Προς το περιεχόμενο

Μάριος Παραδείσης - ΕΦΑΓΕΣ Χ -


Marios Paradisis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 Ως ένας από τους τελευταίους τοποθετηθέντες, τα ποστ του κύριου LK με αντιπροσωπεύουν πλήρως και 100% σε σημείο που δεν έχει νόημα να τα κάνω παράθεση και να γράψω από κάτω +1, +2 κ.τ.λ. Εξουσιοδοτώ λοιπόν τον άνωθεν κύριο να με εκπροσωπεύσει πλήρως εφεξής σε τούτη την ανταλλαγή απόψεων εδώ στο νόιζ.  ;D

 

Κύριοι Μοδεράτορες, αγαπητέ κύριε συνήγορε, αξιότιμα μέλη του νόιζ.  

 

Ο φίλτατος Μάριος μας παρουσίασε ένα κομμάτι του, που έφτιαξε με μάλλον  χιουμοριστική διάθεση. Όλοι συμφωνούμε ότι πρόκειται για άρτιο για το είδος του κομμάτι. Πριν συνεχίσουμε να επεκτείνουμε το θέμα σε πολιτιστικο-κοινωνικό επίπεδο θα ήθελα να σταθώ σε κάτι.

 

Ξεχάστε τη μουσική και το μουσικό μέρος. Ο ΟP τί έκανε στην ουσία? Ο OP ζει σε ένα περιβάλλον. Από το περιβάλλον αυτό δέχεται κάποια ερεθίσματα, τα οποία δεν τα διαμορφώνει αυτός, αυτά τα ερεθίσματα είναι που διαμορφώνουν την εικόνα που έχει για το περιβάλλον που ζει. Από αυτό το περιβάλλον λοιπόν ο OP εισάγει κάποια από αυτά τα δεδομένα. Ο εγκέφαλός του και οι ικανότητές του τα περιεργάζεται με σκοπό να δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα - εκροή το οποίο όπως προκύπτει κατα τη γνώμη μου φαίνεται να έχει το απόλυτο Feedback για το περιβάλλον στο οποίο ζει. Αυτό το επιτυχημένο μοντέλο που προσαρμόστηκε επιτυχώς στο περιβάλλον του θα μπορούσε πιθανόν  να επιβραβευθεί.

Τώρα αν είναι δουλειά του εν λόγω μοντέλου να αλλάξει το περιβάλλον του, αυτό είναι άλλο θέμα.

 

Εμένα προσωπικά μου έκανε δηλαδή εντύπωση ότι ο OP ''έπιασε'' το κλίμα της εποχής, το περιεργάστηκε με τέτοιο τρόπο και έβγαλε κάτι το οποίο δείχνει την ικανότητα να αξιοποιεί σε μέγιστο βαθμό τα δεδομένα γύρω του, ικανότητα η οποία συνήθως σχετίζεται άμεσα και με την επιβίωση. Αυτό νομίζω λέμε κάποιοι εδώ. Δεν είναι καθαρά μουσικό το θέμα δηλαδή. Πολλοί εδώ μπορεί να έχουν τις δεξιότητες και τα μέσα να κάνουν ένα αντίστοιχο εγχείρημα, αλλά δεν το κάνουν είτε επειδή το παρα-θεωρούν χαβαλέ ή καφρίλα ή κάτι τέτοιο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι και να το κάνουν θα ''πιάσει'' τόσο πολύ όσο αυτό που έκανε ο OP. Πιο πιθανό είναι να είναι απλά να ακούγεται σαν παρωδία ενός μουσικού είδους, τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο...  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 94
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Καταρχήν, το ότι κάποιος ίσως να μην μπορεί να κάνει κάτι 'καλύτερο' από το "σφύριξα κι έληξες" (+να γουστάρει τρελλά το ότι το έγραψε), αλλά παρόλα αυτά το κυκλοφορεί και δρέπει τους όποιους καρπούς δεν τον απαλάσσει από την (ηθική ευθύνη) που συνεχίζει να έχει για το αποτέλεσμα(παρότι αποτελεί εν μέρει 'ελαφρυντικό' στοιχείο υπέρ του).Επαναλαμβάνω ότι υπάρχει και εξαιρετική λαϊκή μουσική, η οποία άρεσε (και εξακολουθεί να αρέσει) σε πολύ κόσμο και θυμίζω ότι μιλάμε για την αισθητική του σκυλάδικου.Τί φταίει λοιπόν στην περίπτωση που το πόνημα κάποιου (έστω ότι μιλάμε για το 'σφύριξα κι έληξες', χάριν παραδείγματος) είναι όντως το 'ταβάνι' της καλλιτεχνικής του δημιουργίας? Σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι το signal chain έχει μόνο τρία πετάλια:

 

1.σκέφτηκε ο δημιουργός το κομμάτι -> 2. το έπαιξε στην κιθάρα/μπουζούκι του -> 3. το ακούσαμε 10 εκ. άνθρωποι

 

Είναι βέβαιο ότι στην ευρεία 'κατανάλωση' της τέχνης δεν παίζει ρόλο μόνο ο δημιουργός, αλλά πολλοί άλλοι παράγοντες. Ίσως αξίζει τον κόπο να γίνει συζήτηση για τον ρόλο των ραδιοφωνικών παραγωγών, των managers αλλά και των κριτικών τέχνης (δεν είναι η πρώτη φορά που το συζητάμε βέβαια), αλλά για να μην κουράζω θα φτάσω στο ψητό: το να κάνεις κάτι μέτριο (ή και κακό εαν προτιμάς) δεν είναι απαραίτητα μεμπτό. Μεμπτό είναι το να το επιβάλλει κάποιος (με την λογική του σκυλάδικου) ώς σουξέ σε αυτούς που δεν έχουν α.την κριτική ικανότητα να το επεξεργαστούν β. τις επιλογές να ακούσουν κάτι άλλο .

 

Όσον αφορά την ηθική του δημιουργού, παλιότερα είχα διαβάσει για τον καρβέλα ότι δήλωνε περήφανος: 'στην ελλάδα λειτουργώ με το 10% του ταλέντου μου' (δηλ. μπορούσε και καλύτερα, αλλά μας έβαζε κόφτη). Έστω ότι έλεγε αλήθεια: αμφιβάλλουμε ότι εδώ ο καρβέλας υποτιμά το κοινό του, υποβαθμίζοντάς το περαιτέρω στην πορεία? Δεν έχει και αυτός ευθύνη που το κοινό πλέον ακούει αυτά που ο ίδιος θεωρεί ότι είναι κατώτερα των 'πραγματικών' του δυνατοτήτων?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με έκπληξη είδα όλη αυτή τη συζήτηση και τον προβληματισμό που προέκυψε από το χαζοτραγουδάκι μου.

Θα προσπαθήσω να τοποθετηθώ, εφόσον είμαι και ο... "δημιουργός".

 

Αρχικά, όπως είπα και στην αρχή το κομμάτι αυτό μου κατέβηκε εντελώς στην πλάκα με τον μεσημεριανό καφέ και είπα το ηχογραφήσω, περισσότερο για να το διασκεδάσω εγώ και η παρέα μου και, γιατί όχι, να το μοιραστώ δημόσια, αφού τελευταία το έχουμε ρίξει πολύ στα δυσάρεστα και λίγο γέλιο χρειάζεται με κάθε μέσο.

 

Για να απαντήσω στον audiokostas και στον LK, δεν είπα πουθενά οτι πρόκειται για παρωδία κάποιου μουσικού ιδιώματος, η πλάκα εξαντλείται στο στίχο. Εξάλλου αν το κομμάτι ήταν instrumental δεν νομίζω να γέλαγε και κανένας. Δεν θεωρώ οτι έχει καμία αξία να κοροϊδέψω κάποιο μουσικό είδος, ανεξαρτήτως αν το εγκρίνω ή αν το θεωρώ ευτελές. Έχω ασχοληθεί με πολλά (και ιδιαιτέρως αντιεμπορικά) μουσικά είδη γιατί μου αρέσει να έχω σφαιρικές γνώσεις γύρω απ' τη μουσική, και ξέρω καλά οτι κάθε είδος έχει αυτό το κάτι που το κάνει να τραβάει συγκεκριμένα ακροατήρια. Μετρητής "ποιότητας" δεν έχει εφευρεθεί ακόμη οπότε εγώ προσωπικά προτιμώ να κατατάσω τα είδη σε εκείνα που μου αρέσουν και το αντίθετο.

 

Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να ακούσει το "έφαγες Χ" ή αντίστοιχα κομμάτια που κυκλοφορούν. Είναι στο χέρι του καθενός να επιλέξει τη μουσική που τον εκφράζει/τον τραβάει την κάθε χρονική στιγμή. Κι αν κάποιοι θεωρούν οτι ο μέσος Έλληνας ακροατής είναι τόσο πρόβατο ώστε να ακούει μόνο τη μουσική που του επιβάλλει το mainstream, τότε ας μου εξηγήσει κάποιος τί νόημα θα είχε αν το συγκεκριμένο πρόβατο θα άκουγε κάποιο ιδίωμα "ποιοτικότερο", και εαν θα μπορούσε να αντιληφθεί το βαθύτερο νόημα που κρύβεται από κάτω, όπως λόγου χάρη, ιδέες, συναισθήματα, κοσμοθεωρίες, προπαγάνδα και ένα σωρό άλλα. Μπορεί ένα πρόβατο να νιώσει κάτι ακούγοντας Bach ή Chopin; Οπότε γιατί να θέλουμε εμείς οι υπόλοιποι σώνει και καλά να τον πιέσουμε προς μια κατεύθυνση που δεν του βγαίνει πηγαία; Για να νιώθουμε πολιτιστικά ανώτεροι ως σύνολο; Λυπάμαι αλλά έχω τελείως διαφορετική θεωρία γύρω από το συγκεκριμένο θέμα, παρότι συμφωνώ οτι η "κουλτούρα" του νεοΈλληνα έχει κατρακυλήσει σε βαθμό απογοητευτικό, όμως δεν ρίχνω την ευθύνη ούτε στον Κιάμο ούτε στον Φοίβο.

Παρόλα αυτά θα προτιμούσα να μην ανοίξουμε πολιτική συζήτηση (αφού εκεί πρέπει να αναζητήσει κανείς τα αίτια) γιατί θα πάει μακριά η βαλίτσα.

 

Τέλος όσον αφορά στα λεφτά και στα ηθικά διλήμματα θα συμφωνήσω περισσότερο με τον φίλο LK αφού μπορώ και βλέπω την μουσική πιο αποστασιοποιημένα και πολλές φορές αποκλειστικά σαν μια αλληλουχία ηχων.

Στο λεξιλόγιο μου δεν υπάρχει μουσικός καθωσπρεπισμός και από κάθε "τελειωμένο" κομμάτι μπορώ να "πάρω" κάτι θετικό ή ενδιαφέρον, με την προϋπόθεση οτι έχει να προσφέρει κάτι, σαφώς.

 

Λυπάμαι ειλικρινά που αναγκάστηκα να μακρυγορήσω τόσο και ελπίζω να ξεκαθάρισα την άποψη μου σε γενικές γραμμές.

 

φιλικά  :)

 

Μάριος

www.youtube.com/user/MariosParadisis

www.neocymatics.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έτσι είναι τα "μεγάλα" κομμάτια, δημιουργούν πολυποίκιλους σχολιασμούς, εντάσεις, διενέξεις. Τι να πρωτοθυμηθώ εδώ μέσα, Beatles, McCartney, Waters, Χατζιδάκις, Fender κλπ. Μάριε, wellcome to the club. ;)

InfluenSir!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έτσι είναι τα "μεγάλα" κομμάτια, δημιουργούν πολυποίκιλους σχολιασμούς, εντάσεις, διενέξεις. Τι να πρωτοθυμηθώ εδώ μέσα, Beatles, McCartney, Waters, Χατζιδάκις, Fender κλπ. Μάριε, wellcome to the club. ;)

 

Και ''εγω βοσκουσα τα προβατα και ξαφνικα ειδα το τερας ''

ερωτ:το τερας το ειδατε ολοκληρο;

Απαντ.:ποιο τερας;

Μαριε καλως ηλθες (κατα Νεστορα παντα) στο club (γραφεις καλα και στο PC ) ΟΠΟΤΕ ΣΕ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ υπαρξιακη /καλλιτεχνοσυζητηση κλπ καλεισαι να συμμετασχεις και θα καταλαβεις περι τινος τυρβαζουμε εδω μεσα.(παντα με χιουμοριστικη διαθεση γιατι μας εχουν φαει τα σοβαροφανη εκει εξω ).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα προσωπικά μου έκανε δηλαδή εντύπωση ότι ο OP ''έπιασε'' το κλίμα της εποχής, το περιεργάστηκε με τέτοιο τρόπο και έβγαλε κάτι το οποίο δείχνει την ικανότητα να αξιοποιεί σε μέγιστο βαθμό τα δεδομένα γύρω του, ικανότητα η οποία συνήθως σχετίζεται άμεσα και με την επιβίωση. Αυτό νομίζω λέμε κάποιοι εδώ. Δεν είναι καθαρά μουσικό το θέμα δηλαδή. Πολλοί εδώ μπορεί να έχουν τις δεξιότητες και τα μέσα να κάνουν ένα αντίστοιχο εγχείρημα, αλλά δεν το κάνουν είτε επειδή το παρα-θεωρούν χαβαλέ ή καφρίλα ή κάτι τέτοιο.

Να διευκρινήσω κάτι που έχει ίσως παρεξηγηθεί: το ότι κάποιος άλλος δεν έγραψε το έφαγες Χ, δεν σημαίνει απαραίτητα α.ότι έχει την τεχνική ικανότητα να το κάνει β. ότι δεν το έκανε διότι το θεωρεί (i) χαβαλέ ή (ii) καφρίλα. Προσωπικά σέβομαι απόλυτα το γεγονός ότι το αποτέλεσμα προϋποθέτει συγκεκριμένο επίπεδο δεξιότητας, αλλά απαντώ ως προς το εγχείρημα "κυκλοφόρησέ το, θα το τραγουδά to gomenaki sto club, άλλωστε it's all about the money". Όσον αφορά το έξυπνο του εγχειρήματος (και ας μην σταθούμε στο κομμάτι του Μάριου), ο ορισμός θέλει ανάλυση: εαν το έξυπνο μετριέται σε οικονομική επιτυχία, ένας πλούσιος έμπορος ναρκωτικών μπορεί να χαρακτηριστεί έξυπνος ? Ακραίο παράδειγμα, αλλά το αναφέρω γιατί θεωρώ το 'ηθικό' συστατικό απαραίτητο όταν μιλάμε για τέτοιες έννοιες.

 

@Μarios Paradisis

 

Το 'πηγαίο γούστο' σηκώνει πολλή συζήτηση. Γιατί είσαι τόσο σίγουρος ότι ένας άνθρωπος που δεν έχει ακούσει ποτέ του μουσική (έστω ότι ήταν εκ γενετής κουφός που μόλις γιατρεύτηκε) θα προτιμήσει να ακούσει π.χ. κιάμο από Chopin? Αναφέρω το παράδειγμα, καθότι είναι για μένα ξεκάθαρο ότι το γούστο δεν αποτελεί σταθερά, και σίγουρα διαμορφώνεται και από τις επιλογές που έχει ο καθένας. Και οι επιλογές δεν είναι οι ίδιες για όλους: δεν έχουμε εκτεθεί όλοι στην ίδια μουσική (και τέχνη, γενικότερα), και αξίζει τον κόπο να εμβαθύνουμε στα αίτια για τα οποία σε κάποιον αρέσει ο Chopin, ενώ άλλος προτιμά τον Κιάμο.

 

Άσχετο: τελικά, έχει συμβεί ήδη σειρά παρεξηγήσεων, ως προς τι άρεσε και σε ποιον: πριν από μερικά Posts, ο π.χ. neeq έγραφε ότι του άρεσε η παρωδία των τουρκοσκυλοήχων στα πλήκτρα, ενώ εσύ διευκρίνησες μόλις ότι το σατυρικό αφορούσε μόνο τον στίχο του κομματιού. Ας βάλω στην θέση του neeq εμένα (για να μην τον καρφώνω), και έστω ότι έλεγα το ίδιο πράγμα στον Mario. Θα αισθανόταν καλύτερα σαν καλλιτέχνης εαν μάθαινε ότι το κομμάτι μου άρεσε για τους λάθος λόγους?

 

Νέστορα ζήλεψες ή μου φαίνεται?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άσχετο: τελικά, έχει συμβεί ήδη σειρά παρεξηγήσεων, ως προς τι άρεσε και σε ποιον: πριν από μερικά Posts, ο π.χ. neeq έγραφε ότι του άρεσε η παρωδία των τουρκοσκυλοήχων στα πλήκτρα, ενώ εσύ διευκρίνησες μόλις ότι το σατυρικό αφορούσε μόνο τον στίχο του κομματιού. Ας βάλω στην θέση του neeq εμένα (για να μην τον καρφώνω), και έστω ότι έλεγα το ίδιο πράγμα στον Mario. Θα αισθανόταν καλύτερα σαν καλλιτέχνης εαν μάθαινε ότι το κομμάτι μου άρεσε για τους λάθος λόγους?

 

Μου εδωσες ενα εναυσμα, για να τοποθετηθώ εκ νεου.

 

Το κομμάτι μου εκατσε ευχαριστα, αλλα ακριβώς ως παρωδία.

Αν πουμε ότι δεν είναι παρωδία, δεν είναι καθόλου αρτιο. Εχει χιλια δυο προβλήματα στιχουργικά και μουσικά. Οι ήχοι ειναι το λιγότερο ξεκάρφωτοι και οι στιχοι πολυ κακοι.

 

Τωρα όμως προκύπτει το αλλο, το οποιο ισχύει και στα ήδη γνωστα του ειδους κομματια.  

 

Γινονται γνωστά και αποδεκτά λόγω του ότι ακριβως είναι αστειο το ποσο χαμηλό επιπεδο έχουν στιχουργικά και μουσικά. ("Χαχα, ακου τι εγραψε ο μ@λ@κ@ς....θα σε καταπιω σαν εναν εσπρεσο, αν δε θα καθησεις ομορφα...beautiful).

 

Τελικά ομως, αφού εχουν κατεβάσει τα στανταρς, με την επιφαση του "χαβαλε", προσπαθούν να συμπληρώσουν κύρος από την εμπορική επιτυχία.

Και τελικά μάλλον το καταφέρνουν, αφού μπορούμε με ευκολία να συμπεριλάβουμε τον Σοπέν και τον Κιάμο στην ίδια προταση, λεγοντας ότι είναι απλα θεμα γουστου το ποιον θα επιλεξει κάποιος.

 

 

Αγαπητοι συναδελφοι, αξιοτιμοι δικαστες, και τεντυμπόηδες δικηγόροι  ;D, αν θελετε να αναλύσουμε το σκυλάδικο εξω απο τη σφαίρα του "χαβαλέ", και να το αντιπαραθέσουμε με Σοπέν, μπορουμε να το κάνουμε.

 

Θα ειμαστε ομως αμειλικτοι, και με τον Πανο και με τον Φρεντρικ. Δεν εχει "ελα μωρε" σε κανεναν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα ειμαστε ομως αμειλικτοι, και με τον Πανο και με τον Φρεντρικ. Δεν εχει "ελα μωρε" σε κανεναν.

Neeq o αμειλικτ.

 

Που τραγουδάει αυτή τη σεζόν ο Σοπές είπαμε;

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αφού μπορούμε με ευκολία να συμπεριλάβουμε τον Σοπέν και τον Κιάμο στην ίδια προταση, λεγοντας ότι είναι απλα θεμα γουστου το ποιον θα επιλεξει κάποιος.

Πόσους χρυσούς και πλατινένιους έχει, δηλαδή, ο Σοπέν;Δεν κατάλαβα... 8) ;D

Γεμίζει "Πύλη Αξιού";

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου