audiokostas Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 (επεξεργασμένο) Αν και τα έχω αναφέρει στο παρελθόν, τα μπάσα medium scale (MSB για συντομία) είναι μια κατηγορία η οποία βρίσκεται στην ομιχλώδη περιοχή μεταξύ των κοντών (30") και των κανονικών (34") μπάσων. Δηλαδή η απόσταση μεταξύ nut και γέφυρας είναι 32 ίντσες (και η οκτάβα της ταστιέρας 16 από κάθε σημείο). Τα MSB γνώρισαν πρόσφατα ένα μικρό σπρώξιμο στη φήμη τους καθότι η warmoth αποφάσισε να εντάξει στην γκάμα της short αλλά και medium scale μπάσα. Ουσιαστικά αλλάζει το μπράτσο σε κοινό σώμα και για τα δύο είδη. Τα κανονικά σώματα jazz & PB ΔΕΝ κάνουν για αυτή τη δουλειά σε περίπτωση που σας μπουν ιδέες. Παρόλα αυτά, για λόγους που προσωπικά δεν κατανοώ, το πλεονέκτημα (best of both worlds) των MSB είναι μάλλον αυτό που τα έχει καταδικάσει στο πίσω κάθισμα. Ίσως γιατί "άμα θέλω short παίρνω short και αν είναι για δυο ίντσες, παίρνω κανονικό". Προσωπικά θα διαφωνήσω και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν προτιμείται από κιθαρίστες που "γράφουν" μπάσο σπίτι τους, ή από μικρόσωμα κορίτσια (ή και αγόρια) που πραγματικά θυμίζουν τον Χριστό με τον σταυρό επί σκηνής με εκείνα τα precision να κρέμονται σαν βάσανο από τον ώμο τους. Αλλά ο καθείς και όπως γουστάρει, αναφορά δε δίνει και δεν είναι αυτό το αντικείμενο του thread. Αντικείμενο είναι να παραθέσω μερικά μοντέλα από κατασκευαστές που έχουν στο "οπλοστάσιό" τους τέτοια μπάσα και να επισυνάψω μερικές φωτό προς γνώση και επιμόρφωσή σας. ;D Και πρώτα από όλα να ξεκινήσουμε από την εμπορικότερη κυρία, την Fender. H Fender (σχεδόν μόνο Ιαπωνίας για μάλλον ερμηνεύσιμους λόγους) έχει και στο παρελθόν αλλά και στο παρόν αρκετά MSB. Προς το παρόν (νομίζω υπάρχουν και στο site της Fender Japan) έχει τα Aerodyne AJB-M (με την μορφή των Aerodyne – binding και σκαμμένο ελαφρύ σώμα) και το (κλασσικό Jazz Bass) JB62-M (όπου ευλόγως και στις δύο περιπτώσεις το Μ υποδηλώνει το Medium). Στο παρελθόν είχε το Jazz Bass Special JP-535 (με σώμα P-Bass και μπράτσο χμμμμ μάλλον Jazz και με μαγνήτες P neck & J bridge και του οποίου υπήρξα κάτοχος) και το πολύ όμορφο Jazz JBR-80 (JB χωρίς pickguard και με active κύκλωμα και hot rod μαγνήτες). Στο ίδιο μοτίβο (mix P & J) και μοιάζοντας στο Precision Lyte είχε βγεί και ένα MSB Squier PJ active. Υπήρξε και ένα Squier MSB P-Bass το οποίο δεν είμαι σίγουρος ότι βγήκε σε Fender. Δεν μπόρεσα να βρω πληροφορίες για to Fender Precision. Μοναδική «τσόντα» στα Ιαπωνικά είναι το Stu Hamm Urge το οποίο έχει βγεί και σε 32 αλλά και σε 34. Το 32άρι έχει βγει σε ΜΙΜ το οποίο (είχα στο παρελθόν και) είναι active και έχει 2 Jazz μαγνήτες αλλά έχει βγει και σε ΜΙΑ το οποίο έχει έναν P μαγνήτη ανάμεσα σε 2 jazz ! Επισυνάπτω μερικές φωτό και αν θέλετε να συνεχίσω, πείτε μου, αλλιώς να μην κουράζω. Επεξεργασμένο 26 Ιανουαρίου 2022 από Yannis Methenitis Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
funky_bassman Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Έχεις κάνει ηχητικό τεστ σύγκρισης με ένα Long scale? Δηλαδή η διαφορά είναι μόνο στην αίσθηση στο χέρι ή υπάρχει και κάποια στον ήχο λογω scale? Φαντάζομαι πως δεν υπάρχουν 5χορδα/6χορδα έτσι? Επίσης σηκώνουν άλλο κούρδισμα (πχ drop D) ή κρέμεται σαν σακι η χορδή και ακούγεται πλαφ πλαφ? LA ROJΑ ARMADA Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
lgbesios Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 μικρόσωμα κορίτσια (ή και αγόρια) που πραγματικά θυμίζουν τον Χριστό με τον σταυρό επί σκηνής με εκείνα τα precision να κρέμονται σαν βάσανο από τον ώμο τους Ο χριστός και η παναγία μαζί !!!! 8) Ωραία παρουσίαση,πες και άλλα ;) rust never sleeps Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Έχεις κάνει ηχητικό τεστ σύγκρισης με ένα Long scale? Δηλαδή η διαφορά είναι μόνο στην αίσθηση στο χέρι ή υπάρχει και κάποια στον ήχο λογω scale? Ναι. Έχω κάνει. Όχι ενδελεχώς αλλά ναι. Έχουν κάποια πολύ μικρή διαφορά. Αντίθετα με ότι μου λένε οι γυναίκες για να με παρηγορήσουν, το μέγεθος όντως μετράει αλλά το ζήτημα είναι τι κάνεις και με το μέγεθος. Κανένας δεν κατάλαβε στις ηχογραφήσεις μας εάν παίζει medium scale. Φαντάζομαι πως δεν υπάρχουν 5χορδα έτσι? Υπάρχουν. Αλλά custom. Επίσης σηκώνουν άλλο κούρδισμα (πχ drop D) ή κρέμεται σαν σακι η χορδή και ακούγεται πλαφ πλαφ? Καλό να ρωτήσεις κάποιον που βρίσκει λόγο να παίζει τέτοια κουρδίσματα. Πλαφ, πλαφ μου φέρνει άλλα στο μυαλό .... Ωραία παρουσίαση,πες και άλλα ;) Φχαριστώ. And so I will ..... Λιγο αργότερα γιατί έχω να τελειώσω κάτι. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
funky_bassman Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Καλό να ρωτήσεις κάποιον που βρίσκει λόγο να παίζει τέτοια κουρδίσματα. Πλαφ, πλαφ μου φέρνει άλλα στο μυαλό .... Πιγκουίνους που αυτοϊκανοποιούνται? Αυτά τα κουρδίσματα υπάρχουν για να ικανοποιήσουν την ανάγκη για 5χορδο στις 4χορδές! LA ROJΑ ARMADA Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Πιγκουίνους που αυτοϊκανοποιούνται? Αυτά τα κουρδίσματα υπάρχουν για να ικανοποιήσουν την ανάγκη για 5χορδο στις 4χορδές! Ε τότε, για να το κάνει από κατασκευής η Kubicki με το X-Factor, πρέπει να γίνεται. Για δύο νοτες όπως βλέπεις (Eb and D). Με κάποιο κλέψιμο... Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
KostasP Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Αυτo που εχει απασχολησει κι εμενα ειναι ποση διαφορα ηχητικα εχουν οι τρεις διαφορετικες σκαλες. Π.χ. ενα Precision ποσο διαφορετικα ακουγεται εαν ειναι 30'', 32'' ή 34''; Γνωριζω οτι σε μια ηχογραφηση μπορεις να κανεις οτι θες αν ομως το οργανο δε μου αρεσει προ ηχογραφησης σιγουρα δε με εμπνεει να το πιασω να παιξω. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
lgbesios Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Εγώ νομίζω ότι η κυρία διαφορά είναι στο playability και αυτό είναι το ζητούμενο rust never sleeps Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Εγώ νομίζω ότι η κυρία διαφορά είναι στο playability και αυτό είναι το ζητούμενο Yeap ! Και συνεχίζω..... Μια άλλη Ιαπωνική (quelle surprise) εταιρεία που τροφοδότησε την αγορά με ποιοτικά medium scale μπάσα ήταν η Aria με την σειρά TSB 350-400-500-550-650. To 650 που έχω δοκιμάσει είναι ένα πραγματικά ωραίο μπάσο. Αποπνέει μεν 80ίλα και John Taylor αλλά ο ήχος του (με όλα αυτά τα κουμπιά) είναι αρκετά παραμετροποιήσιμος. Και μου αρέσει το neck-through. Προτιμώ το early 4-inline headstock από το κλασσικό 2χ2 αλλά περί ορέξεως.... Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/bass/tsb/tsb.html Η Aria έχει επίσης και το SMB Aria Pro II CSB-380 αλλά προσωπικά δεν με πολυενθουσιάζει οπτικά. Δεν το έχω ακούσει. Από την άλλη, οπτικά μου αρέσει το semi hollow TAB-60. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 OP Share Δημοσιευμένο 22 Φεβρουαρίου 2012 Να βάλω και κάποια ακριβά μοντέλα από μεγάλους κατασκευαστές..... H Alembic είναι μια εταιρεία που έχει επανειλημμένα βγάλει 32άρια SMB έχει βγάλει επίσης και η Status με ένα μπάσο που έπαθα μεγάλη ζημιά όταν το είχα πιάσει. To Mark King. Απλά απίστευτο. Ίσως επειδή και ως στερημένος έφηβος, ήταν το πρώτο σπουδαίο όργανο που έπιανα. Και κάποια όχι τόσο ακριβά (έως και φθηνά).... Σε LP στυλ υπάρχουν τα Grass Roots G-LB-52CC αλλά και το αρχαίο Gibson Les Paul (εντάξει, αυτό δεν είναι σε στυλ LP αλλά είναι LP) όπως και τα Burny LPB-65 που έχουν και απομίμηση Rick (BRB-60) . Να αναφέρω βέβαια και το Ultra Cool Burns Marquee με τους τρείς a la Strat μαγνήτες. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις