Προς το περιεχόμενο

Τι ενισχυτή χρειάζομαι για ευελιξία ήχου στα live;


stevestizzy

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παιδιά όταν μας ενδιαφέρει η ένταση ενός ενισχυτή δε κοιτάμε μόνο τα βατ αλλά το συνδυασμό βατ & ευαισθησία μεγαφώνου. Έχω 40w λάμπα και ο έτερος κιθαρίστας στη μπάντα 50w και αν βάλουμε και οι δυο το volume σε παρόμοια τιμή, ο 50αρης χάνεται!

 

Αν ο φίλος λοιπόν ψάχνει για headroom πρέπει να κοιτάξει την ένταση του ενισχυτη (=βατ και ευαισθησία μεγαφώνου-ων) τον αριθμό και τη διάμετρο των ηχείων (από 1χ12 και πάνω) και φυσικά τα ρυθμιστικά του (να έχει απαραίτητα master volume ούτως ώστε και να μπορεί ρυθμίζοντας το volume ψηλα και το gain χαμηλά να μη σπάει το καθαρό σε υψηλές εντάσεις, αλλά και να κάνει το αντίστροφο για να έχει το επιθυμητό break up της λάμπας σε εντάσεις σπιτιού).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 39
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Παιδιά ευχαριστώ και δεν περίμενα πως θα γίνει τέτοιος χαμός στο thread  :Ρ

 

Περισσότερα θα απαντήσω αύριο γιατί τώρα θέλω να διαβάσω και να πάω να δώσω αλλά γενικά κάτι λίγα ως τώρα:

 

Τον bogner τον alchemist ( και όχι τον line 6 ) τον σκεφτόμουν γενικά και αν είναι θα πάω να του ρίξω μια ματιά αλλά η αλήθεια είναι πως θέλω κάτι χωρίς εφέ ( μιας και έχει delay ) και η αλήθεια είναι πως φαίνεται λίγο βαρύς :Ρ 36,28 kg. Αλλά θα τον κοιτάξω.

 

Γενικά θέλω να γλιτώσω λεφτά από αχρείαστα πράγματα όπως Πολλά watt, ενσωματωμένα εφέ και πιθανός περισσότερα κανάλια από όσα θα χρειαστώ.

 

@bloody_sunday

Φίλε μου δεν ξέρω τι είναι το headroom Και γιατί το χρειάζομαι. Θα το googl-άρω αύριο αν είναι και ελπίζω να βγάλω άκρη. Αυτός στο guitar store μου είπε για τον fender blues junior πως απλά δεν θα έχει το headroom που θα θέλω για stoner. Οπότε βγάλε άκρη μιας και ξέρεις περί headroom γιατί εγώ αυτό που κράτησα είναι πως απλά δεν θα με βολέψει για stoner :P

 

Επίσης μπορείς να μου εξηγήσεις το "Το κόμπο θα σου προσφέρει ένα πιο "ανοιχτό" ήχο με καλύτερη διασπορά (που ούτως ή άλλως δεν θα τη χαρείς σε μια σκηνή σε υψηλές εντάσεις), η κεφαλή-καμπίνα θα σου προσφέρει πιο "κατευθυντικό" ήχο και πιο σφιχτά μπάσα" ?

 

Επίσης σε όσους έχουν διαφωνίες με τα PA να πω απλά πως δεν είμαι κάνας επαγγελματίας , απλά έχω την ευκαιρία και κάνω 2-5 λαιβ τον μήνα σε καφετέριες και "μπαράκια" και πάντα χρησιμοποιούσαμε μικρόφωνα στους ενισχυτές. 4 χρόνια τώρα δεν έχω παίξει σε μαγαζί χωρίς μικρόφωνο μπροστά από ενισχυτή οπότε μάλλον θέλω να πιστεύω πως είναι η πλειοψηφία έτσι ( τουλάχιστον σε τέτοια μαγαζιά ).

 

Πιο πολύ αυτό που έχω άγχος είναι να μην σκάσω 300-500 ευρώ για έναν ενισχυτή που τελικά δεν θα μπορώ να παίζω τα δικά μου πράγματα ή θα πάνε τα λεφτά τσάμπα χωρίς λόγο. Δηλαδή εννοώ πως αν πχ πάρω τον bugera v55 h' v22 θα μπορώ με πεταλάκια να παίξω και μέταλ και στονερ ? Ή επειδή είναι vintage φιλοσοφίας μου είναι απαγορευτικό? Να πάω για καθαρά μόνο? Να πάω οπωσδήποτε και για παραμόρφωση? Αν μπορώ με clean ενισχυτές και πεταλάκια να μπορώ να παίξω χωρίς φόβο μεταλ και στονερ τότε μάλλον θα πάω για κάτι τέτοιο. Το λέω με την έννοια πως προτιμώ κάτι απλό και να πληρώσω μόνο πχ για 1-2 κανάλια αντί για 3-4 που θα μου είναι ΊΣΩΣ αχρείαστα. Ξέρω είναι εκνευριστική ίσως η ασχετοσύνη μου αλλά είμαι από αυτούς που τους αρέσει πιο πολύ να παίζουν παρά να ψάχνονται και να "ψειρίζουν" τα πάντα.

 

Επίσης κάτι τελευταίο αν μπορείτε όσοι προτείνετε ενισχυτές όπως κάποιος πρότεινε τον blackstar τον 15 και τον VHT , αν γίνεται και ξέρετε να λέτε και που μπορεί να έχει τέτοιους στην Αθήνα . Είναι ξενέρα να μην μπορώ να ακούσω ΕΝΑ ΣΩΡΟ ενισχυτές γιατί δεν υπάρχουν αντιπροσωπείες ή κάτι. Πχ για τον VHT στο site τους δεν βρήκα επίσημο dealer στην Ελλάδα. Αυτά και σόρρυ αν το τραβάω πολύ ή πρήζω κόσμο.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης μπορείς να μου εξηγήσεις το "Το κόμπο θα σου προσφέρει ένα πιο "ανοιχτό" ήχο με καλύτερη διασπορά (που ούτως ή άλλως δεν θα τη χαρείς σε μια σκηνή σε υψηλές εντάσεις), η κεφαλή-καμπίνα θα σου προσφέρει πιο "κατευθυντικό" ήχο και πιο σφιχτά μπάσα" ?

Μια διευκρίνηση: ο κατευθυντικός ήχος και τα σφιχτά μπάσσα αποτελούν χαρακτηριστικά κλειστής (closed back) καμπίνας. Σε περίπτωση που πας σε λύση ανοικτής καμπίνας θα έχεις άλλα αποτελέσματα ("ανοιχτό" ήχο με καλύτερη διασπορά). Προσωπικά προτιμώ ανοικτή καμπίνα σε live, και έχω χρησιμοποιήσει και τις δύο λύσεις. Όσον αφορά το headroom, όπως το αντιλαμβάνομαι προσωπικά, είναι στην ουσία η ένταση στην οποία ο ενισχυτής δεν 'σπάει' και εξακολουθεί να παραμένει 'καθαρός', κάτι που δεν εξαρτάται μόνο από τα watt, αλλά και από την ευαισθησία του μεγάφωνου.

 

Προσωπικά, παίζω με τον studiotone (20 W) σε αρκετές σκηνές στην Αθήνα, και ποτέ δεν έχει χρειαστεί να τον ανοίξω πάνω από το '3' για να ακούγεται (διαφορετικά καλύπτει τα πάντα πάνω από την σκηνή). Εαν χρησιμοποιείς κιθάρα με humbuckers και θες να παραμένει crystal clean, ο συγκεκριμένος ενισχυτής το κάνει μέχρι το '4.5' σε *εκκωφαντική* ένταση.

 

Καθόσον, από ό,τι κατάλαβα, παίζεις συχνά live, έχε σοβαρά υπόψη σου τον παράγοντα βάρος, αλλά και την περίπτωση να υπάρχει στο backline του μαγαζιού μια καμπίνα που να μπορείς να χρησιμοποιείς - την περίπτωση, με άλλα λόγια, να αγοράσεις απλά μια κεφαλή και να μην κουβαλάς πολλά κιλά. Εαν δεν έχεις πρόβλημα στο κουβάλημα, και μπορείς να βρεις μια λύση με ροδάκια, μπορείς να κοιτάξεις και παλιούς fender (π.χ. super reverb) στις αγγελίες, που συνήθως έχουν εξαιρετικά καθαρά και αρκετό headroom, και να τους συνδιάσεις με overdrive της αρεσκείας σου. Φυσικά, εκτός από fender, κυκλοφορούν και άλλοι πολύ καλοί μεταχειρισμένοι λαμπάτοι ενισχυτές, τους οποίους αξίζει σίγουρα να ακούσεις από κοντά, εαν έχεις την ευχέρεια χρόνου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά ευχαριστώ και δεν περίμενα πως θα γίνει τέτοιος χαμός στο thread  :Ρ

 

Περισσότερα θα απαντήσω αύριο γιατί τώρα θέλω να διαβάσω και να πάω να δώσω αλλά γενικά κάτι λίγα ως τώρα:

 

 

@bloody_sunday

Φίλε μου δεν ξέρω τι είναι το headroom Και γιατί το χρειάζομαι. Θα το googl-άρω αύριο αν είναι και ελπίζω να βγάλω άκρη. Αυτός στο guitar store μου είπε για τον fender blues junior πως απλά δεν θα έχει το headroom που θα θέλω για stoner. Οπότε βγάλε άκρη μιας και ξέρεις περί headroom γιατί εγώ αυτό που κράτησα είναι πως απλά δεν θα με βολέψει για stoner :P

 

Πιο πολύ αυτό που έχω άγχος είναι να μην σκάσω 300-500 ευρώ για έναν ενισχυτή που τελικά δεν θα μπορώ να παίζω τα δικά μου πράγματα ή θα πάνε τα λεφτά τσάμπα χωρίς λόγο. Δηλαδή εννοώ πως αν πχ πάρω τον bugera v55 h' v22 θα μπορώ με πεταλάκια να παίξω και μέταλ και στονερ ? Ή επειδή είναι vintage φιλοσοφίας μου είναι απαγορευτικό? Να πάω για καθαρά μόνο? Να πάω οπωσδήποτε και για παραμόρφωση? Αν μπορώ με clean ενισχυτές και πεταλάκια να μπορώ να παίξω χωρίς φόβο μεταλ και στονερ τότε μάλλον θα πάω για κάτι τέτοιο. Το λέω με την έννοια πως προτιμώ κάτι απλό και να πληρώσω μόνο πχ για 1-2 κανάλια αντί για 3-4 που θα μου είναι ΊΣΩΣ αχρείαστα. Ξέρω είναι εκνευριστική ίσως η ασχετοσύνη μου αλλά είμαι από αυτούς που τους αρέσει πιο πολύ να παίζουν παρά να ψάχνονται και να "ψειρίζουν" τα πάντα.

 

Επίσης κάτι τελευταίο αν μπορείτε όσοι προτείνετε ενισχυτές όπως κάποιος πρότεινε τον blackstar τον 15 και τον VHT , αν γίνεται και ξέρετε να λέτε και που μπορεί να έχει τέτοιους στην Αθήνα . Είναι ξενέρα να μην μπορώ να ακούσω ΕΝΑ ΣΩΡΟ ενισχυτές γιατί δεν υπάρχουν αντιπροσωπείες ή κάτι. Πχ για τον VHT στο site τους δεν βρήκα επίσημο dealer στην Ελλάδα. Αυτά και σόρρυ αν το τραβάω πολύ ή πρήζω κόσμο.

 

 

 

Καταρχάς καλή επιτυχία!

 

Το headroom που λέμε εδώ αβέρτα έχει την εξής έννοια: είναι ουσιαστικά η μέγιστη ένταση που μπορεί να φτάσει ο ενισχυτής σου με καθαρό κανάλι χωρίς να παραμορφώσει.

Αυτό εξαρτάται γενικά απ τη διαθέσιμη ισχύ του ενισχυτή(1W amp έχει λίγο headroom), απ το clean κανάλι του (αν είναι metal amp ή  low-gain), απ τους μαγνήτες της κιθάρας(με μονούς θα έχεις περισσότερο headroom) και από το μεγάφωνο/καμπίνα του (μεγαλύτερα μεγάφωνα που πιάνουν ~100dB ευαισθησία ακούγονται δυνατότερα). Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες.

 

Αν ο ενισχυτής σου έχει αρκετό headroom στο clean, μπορείς να βάλεις μπροστά του πετάλια και να έχεις μια χαρά distortion ανάλογα το πετάλι(π.χ. metal pedal για heavy stuff ή od για πιο ροκ).

Αν ο ενισχυτής δεν έχει πολύ headroom και σπάει/παραμορφώνει σε μια νορμάλ ένταση, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις αυτό υπέρ σου βάζοντας ένα booster ή χαλαρό overdrive μπροστά του για να πάρεις την επιθυμητή παραμόρφωση. Αυτό είναι γενικά πιο δύσκολο κι απαιτεί πειραματισμό.

Αν έχεις αρκετά κανάλια και μάλιστα ελεγχόμενα με footswitch (ποδοδιακόπτη) τότε έχεις μεγαλύτερη ευελιξία στον ήχο καθώς μπορείς να αλλάζεις κανάλια στη διάρκεια του live και ανάλογα το κομμάτι.

 

Για δοκιμές ενισχυτών, έχεις δίκιο: εμείς μιλάμε με δεδομένα καθώς έχουμε δοκιμάσει/αγοράσει/παίξει σε στούντιο-live κλπ τους ενισχυτές αυτούς. Μπορείς να κάνεις δοκιμές σε διάφορα καταστήματα στην Αθήνα (όπως εξάρχεια) αρκεί να έχεις υπομονή και ευγένεια γιατί είναι στην ευχέρεια του υπαλλήλου η δοκιμή.

Κοίταξε και μαγαζιά στην ευρύτερη Αθήνα(arco Γλυφάδα, pcmajor Νέα Σμύρνη, voodoomusic Φάληρο και άλλα πολλά που θα σου βγάλει το google) ή στουντιάκια για πρόβες που έχουν μπόλικο εξοπλισμό.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να παραδεχθώ κάτι: καλά έκανες και "μου την είπες" με το νέο post σου αλλά καλύτερα να έβαζες απ την αρχή το λινκ με την καλή τιμή, δεδομένου ότι θέλεις να ενημερώσεις το παλικάρι και να του κάνεις μια πρόταση αγοράς.

 

Οχι ρε καμια σχεση..απλα θυμηθηκα οτι ο νακας τους εχει πολυ φτηνα επειδη θα σταματησει η παραγωγη τους..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά ευχαριστώ και δεν περίμενα πως θα γίνει τέτοιος χαμός στο thread 

 

  Α καλα.... αυτο δεν ειναι τιποτα! Που να δεις σε αλλα thread τι γινεται.... ;D ;D

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@bloody_sunday

Αυτός στο guitar store μου είπε για τον fender blues junior πως απλά δεν θα έχει το headroom που θα θέλω για stoner. Οπότε βγάλε άκρη μιας και ξέρεις περί headroom γιατί εγώ αυτό που κράτησα είναι πως απλά δεν θα με βολέψει για stoner :P

Koίτα, πρέπει να κάνεις κι ένα ψαξιματάκι στο φόρουμ για αυτά τα θέματα, πχ. ένα σετάπ για μέταλ ή στόνερ, γιατί ήδη υπάρχει πολύ υλικό για διάβασμα (η πιο απλή λύση: πήγαινε στο Google, γράψε site:noiz.gr stoner ή site:noiz.gr metal amp ή site:noiz.gr poupaeigymnasthriooblue ή site:noiz.gr otialloepithymeis).

 

Αυτό με το headroom δεν καταλαβαίνω γιατί στο είπαν, ειδικά από τη στιγμή που συνήθως ή πάντα παίζεις με PA. Για στόνερ υπάρχει η σχολή του καθαρού ενισχυτή με distortion ή fuzz από πετάλια, η σχολή του ημιβρώμικου ενισχυτή (πχ. plexi Marshall) που πουσάρεται από boosters ή άλλα βρωμοπέταλα, και η σχολή του σκέτου ενισχυτή με vintage gain στυλ όπως πχ. Matamp, Green Amps, μερικοί Orange κλπ. ή και κάτι πιο μοντέρνο. Είθισται λοιπόν να θεωρείται και καλά "μικρός" ένας Blues Junior για κάτι τέτοιο, όταν ο περισσότερος κόσμος έχει συνηθίσει να βλέπει 2 καμπίνες 4x12 και κεφαλές-γομάρια. Φυσικά αυτή η λογική δεν ισχύει σώνει και καλά για όλους, και σε καμία περίπτωση δεν καθίσταται αδύνατο να βγάλεις ωραιότατο ήχο και πχ. από έναν Blues Junior, αρκεί να χρησιμοποιήσεις το σωστό συνδυασμό πεταλιών.

 

Πιο πολύ αυτό που έχω άγχος είναι να μην σκάσω 300-500 ευρώ για έναν ενισχυτή που τελικά δεν θα μπορώ να παίζω τα δικά μου πράγματα ή θα πάνε τα λεφτά τσάμπα χωρίς λόγο. Δηλαδή εννοώ πως αν πχ πάρω τον bugera v55 h' v22 θα μπορώ με πεταλάκια να παίξω και μέταλ και στονερ ? Ή επειδή είναι vintage φιλοσοφίας μου είναι απαγορευτικό? Να πάω για καθαρά μόνο? Να πάω οπωσδήποτε και για παραμόρφωση? Αν μπορώ με clean ενισχυτές και πεταλάκια να μπορώ να παίξω χωρίς φόβο μεταλ και στονερ τότε μάλλον θα πάω για κάτι τέτοιο. Το λέω με την έννοια πως προτιμώ κάτι απλό και να πληρώσω μόνο πχ για 1-2 κανάλια αντί για 3-4 που θα μου είναι ΊΣΩΣ αχρείαστα. Ξέρω είναι εκνευριστική ίσως η ασχετοσύνη μου αλλά είμαι από αυτούς που τους αρέσει πιο πολύ να παίζουν παρά να ψάχνονται και να "ψειρίζουν" τα πάντα.

Δεν τίθεται θέμα, όλοι από κάπου ξεκινήσαμε, και αν δεν ρωτούσαμε - και πολύ περισσότερο αν δεν διασταυρώναμε - δεν θα μαθαίναμε ποτέ. Εσύ απλά πρέπει να αποφασίσεις αν θα καταλήξεις σαν προτίμηση σε έναν καθαρό ενισχυτή που θα σου δίνει drive από πετάλια (απεριόριστη ευελιξία μιας και υπάρχουν δισεκατομμύρια από δαύτα) ή σε έναν που θα σου δίνει και καθαρά, και βρώμικα (υπό την προϋπόθεση να σου αρέσουν και να χρειάζεσαι και τα δυο, πχ. να μην μείνει σε αχρηστία το βρώμικο). Αλλά και πάλι για αυτά θα κατασταλάξεις στην πορεία - αν κατασταλάξεις και ποτέ, γιατί άλλοι περνούν μια ολόκληρη ζωή ψάχνοντας (από χομπισμό, διάθεση εξερεύνησης ή και υπερκαταναλωτισμό έως ψυχοπάθεια). Προέχει όμως να ξεκινήσεις τις δοκιμές και τις αγορές χωρίς φόβο και πάθος. Ok, το πάθος θα έρθει αν δεν το έχεις ήδη...

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να προσθέσω στο παραπάνω post το εξής: παρόλο που παίζω στα περισσότερα lives με συνδιασμό 'καθαρός ενισχυτής+βρώμικο πετάλι', για κανέναν λόγο δεν πρέπει να υποτιμά κανείς το overdrive ενός καλού ενισχυτή. Εαν πετύχεις αυτό που σου αρέσει, ενδεχομένως να σου δώσει το ίδιο μεγάλη ηχητική παλέτα με δυο τρία overdrive stages από πετάλια σε live, αρκεί να είσαι διατεθειμένος να ελέγχεις το breakup περισσότερο με το χέρι σου παίζοντας(ή με το output του μαγνήτη), παρά ανάβοντας άλλο ένα πετάλι στην πορεία του σήματος. Το 'κακό' για μένα σε αυτήν την περίπτωση, είναι ότι οι ενισχυτές των οποίων το γκάζι θα ήθελα στα χέρια μου έχουν υψηλές τιμές και απαγορευτικό βάρος.

 

Όσον αφορά τον Blues Junior: (πέρα από το ότι προσωπικά δεν με ενθουσιάζει η stock χροιά του) έχω ακούσει/διαβάσει ότι το μεγάφωνό του είναι λίγο liability σε παραμορφωμένους ήχους με υψηλές εντάσεις, βέβαια αυτό είναι κάτι που μπορείς να αλλάξεις (με ένα καλύτερο μεγάφωνο).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παιδια γνωριζει κανεις γιατι σταματησε η παραγωγη των bogner - alchemist???

Γιατι διαβασα κατι περι βλαβων...συγκεκριμενα εδω :  http://www.petrucciforum.com/forums/showthread.php?63439-bogner-alchemist-discontinued εχει καποιος καποια τετοια εμπειρια??

 

Τον ακουσα και μου αρεσε πολυ,αλλα βλεπω πως δεν εχει master volume...ειναι πολυ κακο αυτο ε?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παιδια γνωριζει κανεις γιατι σταματησε η παραγωγη των bogner - alchemist???

Γιατι διαβασα κατι περι βλαβων...συγκεκριμενα εδω :  http://www.petrucciforum.com/forums/showthread.php?63439-bogner-alchemist-discontinued εχει καποιος καποια τετοια εμπειρια??

 

Τον ακουσα και μου αρεσε πολυ,αλλα βλεπω πως δεν εχει master volume...ειναι πολυ κακο αυτο ε?

 

 

Παντως ο δικος μου δεν επαθε τιποτα απολυτως εκτος απο μια ελαττωματικη τελικη λαμπα στις αρχες. Και μεσα δειχνει ιδιαιτερα καλοφτιαγμενος-προσεγμενος.

 

Οσο για το τελευταιο σου ερωτημα,το οτι δεν εχει master volume μαλλον καλο ειναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου