος ήχος που δεν μου άρεσε ποτέ. Ήταν σαν να προσπαθούσα να τον αλλάξω και να τον μετατρέψω σε κάτι που δεν είναι, καταστρέφοντας τον ήχο και την ισορροπία που ο δημιουργός του αρχικά οραματίστηκε.

 

@Ηρακλή: http://www.noiz.gr/index.php?topic=159585.msg231863#msg231863

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφέρον... αλλά να σημειώσουμε πως για να έχει κάποιο νόημα η αναφορά τοποθέτησης λυχνίας στο πρώτο στάδιο, θα πρέπει να αναφερθεί και τι λυχνία προϋπήρχε εκεί, και αν η νέα έχει χαμηλότερο ή υψηλότερο σχετικό gain factor. Μαντεύω πως στο normal channel του Twin σου υπήρχε μια 12AX7, επομένως με τη μετάβαση από gain factor 100 σε 45 θα παραμορφώνει πιο δύσκολα, πιο ομαλά (αν φτάσεις ποτέ σε τέτοιες εντάσεις κατεδάφισης), με περισσότερο power amp dist. παρά pre, και θα αυξάνεται η ένταση πιο ομαλά όταν αυξάνεις το volume.

 

πολύ σωστά υπέθεσες... 

Αν και είπα οτι πέρασαν πολλές λυχνίες απο αυτό το stage, άφησα να εννοηθεί οτι χρησιμοποιούσα την ...default λυχνία. Θα μπορούσα να το είχα ξεκαθαρίσει.

...μάη μπάντ  :D

 

Προσωπικά, σε όλους τους ενισχυτές που το έχω δοκιμάσει μου φαινόταν πιο "άδειο" / "ξεφούσκωτο" το καθαρό τους, κάτι που έχω δει και σε άλλους που το αντιμετωπίζουν βάζοντας ένα boost συνεχώς ανοιχτό μπροστά του για να έρθει στα "ίσα" του. Eιδικότερα (και αντιγράφοντας ένα από τα παλιότερα ποστ πάνω στο πολυσυζητηθέν αυτό θέμα), όσες φορές προσπάθησα να αλλάξω λυχνίες με διαφορετικού, χαμηλότερου gain από αυτές που είχαν προβλεφθεί στη σχεδίαση του ενισχυτή, το αποτέλεσμα ήταν ένας πιο αδύναμος ήχος που δεν μου άρεσε ποτέ. Ήταν σαν να προσπαθούσα να τον αλλάξω και να τον μετατρέψω σε κάτι που δεν είναι, καταστρέφοντας τον ήχο και την ισορροπία που ο δημιουργός του αρχικά οραματίστηκε.

 

Στην περίπτωσή μου όμως, παρόλο που έχουμε να κάνουμε με έναν twin, ας μην ξεχνάμε οτι ο ενισχυτής δεν ειναι στην stock μορφή του. Ιδίως το normal channel είναι πειραγμένο (οπως είπα) σε tweed style, αρα δεδομένου οτι και κάποιοι αρχαίοι tweeds είχαν 12ΑΥ7 στα input stages, πιθανόν γι' αυτό να ταίριαξε έτσι.  :-\

 

Τα δικά σου ευρήματα σχετικά με lower gain factor λυχνίες τα έχω συναντήσει κι εγώ όπως (σχεδόν) είπα, χωρίς κι εγώ ποτέ να ενθουσιαστώ με το αποτέλεσμα.

Αυτή όμως "έκατσε" μια χαρά. Επουδενί δεν μου έδειξε "άδειο" και "άψυχο" ήχο, παρα μόνο μια overall γλύκα και συνεργασιμότητα με κιθάρες και πετάλια.

 

Εξ ού λοιπόν ο ενθουσιασμός και η όλη αναφορά.  :)

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπορεί κανείς να βάλει οποιαδήποτε από τις προαναφερθείσες σε οποιαδήποτε θέση του ενισχυτή ή υπάρχον συγκεκριμένα όρια και κανόνες?

 

δλδ ο δικός μου τώρα έχει 12ΑΧ7...

μπορώ να του βάλω εώς και 12ΑU7 ελεύθερα ή θα υπάρξει πρόβλημα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπορεί κανείς να βάλει οποιαδήποτε από τις προαναφερθείσες σε οποιαδήποτε θέση του ενισχυτή ή υπάρχον συγκεκριμένα όρια και κανόνες?

 

οπουδήποτε δεν μπαίνουν γιατι υπάρχουν stages που θέλουν συγκεκριμένους τύπους, χωρίς βέβαια να σημαίνει οτι θα γίνει ζημιά. (Π.χ. Σε BF/SF Fender, στον reverb driver δεν λέει και πολύ να βάλεις 12ΑΧ7)

 

δλδ ο δικός μου τώρα έχει 12ΑΧ7...

μπορώ να του βάλω εώς και 12ΑU7 ελεύθερα ή θα υπάρξει πρόβλημα?

 

Στο input stage δεν θα εχεις πρόβλημα.

 

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λες να την δοκιμάσω και στον δικό μου; ;)

Αλλά θα μου πεις ''δεν πρόλαβες να τον πάρεις, θα του αλλάξεις λάμπες;''

 

μόνος σου το είπες...

Παιξ' τον λίγο καιρό, ψαξ' τον και μετά βλέπεις...  ;)

 

 

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εχω τον bugera v22 και το gain του απο το 7 ως το 10 ειναι πρακτικά άχρηστο γιατί αρχίζει και χαβουζεύει

 

Από την δικιά μου εμπειρία με τον συγκεκριμένο ενισχυτή συμφωνώ 100% μαζί σου, αλλά φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι σε Strat κιθάρα  ;)  (ούτε εγώ έχω βάλει το gain με στράτ πάνω από το 7) ...παρόλαυτά σε κιθάρα με humbuckers το gain είναι ωφέλιμο μέχρι και το 10.  ;)

 

Αν κάνεις όμως την μετατροπή ενημέρωσέ με για τα αποτελέσματα αν θες!  :)

 

Sorry για το offtopic.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι, δεν τίθεται θέμα, μια απλή υπενθύμιση ήθελα να κάνω για την 12AX7, και βγήκε γκρινιάρικη...

 

Πέρα από την τονική συμπεριφορά παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο και οι συνθήκες της έντασης, πχ. όταν εγώ κυνηγούσα το ξεζούμισμα και του τελευταίου καθαρού db από τον Koch Studiotone μου, δοκίμαζα διάφορες λάμπες χαμηλού gain factor στην V1 (συν το Tonker). Στο σπίτι άλλαζα πάλι σε 12ΑΧ7.

 

Aυτή εδώ πιθανόν να ταιριάζει ωραία επειδή λέει το λινκ πως έμπαινε στους tweeds (http://www.banzaimusic.com/TAD-12AY7-6027A.html). Aν δεν απατώμαι ο tweed Twin είχε όντως 12ΑΥ7 (και την μοιράζονταν και τα δυο κανάλια?). Δεν πρέπει να την έχω δοκιμάσει αυτή τη λυχνία. Αν και δεν έχω tweed, με ψήνεις (και πολύ καλή η συμβουλή)... Το περίεργο είναι πως δεν τη βρίσκω στο site του ίδιου του TAD, παρά μόνο δυο 6072Α κι όχι 6027Α. Αλήθεια, τι ήταν αρχικά όταν τον αγόρασες? Silverface?

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου